Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

nietypowy problem z piecem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 adamekk74

adamekk74

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 23 postów

Napisano 12 listopad 2017 - 17:54

Problem jest następujący. Piec potrafi działać bez zarzutu nawet przez dobę, po czym gaśnie. Można go potem odpalić od strzała ale nie trzyma płomienia nawet na świeczce. Czasem gaśnie po godzinie, czasem po minucie. Odpala i gaśnie, potem słychać cyknięcie elektrozaworu. Po kilku dniach znowu działa prawidłowo. Zabiegi które poczyniłem... Wymiana gazu na "świeży", wymiana reduktora, podłączenie bezpośrednio pod butlę wężem gumowym z pominięciem układu, regulacja ciągu w kominie, konserwacja zaworu- bez efektu. Obserwując przez wziernik moment zgaśnięcia wygląda to raczej jakby gasł w wyniku braku dopływu gazu, niż został zdmuchnięty przez wiatr. Walczę z tym już od miesiąca i rozkładam ręce. Będę wdzięczny za każdą logiczną sugestię. Zauważyłem jeszcze dziwne zachowanie płomienia świeczki. Po odpaleniu głównego palnika, płomień świeczki maleje albo znika całkiem. Zastanawiające jest to, że termopara trzyma otwarty zawór pomimo, że nie znajduje się ona w płomieniu

#2 kmtaxi

kmtaxi

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 905 postów
  • SkądBielsko-Biała
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:nie za duża i nie za mała
  • Holownik:z hakiem

Napisano 12 listopad 2017 - 21:03

Jaki piec?


Pozdrawia Krzysztof

#3 sebka34

sebka34

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 174 postów
  • Telefon:667216567
  • SkądGrąbków wlkp.
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Dethleffs RF6
  • Holownik:Opel Zafira B 1,9 CDTI

Napisano 12 listopad 2017 - 21:50

Masz elektroniczny sterownik na ścianie Padł. Znajdź nowy w sensie używany lecz sprawny i po sprawie. Też tak miałek

#4 adamekk74

adamekk74

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 23 postów

Napisano 13 listopad 2017 - 09:03

Piec to Carver 3000. Wczoraj znowu pięknie chodził przez wiele godzin, rano już zimny. Odpala ale po kilku minutach gaśnie

#5 adamekk74

adamekk74

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 23 postów

Napisano 13 listopad 2017 - 09:23

Pytanie do sebka34... Mówisz o płytce sterującej wewnątrz nawiewu, czy przełączniku nawiewu na ścianie ? Trochę już ten piec rozgryzłem i o ile zgodzę się, że sterownik załącza grzałki elektryczne, w zależności od ustawienia, jedną, bądź dwie, to nijak nie mogę się zgodzić, że ma wpływ na zachowanie płomienia. Z tego co widzę służy temu kapilara, ktora jest całkowicie niezależna od elektroniki. I właśnie ta kapilara mocno mnie zastanawia... Na pewno jest szczelna i sprawna. Posiada regulację wewnątrz zaworu, niestety rozbierając go nie zapamiętałem ustawienia i zrobiłem to na chłopski rozum. Widocznie nie najgorzej, bo na minimalnym ustawieniu odcina dopływ gaz przy około 20 stopniach w przyczepie. Gaśnie płomień na palniku głównym i przechodzi na świeczkę. Czy u Was też tak to wygląda ?

#6 kmtaxi

kmtaxi

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 905 postów
  • SkądBielsko-Biała
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:nie za duża i nie za mała
  • Holownik:z hakiem

Napisano 13 listopad 2017 - 10:56

na minimalnym ustawieniu odcina dopływ gaz przy około 20 stopniach w przyczepie. Gaśnie płomień na palniku głównym i przechodzi na świeczkę.

Dobrze że odcina, ale w/g mnie po osiągnięciu tej temperatury, powinno też odcinać na każdym ustawieniu.


Pozdrawia Krzysztof

#7 adamekk74

adamekk74

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 23 postów

Napisano 13 listopad 2017 - 19:50

Przedmuchałem jeszcze raz układ i poeksperymentowałem z ustawieniem kapilary. Nic nie dało. Istotne jest to, że palnik po wyjęciu z pieca chodzi bez zarzutu, czyli jakby brakowało powietrza. Zdjąłem dekiel żeby zwiększyć jego dopływ ale i to na nic. Piec oryginalnie miał odprowadzenie spalin przez komin, jednak nie chcąc przerabiać zabudowy meblowej odprowadziłem spaliny dołem, jak w poprzedni piecu. Byłem przekonany, że tu leży przyczyna. Zrobiłem prowizoryczny komin odprowadzając spaliny powyżej wlotu powietrza. Dalej nic. Zwariować można...
Do kmtaxi... Zawór kapilary nie jest zaworem bezpieczeństwa, to termoregulator. Jego zadaniem jest odciąć palnik główny po uzyskaniu odpowiedniej temperatury i załączyć ponownie po jej spadku. Zaworem bezpieczeństwa jest elektrozawór termopary

#8 sebka34

sebka34

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 174 postów
  • Telefon:667216567
  • SkądGrąbków wlkp.
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Dethleffs RF6
  • Holownik:Opel Zafira B 1,9 CDTI

Napisano 13 listopad 2017 - 21:06

Daj fotke sterownika
Jeśli to carver caravere 4 to jest tak jak mówię

Użytkownik sebka34 edytował ten post 13 listopad 2017 - 21:08


#9 adamekk74

adamekk74

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 23 postów

Napisano 13 listopad 2017 - 22:37

To Fanmaster, model sprzed dwudziestu lat. Mam drugi sterownik. Poszukam jutro i wrzucę zdjęcie, bo nie chce mi się tego odkręcać. Ale naprawdę nie widzę związku. On tylko reguluje prędkością dmuchawy poprzez czujnik temperatury umieszczony wewnątrz nawiewu...

#10 sebka34

sebka34

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 174 postów
  • Telefon:667216567
  • SkądGrąbków wlkp.
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Dethleffs RF6
  • Holownik:Opel Zafira B 1,9 CDTI

Napisano 14 listopad 2017 - 07:27

Jak odpalasz piecyk ? Włanczasz sterownik od piecyka na on. I piecyk sam się odpala pokrętłem ustawiasz tęp. Jak osiągnie żądaną tęp. sam gaśnie. Gdy tęp.spadnie sterownik sam włączy piecyk

#11 adamekk74

adamekk74

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 23 postów

Napisano 14 listopad 2017 - 08:56

Piec odpalany jest zwykłym wciskanym piezo. Zamontowałem w nim elektryczny 12v, odpala o wiele lepiej ale ciągle manualnie :)

#12 kmtaxi

kmtaxi

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 905 postów
  • SkądBielsko-Biała
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:nie za duża i nie za mała
  • Holownik:z hakiem

Napisano 14 listopad 2017 - 10:21

Do kmtaxi... Zawór kapilary nie jest zaworem bezpieczeństwa, to termoregulator. Jego zadaniem jest odciąć palnik główny po uzyskaniu odpowiedniej temperatury i załączyć ponownie po jej spadku. Zaworem bezpieczeństwa jest elektrozawór termopary

To oczywiste, dlatego nie pisałem, że całkowicie odcina gaz. Przy każdym ustawieniu, po osiągnięciu około 20 stopni, powinien przejść na świeczkę, nie tylko przy ustawieniu minimalnym.


Pozdrawia Krzysztof

#13 adamekk74

adamekk74

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 23 postów

Napisano 14 listopad 2017 - 13:07

Właśnie tego przejścia nie rozumiem. Świeczka powinna palic się cały czas. W końcu w niej jest czujnik termopary. Nie wiem jak wygląda zawór Twojego pieca ale ten skonstruowany jest tak, że w momencie obrotu pokrętłem oprócz trzpienia zaworu obraca się również pierścień regulacyjny kapilarę, który dociska tłoczek kapilary. Lewostronny, czyli ustawiając płomień na minimum mocniej dociska tłoczek, przekręcając pokrętło w prawo, na większy płomień, luzuje tłoczek, puszczając gaz. Kiedy kapilara nabierze wyższej temperatury, w tedy i w tym położeniu odcina, dając w przyczepie większą temperaturę. Tak to działa, genialnie prosto. Gdyby działało...

#14 MartiNBR

MartiNBR

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 111 postów
  • SkądBraniewo
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Tec Tm3
  • Holownik:Volvo V70 2,5 tdi

Napisano 16 listopad 2017 - 15:45

Warto sprawdzić droznośc komina. U mnie w poprzedniej adrii było gniazdo os i kominek słabo się palił, czerwonym płomieniem i gasł.

#15 adamekk74

adamekk74

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 23 postów

Napisano 16 listopad 2017 - 19:19

Problem rozwiązany, właśnie komin. Problem rozwiązał mały wentylator. Napiszę kilka słów dla tych, którym jak mnie przyjdzie w miejsce pieca z odprowadzaniem spalin pod podłogę, montować piec z odprowadzeniem przez dach. Jeśli tylko istnieje taka możliwość odprowadzajcie spaliny górą. Po pierwsze. Płyta mocująca ten drugi nie jest uszczelniona i spaliny dostają się do środka. Teraz dla tych, którzy spierają się czy spaliny z naszych pleców są szkodliwe, czy nie. Kiedy tak podłączyłem wyraźnie było czuć spaliny w przyczepie ale przecież dwutlenek węgla i para wodna nie zabijają... Po godzinie dostałem dreszczy i silnych zawrotów głowy. Wątpię czy wytrzymałbym kolejną... Dlatego proszę tych, którzy bronią teorii niewinności żeby odpuścili w końcu. Po drugie. Przy takiej hybrydzie zmienia się o trzy centymetry różnica między poziomem wlotu powietrza, a wylotem spalin, co przy oryginalnych około dwunastu znacznie zmniejsza sprawność pieca. Po trzecie. Nic nie daje przy wypuszczeniu tury dołem, nawet z otworem odprowadzającym wodę, przedłużenie jej na wysokość powyżej wlotu powietrza. Spaliny tłumią płomień. Jednak nie ma tego złego... Przy okazji zrobiłem gruntowny serwis instalacji, poznałem budowę zaworu i zasadę działania zaworu jak i samego pieca. Pozdrawiam wszystkich




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych