Skocz do zawartości

Kto mi to wyjaśni!!!!


Rekomendowane odpowiedzi

http://podroze.auto-...oszech/#respond

 

Na "B" tylko do 750kg

 

W innych krajach podają (co nie zgodne z prawdą) "B" do 3,5 t w tym przyczepa do 750kg, wiedzą że dzwoni ale w którym kościele?czerwona.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam też napisano

Używanie świateł mijania w terenie zabudowanym, dozwolone jest zarówno w nocy jak i w dzień przy widoczności ograniczonej warunkami atmosferycznymi.

co ma oznaczać że w nocy w terenie zabudowanym, przy dobrej pogodzie, NIE WOLNO UŻYWAĆ ŚWIATEŁ MIJANIA.

 

Oczywiście domyślam się że to błąd dziennikarzyny, lecz jeśli popełnił jeden, to i drugi mógł popełnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ja z moją 900 kg przyczepą na B mogę jechać?

 

:google::glasce:

Kategoria B prawa jazdy uprawnia do kierowania:

 

  • pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej (dmc) nieprzekraczającej 3,5 tony (z wyjątkiem motocykla lub autobusu);

  • pojazdem samochodowym o dmc nieprzekraczającej 3,5 tony, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 tony;

  • ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym.

Jeśli posiadacz prawa jazdy kategorii B ciągnie przyczepę lekką bez hamulców, to dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów może wynieś 4250 kg, przy czym dopuszczalna masa całkowita przyczepy nie może być większa niż połowa masy własnej pojazdu ciągnącego. Np. pojazd ciągnący o masie własnej 1500 kg i dopuszczalnej ładowności 2000 kg osiąga masę całkowitą 3500 kg. Nie ma przeszkód, aby do tego pojazdu dołączyć przyczepę o dopuszczalnej masie całkowitej do 750 kg. Zespół pojazdów zamknie się wówczas dmc 4250 kg. Posiadacz prawa jazdy kategorii B, jeśli kieruje zespołem pojazdów z przyczepą lekką (do 750 kg) z hamulcem bezwładnościowym, zobowiązany jest do przestrzegania warunku mówiącego, że dopuszczalna masa całkowita pojazdu ciągnącego stanowi co najmniej 1,33 dmc przyczepy. Inaczej przedstawia się sytuacja, kiedy dopuszczalna masa całkowita przyczepy, ciągniętej przez pojazd, którego kierowca posiada uprawnienia kategorii B przekracza 750 kg. Otóż w przypadku kiedy przyczepa posiada hamulec bezwładnościowy, dopuszczalna masa całkowita przyczepy może być większa od masy pojazdu. W takiej sytuacji dopuszczalna masa całkowita pojazdu ciągnącego musi stanowić co najmniej 1,33 dmc przyczepy. Np. masa własna pojazdu ciągnącego wynosi co najmniej 1500 kg, dopuszczalna ładowność – maksymalnie 500 kg, a dmc przyczepy, wynosi 1500 kg. Razem dmc zespołu wynosi 3500 kg. Przy hamulcu uruchamianym z miejsca kierowcy, dmc przyczepy może być większa niż masa własna pojazdu ciągnącego. Np. masa własna pojazdu ciągnącego wynosi minimum 1700 kg, dmc – maksymalnie 1800 kg, a dmc przyczepy wynosi 1700 kg. Warunek dotyczący nieprzekraczania dmc zestawu 3500 kg został zachowany.

Posiadając uprawnienia kategorii B, można również kierować ciągnikiem rolniczym (pojazd silnikowy skonstruowany do używania łącznie ze sprzętem do prac rolnych, leśnych lub ogrodniczych; ciągnik taki może być również przystosowany do ciągnięcia przyczep oraz do prac ziemnych) lub pojazdem wolnobieżnym (pojazd silnikowy, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 25 km/h).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peklacz podaje artykuł informacyjny ogólnikowy o Włoszech w odpowiedzi na to ciciop cytuje mu przepisy z polskiego kodeksu drogowego. Ludzie, czy na prawdę tak ciężko jest przeczytać zanim zacznie się odpowiadać???? Temat B i E do B jest wałkowany od wielu lat w różnych wątkach. Te przepisy były już cytowane chyba z kilkadziesiąt razy. Nawiasem mówiąc bardzo często przekręcane. A kolega Peklacz pisze o warunkach włoskich! Nawiasem pisząc - nie dość, że jest to artykuł z prasy, to jeszcze do tego opatrzony masą uogólnień. W sytuacjach specyficznych - jak właśnie jazda z przyczepą kempingową - należy go traktować z bardzo dużym przymróżeniem oka! Zwróćcie, koleżeństwo uwagę, że nasz sposób podróżowania jest przez wielu dziennikarzy i nie tylko traktowany, jako bardzo marginalny. Tego typu publikacje nie są dla nas! One są dla szarego Kowalskiego, który z rodziną pojedzie swoim Fiacikiem, czy innym Golfem na wakacje. Dziennikarze traktują często nas - karawaningowców, jako kierowców półprofesjonalnych, którzy o tego typu sprawach wiedzą lepiej od nich. Nie piszą więc do nas. Opieranie się na takim materiale, jako źródle wiedzy jest bardzo niebezpieczne. Niestety - w tym zakresie dla nas informacjami muszą być konkretne kodeksy, czy też czasem nawet pytanie do ambasad. W praktyce okazuje się, że często i tutaj wiedza jest niekompletna :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peklacz podaje artykuł informacyjny ogólnikowy o Włoszech w odpowiedzi na to ciciop cytuje mu przepisy z polskiego kodeksu drogowego. Ludzie, czy na prawdę tak ciężko jest przeczytać zanim zacznie się odpowiadać???? Temat B i E do B jest wałkowany od wielu lat w różnych wątkach. Te przepisy były już cytowane chyba z kilkadziesiąt razy. Nawiasem mówiąc bardzo często przekręcane. A kolega Peklacz pisze o warunkach włoskich! Nawiasem pisząc - nie dość, że jest to artykuł z prasy, to jeszcze do tego opatrzony masą uogólnień. W sytuacjach specyficznych - jak właśnie jazda z przyczepą kempingową - należy go traktować z bardzo dużym przymróżeniem oka! Zwróćcie, koleżeństwo uwagę, że nasz sposób podróżowania jest przez wielu dziennikarzy i nie tylko traktowany, jako bardzo marginalny. Tego typu publikacje nie są dla nas! One są dla szarego Kowalskiego, który z rodziną pojedzie swoim Fiacikiem, czy innym Golfem na wakacje. Dziennikarze traktują często nas - karawaningowców, jako kierowców półprofesjonalnych, którzy o tego typu sprawach wiedzą lepiej od nich. Nie piszą więc do nas. Opieranie się na takim materiale, jako źródle wiedzy jest bardzo niebezpieczne. Niestety - w tym zakresie dla nas informacjami muszą być konkretne kodeksy, czy też czasem nawet pytanie do ambasad. W praktyce okazuje się, że często i tutaj wiedza jest niekompletna :-(

Z tego co wiem Konwencja wiedeńska o ruchu drogowym jasno określa co można ciągnąć na kat.B a Włochy czy Polska przystąpiły do niej, a wiec muszą jej przestrzegać. Tak więc Michał ma rację że te pytania i odpowiedzi już były na forum wałkowane setki razy.

Jeżeli nie mam racji proszę mnie poprawić.

Pozdrawiam. :hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że temat był wielokrotnie wałkowany więc dodałem wycinek z prasówki tylko dlatego żeby go dalej nie wałkować więc się nie rozpisywałem ale widzę że się tak tu nieda. Napiszę tak że jak zapewne wiecie to jesteśmy w Unii więc co mnie ma obchodzić jakie przepisy (odnośnie prawa jazdy) są w danym Kraju Unijnym ponieważ prawo jazdy mamy Europejskie. Przykład to taki że jeżeli wybiorę się do Grecji to we wszystkich Państwach będę mógł swobodnie się przemieszczać a do Grecji dojadę i skonfiskują zestaw albo będą kazali odczepić przyczepę. Chociaż ja nie mam takich problemów ponieważ w moje prawko już się nieda wpisać żadnej kategorii , no chyba że kiedyś coś wymyślą.:niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jak u nas, czyli na B można prowadzić zestaw do 3.5t jeśli przyczepa jest lżejsza od samochodu.Można również prowadzić zestaw 4.25t ale wtedy tylko z przyczepą do 750kg

Włoskie kategorie prawa jazdy :

 

 

Patente categoria B

• motoveicoli (tricicli, quadricicli e motocicli, questi ultimi solo fino a 125 cm3 e 11 kw, ma solo in Italia);

• autoveicoli per trasporto di persone e di cose (anche autocarri e autocaravan) con massimo di nove posti totali compreso il conducente, e aventi massa complessiva a pieno carico fino a 3,5 tonnellate, anche trainanti un rimorchio leggero (fino a 750 kg). Si possono trainare anche rimorchi non leggeri, a condizione che non pesino pi├╣ della motrice (che non eccedano la massa a vuoto della motrice) e che tutto il complesso non superi la massa di 3,5 tonnellate;

• macchine agricole, anche eccezionali;

• macchine operatrici, eccetto quelle eccezionali;

• mezzi adibiti a servizio di emergenza, aventi massa complessiva a pieno carico fino a 3,5 tonnellate.

 

 

http://www.patente.it/info-patenti/stranieri-in-italia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.