Skocz do zawartości

Teurgus

Użytkownicy
  • Postów

    247
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mnie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Silesia
  • Zainteresowania
    poznawanie nieznanych i ciekawych miejsc, pływanie, wędrówki górskie, turystyka rowerowa
  • Zawód
    emeryt

Sprzęt

  • Sprzęt
    Kamper
  • Model
    Stary ale jary

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Teurgus

Forumowicz

Forumowicz (3/3)

  1. Jak piszesz jesteś nowy, chcę Ci, więc na poczatek udzielić dwu rad. Zamiast od razu przeglądać portale ogłoszeniowe, spróbuj sprecyzować swoje potrzeby, bo jak widzę z pokazanych ogłoszeń, w których oferowane są kampervany i alkowa sam nie wiesz, co by Ci najlepiej odpowiadało. Najważniejszym jest ile osób jednocześnie będzie korzystało z kampera, bo egzystencja większej liczby osób w dość ograniczonej przestrzeni może stać się koszmarem, zaś po zakupieniu pojazdu zwiększenie jego powierzchni jest niemożliwe. I rada druga- przed zakupem dwa razy pomyśl, dokładnie obejrzyj, napij się zimnej wody, aby ochłonąć, jeszcze raz obejrzyj i dopiero wtedy rozważ czy warto transakcję sfinalizować. Unikniesz wtedy rozczarowania, że za swoje ciężko zarobione pieniądze, zamiast wymarzonego mobilnego domku, otrzymałeś „strucla”, który stał się finansową beczką bez dna. Nie ujmując niczego forum kpl proponuję abyś zwrócił się też ze swoim problemem do strcte kamperowego forum Camerteam.
  2. Dla bardziej wytrwałych polecam całodzienne zwiedzanie obydwu "skalnych miast", gdyż z jednego do drugiego można przejść pieszym szlakiem prowadzącym przez Vlčí rokle (Wilczy Jar). Aby wrócić do miejsca postoju ( około 8 km drogą o ścieżką rowerową) można się przespacerować lub pojechać 2 przystanki lokalnym pociągiem. Więcej można znaleźć na stronie http://jura.travel.pl/travel-linki/
  3. Było mi miło Was poznać i przepraszam, jeżeli wybrana trasa była zbyt trudna. Następnym razem wyszukam coś łatwiejszego.
  4. Przepraszam za pomyłkę, trasa ma 5,5 km, a nie jak napisałem w opisie 10 km.
  5. Jako mieszkaniec Północnej Jury, chciałbym zaproponować szanownym zlotowiczom rowerową wycieczkę, którą poprowadziłbym po najatrakcyjniejszych miejscach leżących w pobliżu miejsca zlotowego. Warunkiem udanej wycieczki jest jednak bezdeszczowa pogoda. Co prawda mnie deszcz nie przeszkadza, bo dla cyklisty nie ma niedobrej pogody jest tylko nieodpowiedni ubiór, ale deszcz odbiera całą przyjemność z podziwiania „pięknych okoliczności przyrody”. Od razu informuję, że Jura to wjazdy i zjazdy, niekiedy bardzo strome. Poza tym część proponowanych przeze mnie tras prowadzi leśnymi drogami gruntowymi gdzie można trafić na muldy i wystające korzenie. Proponuję trzy trasy w formie pętli, przy czym każdą z nich można zamknąć i wrócić na kemping albo pojechać dalej, jeżeli kondycja pozwoli.. 1. Trasa Podlesice- Morsko-Podlesice 5,5 km, deniwelacja ↑80m ↓ 80m Trasa średnio trudna długości około 10 km, z czego 8 km drogami gruntowymi. Opis trasy: wyjazd kempingu i przejazd drogą asfaltową stromym podjazdem, przez wieś Podlesice Dalej piaszczystą drogą leśną dojeżdżamy do skrzyżowania z drogą dojazdową do ośrodka wypoczynkowego w Morsku, gdzie skręcamy w lewo w stromy utwardzony podjazd prowadzący do ośrodka wypoczynkowego. Na terenie ośrodka wypoczynkowego możną obejrzeć ruiny zamku Bąkowiec. Powrót na kemping tą sama droga lub czerwonym szlakiem rowerowym ( stromy zjazd drogą gruntową przez bukowy las). Zamek w Morsku 2. Trasa Podlesice – Morsko- Rzędkowice – Podlesice 13,5 km deniwelacja ↑ 144m ↓ 144m Trasa dla nieco bardziej zaawansowanych cyklistów. Na trasie są dwa strome podjazdy- opisany powyżej i podjazd od skrzyżowania na tzw. „Wygodzie” do kempingu. Poza tym trasa przebiega po niewielkich wzniesieniach. Do obejrzenia, oprócz ruin zamku Bąkowiec, jest ciekawe pasmo wapiennych ostańców z możliwością wejścia do jaskini podszczytowej „Okiennika Rzędkowickiego” Rezerwat „Skały Rzędkowickie” – skała „Baszta” Widok na "Okiennik Rzędkowicki" ( skała z lewej strony) i Słoneczną Turnię ( to ta skala o okrągłym kamieniem na sczycie) Rezerwat „Skały Rzędkowickie” - komin jaskini "Studnisko" Rezerwat „Skały Rzędkowickie” – widok z „Okiennika” na „Górę Zborów” i leżącą dalej górę „Kołoczek” 3. Trasa Trasa Podlesice – Morsko- Rzędkowice- Bobolice – Miów- Podlesice 26 km deniwelacja ↑ 299m ↓ 299m Trasa dla zaawansowanych z powodu długich podjazdów i dużej różnicy pokonywanych poziomów. Ta trasa jest rodzajem „wisienki na torcie”, bo można zobaczyć na niej oprócz w/w atrakcji odbudowany zamek w Bobolicach, ruiny zamku w Mirowie, "Grzędę Mirowską" oraz jaskinię "Stajnia" w której odkryto szczątki neandertalczyka nazwanego przez odkrywców "Bobolusem mirowskim" Zamek Bobolice Zamek Mirów Oczywiście wszystkie opisane atrakcje można „zaliczyć” dojeżdżając do nich samochodem, ale moim zdaniem, takie rowerowe zwiedzanie jest o wiele przyjemniejsze. Proszę o informację, czy i kiedy, jeżeli szanowne koleżanki i koledzy byliby zainteresowani proponowaną formą zwiedzania Jury.
  6. Na twoim miejscu nie kombinowałbym przy palniku, tylko kupił nowy. Naprawianie sposobem "pomysłowego Dobromira" palnika gazowego pracującego w urządzeniu zamontowanym w drewnianej budce, nie jest bezpiecznym pomysłem. Decyzja należny do Ciebie. Palniki można kupić na Ebay UK w cenie 40-50 funtów.
  7. Ja byłem w czerwcu i miejsc wolnych było dużo. Jednak przypuszczam że w wysokim sezonie może nie być tak różowo. Baile Herculanum to bardzo znane rumuńskie uzdrowisko gorącymi źródłami chętnie odwiedzane przez Rumunów. Pełny wykaz kempingów w Rumunii możesz znaleźć na stronie http://www.paspoortroemenie.nl/
  8. Byłem na tym kempingu jedną noc w ubiegłym roku podczas podróży po Rumunii. Kemping jest ogrodzony, z zamykanym wjazdem dla samochodów i z wydzielonymi, utwardzonymi parcelami, przy których są przyłącza prądowe. Toalety i natryski czyste, choć dość siermiężne. Każda załoga meldująca się na kempingu dostaje szyfr do furtki, umożliwiający „bezkolizyjne” wychodzenie z kempingu do uzdrowiska. Do miejscowości Orsowa, gdzie rozpoczyna się droga wzdłuż przełomu Dunaju jest około 20 km. W Orsowej jest port gdzie zawijają statki duże wycieczkowe, z pokładu, których można podziwiać panoramę Przełomu Dunaju. Niestety z braku czasu nie mogłem skorzystać z tej opcji. Sama droga naddunajska jest dobrej, jakości, chociaż zdarzają się niespodzianki w postaci obrywów skalnych. Ja do Baile Herkulanum dojechałem z północnego wschodu drogą 67D od strony Tragu Jiu, bo Przełom Dunaju był jednym z ostatnich punktów mojego objazdu po Rumunii. Droga jest bardzo malownicza, ale jest to droga typowo górska z wieloma długimi podjazdami i zjazdami. Dodatkowo, przy opadach deszczu na drogę spadają kamienie, niektóre dość duże. Ja jechałem kamperem, ale myślę, że w przypadku zaprzęgu należałoby wybrać inna drogę. Jeżeli chciałbyś uzyskać więcej informacji to możesz skorzystać z mojej relacji zamieszczonej na jednym z forów karawaningowych (adres strony podam na pw. aby uniknąć podejrzeń o niedozwoloną reklamę). Mogę również podzielić się informacjami dotyczącymi lokalizacji kempingów wzdłuż trasy którą pokonałem.
  9. Oczywiście to jest Twój wybór. Nie zmienia to jednak mojej opinii o stanie dróg w Zachodniej Ukrainie, a szczególnie w Karpatach Wschodnich. I nie jest to tylko moja subiektywna opinia, bo Ukraińcy uważają tak samo. Jednakowoż życzę Koledze powodzenia w realizacji planów wyjazdowych. Ps. Przez Czop na Węgry wjeżdżałem jeszcze za poprzedniego ustroju i do tej pory pamiętam koszmarną przeprawę przez Karpaty ukraińskimi bezdrożami.
  10. Jeżeli nie zależy Ci na zwiedzaniu Ukrainy, to proponuję do Bułgarii jechać przez Słowację, Węgry i Rumunię. Różnica to około 70 km. Drogi są dobre, łącznie z drogami w Rumunii. Pozwoli Ci to zaoszczędzić nerwów związanych z "telepaniem się" po ukraińskich dziurach. Unikniesz także straty czasu i stresu, związanego z dwukrotnym przekraczaniem granicy oraz kontaktem z ukraińskimi celnikami i pogranicznikami. Nie wiem jak z przekraczaniem granic jest teraz, bo przez uchodźców wszystko się pokiełbasiło, ale na tej trasie jedyna, krótka, kontrola graniczna odbywała się na granicy węgiersko-rumuńskiej (Rumunia jest poza strefą Shengen) Ta trasa ma tez mankamenty. Niestety trzeba wykupić winietę na Słowację. Co prawda jest możliwość ominięcia dróg płatnych przy jeździe drogami lokalnymi, ale wydłuża to czas podróży. Odcinek przez Węgry w tym wariancie jest bez winietowy. W Rumunii musisz mieć winietę, bo tam wszystkie drogi są płatne, ale i tak musiałbyś ją wykupić jadąc przez Ukrainę. Tak na marginesie do polecam Rumunię. Byłem tam w tym roku i na pewno jeszcze się wybiorę. Oczywiście wybór należy do Ciebie, ale jako alternatywne rozwiązanie proponuję taką trasę https://goo.gl/maps/6y5kzKgxUpR2 Jeszcze jedno. W Twojej wersji trzeba przejechać przez Karpaty Wschodnie, gdzie można spotkać ładne widoki, ale i długie strome podjazdy i zjazdy oraz zakręty typu "agrafka", a do tego potrzebny jest mocny holownik.
  11. Bardziej aktualne informacje o stanie dróg w Zachodniej Ukrainie możesz znaleźć na forum Kłuba Karawanierów Ukrainy w wątku http://www.caravaning.in.ua/forum/viewtopic.php?f=68&t=2884&start=40 Niestety jest tam trochę szukania.
  12. Nie byłem w tym roku na Ukrainie. Ale w poprzednich latach bywałem tam kilkakrotnie i mogę stwierdzić, że jedyna dobra droga, która jechałem prowadziła ze Lwowa do Żółkwi. Reszta dróg to drogi kiepskie, złe i bardzo złe. Ostatnie drogowe doświadczenie ukraińskie to powrót z Krymu w 2013 roku przez Winnicę, Chmielnicki, Kamieniec Podolski, Tarnopol, Lwów i przejście graniczne Rawa Ruska-Hrebenne. https://goo.gl/maps/dq1gW7iwaWQ2 Drogi były kiepskie i fatalne jak wszystkie drogi w Zachodniej Ukrainie. Myślę, że od tego czasu niewiele się tam zmieniło. Jeżeli już, to na gorsze, bo kraj jest na skraju zapaści gospodarczej. Poprzednio byłem na Ukrainie, w 2011 r , robiąc petlę Rava Ruska, Jaworiv, Sudowa Wisznia, Sambor. Drohobycz, Nadwirna, Kołomyja Jaremcze, Worochta, Werchowina, Kosiw, Czerniowce, Stanisławów, Lwów, Rava Ruska https://goo.gl/maps/zG7bKECtfE12 Drogi koszmarne. Reasumując da się przejechać drogami głównymi, ale na drogach dojazdowych do niektórych miejscowości turystycznych może być różnie, szczególnie dla czegoś, co ma niskie zawieszenie. Relacje z tych podróży stronie www w podpisie. Jak widać nie są to najświeższe informacje, ale może okażą się w jakiś sposób przydatne.
  13. Żaden papier, także ten toaletowy, nie rozpuszcza się w wodzie i chemikaliach stosowanych w toaletach, gdyż w takiej mieszance nie rozpuszcza się celuloza z której on powstaje. Papier w wodzie jedynie się rozwłóknia, czyli przechodzi proces odwrotny niż ten zachodzący podczas jego powstawania, kiedy to z pulpy celulozowej powstaje papier. Ponieważ siły wiązania włókien celulozowych w każdym papierze o tej samej gramaturze są identyczne, szybkość jego rozwłókniania zależy wyłącznie od dodatków dodawanych do masy papierowej. Żeby papier był odpowiednio wytrzymały i nie rozrywał się podczas używania, w procesie produkcji dodaje się do masy papierowej substancje wiążące ( kleje) wzmacniające wiązania między włóknami celulozowymi. W uproszczeniu, to czy papier rozwłókni się szybciej czy wolniej, zależy wyłącznie od ilości znajdującego się w nim kleju. Dlatego do toalet nie wolno używać innych papierów np. gazetowych lub drukowych, które zawierają w sobie bardzo dużo kleju. Ponieważ producenci papierów toaletowych starają się zachować optymalną zależność pomiędzy wytrzymałością papieru, a jego zdolnością do szybkiego rozwłókniania się, parametry techniczne papierów toaletowych rożnych producentów są praktycznie identyczne. Tak więc dla naszych toalet nie ma znaczenia jakiego producenta papieru użyjemy. Ważne aby był to papier toaletowy z zawartością 100% celulozy.
  14. W zbiorniku dzibickim woda jest, chociaż jej poziom obniżony został o ponad 1 metr. Widziałem wędkarzy na łódce i łowiących z brzegu, więc ryby chyba też są. Nie pytałem o wyniki połowu, bo nie chciałem usłyszeć że ryby nie biorą, ale cholera bierze wędkujących.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.