Skocz do zawartości

tomek_jaz

Użytkownicy
  • Postów

    47
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O tomek_jaz

  • Urodziny 02.07.1984

O mnie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Szczecin
  • Zainteresowania
    Żeglarstwo, Karawaning

Sprzęt

  • Sprzęt
    Przyczepa
  • Model
    BEYERLAND VITESSE 430D
  • Holownik
    S-Max 1.8TDCi 125KM, Ford Mondeo Kombi 1.8TD, Ford Probe 2,5 V6

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia tomek_jaz

Forumowicz

Forumowicz (3/3)

  1. W sobotę wyjezdzam na urlop więc musze mieć Dziś będe do nich dzwonić a jak powiedzą że nie mają to przekręcę do GDDKiA. Tak czy siak zakładając niskie kary za brak gówna czy działania to już się tym nie stresuję i leję na to. Najwyżej zapłacę i będę się z nimi pałować a tego ścierwa napewno nie wystawię na szybę. Tak dla zasady.
  2. Dziś odebrałem "nowy viabox 2 z anteną". zobaczcie sami, chyba nie trzeba komentować. Oczywiście zgłosiłem do nich i dałem im czas do piątku że mają mi nowy przysłać. Szkoda chyba więcej pisać o tym systemie.
  3. Witajcie , po 2 latach przerwy ponownie lecę na wakacje moim zestawem(S-Max z szyba IR) , po moich przebojach z viatollem postanowiłem wymienić urządzenie(z anteną zewnętrzną) na nowe aby byc pewien że po 3 latach bateria mi nie padnie. Emocje i złość na viatoll powrócił. Znów wymagali odemnie zaświadczenia, znów nie ma tych urządzeń. Dopiero po 3 rozmowie jak postraszyłem ich Ministerstwem transportu to nagle zaświadczenie nie jest potrzebne. Dziś miało urządzenie przyjechac do punktu( po 2 tygodniach)dystrybucji w Szczecinie ale nikt do mnie nie dzwonił więc zakładam że nie dojechało. W sobotę wyruszam na Kaszuby. Jutro jadę do punktu i jak nie pojawiło się to dzwonię bezpośrednio do Ministerstwa. Syf jaki był taki jest, jedyny plus tego systemu to taki że kara to tylko 500zł/ dzień a nie jak wczesniej 100 tysięcy:)
  4. Hej, Nie wiem jak teraz ale jeśli chcecie dostać urządzenie z anteną zewnętrzną to muszą Wam dać! Zaświadczenia wymagają bezprawnie. W razie czego powołajcie się na Ministerstwo Transportu. Ja tak zrobiłem co można wyczytać w poprzednich postach. Po mojej akcji w ministerstwie na 2 dzień już dzwonili do mnie z Viatoll że mogą mi przesłać urządzenie do wskazanego punktu. Pamiętajcie że jak będziecie montować viabox w innym miejscu(na przyczepie, czy bocznej szybie ) to jest to nie zgodne z montażem z instrukcji i wtedy mogą Wam dać karę. (w przypadku gdy nie zadziała). Dla spokoju lepiej dostać z anteną zewnętrzną i po sprawie:) Powodzonka
  5. Ja jak zdawałem na B96 w tamtym roku, byłem pierwszy w Szczecinie. Nikt nic nie wiedział, w urzędzie dopisywali ręcznie do druków, po wykupieniu 6h w szkole zdałem bez problemu(wcześniej już jeździłem cepką tylko z innym autem). Po zdaniu egzaminu czekałem ponad miesiąc aż dostanę prawko. Egzaminator oczywiście był negatywnie nastawiony naburmuszony że takie coś wymyślili. Teraz trochę żałuję że nie poszedłem na B+E bo stres taki sam, egzamin taki sam jedynie trochę taniej i nie trzeba tyle kursu robić. Dodam że faktycznie szkoły jazdy nie chciały robić doszkolenia, jedynie jedni doszli do wniosku że gdzieś muszę a ustawa jest poroniona, bo nie mam karty kursanta i teoretycznie nie mogę prowadzić takiego zestawu więc sami ryzykowali.
  6. Hej, Stary kotlet, ale Pitek17 jestem zszokowany tym że uszczelki nie pasowały. Patrząc na zdjęcie które wkleiłeś, wygląda że to identyczne okno jak moje. Moje również były podwójne z pleksy. Dziwne, ale co do samej wymiany to tak jak pisałem jest to zabawa hardcorowa i wg mnie wykonalna tylko w upale i na słońcu. Mam nadzieję że jakoś sobie poradziłeś
  7. Ja telefonicznie rozmawiałem z GITD i z Ministerstwem Transportu i jedni i drudzy powiedzieli że jeśli wystąpi problem łączności a masz środki na koncie to oni zakładają że jest wina operatora Viatoll i zawsze umarzają takie postępowanie. Generalnie są negatywnie nastawieni do funkcjonowania Viaharaczu bo wiedzą że jest dziurawy i nie funkcjonuje normalnie. Tak więc Ci którzy mieli kasę na koncie a z jakiś przyczyn nie działało to gó.... to bądźcie spokojni. Ja bez sensu się stresowałem. A jeśli chcecie sprawdzić czy ITD ma zarejestrowane wykroczenie to dzwońcie do GITD i oni mogą sprawdzić w systemie. Ponoć z Viatolla dostają max do 3 dni info o wykroczeniu(nie opłaceniu przejazdu). A jeśli ktoś dostanie po pół roku to dlatego bo w GITD długo czasem leży bo szukają kierowcy. Ja po kontakcie Ministerstwa Transportu z Viatollem w mojej sprawie, Viabox 2 dostałem po 3 dniach i bez zaświadczeń. Wczoraj odebrałem, dziś zamontowałem, jutro jadę testować na autostradę bo w sobotę na noc jadę trasę szczecin-kraków z cepką. Potem Kraków-Bałtów(Świętokrzyskie) więc fajnie byłoby mieć sprawny Viabox:) W końcu urlop.....
  8. W moim wątku opisałem rozwiązanie mojego problemu. Może przyda się komuś gdzie uderzać w razie czego. http://forum.karawaning.pl/topic/13823-viatoll-przestroga-dla-wszystkich-pow-35t/page-6?do=findComment&comment=328770 Pozdr
  9. Witajcie:) Moja sprawa w końcu się rozwiązała. Oczywiście Viatoll to jeden wielki popaprany system. Na rozwiązanie mojej sprawy wpłynął GITD( zadzwoniłem, porozmawiałem z kilkoma osobami w końcu przełączyli mnie do głównego koordynatora systemu Viatoll. Pan od początku mówił że system jest chory i absurdalny ale niestety nic nie mogą zmienić. Jedynie starają się pomagać takim osobą jak ja i kwestie wyjaśniać. Po przedstawieniu mojej sprawy Pan z GITD sprawdził w systemie i nie ma mojego wykroczenia zarejestrowanego a ponoć max 3 dni i takie dostają. U nich czasem nawet ponad rok leży bo szukają właściciela auta i dlatego niektórzy z takimi opóźnieniami dostają wezwania) GITD zapewniało mnie że jesli ktoś ma kasę na koncie i założonego Viaboxa na szybie to nawet jak nie pobierze opłaty to zawsze umarzają sprawę bo to wina operatora. Kolejna sprawa to fakt że Viatoll nie chciał mi przesłać Viaboxa 2, wysłałem wydruk specyfikacji auta po VIN z systemu forda. Ponoć na takie coś mieli mi zapewnić Viabox 2, Infolinia zadzwoniła i żądała innego zaświadczenia. Powiedziałem że ich pogrzało. Zdzwoniłem po raz kolejny do GITD, nakreśliłem sprawę, gość był oburzony że w ogóle chcą zaświadczenie jakieś(ponoć bezprawnie) podałem jemu dane i powiedział że się skontaktuje z kimś u góry w Viatollu i rozwiąże problem. Z racji tego że 19 planuje wyjazd i potrzebuje Viabox 2 skontaktowałem się z Ministerstwem Transportu i to samo nakreśliłem sytuację, gość był zszokowany i bardzo zaciekawiony sprawą, ponownie wziął namiary i powiedział że mam się niczym nie przejmować że wszystko załatwi a Viatoll dostanie po dupie(oczywiście mówił ciut inaczej:P) Na maila dostałem dodatkowo taką info od Pana z Ministerstwa: "Witam, Pana sprawa jest zgłoszona do Operatora Kapsch i GDDKiA, która dodatkowo będzie egzekwować od Kapsch zapewnienia użytkownikom systemu viaTOLL urządzeń typu viaBOX 2. Otrzymałem wyjaśnienie ze strony GITD, że w przypadku rejestracji przez bramownicę kontrolną przejazdu pojazdu wyposażonego w zwyczajne urządzenie OBU może dojść do tzw. „braku komunikacji” i zawsze w takim przypadku jest przeprowadzane postępowanie wyjaśniające. W Pana przypadku, jeśli urządzenie będzie zamontowane do przedniej szyby w miejscu, gdzie zwykłe OBU powinno być zamontowane i równocześnie znajdują się środki na koncie użytkownika viaTOLL, to nie ma podstaw aby na Pana nałożyć karę, gdyż „brak komunikacji” nastąpi z winy Operatora. Proszę bez obaw jechać na urlop i w razie czego skontaktować się ponownie ze mną lub Panem Marcinem Miązkiem z GITD Pozdrawiam, Jakub Tuscher Departament Dróg i Autostrad Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Dzień po info z Ministerstwa(w piątek) zadzwonili do mnie z Infolinii abym sobie wybrał punkt gdzie mają przysłać Viabox 2. Tak więc sprawa nabrała pozytywny obrót. Jednocześnie podkreślam że zarówno GITD jak i Ministerstwo było nastawione negatywnie do VIATOLLA a pozytywnie do mnie i od razu chcieli mi pomóc:)
  10. Kolego a może warto pomyśleć o zmianie auta? Jeśli chcesz kupić cepkę na dłużej to zastanów się bo aby doprowadzić przyczepę do stanu dość dobrego to potrzeba zapewne 2-3 sezony(zakładam że nie masz nadmiaru kaski i sam będziesz przy niej dłubał), Ja kupiłem cepkę 2 lata temu( w stanie naprawdę niezłym) przed każdym sezonem coś wychodzi i trzeba coś wymieniać, dokupywać itp a jak się nie ma ogromu kasy to niestety pomalutku trzeba rzeźbić. Tak więc za te 2-3 lata jak odświeżysz cepkę dojdziesz może do wniosku że pora zmienić auto. Ja bym się zastanowił bo większa cepka to większy komfort a co za tym idzie lepszy odpoczynek itp. Może się mylę bo jestem początkującym karawaningowcem ale z drugiej strony wiem że tyle pracy co wsadziłem w tą przyczepę to nie myślę o zmianie jej bo naprawdę czuję do niej "coś". Kolejna sprawa tyczy się auta że jak masz zrobione na tip top to nie kupisz drugiego takiego bo nikt nie sprzedaja auta 100% sprawnego już nie mówiąc o przeszłości pojazdu:) Ale jak chociaż min możliwości finansowe to ja bym się zastanowił.
  11. Gratulacje Zakupu:) Dodam że ja w tamtym sezonie ciągnik miałem w postaci Forda Mondeo MK II 1.8TD 90KM, cepkę 1050kg ciągnął może nie na luzie ale wystarczająco(obwodnica trójmiasta dość stroma-bez problemu pokonana) wyprzedzanie może nie było komfortowe ale dawał rade, W tym sezonie mam S-maxa 1.8TDCI 125 KM Bajka, różnica kolosalna, nie lata zestaw, wyprzedzałem osobówki czasem jak jechały 85km/h a ja miałem 90 na tempomacie(jedyna wada że przekroczyłem 3,5T, prawko zrobiłem, viabox wykupiłem ale nie działa bo mam szybę odbijająca promienie podczerwone i teraz walczę z Viatolem-grozi mi kara ponad 100 000 zł). Ale według mnie to każdy holownik(zgodnie z dowodem) daje rade tylko kwestia komfortu. Twoja bryczką powinna wystarczyć do komfortowej podróży:) Miłych objazdów...
  12. Hej, Sprawa oczywiście ciągle się ciągnie, nie widać końca i nic się nie ruszyło. 7 lipca poprzez punkt dystrybucji wysłałem zgłoszenie opisujące całą sytuację, broniłem się tym że urządzenie było włączone( mam 2 świadków a mimo to nie działało). Opisałem wszystko dokładnie, że nie posiadam szyby metalizowanej a nie działało, posiadam szybę odbijająca promienie podczerwone ale to nie jest szyba metalizowana. W piśmie dałem im termin 30 dni na pisemna odpowiedz w celu wskazania sposobu zapłaty opłat które nie zostały pobrane nie z mojej winy. W systemie zaksięgowali te zgłoszenie pod odpowiednim nr. Już emocje zeszły, jestem wyluzowany i od 19 sierpnia planuję wyjazd z cepką w góry Świętokrzyskie( Bałtów), Kraków. Zgodnie z operatorem dnia 29 lipca przesłałem meilowo im zaświadczenie że posiadam szybę odbijająca promieniowanie podczerwone aby przysłali mi Viabox 2: "Witam, Proszę o kontakt w sprawie otrzymania urządzenia Viabox 2. Nie posiadam szyby metalizowanej mimo to urządzenie Viabox nie działa poprawnie(nie pobiera opłat, nie sygnalizuje łączności). Cały problem funkcjonowania niepoprawnie urządzenia opisany jest w zgłoszeniu nr 34198640(które jeszcze nie zostało rozpatrzone). Problemem jest zapewne szybka którą posiadam(odbijająca promienie podczerwone). W załącznikach potwierdzenie z wydruku systemowego Autoryzowanego Dealera Forda w Szczecinie. Jednocześnie informuję iż Dealer Ford'a zapewnił mnie że szyba ta nie posiada miejsca które by pozwalało na poprawne funkcjonowanie Viabox. Proszę o kontakt." Dostałem odpowiedz: "Szanowni Państwo, w odpowiedzi na Państwa wiadomość e-mail z dnia 29 lipca 2013 roku, dotyczące zapotrzebowania na urządzenia viaBOX 2 chcielibyśmy poinformować, że Państwa reklamacja została zarejestrowana pod numerem zgłoszenia 34201601 i przekazana do niezwłocznej realizacji. W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z Telefonicznym Centrum Obsługi Klienta pod numerem 800 101 101 (numer bezpłatny dla użytkowników telefonów stacjonarnych w Polsce) lub +48 22 521 10 10 (numer płatny dla użytkowników telefonów komórkowych i dla użytkowników z zagranicy) bądź skorzystania z serwisu internetowego www.viatoll.pl. Wszystko fajnie tylko w systemie Viatolla poprzez logowanie zamknęli poprzednie zgłoszenie(te które opisuje całą sytuację) i otworzyli nowe na zapotrzebowanie Viabox 2. Czyli dalej nic...... Powiem Wam że to co kiedyś ludzie mówili o Polsce zawsze nie przyjmowałem do siebie i mówiłem że przesadzają że nie jest tak źle. Ale ostatnio mam coraz więcej sytuacji świadczących że polskie prawo, rządy, instytucję są skretyniałe a ludzie wydają się jakby nie byli Homo Sapies. Czekamy dalej.......
  13. Pewnie według tego co mówili to mam(dzwoniła babka w odpowiedzi na zgłoszenie które wykonałem po przejechaniu 3 pierwszych bramek) i mówiła że dział reklamacji stwierdził że nie było łączności z urządzeniem najprawdopodobniej z winy złego montażu urządzenia albo braku włączenia viaboxa. Ja ponownie wszystko opowiedziałem tym razem mówiąc że będę ich skarżyć za stresy które przez nich ponoszę. Babka powiedziała że opisze wszystko co jej mówiłem i odeśle z powrotem do działu reklamacji ale już oni nie muszą na to odpowiadać. Zapytałem jaką mam pewność że to zrobi a ona na to że muszę jej zaufać. Tak więc nastawiam się na najgorsze.
  14. Speedy, Jak dostawałem papiery do podpisania nie miałem dołączonych ogólnych warunków, Faktem jest że podpisałem papiery w których była adnotacja że nie posiadam szyby metalizowanej. Ale Osoba która mi to sprzedawała nic nie wspominała że urządzenie może nie działać z taką szybą. Inna sprawa że skąd mam wiedzieć co to szyba metalizowana? Powinno być napisane że należy wcześniej sprawdzić urządzenie zanim wyruszy się w trasę zestawem(choć to paranoja-oni powinni mieć urządzenie do sprawdzenia łączności) ponieważ różne szyby różnie przepuszczają dane. Dzwoniąc do forda nawet nie wiedzieli co to za szyby i od razy powiedziano mi że ford takich nie ma! Mam szybę z odbijającą promieniowanie podczerwone a nie metalizowaną. To zupełnie co innego(w sądzie jak coś to to będzie argument) a skoro tak to Viatoll nie dostosował urządzenia Viabox do mojego auta. Na infolinie nie działanie urządzenia zgłosiłem po 3 bramce oczywiście nr zgłoszenia posiadam. Jak dojechałem na miejsce dowiedziałem się o szybie metalizowanej z infolinii, wyraziłem chęć wymiany na viabox 2 na terenie Gdańska na powrót, odmówiono mi (jest to ważna informacja, dali mi nie działające urządzenia a jak chciałem wymienić nie miałem takiej możliwości). Inna sprawa to to że jak już kupię Viabox to dopiero dają instrukcję i tam można wyczytać o szybie metalizowanej. Przecież urządzenie moge montować przed samą podróżą? winna tej sytuacji jest przede wszystkim osoba sprzedająca Viabox ktora powinna zaznaczyć że należy wcześniej sprawdzić czy jest łączność bo to częsty problem. Generalnie już jestem spokojny, jak mi ITD nie uzna tego to zgłoszę sytuację wszędzie gdzie tylko można, od różnych dostępnych mediów po instytucje państwowe. A na chwilę obecną zrobię wszystko aby zmienić masę budki bo nie mam zamiaru się więcej stresować przy każdym wyjeździe.
  15. Analizowałem już wszystko: Zmiana DMC przyczepy- skąd wezmę homologację tak starej przyczepy? Próbowałem coś znaleźć w necie ale nic. Zmiana przyczepy- wszystko co w miarę średnie pow. 1050kg, dodam że nie podobają mi się wnętrza w drewnie(Mam piękne szare wnętrze(takie jest moje zdanie) co jest nie często spotykane), choć posiadam dopiero 2 sezon cepkę to już tyle serca w nią włożyłem że pomysł uciekł. Auto kupione w październiku więc nie mam zamiaru zmieniać, bo za dużo zainwestowałem. Prawko już mam B96. Po tej całej historii już nawet myślałem o sprzedaży cepki ale jak pomyślałem że mam gdzieś jechać w ciemno w niewiadome warunki, spać w betonach, to jedyne chwile kiedy człowiek może uciec od tych ścian, spędzać więcej czasu na powietrzu niż zwykle. Cepka to wolność która mnie już wciągnęła:) Tyle tysięcy ludzi jeździ i jest dobrze więc nie odpuszczę. Mam nadzieję że skończy się pozytywnie dla mnie choć stres cały czas jest ogromny. Oczywiście nie zapłacę ani grosza, najwyżej będę się sądzić a wtedy na pewno wygrał bo sędzia będzie pewnie myślał jak człowiek a nie banda kretynów którzy stworzyli system aby tylko problemy wymyślać. Nie rozumiem czemu w takich sytuacjach nie ma opcji zapłaty przez ich centrale i po sprawie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.