Skocz do zawartości

Członkowie BürstnerKlub


geloo77

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, pawel1966 napisał:

OK:) już widzę w Twoim opisie 465 TS - to dużo większa niż nasza.

Zgadza się 465.... I nie wiedzieć czemu ma z 5,80 długości :) nie wiem.jak inne modele , ale Belcanto jest budowane porządnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wienio i Ulkanp. nie mam ogrzewania i ciepłej wody a reszta jak we wszystkich 

To dziwne ,że nie macie grzejnika. Nawet najprostsza Truma ale jednak się przydaje. Byliśmy jesienią w Wiśle na zakończeniu sezonu - spisała się rewelacyjne. Może to jakaś wersja na "ciepłe kraje"? Jesli tylko jest miejsce gdzie można ją zamontować to warto , a jest wyprowadzenie komina na dachu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie ma...ani kominka, ani rozprowadzenia...widocznie na południu Europy było nie potrzebne (przyczepa z Francji)

mamy mały grzejniczek elektryczny to raz się przydał i wystarczył (Polana Sosny koło 15 września)

na początku myślałem o uzupełnieniu takich rzeczy a teraz bardziej skłaniam się do klimy bo to może być bardziej potrzebne....

jak pamiętam Grecję w lipcu to tam były straszne upały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Wienio i Ulka napisał:

nic nie ma...ani kominka, ani rozprowadzenia...widocznie na południu Europy było nie potrzebne (przyczepa z Francji)

mamy mały grzejniczek elektryczny to raz się przydał i wystarczył (Polana Sosny koło 15 września)

na początku myślałem o uzupełnieniu takich rzeczy a teraz bardziej skłaniam się do klimy bo to może być bardziej potrzebne....

jak pamiętam Grecję w lipcu to tam były straszne upały.

Z chęcią bym kiedyś pooglądał Waszego Burstnera:) kto wie? moze się kiedyś gdzieś tam spotkamy na campingu. Mnie osobiście koncepcja tych przyczep się podoba Zbudowane solidnie, bez fajerwerków.

Nasza jest dość lekka bo masa własna to 770 kg a DMC 1000 kg, ale do masy  własnej muszę  doliczyć to co będzie w niej zawsze

- Movera Enduro ( EM203 ) 57 kg

- akumulator żelowy 78 Ah - 24 kg

- Sejf mieszczący laptopa i parę drobiazgów - ok 7 g

- butla z gazem ok. 17 kg.

- kabel 40 m ( 3x 1,5 mm) , kabel 15m 3x 2,5mm , redukcje wtyczki, skrzynka z narzędziami   - ok  20 kg

- wyposażenie turystyczne ( stolik. krzesła, lekka markiza, podłoga na zewnątrz , rurki, lampy) - 20 kg

- naczynia, kanistry itp - 10 kg

Tak więc jak to wszystko do siebie dodam wychodzi mniej więcej 160 kg kg  czyli 770 + 160 daje 930 kg....mało pozostaje na bagaże bo tylko 70 kg.

A przecież na wyjazd pewnie lodówka będzie zapakowana, zbiornik na wodę mam 40 litrów, thetford pewnie z 30 kg ( pełna  spłuczka i i kaseta)

trzeba liczyć kilogramy i to dokładnie bo może się okazać,że można łatwo ją przeładować

Resztę trzeba będzie i tak pakować do auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chętnie pokaże naszą przyczepę już w Krakowie ale chyba bliżej wiosny... mamy na nią wiatę ale stoi pod nią "opatulona" pokrowcem ale na wiosnę (w kwietniu ) trzeba zrobić przegląd... to może przed nim Elkamp... zobaczymy - chętnie wymienię się doświadczeniami...a na wakacjach w lipcu to oczywiście b.chętnie choć dopiero się okaże gdzie "wylądujemy"

pewno Grecja ale od strony campingów jej nie znam więc ew. liczę na pomoc

 

ważenie mnie interesuje bo chciałbym wiedzieć jak ją doposażać ... moja masa własna to 900 kg (DMC 1100, a razem z autem 3440)

wasza wygląda podobnie a masa 770kg...? w mojej nawet nie ma osobnego zbiornika do WC tylko wodo do spłuczki brana jest z głównego zbiornika

dołożyłem też bagażnik na 2 rowery, TV z DVD, markizę + wyposażenie kuchni..., butla gazowa 5kg (wystarczyła nam swobodnie w tym roku na 3 tygodnie)

nie mam koła zapasowego a chyba by warto było mieć i ta klima...może przenośna...?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to super - na pewno uda nam się spotkać bo nasza stoi pod plandeką właśnie w Elcampie więc jak będziesz się tam wybierał se swoją to się umówimy:)

Masa własna  400 TS to 770 kg  - tak jest wbite w dowód i z tego co widziałem na ytube ( filmy firm sprzedasjących takie przyczepy) chyba fabryczniei goła tak właśnie ma.

Cała zaleta tej przyczepy to właśnie niska masa i o taką nam chodzi - bo zwykle jeździmy na długie trasy. Zasanawiam się jeszcze nad dołożenie systemu kontroli trakcji ATC bo w Grecji są czasem bardzo silne wiatry i to może być pomocne przy jeździe autostradami. No ale to kolejne kilogramy....:( Moja żona szukała dziś wagi na google i wyskoczyło jej, że można zważyć auto do 60 ton w firmie LUSKAR na Płk,. Dąbka. Jesli nie będzie w Elcampie to podjadę tam.

i Grecja - znamy tam trochę fajnych miejsc - więc jak będziecie mieć jakieś pytania to po prostu pytaj!

Godzinę temu, Wienio i Ulka napisał:

chętnie pokaże naszą przyczepę już w Krakowie ale chyba bliżej wiosny... mamy na nią wiatę ale stoi pod nią "opatulona" pokrowcem ale na wiosnę (w kwietniu ) trzeba zrobić przegląd... to może przed nim Elkamp... zobaczymy - chętnie wymienię się doświadczeniami...a na wakacjach w lipcu to oczywiście b.chętnie choć dopiero się okaże gdzie "wylądujemy"

pewno Grecja ale od strony campingów jej nie znam więc ew. liczę na pomoc

 

ważenie mnie interesuje bo chciałbym wiedzieć jak ją doposażać ... moja masa własna to 900 kg (DMC 1100, a razem z autem 3440)

wasza wygląda podobnie a masa 770kg...? w mojej nawet nie ma osobnego zbiornika do WC tylko wodo do spłuczki brana jest z głównego zbiornika

dołożyłem też bagażnik na 2 rowery, TV z DVD, markizę + wyposażenie kuchni..., butla gazowa 5kg (wystarczyła nam swobodnie w tym roku na 3 tygodnie)

nie mam koła zapasowego a chyba by warto było mieć i ta klima...może przenośna...?

 

 

jesli chodzi o doposażenie - ja bym zamontował termę truma ( nawet tą najmniejszą - Therme - my taką mamy i spokojnie wystarcza)

Móiwsz,  że nie masz grzejnika  i na ma na niego miejsca to elektryczny zupełnie wystarczy . A klima fajna rzecz więc ja bym też założył w takiej sytuacji.

Jeździcie we dwójkę?  To przydałby się mover - kapitalne urządzenie jesli nie ma kto pomóc przy ustawieniu przyczepy przy nierównym terenie. Myw  Poraju wjechaliśmy na małą górkę, między sosenki bez żadnego problemu. Na pewno autem bym tam nie wmanewrował a we dwójkę byśmy jej tam za diabła nie wepchnęli. Tylko, że to waży niestety...37 kg + akumulator 25 - ale na szczęscie taka masa przy kołach  obniża środek ciężkości więc moim zdaniem przyczepa lepiej się trzyma drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.12.2018 o 16:23, Pierzasty napisał:

Zgadza się 465.... I nie wiedzieć czemu ma z 5,80 długości :) nie wiem.jak inne modele , ale Belcanto jest budowane porządnie.

i to jest najważniejsze:) mocna buda to podstawa a reszta to już dodatki, które zawsze można wymienić czy naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym ATC to jakoś mnie nie ciągnie...różne opinie są na ten temat a generalnie dlaczego nie montują do nowych przyczep?

ja mam nawet normalny zaczep (bez anty...) i w czasie tych wakacji sporo przejechałem autostradami i żadnych niepewnych zdarzeń nie było...

jeżdżę 80-85 bo tyle wolno i tylko jak autokary czasami mnie mijają (one mają 100) to przyczepą lekko kołysze.. ale generalnie nie czuję potrzeby coś zmieniać w tej materii...

Jeździmy we dwójkę... movera nie mam ale w tym roku wszędzie spokojnie dawałem radę (raz pomogli sąsiedzi) ale może kiedyś... naprzód sprawdzę wagi

...póki co wolę mieć lekko.

Z termą myślałem o montażu przed wakacjami ale potem okazało się że wszędzie na kempingach są prysznice a nasza łazienka (i wasza chyba też) i tak nie nadaje się do natrysku (co z tego że jest brodzik jak nie ma baterii do natrysku i jak poleje się po ścianach to woda wleje się w szpary na dole i zacznie się destrukcja... no chyba że u Was jest inaczej...a zęby, twarz i ręce to na wakacjach mogę zimną wodą też ochlapać więc temat termy po wakacjach upadł.

Teraz na wakacjach to nie było jeszcze rowerów (a te wszędzie by się przydały  -teraz już są), podłogi pod roletę - już jest, "kotki" do wejścia przeciw muchom - też już wisi...a reszta była super...

No to spróbuję się w styczniu umówić w Elkampie...dam znać... i liczę na pomoc w tym planowaniu Grecji

pozdr w i u

20180719_161825.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wienio i Ulka masz dobre auto do takiej przyczepki, pewnie dlatego nie czułeś nic więcej. najgorsze jest wyprzedzani ciężarówek jadących te 80 - 90 km/h/ Wtedy auto przejedzie ale możesz poczuć mocne szarpnięcie na przyczepie i to jest najgorszy moment.  Ja przymierzam się do zmiany auta bo mój partner ma napęd tylko na przód, i tylko 120 KM. OK -  daje sobie z nawiązką  radę po płaskim i lekkich górkach,  ale w Grecji są często długie, ostre podjazdy nawet na autostradach (np. pomiędzy  Larissą i Lamią ) a potem na Peloponezie. Twoje auto spokojnie da radę.

My też raczej z brodzika nie korzystamy bo w naszych burstnerach raczej łazienki wykorzystać się na kabinę prysznicową nie da bez zamontowania specjalnej ceraty:) ale to nie ma sensu.. My też tego nie robimy. Ciepłą woda raczej do umycia  rąk, twarzy i zębów i zlewu w kuchni do opłukania garnków. Ale czasem się przydaje. boiler mamy pod kanapą przy stoliku i nie zajmuje dużo miejsca. 

W Grecji na kempingach korzystasz zwykle z wody ile chcesz ( tylko raz spotkaliśmy się z automatami na żetony w prysznicu) i masz rację - nie ma co przeciążać przyczepy sprzętami z których nie musisz korzystać.  A tam i tak większość dnia spędzamy na plaży lub basenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

W zeszłym roku stałem się szczęśliwym posiadaczem Burstnera 460ts z 2011 roku . Wcześniej miałem Hobby 540 z 2003 roku . Holownik to VW Sharan 2.0tsi 250km

Burstner prowadzi zdecydowanie lepiej niż Hobby ze względu na mniejszą masę i długość , i nowszą oś Alko delta . Ale najważniejszą dla mnie zaletą Burstnera jest to że przyczepa jest lakierowana i utrzymanie jej w doskonałym stanie wizualnym zajmuje tyle samo czasu co mycie samochodu , hobby które miałem kilka lat miało tzw łuskę i mycie jej to był dramat .

Po kilku dłuższych wyjazdach jestem bardzo zadowolony , przyczepa jest przewidywalna autostradami jadę zawsze 100km/h i tylko w momencie wyprzedzania tirów delikatnie bujnie ale zaczep ze stabilizatorem doskonale sobie z tym radzi .

20180730_113954.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dziękuje bardzo ,  Burstner w tym malowaniu jest inny niż wszystkie białe przyczepy i prezentuje się świetnie ,

 

20180506_110528.jpg

20180504_090800.jpg

615830503_4_1000x700_burstner-averso-460-dmc-1360-przedsionek-isabeladodatkowe-ogrzewanie-motoryzacja_rev001.jpg

615830503_5_1000x700_burstner-averso-460-dmc-1360-przedsionek-isabeladodatkowe-ogrzewanie-wielkopolskie_rev001.jpg

Edytowane przez maciej1977
bład (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam :) utrutrzymanie tej przyczepy to "pestka" w porównaniu do rybiej łuski. Mnie jeszcze ciekawi jak w waszych Burstnerkach jest z wakacyjnym upałem? Kolory budek naszych Burstnerów w gładkiej blasze są ciemno szare- nagrzewają się z wierzchu dużo mocniej niż biel, a mimo wszystko ja mam w swojej dość chłodno (choć moja to prawdopodobnie wersja zimowa-co za tym idzie pewnie lepsza izolAcja) . A jak jest u Was ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.