Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jestem w trakcie poszukiwania nowego holownika do mojej nowej cepki. Mam zamiar kupić Opla Vectrę C 1,8 - 140 KM.

Tutaj pojawia się moja pewna wątpliwość w sprawie legalności komponowania jej z moją przyczepą.

 

Poniżej dane z DR:

 

 

Masa własna samochodu G - 1400 kg

DMC samochodu F1 - 2030 kg

DMC holowanej przyczepy O1- 1400 kg

 

ale masa zestawu pojazdów F3 to 3385 kg

 

Na zdrowy rozum suma DMC samochodu i przyczepy powinna być równa DMC zestawu (tak mam w moim starym holowniku). Tutaj tak nie jest.

 

Sumując DMC przyczepy i DMC samochodu z DR samochodu wychodzi 3430. Dlaczego więc DMC zestawu to 3385 ( 45 kg różnicy)

 

Patrząc z drugiej strony skoro mogę ciągnąć przyczepę o DMC 1400, to zawsze przekroczę DMC zestawu pojazdów.

Nie wiem co mam o tym myśleć - czy to jakiś błąd w DR?

 

Na tabliczce znamionowej pojazdu jest podana wartość 3385. Czyżby błąd w podaniu masy DMC holowanej przyczepy w DR?

 

Będę wdzięczny za każdą odpowiedź, bo szukałem w necie wyjaśnienia tej kwestii, ale nic nie znalazłem.

 

Mam przyczepę o masie własnej 1080 i DMC 1360. Tak więc to dla mnie bardzo ważne.

 

pozdr,

  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

witam

niektórzy producenci samochodów ograniczają w ten sposób masę zestawu (np. w Renault to norma),

wtedy nie sumujesz mas DMC, tylko pilnujesz masy całego zestawu, najlepiej gotowym do drogi zestawem podjechać na wagę (np. na skupie złomu),

ładowności i tak zostaje Ci 905kg więc powinno wystarczyć,

poza tym:

1360<1400 - OK

2030+1360=3390 < 3500 - OK

 

pozdr

Opublikowano

Ja w DR w pozycji F3 nic nie mam podane, ale jak masz podane że możesz ciągnąć cepke 1400kg i nie przekraczasz

3500kg to ja tego bym się trzymał. W moim aucie masa zestawu podana jest tylko na tabliczce znamionowej

auta, tak więc patrze tylko na to co mam w DR.:thank:

Pozdrawiam.

Opublikowano

Dziękuję kolegom za odpowiedzi. Z jednej strony jest tak, że mogę mieć taki zestaw, a z drugiej nie mogę. Jestem ciekaw jak to interpretuje policja i towarzystwo ubezpieczeniowe w razie szkody.

Czytałem też o możliwości legalnego zmniejszenia ładowności (i co za tym idzie) DMC przyczepy. Do końca nie wiem czy to jest możliwe do przeprowadzenia. Może w przypadku polskich przyczep jest to może łatwiejsze, ale to jest przyczepa niemiecka. Czytałem, że do tego potrzebna jest zmiana homologacji u producenta. Tu pojawia się problem znajomości przepisów niemieckich i wymiana tabliczki znamionowej i do tego jeszcze język...Może któryś z kolegów obniżał legalnie ładowność, lub masę własną zagranicznej przyczepy?

Proszę o rady. Jutro mam dać ostateczną decyzję w sprawie zakupu samochodu i jestem tak skołowany....

Zastanawia mnie też czy to może ten egzemplarz OPLA ma taką niezgodność w DR. Może się wstrzymać i sprawdzić czy inne takie modele mają takie dane w DR?

Może któryś z forumowiczów ciągnie swoją cepkę OPLEM VECTR-ą C z 2008 roku 1,8 140 KM?

 

 

Pozdr,

Opublikowano

DMC zmienić nie można,

możesz zmienić konstrukcję, aby zmniejszyć masę własną, automatycznie zwiększa się ładowność, ale DMC pozostaje bez zmian (oczywiście wszystko zatwierdza uprawniony Diagnosta)

 

a po drugie 1,8 benzyna 140KM to wg mnie troszkę mało na przyczepkę 1400 kg, IMO diesel jednak radziłby sobie lepiej

 

pozdr

Opublikowano

Podobny dylemat miałem niedawno. Chciałem dopasować holownik do przyczepy. W moim przypadku DMC przyczepy to 1500 kg więc możliwości się zdecydowanie zmniejszyły. Wybór padł na Mercedesa C220. Gdy dzwoniłem do sprzedających pierwsze o co pytałem, to o wpisy w dowodzie rejestracyjnym. Ludzie byli mocno zdziwieni, ale odpowiadali.

 

Okazało się, że wpisy w dowodzie są różne dla dokładnie tego samego modelu i rocznika. Chyba zależy to od kraju pochodzenia auta. Mnie po kilkudziesięciu telefonach udało się znaleźć odpowiedni egzemplarz, nawet go kupiłem:)

Opublikowano

Ale jaja... Teraz czytam wątek i spojrzałem w dane Superba, a tam chyba błąd w DR: Mam DMC auta 2103kg, DMC przyczepy z hamulcem 1600kg, a DMC zestawu 2703kg, a powinno być 3703 :( Nie jest możliwe, bym mógł ciągnąć przyczepę z hamulcem tylko 600kg ;) Muszę chyba iść do diagnosty i zrobić poprawkę? Czy załatwię to tam, gdzie robię przeglądy rejestracyjne?

Opublikowano

Znalazłem w papierach niemiecką homologację Skody i tam DMC zestawu = 3703kg, czyli pomyłka nastąpiła przy wypisywaniu DR, a ja nie zauważyłem :(

 

To może być ważne, na pewno warto to zmienić, ja też zapytam się diagnosty dlaczego nie ma nic

o DMC zestawu w DR.:hmm:

Opublikowano

To ćwiczyłem. Zastanawiałem się czy mogę zmienić papiery w Mondeo combi. Dla mnie było to bez sensu, że takie auto nie może pociągnąć przyczepy DMC 1500 kg a sedan Mercedesa czy Audi może. Niestety okazało się, że takie zmiany może robić tylko fabryka i trzeba było zmienić holownik. Jak pisałem wcześniej najpierw trzeba sprawdzać dowód rejestracyjny bo tam są różne kwiatki:(

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.