Skocz do zawartości

Laweta Westfalia remont


Rudiger

Rekomendowane odpowiedzi

Piasty, tak jak i cała reszta drobnicy, są w ocynku, akurat żółtym który ładnie wygląda na chropowatej powierzchni po piaskowaniu. Miejsca montażu łożysk też są siłą rzeczy wycynkowane ale to nie przeszkadza bo cynk jest miękki i się podda, a jeśli będzie ciasno to na tokarce lekko go przeszlifuję.

Wiesz, to trochę sztuka dla sztuki po przecież tych elementów prawie nie będzie widać (no może oprócz piast) ale po ocynku jest kłopot z głowy z korozją i tyle.

Zawiozłem też wycynkowane sprężyny do malowania proszkowego - będa chyba na pomarańczowo bo jakieś rampy będą w takim kolorze malować :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Właśnie zastanawiałem się czy szala łożyska się zmieści po lakierowaniu, wystarczy nawet lekko przejechać papierem ściernym.

Jak nabijesz nowe łożyska to pewnie zejdzie trochę lakieru, przedmuchaj piasty pod ciśnieniem żeby pozostałości lakieru w nich nie zostały.

Powinno być ok ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem wahacze z malarni proszkowej więc nadszedł czas montażu zawieszenia w całość - czekam aż mrozy puszczą trochę.

W malarni akurat malowano coś też na pomarańczowo... a, może być i na pomarańczowo dla kontrastu :)

 

http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/laweta-5/proszek1.jpg

 

http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/laweta-5/proszek2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czego nie tkniesz w tej lawecie to zepsute..... ;)

Węwnętrzne uszczelnienie piasty to jakiś wynalazek labirytowy z pierścieniami rozprężnymi, oczywiście popękane i podmielone trochę.

Zrobiłem projekt adaptora-bieżni i przerobiłem to na odpowiednio dobrany simmering. Do tego nowe łożyska. Powinno to trochę pojeździć.

http://www.czarprlu....-6/lozyska1.jpg

 

Wcisnąłem nowe tuleje met-gum w ramiona wahacza więc można rozpocząć montaż wahaczy.... dość estetycznie wyszły :)

http://www.czarprlu....-6/lozyska2.jpg

 

http://www.czarprlu....-6/lozyska3.jpg

Edytowane przez Rudiger (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwotnie mieliśmy jednak nie zwężać.

Niestety ostatnie dokładne oględziny wykazały że główna rama, ta do której jest mocowane zawieszenie jest w nienajlepszym stanie. Skorodowała od środka mimo że na zewnątrz nic nie widać. Może by było ok ale już jak robić to do końca. Zapadła decyzja że tę ramę robimy na nowo! Robota dośc prosta bo rama prosta jak budowa cepa. Będzie trzeba tylko dokładnie rozmieścić uszy do wahaczy ale z laserowimi przymiarami powinno się udać zrobić to perfect.

Powróciła więc opcja zwężenia bo nam w tej chwili 126p prawie wpada pomiędzy rampy na lawecie! Westfalka jest po prostu bardzo szeroka co skutkować będzie także pewnymi utrudnieniami przy użytkowaniu. Zwęzimy ją o ok 10-12cm po uprzednim obmierzeniu wszystkich naszych samochodów i rozważeniu wszelkich opcji co będziemy chcieli wozić. Pamiętać należy że ona będzie rejestrowana na małe DMC więc wożenie limuzyn i busów i tak odpada.

Tyle jest luzu na szerokości przy przymiarkach S120S Rallye - po 14cm z każdej strony , od barierki do opony

http://www.czarprlu....aweta-3/ll3.jpg

Edytowane przez Rudiger (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przyczepy-Wiola, co oznacza hasło trójzakresowa dzwignia zwrotna w UN ALKO 960-1600kg na dyszel kwadrat? Widzę że w dolnym ramieniu UN które ciągnie za pręt hamulcowy jest wkładka (taki, nazwijmy to, motylek) którą można ew. przestawić - co to daje?

Pytam bo rozcięliśmy już ramę lawety i będę wykonywac nowe siodło na UN na dyszlu okrągłym i i muszę zdecydować którędy będzie szedł pręt do grzebienia i orczyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepy-Wiola, co oznacza hasło trójzakresowa dzwignia zwrotna w UN ALKO 960-1600kg na dyszel kwadrat? Widzę że w dolnym ramieniu UN które ciągnie za pręt hamulcowy jest wkładka (taki, nazwijmy to, motylek) którą można ew. przestawić - co to daje?

Pytam bo rozcięliśmy już ramę lawety i będę wykonywac nowe siodło na UN na dyszlu okrągłym i i muszę zdecydować którędy będzie szedł pręt do grzebienia i orczyka.

 

Skąd wziąłeś ten opis: "trójzakresowa dźwignia zwrotna" ? Pytam z ciekawości bo ten element działa płynnie po zaciągnięciu hamulca lub razem z pracą suwadła.

Chyba chodzi o to że hamulec ręczny działa na trzech ząbkach, stąd trójzakresowa praca.

 

"wkładka (taki, nazwijmy to, motylek) którą można ew. przestawić - co to daje?" - chodzi Ci o gniazdo pręta hamulcowego ?

 

A tak pyzatym... nie za małe masz to UN do Lawety ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z opisu na rysunku do UN Alko (na początku tematu jest wstawiony)

 

tam jest oznaczenie że UN 1600 posiada trójzakresową dźwignię zwrotną. No więc zaglądam do kupionego UN i widzę cuś takiego na dolnym ramieniu ciągnącym za pręt hamulcowy

zakresowa.jpg

są tam oznaczenia 27, 30 i 33 chyba. I stąd pytanie - do czego to służy? I co daje :)

Dlaczego uważasz że 1,6t na UN to za mało? My tę lawetę chcemy naprawdę zarejestrować na DMC1300 by wozić wozy lekkie, a nie takie po 1,5T :)))

Jak już jesteśmy przy hamulcach, doradź proszę - pręt hamulcowy pomiędzy UN a orczykiem na moją wiedze powinien być wzmacniany, klasy powiedzmy 8.8. Gdzie tak długiego szukać, moze masz pomysł? W składach ze śrubami mają tylko pręty o L=1m i do tego gwintowane całe.

Trochę się obawiam dawać zwykły najzwyklejszy pręt klasy 5.8...

 

By nie było że temat upadł - po dyskusjach kontynuujemy jednak temat - zrobiłem na nowo całą główną ramę. Plany krzyżuje nam brak 4-go wahacza - bez niego nie mogę spasować ostatnich uszu do zamocowania. Jest też już gotowe siodło na UN kwadratowe na okrągłej rurze.

 

http://www.czarprlu....7/ciecie-05.jpg

 

http://www.czarprlu....-7/ciecie07.jpg

 

http://www.czarprlu....7/ciecie-10.jpg

 

http://www.czarprlu....-7/ciecie08.jpg

 

 

Edytowane przez Rudiger (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trójzakresowa dźwignia zwrotna odpowiada za tzw. skok hamulca, ustawienie wkładki pryzmatycznej (tego ze strzałką) musi być dostosowane do odpowiedniego typu piasto-bębna:

 

27 - dla 1636G, 1637, (bęben 160x35), 2051 (bęben 200x50)

30 - dla typu 2361

33,5 dla 3062/3081

 

Różnica między tymi ustawieniami jest nieszczególnie odczuwalna, ale warto to ustawić.

 

Jakie masz osie u siebie ? Bo z tego co pamiętam DMC będzie 1300kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.