Skocz do zawartości

Subaru Forester 2.0S TURBO


NICKT

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 92
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Napęd na 4 koła się przydaje nie tylko do holowania przyczep. Powiem więcej, holując przyczepę a mam taką 1,5 tony, strasznie rzadko używam napędu 4x4 (tylko na piaskach lub podmokłym terenie gdzieś z dala od kempingu). Natomiast 4x4 przydaje się na zwyczajnej drodze w złych warunkach pogodowych, szczególnie zimą. Mieszkasz w Świętokrzyskim, tam to raczej Hiszpanii w styczniu nie macie, wiec takie aut sprawdziłoby się. Jednak Subaru nie jest chyba marką tanią w sensie serwisowania i ewentualnych napraw. Ale być może tu się mylę. Ja osobiście napędem 4x4 jestem zachwycony, ale przyznam, że zdarza mi się zjechać z asfaltów, gdzie właściwości tego systemu bardzo się przydają. Gdybyś bardzo chciał, to mam kolegę, który od 2 lat ma takie auto i może Ci coś o nim powiedzieć. Przy tym jeździł też wieloma innymi samochodami i ma też skalę porównawczą.

Pozdrawiam Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie, a może ktoś ma już doświadczenia, jak to autko (skrzynia automat) by się spisywało jako holownik?

Tu są dane techniczne:

http://www.autocentr...urbo-170km.html

Myślę o włożeniu LPG sekwencyjnego...

Piotr "szantymen" ma Outback-a z 3.0 wolnossące w automacie(tam jest taki automat również z możliwością pracy sekwencyjnej ręcznej) to możesz go zapytać.

Ja jeździłem takim Forkiem z 2.0S turbo jak szukałem holownika -> auto szybkie , nawet bardzo, do gazu nie polecam szczególnie przy przyczepie, dosyć kosztowne w utrzymaniu(samopoziomujące sie amory, skomplikowana budowa silnika Boxer,droga obsługa-> rozrząd,nie ma hydrauliki zaworów co przy gazie nie wróży nic dobrego, nie ma reduktora a długie przełożenia skrzyni) nie będzie lepszym holownikiem od skody z podpisu.

Do przyczepy nic więcej jak dołączany ewentualnie napęd w jakikolwiek sposób nie jest potrzebne, i tak na rajdy w błoto po klamki nią nie wjedziemy;)

 

Pozdro.

Edytowane przez Przemo.D (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 9 października będzie miał urwanie głowy (praca od 7.00 do 21.00), dlatego łatwiej będzie do niego zadzwonić. Co zaś się tyczy automatów, to jazda jest przyjemna, ale bywają (może tylko w niektórych autach) problemy z wyborem biegu. Chodzi o to, że na 5 za wolno i przy 80km/h jedzie czwórką, na co nie pozwolimy przy skrzyni manualnej. Ale być może Subaru ma inaczej. Tego nie wiem. Telefon do kolegi wyślę Ci na PW. Jutro powinien być w domu, bo jest chory. W poniedziałek mimo choroby ruszy do pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzyna+gaz jak na Twoje wyjazdy nie będzie dobra tak jak piszą koledzy , co do automatu to moim zdaniem jest lepszy do holowania.

Jesli chodzi o silnik w układzie Boxer to nie wiem ale mieliśmy VW Transoprtera Boxer tyle,że produkcja dla Bundeswery, samochód jeździł ponad 20lat bez remontu (oryginalna instalacja gazowa)

Jesli masz zmienić auto to moim zdaniem powinieneś kupić małego busa ,jeździcie w kilka osób więc rozwiązanie super a przy holowaniu dużo lepiej jak z osobówką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do automatu i holowania przyczepy- to nie ma lepszego rozwiązania i takie jest moje zdanie-raz że łatwiej się jeździ, dwa: nie ma problemu ze spalonym, lub uszkodzonym sprzęgłem, trzy skrzynia automatyczna jest bardziej odporna na obciążenia...zauważ, że wszystkie (no prawie wszystkie) auta z bardzo dużymi silnikami są wyposażone w skrzynie automatyczne...Jest jednak jedno ale: trzeba dbać o nią, olej wymieniać regularnie i użytkować zgodnie z zasadami, wtedy odwdzięczy się bezawaryjnością (pod warunkiem, że ktoś poprzednio użytkujący już nie zrobił negatywnej roboty).

No i oczywiście dwa minusiki: ekonomia-1 do 3 litrów większe spalanie w stosunku do wersji z manualem dla danego modelu. I niestety każdy automat to spowalniacz, nawet gdy jest tiptronic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha subaru ogółem uważam za wzór bezawaryjności. Boxer-super dźwięk....Jest jednak nieekonomiczny. I w przypadku długich zagranicznych podróży może się pojawić problem-nawet gdy zamontujesz100 litrów zbiornik, to będzie mieścił 80 litrów gazu- co przy tym aucie da jakieś nie więcej niż 400 km z przyczepą- wszystko cacy gdy masz gdzie zatankować gaz za miedzą, bo jak na benzynce będzie trzeba pojechać, to oj zaboli...

4x4 do jazdy w zimę- bezcenne....

Ogółe super auto-wolałbym je 100 razy od skody-już nawet nie wspomnę o oryginalności auta....

Ale to auto dla ludzi, którzy nie liczą się z kasą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.