Skocz do zawartości

Energoblok


Kogut69

Rekomendowane odpowiedzi

Tak wygląda schemat. Ja nie jestem elektrykiem i działania pewnych urządzeń nie rozumiem, co nie znaczy, że ich nie podłączę.:swiety:

Prosiłbym też o przetłumaczenie skrótów ze schematu,z polskiego na nasze. (niemiecki kumam, ale chodzi mi o skróty elektrotechniczne np: KFz 12V, oraz PP12V):dzieki:

 

 

Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej.

Edytowane przez kmtaxi (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem, że niemiecki kumam. Chodzi o to, które wejście KFz 12V i PP12V to pin (9) i (10) wtyczki, oraz co się wpina w 12V stab.

Które wejście 12V układ rozpoznaje gdy jest zasilane i wyłącza automatycznie 230V.

Edytowane przez kmtaxi (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem, że niemiecki kumam. Chodzi o to, które wejście KFz 12V i PP12V to pin (9) i (10) wtyczki, oraz co się wpina w 12V stab.

Które wejście 12V układ rozpoznaje gdy jest zasilane i wyłącza automatycznie 230V.

 

Układ działa inaczej niż Twój tok myślenia, w KFz włączasz akumulator , gdy załączasz zasilanie 230V automatycznie układ rozłącza Ci akumulator.

I dalej jak wypinasz zasilanie sieciowe znowu przechodzisz na pracę bateryjną ponieważ przekaźnik przeskakuje.

Co do 12V stabilizowane np. do pompki wody jest potrzebne.

Reszta 12V jest raczej do żarówek, grzałek itd. używana.

Pozdro.

Edytowane przez Przemo.D (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem, że niemiecki kumam....

 

- wszystko cacy, tylko że Kolega wyraźnie napisał, że nie wie co oznacza ten (m.in) skrót. Proszę rzucić okiem na sens swojej pierwszej wypowiedzi. BTW whatever ;-)

Tak jak napisał Kolega Przemo.D, układ zasilania z 230VAC powoduje automatyczne odłączenie akumulatora podpiętego do "KFz 12V" i "przejmuje zasilanie przyczepy. Po odłączeniu kabla 230VAC lub po prostu zaniku napięcia sieci 230VAC, następuje powrót przekaźnika do pozycji neutralnej i ponowne załączenie akumulatora (KFz 12V) jako źródła zasilania p-py.. Przyłącze "PP 12V " oraz przełącznik mu towarzyszący (wygląda na ręczny, dwupołożeniowy stabilny, a nie przekaźnik) sugeruje możliwość podłączenia do niego osobnego, zewnętrznego źródła dwunastu woltów - np. innego akumulatora albo panelu słonecznego. Istotne jest także to, że układ scalony LM78S12 będzie działał poprawnie (tj. stabilizował rzeczywiście) tylko przy zasilaniu z 230VAC. A to dlatego, że potrzebuje on do poprawnej pracy napięcia o kilka woltów wyższego niż 12V, czego akumulator nie jest w stanie zapewnić. W takim przypadku (zasilanie z akumulatora) na wyjściu scalaka pojawi się napięcie niższe od 12V oraz wydajność prądowa będzie także niepełna (ten akurat ma 3A I_wy, ale bez radiatora pójdzie z dymem!) Dodam, że bywają stabilizatory o b. małym spadku napięcia, ale tu raczej nie znajdą zastosowania.

Edytowane przez mot (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kraftfahrzeug to dla mnie jeszcze nie jest jasne, czy to zasilanie po zapłonie, czy stały plus z akumulatora samochodu. A może tak bardziej łopatologicznie?Które zasilanie z (9), a które z (10) pinu wtyczki.

Edytowane przez kmtaxi (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kraftfahrzeug to dla mnie jeszcze nie jest jasne, czy to zasilanie po zapłonie, czy stały plus z akumulatora samochodu. A może tak bardziej łopatologicznie?Które zasilanie z (9), a które z (10) pinu wtyczki.

 

 

Witam

 

Aby wszystko było jasne to powiedz czy posiadasz bądź masz zamiar mieć akumulator w przyczepie zewnętrzne ładowanie z solarów , ładowanie aku przyczepy z auta.

Kolejne pytanie czy masa w energobloku ma połączenie z masą przyczepy (dyszlem) czemu? wyjaśnię później , w wariancie 2.

 

 

W zasadzie masz kilka wariantów podłączenia . Najlepiej było by jak byś określił co byś chciał mieć i jak podłączoną przyczepę a wówczas będzie można konkretnie powiedzieć co do czego masz podpiąć .

 

Przykładowo podaje kilka wariantów podłaczenia

 

wariant 1 - (bez ładowania aku przyczepy)

KFz podłączasz pin 10 a w PP aku przyczepy.

przełącznikiem masz możliwość wyboru: Zasilania lodówki z auta podczas jazdy lub z akumulatora już na postoju.

 

wariant 2 - (bez ładowania aku przyczepy)

KFz podłączasz pin 9 a w PP aku przyczepy

przełącznikiem wybierasz zasilanie przyczepy podczas jazdy oraz na postoju z akumulatora auta lub z akumulatora przyczepy.

( w razie przełączenia na KFz zachodzi ryzyko że wyładujesz np .lodówką aku samochodu i nie ruszysz)

 

wariant 3

KFz podłączasz aku przyczepy oraz pin 10 i masz podczas jazdy ładowany akumulator przyczepy z alternatora holownika

Pod PP podłączasz pin 9

W razie rozładowania aku przyczepy , możesz podpinając auto i przełączając na PP pobierać z niego na postoju zasilanie z ryzykiem rozładowania aku samochodu np. pracującą lodówką i braku możliwości ruszenia.

I tu UWAGA . Ten wariant jest możliwy jeśli masa energobloku czyli masa KFz i PP nie ma kontaktu z ramą , dyszlem , poszyciem przyczepy czyli z masą lamp i kierunkowskazów zewnętrznych.(pin3) Tych mas nie można łączyć po stronie przyczepy.

 

 

Nie wiem czy to jest czytelne bo zmęczony jestem do tego net mi laguje a niebawem jadę w trasę.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam!
Odpowiedź?
Mamy  ;)

"EBL 208-S", to electroblock firmy Schaudt.
" LT 410 ew. 420", to panel wskazań dedykowany do tego elektrobloku.

 

post-8228-0-72149900-1450996105_thumb.jpg

 

 

PS
Reszta poszła na PW

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.