Kogut69 Posted September 30, 2011 Share Posted September 30, 2011 (edited) Mam pytanie odnoście wejścia 12 V ( zaznaczonego w czerwonym kółku) , jeszcze nie doszedłem po kabelkach dokąd ten jeden "biegnie " , może Wy podpowiecie jaką funkcję spełnia ta sekcja ? I jak jest w Waszych przyczepach , czy ta "maszynka" jest lub mogłaby być używana do ładowania akumulatora pokładowego ?Oczywiście po modyfikacjach , aku nie moze być przecież ładowany non stop. Adam Edited September 30, 2011 by Kogut69 (see edit history) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomekk Posted October 1, 2011 Share Posted October 1, 2011 Witam ! Czy po podłączeniu 230 V masz tam 12 V ?, jeśli nie, to znaczy, że jest to wejście napięcia z wtyczki do auta. Takie proste trafa jakie spotyka się w przyczepach nie mają wyjścia do ładowania akumulatora - chodzi o moc. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogut69 Posted October 1, 2011 Author Share Posted October 1, 2011 właśnie o to chodzi , że nie mogę jej podpiąć ani pod 230 V ze względu na częściową demolkę i uszkodzenia po wypadku ani pod wtyczkę bo ta ma 13 pinów / adaptera nie posiadam / . Myślałem , że ktoś z Was już rozkminiał taką skrzynkę ... poczekam jeszcze , moze ktoś coś podpowie a jeśli nie to i tak dojdę po kablach tylko ... kiedyś Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomekk Posted October 1, 2011 Share Posted October 1, 2011 Witam ! Adamie, wepnij się z 230 V wprost w kostkę. Ten czarny kabel po lewej, trzy-żyłowy to właśnie to wejście. Przewód żółto-zielony to masa, brązowy i niebieski to faza i zero. Jak podłączysz zero i fazę nie ma znaczenia, gdyż bezpiecznik jest na obu kablach. Podłącz jakiś kabel od przedłużacza to będzie łatwiej, bo kolory będą identyczne. Myślę, że z realizując taki pomysł, o którym piszesz powinieś zrobić to w 5 minut, no chyba, że podpuszczasz ? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogut69 Posted October 1, 2011 Author Share Posted October 1, 2011 nie nie nie .... nic nie podpuszczam bo i po co ? Sam system 230 V mnie za bardzo nie interesuje bo to prosta sprawa ... interesowały mnie tylko wejścia 12v (+ i - w jednym kabelku ), to czym to wejście steruje , może to coś w rodzaju wyłącznika transformatora na 12V tak jak w kamperach , jednym przyciskiem na panelu wyłącza się całą instalację 12v ....... dojdę do tego i napiszę co stwierdziłem tylko teraz mam inne zajęcia , przenoszę meble i sprzęty do Iveco a to wymaga sporo czasu i myślenia , ściany proste w cepie tu są obłe i ogólnie jest węziej a ja nie należę do chudzielców :oslabiony: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemo.D Posted October 1, 2011 Share Posted October 1, 2011 (edited) Zasil to z 240V poprzez dołączenie zasilania do lewej kostki jak pisze Tomek. Niestety to nie jest taki energo-blok o jaki Tobie chodzi tylko sam zasilaczyk 240v-12v Te 12V wyjściowe po prawo masz prawdopodobnie niestabilizowane -> sprawdź dla pewności miernikiem i pewnie odbiory to:oświetlenie i inne pierdoły nie wymagające wyprostowanego nap.. A te 12V po lewo to będzie wyjście z zasilacza stabilizowane np. Do pompki. Zasilacze w przyczepach szczególnie tych starszych nie posiadają wyjścia służącego do ładowania akku. sam musisz domontować prostownik i prosty układ przekaźnikowy jak nie ma 220V to przekaźniczek przeskakuje automatycznie na 12V z baterii. Pozdrawiam i powodzenia. Przemek Edited October 1, 2011 by Przemo.D (see edit history) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrekbb Posted October 1, 2011 Share Posted October 1, 2011 ja mam taki elektroblok (mój ma 3 bezpieczniki) i z tego co pamiętam to jest tam chyba lodówka podpięta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogut69 Posted October 2, 2011 Author Share Posted October 2, 2011 Zagadka rozwiązana , omawiane kabelki wejścia 12V dostają zasilanie z instalacji samochodu przez 13-to pinową wtyczkę / ta przy haku/ ..... dziękuję wszystkim za sugestie i idę dalej demolować przyczepę , niedzielna praca w g..... sie obraca dlatego nic twórczego , wkrętarka ustawiona na lewe obroty i tylko tak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Socale Posted October 2, 2011 Share Posted October 2, 2011 Zagadka rozwiązana(...) idę dalej demolować przyczepę (...) Skoro tak piszesz, to pozwolę się Ciebie coś zapytać. Masz Kampera i masz przyczepę, a czy aby twój Kamper nie jest na sprzedaż? Coś mnie pomysł z Kamperem ostatnio prześladuje, dlaczego by nie spróbować... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrekbb Posted October 2, 2011 Share Posted October 2, 2011 Tyle,ze on raczej buduje kampera z przyczepy -zabudowa busa. Mnie równiez kamper po głowie łazi tylko skąd wziąść 30tys ... euro oczywiście może wspomożesz biednego kolegę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogut69 Posted October 2, 2011 Author Share Posted October 2, 2011 Masz Kampera i masz przyczepę, , dokładnie to mam juz kawałek przyczepy i pół kampera z blaszaka i niczym nie da sie nigdzie pojechać .... kampera LMC sprzedałem dwa tygodnie temu i teraz tylko pozostały wspomnienia i ...plany ... teraźniejszośc to dłubanina , ale twórcza , więc ciekawa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Świstak Posted October 11, 2011 Share Posted October 11, 2011 (edited) Pierzasty, widzę że ciągle elektrykę traktujesz bardzo lekko. Będziesz później klął w żywy kamień i rozkręcał wszystko żeby puścić kable.... Nie żałuj kabli a na ten zasilacz specjalnie nie licz - ma zaledwie kilkadziesiąt wat. Z lewej strony masz kibelek, z prawej drzwi. Jak puścisz kable od silnika na tył??? Pod podłogą? To nie przyczepa - masz bak, wydech, wał, olej.... Edited October 11, 2011 by Świstak (see edit history) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmtaxi Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Mam do podłączenia podobny elektroblok do innej przyczepy i w związku z tym pytanie. (gniazdo 13-pin) Czy zasilanie pod "Eingang" - lewa strona, pociągnąć ze stałego plusa (9), czy z plusa po zapłonie (10). Co podłączyć po prawej stronie - "+12V, 1 Amp. Stab." Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmtaxi Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 (edited) Zorientowałem się, że zasilanie należy pociągnąć ze stałego plusa (9). A co podłączyć po prawej Edited July 16, 2012 by kmtaxi (see edit history) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pasjonat Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 Zorientowałem się, że zasilanie należy pociągnąć ze stałego plusa (9). A co podłączyć po prawej Witam. Pokaż szczegółową fotkę płytki to dostaniesz odpowiedz. Pin 9 wtyku haka podłączany jest do zasilań takich jak oświetlenie wewnętrzne przyczepy przez bezpiecznik ok.7-10A ( przy zastosowaniu standardowych żarówek) oraz pompki wody przez bezpiecznik ok 5A. Pin 10 wtyku haka z racji że jest załączany wraz z zapłonem auta podpinany jest do lodówki oraz ładowania cepkowego akumulatora. W przypadku lodówki powinien lecieć przez obwód z bezpiecznikiem ok 15A i takie jako jedyne widze w Twoim energobloku . Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.