Skocz do zawartości

Energoblok


Kogut69

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie odnoście wejścia 12 V ( zaznaczonego w czerwonym kółku) , jeszcze nie doszedłem po kabelkach dokąd ten jeden "biegnie " , może Wy podpowiecie jaką funkcję spełnia ta sekcja ? I jak jest w Waszych przyczepach , czy ta "maszynka" jest lub mogłaby być używana do ładowania akumulatora pokładowego ?Oczywiście po modyfikacjach , aku nie moze być przecież ładowany non stop.

 

Adam

post-8073-0-99491300-1317422664_thumb.jpg

post-8073-0-92931400-1317422851_thumb.jpg

Edytowane przez Kogut69 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie o to chodzi , że nie mogę jej podpiąć ani pod 230 V ze względu na częściową demolkę i uszkodzenia po wypadku ani pod wtyczkę bo ta ma 13 pinów / adaptera nie posiadam / . Myślałem , że ktoś z Was już rozkminiał taką skrzynkę ... poczekam jeszcze , moze ktoś coś podpowie a jeśli nie to i tak dojdę po kablach tylko ... kiedyś :smirk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Adamie, wepnij się z 230 V wprost w kostkę. Ten czarny kabel po lewej, trzy-żyłowy to właśnie to wejście. Przewód żółto-zielony to masa, brązowy i niebieski to faza i zero. Jak podłączysz zero i fazę nie ma znaczenia, gdyż bezpiecznik jest na obu kablach. Podłącz jakiś kabel od przedłużacza to będzie łatwiej, bo kolory będą identyczne. Myślę, że z realizując taki pomysł, o którym piszesz powinieś zrobić to w 5 minut, no chyba, że podpuszczasz ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie nie .... nic nie podpuszczam bo i po co ? Sam system 230 V mnie za bardzo nie interesuje bo to prosta sprawa ... interesowały mnie tylko wejścia 12v (+ i - w jednym kabelku ), to czym to wejście steruje , może to coś w rodzaju wyłącznika transformatora na 12V tak jak w kamperach , jednym przyciskiem na panelu wyłącza się całą instalację 12v ....... dojdę do tego i napiszę co stwierdziłem tylko teraz mam inne zajęcia , przenoszę meble i sprzęty do Iveco a to wymaga sporo czasu i myślenia , ściany proste w cepie tu są obłe i ogólnie jest węziej a ja nie należę do chudzielców :oslabiony: :oslabiony: :oslabiony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasil to z 240V poprzez dołączenie zasilania do lewej kostki jak pisze Tomek.

Niestety to nie jest taki energo-blok o jaki Tobie chodzi ;( tylko sam zasilaczyk 240v-12v

Te 12V wyjściowe po prawo masz prawdopodobnie niestabilizowane -> sprawdź dla pewności miernikiem i pewnie odbiory to:oświetlenie i inne pierdoły nie wymagające wyprostowanego nap..

A te 12V po lewo to będzie wyjście z zasilacza stabilizowane np. Do pompki.

Zasilacze w przyczepach szczególnie tych starszych nie posiadają wyjścia służącego do ładowania akku. sam musisz domontować prostownik i prosty układ przekaźnikowy jak nie ma 220V to przekaźniczek przeskakuje automatycznie na 12V z baterii.

Pozdrawiam i powodzenia.

Przemek

Edytowane przez Przemo.D (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagadka rozwiązana , omawiane kabelki wejścia 12V dostają zasilanie z instalacji samochodu przez 13-to pinową wtyczkę / ta przy haku/ ..... dziękuję wszystkim za sugestie i idę dalej demolować przyczepę , niedzielna praca w g..... sie obraca dlatego nic twórczego , wkrętarka ustawiona na lewe obroty i tylko tak :bravo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagadka rozwiązana(...) idę dalej demolować przyczepę (...)

 

Skoro tak piszesz, to pozwolę się Ciebie coś zapytać.

Masz Kampera i masz przyczepę, a czy aby twój Kamper nie jest na sprzedaż? Coś mnie pomysł z Kamperem ostatnio prześladuje, dlaczego by nie spróbować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz Kampera i masz przyczepę, ,

 

 

dokładnie to mam juz kawałek przyczepy i pół kampera z blaszaka :krzykacz: i niczym nie da sie nigdzie pojechać .... kampera LMC sprzedałem dwa tygodnie temu ;( i teraz tylko pozostały wspomnienia i ...plany ... teraźniejszośc to dłubanina , ale twórcza , więc ciekawa.:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pierzasty, widzę że ciągle elektrykę traktujesz bardzo lekko. Będziesz później klął w żywy kamień i rozkręcał wszystko żeby puścić kable.... Nie żałuj kabli a na ten zasilacz specjalnie nie licz - ma zaledwie kilkadziesiąt wat. Z lewej strony masz kibelek, z prawej drzwi. Jak puścisz kable od silnika na tył??? Pod podłogą? To nie przyczepa - masz bak, wydech, wał, olej....

Edytowane przez Świstak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Mam do podłączenia podobny elektroblok do innej przyczepy i w związku z tym pytanie. (gniazdo 13-pin)

Czy zasilanie pod "Eingang" - lewa strona, pociągnąć ze stałego plusa (9), czy z plusa po zapłonie (10).

Co podłączyć po prawej stronie - "+12V, 1 Amp. Stab."

 

 

Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zorientowałem się, że zasilanie należy pociągnąć ze stałego plusa (9).

A co podłączyć po prawej :niewiem:

 

Witam.

 

Pokaż szczegółową fotkę płytki to dostaniesz odpowiedz.

Pin 9 wtyku haka podłączany jest do zasilań takich jak oświetlenie wewnętrzne przyczepy przez bezpiecznik ok.7-10A ( przy zastosowaniu standardowych żarówek) oraz pompki wody przez bezpiecznik ok 5A.

Pin 10 wtyku haka z racji że jest załączany wraz z zapłonem auta podpinany jest do lodówki oraz ładowania cepkowego akumulatora. W przypadku lodówki powinien lecieć przez obwód z bezpiecznikiem ok 15A i takie jako jedyne widze w Twoim energobloku .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.