Jump to content

Energoblok


Kogut69
 Share

Recommended Posts

Mam pytanie odnoście wejścia 12 V ( zaznaczonego w czerwonym kółku) , jeszcze nie doszedłem po kabelkach dokąd ten jeden "biegnie " , może Wy podpowiecie jaką funkcję spełnia ta sekcja ? I jak jest w Waszych przyczepach , czy ta "maszynka" jest lub mogłaby być używana do ładowania akumulatora pokładowego ?Oczywiście po modyfikacjach , aku nie moze być przecież ładowany non stop.

 

Adam

post-8073-0-99491300-1317422664_thumb.jpg

post-8073-0-92931400-1317422851_thumb.jpg

Edited by Kogut69 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Witam !

 

Czy po podłączeniu 230 V masz tam 12 V ?, jeśli nie, to znaczy, że jest to wejście napięcia z wtyczki do auta. Takie proste trafa jakie spotyka się w przyczepach nie mają wyjścia do ładowania akumulatora - chodzi o moc.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

właśnie o to chodzi , że nie mogę jej podpiąć ani pod 230 V ze względu na częściową demolkę i uszkodzenia po wypadku ani pod wtyczkę bo ta ma 13 pinów / adaptera nie posiadam / . Myślałem , że ktoś z Was już rozkminiał taką skrzynkę ... poczekam jeszcze , moze ktoś coś podpowie a jeśli nie to i tak dojdę po kablach tylko ... kiedyś :smirk:

Link to comment
Share on other sites

Witam !

 

Adamie, wepnij się z 230 V wprost w kostkę. Ten czarny kabel po lewej, trzy-żyłowy to właśnie to wejście. Przewód żółto-zielony to masa, brązowy i niebieski to faza i zero. Jak podłączysz zero i fazę nie ma znaczenia, gdyż bezpiecznik jest na obu kablach. Podłącz jakiś kabel od przedłużacza to będzie łatwiej, bo kolory będą identyczne. Myślę, że z realizując taki pomysł, o którym piszesz powinieś zrobić to w 5 minut, no chyba, że podpuszczasz ?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

nie nie nie .... nic nie podpuszczam bo i po co ? Sam system 230 V mnie za bardzo nie interesuje bo to prosta sprawa ... interesowały mnie tylko wejścia 12v (+ i - w jednym kabelku ), to czym to wejście steruje , może to coś w rodzaju wyłącznika transformatora na 12V tak jak w kamperach , jednym przyciskiem na panelu wyłącza się całą instalację 12v ....... dojdę do tego i napiszę co stwierdziłem tylko teraz mam inne zajęcia , przenoszę meble i sprzęty do Iveco a to wymaga sporo czasu i myślenia , ściany proste w cepie tu są obłe i ogólnie jest węziej a ja nie należę do chudzielców :oslabiony: :oslabiony: :oslabiony:

Link to comment
Share on other sites

Zasil to z 240V poprzez dołączenie zasilania do lewej kostki jak pisze Tomek.

Niestety to nie jest taki energo-blok o jaki Tobie chodzi ;( tylko sam zasilaczyk 240v-12v

Te 12V wyjściowe po prawo masz prawdopodobnie niestabilizowane -> sprawdź dla pewności miernikiem i pewnie odbiory to:oświetlenie i inne pierdoły nie wymagające wyprostowanego nap..

A te 12V po lewo to będzie wyjście z zasilacza stabilizowane np. Do pompki.

Zasilacze w przyczepach szczególnie tych starszych nie posiadają wyjścia służącego do ładowania akku. sam musisz domontować prostownik i prosty układ przekaźnikowy jak nie ma 220V to przekaźniczek przeskakuje automatycznie na 12V z baterii.

Pozdrawiam i powodzenia.

Przemek

Edited by Przemo.D (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

ja mam taki elektroblok (mój ma 3 bezpieczniki) i z tego co pamiętam to jest tam chyba lodówka podpięta

Link to comment
Share on other sites

Zagadka rozwiązana , omawiane kabelki wejścia 12V dostają zasilanie z instalacji samochodu przez 13-to pinową wtyczkę / ta przy haku/ ..... dziękuję wszystkim za sugestie i idę dalej demolować przyczepę , niedzielna praca w g..... sie obraca dlatego nic twórczego , wkrętarka ustawiona na lewe obroty i tylko tak :bravo:

Link to comment
Share on other sites

Zagadka rozwiązana(...) idę dalej demolować przyczepę (...)

 

Skoro tak piszesz, to pozwolę się Ciebie coś zapytać.

Masz Kampera i masz przyczepę, a czy aby twój Kamper nie jest na sprzedaż? Coś mnie pomysł z Kamperem ostatnio prześladuje, dlaczego by nie spróbować...

Link to comment
Share on other sites

Tyle,ze on raczej buduje kampera z przyczepy -zabudowa busa.;)

Mnie równiez kamper po głowie łazi tylko skąd wziąść 30tys ... euro oczywiście może wspomożesz biednego kolegę cfaniaczek.gif:]

Link to comment
Share on other sites

Masz Kampera i masz przyczepę, ,

 

 

dokładnie to mam juz kawałek przyczepy i pół kampera z blaszaka :krzykacz: i niczym nie da sie nigdzie pojechać .... kampera LMC sprzedałem dwa tygodnie temu ;( i teraz tylko pozostały wspomnienia i ...plany ... teraźniejszośc to dłubanina , ale twórcza , więc ciekawa.:ok:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pierzasty, widzę że ciągle elektrykę traktujesz bardzo lekko. Będziesz później klął w żywy kamień i rozkręcał wszystko żeby puścić kable.... Nie żałuj kabli a na ten zasilacz specjalnie nie licz - ma zaledwie kilkadziesiąt wat. Z lewej strony masz kibelek, z prawej drzwi. Jak puścisz kable od silnika na tył??? Pod podłogą? To nie przyczepa - masz bak, wydech, wał, olej....

Edited by Świstak (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Mam do podłączenia podobny elektroblok do innej przyczepy i w związku z tym pytanie. (gniazdo 13-pin)

Czy zasilanie pod "Eingang" - lewa strona, pociągnąć ze stałego plusa (9), czy z plusa po zapłonie (10).

Co podłączyć po prawej stronie - "+12V, 1 Amp. Stab."

 

 

Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej.

Link to comment
Share on other sites

Zorientowałem się, że zasilanie należy pociągnąć ze stałego plusa (9).

A co podłączyć po prawej :niewiem:

Edited by kmtaxi (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Zorientowałem się, że zasilanie należy pociągnąć ze stałego plusa (9).

A co podłączyć po prawej :niewiem:

 

Witam.

 

Pokaż szczegółową fotkę płytki to dostaniesz odpowiedz.

Pin 9 wtyku haka podłączany jest do zasilań takich jak oświetlenie wewnętrzne przyczepy przez bezpiecznik ok.7-10A ( przy zastosowaniu standardowych żarówek) oraz pompki wody przez bezpiecznik ok 5A.

Pin 10 wtyku haka z racji że jest załączany wraz z zapłonem auta podpinany jest do lodówki oraz ładowania cepkowego akumulatora. W przypadku lodówki powinien lecieć przez obwód z bezpiecznikiem ok 15A i takie jako jedyne widze w Twoim energobloku .

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...