Skocz do zawartości

cięższe przyczepy w ramach kat.B


Rybki

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

hehehe. Pytanie podchwytliwe :-)

Może się okazać, że ani B, ani, BE, a nawet CE nie wystarczy, bo przyczepka za ciężka.

Kłania się ustawa o warunkach dopuszczenia do ruchu, dział hamulce.

Aby pojazd mógl ciągnąć przyczepkę z hamulcem najazedowym, musi być spełniony warunek MW pojazdu=>1,33xdmc budki.

Proste. jeżeli MW holownika z przykładu jest mniejsza niż 1729kg, to nici z zestawu (wyjątek 4x4 - tam jest inny warunek).

Jarku - popraw mnie jeśli się mylę.

 

 

Jeszcze jedno - Radwan - z tego co pamiętam to watek jest o potencjalnych zmianach, którymi ustawodawca ma nas obdarować po nowym roku.

 

witam

w skrocie "musi być spełniony warunek MW pojazdu=>1,33xdmc budki." - zdaje sobie sprawe ze to jeden z podstawowych warunkow , moja odpowiedz dotyczyla glownie sumy DMC ,co zas do DR to dla mnie jest swiete co tam napisali i z "wladza" nie dyskutuje, jak dali taki dowod to niech sie martwia ci co go wystawili

co do przyszlych przepisow to i zmian w nich zawartych to moim zdaniem jest to przede wszystkim nagonka na kase ,jezeli zezwola na 4,250 bez "E" tylko z jakims kursem byc moze malo kosztujacym to automatycznie wzrosnie liczba ludzi muszacych placic za platne "krajowki"

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to tez w tym pytaniu nie chwyta , więc nadal czekam na odp. Grześka .

 

Mam nadzieję , że zagadka będzie rozwiązana w związku z kwestionowaną ładownością pojazdu ciągnącego , lecz mam pewne zastrzeżenia czy chodzi o prawo jazdy , czy o przepisy dotyczące konstrukcyjnej możliwości ciągnięcia przyczep , a raczej poruszania się zespołem pojazdów , ale zobaczymy , nadal czekam :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Radwanie!

 

Przykład z życia wzięty:

1. Holownik DMC (F.2 w DR) 1880kg, maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem (O.1 w DR) 1300kg.

2. Przyczepa DMC (F.2 w DR) 1300kg.

 

Czy do kierowania takim zestawem wystarczy kat. B czy wymagana jest B+E?

 

Pokuszę się o odpowiedz biorąc pod uwagę tylko uprawnienia do kierowania / nie warunki techniczne / zgodnie z zapytaniem

 

Odp. Jeśli masa własna własna holownika ,, G " będzie większa niż 1300 kg. - wystarczy kategoria B prawa jazdy

 

 

Ps. Nie rozumiem , dlaczego posługujesz się F2 a nie F1 przy tak niskich masach :niewiem: ale niech będzie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekając na rozwiązanie zadam swoją zagadkę :

 

Załóżmy że mamy do czynienia z autobusem / trochę dla zmylenia , choć dla samochodu osobowego ten przykład tez może się nadać /

 

Nie bierzemy tym razem pod uwagę uprawnień do kierowania

 

Autobus ma następujące dane :

 

G - / masa własna / - 9925 kg.

 

F1 - / maksymalna masa całkowita / - 13000 kg.

 

F2 - / dopuszczalna masa całkowita / - 13000 kg.

 

F3 - / dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów / - 13000 kg.

 

Ps. Zauważcie , że F1 = F2 = F3 hehe%281%29.gif

 

 

 

Pytanie : czy ten pojazd może w ogóle ciągnąć jakakolwiek przyczepę , jeśli tak to o jakiej DMC ? I jakie warunki trzeba spełnić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę Wam tego komplikować i pytać co byłoby , gdyby F1 = 15000 a F2 =13000

 

Czyli po jakich drogach wolno ciągnąć tym pojazdem przyczepę , a po jakich nie wolno

 

Ale pomińmy to , uznajmy że F1 = F2 = F3 = 13000

 

Podpowiedź - jest to związane z ładownością , poruszoną w zagadce Grześka :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

a co mnie ten autobus obchodzi skoro i tak nim nie moge jechac ?

ja podchodze do tematu jako zwykly uzytkownik i dla mnie swiete jest to co mam w DR wpisane , tam mam wartosci i ich mam sie trzymac :) nie wiem jak Wy ale ja mam ciekawsze zajecie jak wyliczanie czy dane w DR sa takie a nie inne, zreszta te dane sa danymi max i wystarczy tylko zmiejszyc je o 15-25 % i bedzie spokojnie sie jechac zestawem :) takie jest moje podejscie do tematu holownik/ciepka

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.