Piotr1969 Posted September 23, 2011 Share Posted September 23, 2011 Zastaniawiam się na kupnem pierwszej przyczepy i chciałbym upewnić się czy i jak nasz samochód poradzi sobie z przyczepą na min 4 osoby. Samochód OPEL ASTRA G kombi silnik 1,4 66 KW. masa własna przyczepy 800 z hamulcem / 550 bez DMC pojazdu 1680 kg / zespół pojazdów 2480 kg Dzieki z góry za porady. Piotr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sowa_77 Posted September 23, 2011 Share Posted September 23, 2011 Przyczepa na 4 osoby i 800kg to raczej nie znajdziesz nic w tym przedziale wagowym, a więcej ciągnąć nie możesz. Te 800 co podałeś to nie masa własna tylko DMC przyczepy jaką możesz ciągnąć. Też Cię witamy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Socale Posted September 23, 2011 Share Posted September 23, 2011 (edited) Musiałbyś kupić stosunkowo niewielka 4 os przyczepkę. Z takim silniczkiem należy poruszać się niezwykle spokojnie, jak najpłynniej. Tu mówię o technice jazdy którą preferuję w każdym przypadku. Jeśli jednak chcesz dużo podróżować to zmień -dokup chociażby 1,9 tdi ze względu na ekonomię i znacznie wyższy moment obrotowy, co dla zestawu ma najistotniejsze znaczenie. Edited September 23, 2011 by Wojtek Chrysler (see edit history) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomii Posted September 23, 2011 Share Posted September 23, 2011 Powiem tak - mam w domu taką asterkę. Tyle że u mnie w papierach jest 850 DMC przyczepy. No i auto generalnie jest do wymiany , mimo że bardzo lubię ten samochód. Ciągałem nim salonkę która miała 850 kg DMC. Radził sobie z nią bezproblemowo, tyle że my jeździliśmy w 2 osoby . Zmieniliśmy przyczepę na niewiele większa tyle że ta w papierach ma DMC 1000 kg. Obecnie ciągam Adrie Astrą ojca. Silnik 1.6 8v z mocnym dołem. Mimo że silnik ma mniej KM o wiele lepiej się jeździ słabszym z większa budką niż mocniejszym 16v z mniejszą budką. Moja rada dla Ciebie - zmień auto. Dużo łatwiej będzie kupić Ci przyczepkę , chociaż sa osoby na forum którym się udało do tego auta kupić coś większego np. kol. kapete Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gfizyk Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 Hmm, jak zapytam "niemerytorycznie". A gdzie się podziało "dzień dobry"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wikked Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 Koledzy jeździłem z różnymi przyczepami i wg mojej oceny stare silniki 8V mają dużo mocniejsze "doły", "szesnastki" są bardziej ekonomiczne ale muszą być kręcone bo w niskim zakresie prędkości obrotowej nie ma kompletnie momentu. Do tej listy należy dołożyć nawet małego dieselka który jeszcze jak jest doładowany to nawet 80KM robi lepiej niż 140KM w benzynie 16V. Sumując: jakikolwiek TD, TDI robi lepiej z przyczepą niż 16-sto zaworowa benzyna nawet ze zdecydowanie większym silnikiem. Stare silniki 8-mio zaworowe są lepsze ale mniej oszczędne. Wiem też z mojego doświadczenia że umiejętność jazdy z przyczepą i wykorzystanie tego co się ma pod maską to zdolności nabyte a nie wrodzone. co do przyczepy to dzisiaj oglądałem cepkę 4os, 2x sypialnia, a miała 750DMC (chyba Compass Omega) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szary11 Posted September 26, 2011 Share Posted September 26, 2011 Koledzy jeździłem z różnymi przyczepami i wg mojej oceny stare silniki 8V mają dużo mocniejsze "doły", "szesnastki" są bardziej ekonomiczne ale muszą być kręcone bo w niskim zakresie prędkości obrotowej nie ma kompletnie momentu. Do tej listy należy dołożyć nawet małego dieselka który jeszcze jak jest doładowany to nawet 80KM robi lepiej niż 140KM w benzynie 16V. Sumując: jakikolwiek TD, TDI robi lepiej z przyczepą niż 16-sto zaworowa benzyna nawet ze zdecydowanie większym silnikiem. Stare silniki 8-mio zaworowe są lepsze ale mniej oszczędne. Wiem też z mojego doświadczenia że umiejętność jazdy z przyczepą i wykorzystanie tego co się ma pod maską to zdolności nabyte a nie wrodzone. Nie w pełni zgodzę się z Tobą. Pojedziesz dieslem w granicach 65km/h na 5 biegu bez wyczuwalnego obciążania silnika? Moje byłe mondeo 1.8 16V robiło to bez problemu. Dla diesla są to za niskie obroty. Wogóle diesel poniżej 1500-1600 obrotów nic nie robi (poza manewrami parkingowymi). Ale jakby benzyna miała taką krótką jedynkę jak diesle, słabsza by nie była. Pogorszyłoby to trakcję więc temu tak się nie robi. A jeździłeś małym dieslem? Mamy w domu 1.4TDCI, jeździłem przed zmianą auta 1.6TDCI 109KM i do budy w życiu bym nie kupił a tym bardziej nie polecił takiego diesla. Do jazdy solo jak najbardziej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
konrad_b Posted September 26, 2011 Share Posted September 26, 2011 (edited) Do tej listy należy dołożyć nawet małego dieselka który jeszcze jak jest doładowany to nawet 80KM robi lepiej niż 140KM w benzynie 16V. Sumując: jakikolwiek TD, TDI robi lepiej z przyczepą niż 16-sto zaworowa benzyna nawet ze zdecydowanie większym silnikiem. Stare silniki 8-mio zaworowe są lepsze ale mniej oszczędne. odwieczna dyskusja ale z tym 80KM w/s do 140KM w benzynie to chyba przesadziłeś chyba że ktoś nie umie korzystać z lewarka między siedzeniami benzynę trzeba utrzymywać na wyższych obrotach i wtedy jedzie całkiem znośnie mam teraz porównanie TDI 110KM do 120KM benzyna 16V z LPG i faktycznie dieselek ciągnął pod górki lepiej (mimo że przyczepa z 200kg cięższa, nie wiem ile DMC zestawów było) ale to moce prawie porównywalne, a gdybym przycisnął i zredukował przed górką na IV czy III utrzymując 4tyś obr ... to już nie wiem czy było by to samo w dieslu faktycznie odczucie mocy jest inne, bo ciągnie od niższych obrotów, a benzynę mało kto kręci do 4-5tyś co do porównania 16 i 8 ... to też cięzko tak jednoznacznie napisać, bo np duratec forda ma całkiem fajny dół i dość płaski przebieg momentu (zmienna geometria dolotu) ale już 16 suzuki to typowa kosiarka, która żyje dopiero przy 3tyś obr. dochodzą kwestie zestopniowania skrzyni/przełożeń itd ... ciężko tak jednoznacznie powiedzieć porównując np sprint do 100km/h to benzyna o podobnej mocy wygrywa/jest porównywalna z dieslem dla c-max'a 109KM diesel jest wolniejszy o 0,5sek do 100km/h w stosunku do 120KM benzyny natomiast przyspieszenie na IV biegu (50-100km/h) jest o 1sek gorsze w benzynie, tyle że gdyby zrobić test na III biegu to co by wszyło ? w dieslu wskazówka weszła by na czerwone pole ? Edited September 26, 2011 by konrad_b (see edit history) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodzioklb Posted September 26, 2011 Share Posted September 26, 2011 Szary11 cos bylo nie tak z dieslem ze nie ciagnal przy 1600rpm... bo z moich doswiadczen wynika ze juz przy tych obrotach to diesle ladnie ciagna /mam na mysli turbo diesle/ na wykresie z hamowni w mojej starej mazdzie przy 1600rpm to miala juz 160Nm przy 2000rpm miala juz prawie max bo 200Nm a max wartosc uzyskala dopiero przy 2600 rpm i bylo to 219Nm ogolnie diesle juz powinny doprze ciagnac przy 1500rpm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
konrad_b Posted September 26, 2011 Share Posted September 26, 2011 Szary11 cos bylo nie tak z dieslem ze nie ciagnal przy 1600rpm... bo z moich doswiadczen wynika ze juz przy tych obrotach to diesle ladnie ciagna /mam na mysli turbo diesle/ na wykresie z hamowni w mojej starej mazdzie przy 1600rpm to miala juz 160Nm przy 2000rpm miala juz prawie max bo 200Nm a max wartosc uzyskala dopiero przy 2600 rpm i bylo to 219Nm ogolnie diesle juz powinny doprze ciagnac przy 1500rpm to co pisałem wcześniej, silnik silnikowi nie równy, ale te 1500 to mało, bliżej 2000rpm tu do 2000rpm nie wiele się dzieje, przy 1600rpm ma raptem połowę momentu a np TDI ma prawie pionowy wzrost przy 2000 ma 200 z 250Nm, a przy 2400 mamy max, co daje właśnie odczucie dużej mocy przy ciąganiu przyczepy, 2400-2200obr i auto jedzie http://tdi-racing.pl...gro/wykresy.htm można pooglądać więcej wykresów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
inhalt Posted September 26, 2011 Share Posted September 26, 2011 Pojedziesz dieslem w granicach 65km/h na 5 biegu bez wyczuwalnego obciążania silnika? Moje byłe mondeo 1.8 16V robiło to bez problemu. Tak - pojadę bez wyraźnego przeciążenia silnika. Przy motorze 6-cylindrowym użyteczny zakres obrotów jest naprawdę szeroki. Coś mi się wydaje, że nie można porównywać "generalnie diesli" z "generalni benzynowcami". Raczej konkretne konstrukcje. Bo jak ja mam wolnossący silnik 3-litrowy w MB to naprawdę jedzie to inaczej niż 1,4 TDI z Polo. Nawet nie chodzi o moc, bo ja nie mam potężnej mocy, tylko o charakterystykę. Celowo nie piszę tu o wykresie przebiegu momentu i mocy. Te wykresy, pokazywane czasem w prasie motoryzacyjnej oraz rysowane na hamowni podwoziowej, pokazują wyłącznie charakterystykę zewnętrzną układu napędowego przy gazie wciśniętym na max! Nikt tak nie jeździ na codzień. A o subiektywnych odczuciach kierowcy decydują charakterystyki mocy tłumionych, czyli take, które są zdjęte z układu gdy gaz mamy wciśnięty tylko troche, potem "na pół gwizdka", potem jeszcze trochę więcej itd. Występuje wówczas przesunięcie (ku dołowi) obrotów momentu maksymalnego (maksymalnego przy danej dawce paliwa) i to przesunięcie jest bardzo różne dla różnych konstrukcji. diesle juz powinny doprze ciagnac przy 1500rpm Oczywiście różnie bywa w różnych silnikach. Ja nie mam doświadczenia z ciąganiem budki. Ale podłodziówkę to i owszem. Ostatnio jechałem w sobotę. Mój holownik jest do tego idealnie dobrany. Gdy lecę porządną drogą to na V biegu mogę jechać 80-90 i nie czuję ogona. Pod górkę nie redukuję, gdy trzeba zwolnić do 65-70 km/h to nie redukuję. Czego chcieć więcej. Jedynie muszę być czujny, żeby nie zapomnieć, że nie jadę solo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cezarr Posted September 26, 2011 Share Posted September 26, 2011 ogolnie diesle juz powinny doprze ciagnac przy 1500rpm I tak właśnie jest u mnie od 1500rpm silnik ciągnie normalnie bez problemu, po niżej 1500rpm już słabiej ale jedzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Socale Posted September 26, 2011 Share Posted September 26, 2011 O tym czy silnik jest duszony czy nie, najlepiej da się odczuć w autach z ASB. I nie wierzę, że diesel jadac z p-pą @1500rpm ma zapięty ostatni bieg. Zatem to że ciągnie, nie oznacza że robi to z łatwością a dowodem na to jest redukowanie asb o 1 bieg niżej. To są moje spostrzeżenia z eksploatacji, a użytkuję auta tylko z ASB i nawet poprzednik Chrysler V6 z dużą mocą redukowała niżej, skoro uznał że tak mu będzie łatwiej , lżej i ekonomiczniej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodzioklb Posted September 26, 2011 Share Posted September 26, 2011 A6 szla mi na 5 biegu spokojnie i bylo cos okolo 1400rpm... dopiero po depnieciu w gaz zbijala do 4 biegu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szary11 Posted September 26, 2011 Share Posted September 26, 2011 Szary11 cos bylo nie tak z dieslem ze nie ciagnal przy 1600rpm... bo z moich doswiadczen wynika ze juz przy tych obrotach to diesle ladnie ciagna /mam na mysli turbo diesle/ Wszystkie 3 diesle w domu do serwisu Żartuje One ciągną, ale tak ja wyżej napisałem one buczą, wraźnie tego nie lubią. Benzyniak spokojniej mi pracował przy niskich obrotach a wysokich biegach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.