Skocz do zawartości

Niewiadów 375


jolcia731

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 4 tygodnie później...

Pojawiła się kolejna n375 (nieco droższa):

https://www.olx.pl/oferta/przyczepa-kempingowa-niewiadow-n375-CID5-IDBGnUh.html#fa884179d8

Są na forum użytkownicy nielaminowanych Niewiadówek? Warto pakować się w ten wynalazek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.09.2019 o 08:32, kaiman napisał:

Pojawiła się kolejna n375 (nieco droższa):

https://www.olx.pl/oferta/przyczepa-kempingowa-niewiadow-n375-CID5-IDBGnUh.html#fa884179d8

Są na forum użytkownicy nielaminowanych Niewiadówek? Warto pakować się w ten wynalazek?

mam carawelair 375 to jest to samo tylko lepiej wykonana , druga sprawa ta przyczepa powinna mieć  DMC 1000kg a nie 750

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie jestem z tych co gnoją polskie, wręcz przeciwnie.
O ile dobrze kojarzę to n375 jest licencyjnym Steckermanem a ciut większa n390 licencyjnym TECem.
Nie sposób negować faktu że Niewiadów kojarzony zwykle z zapiekanka lub co najwyżej n127 czy n132 za wiele lat nauczył się również produkcji przyczep w wersji szkieletowej i dotrzymywał standardy jakości konstrukcji
Podwozie n-ek - same zalety -  proste, w ocynku trwałe nie do zajechania - zresztą siedzi tam taki sam Knott czy Alko jak i wszędzie 
Nie tak dawno rozważałem właśnie n390  - była 2001 i za 9000zł
Wykonanie wnętrza n375 z  jakoś mnie trochę zrażało niestety nieco odstaje od  zachodu - czy wykonanie konstrukcyjne pozostawia tego nie wiem bo musiałbym mieć kilka lat tę budę aby to stwierdzić.
Jeśli chodzi o masy - zauważ np z  przyczepami np. Caravelair, Steckerman - porównaj prawdziwą masę własna z takim samym wielkościowo TECem czy Dethflesem - porównaj również n375 czy n390   -  wyjdzie to raczej tak że te przyczepy są lżejsze - o czymś to mówi nieprawdaż ?
Nie twierdzę że konstrukcyjnie są słabsze bowiem masę własna robi również podwozie, meble, wyposażenie a nie tylko konstrukcja podłogi ścian i dachu oraz poszycie - ale jednak daje to kapkę do myślenia.
Odnośnie ceny n375 wymienionej w ogłoszeniu 9,600 za 1996 - do rozważanej prze ze mnie za 9000zł n390 STRATUS LUX 390 z 2001 też z przedsionkiem i wykonaniu wnetrza praktycznie jak w TEC - uważam tę cenę za dość wysoką będąc w pełni świadomy tego że rocznik budy to nie tak jak w aucie i zakładając w przypadkach obu przyczep dobry stan techniczny.

Ceny zwłaszcza małych w tym roku są chore to też fakt - w małych przyczepach była bardzo mała podaż nie nadążała za popytem co powoduje normalne handlowo zjawisko zwyżki cen - ja zakładałem coś ok. 1998-2000r w wersji 2+1 budżet pierwotnie 10-12tysi - totalna porażka, przy podniesieniu budżetu do 15tysi - też kiepsko, jeśli trafiało sie coś sensownego to była to wykluczona prze ze mnie salonka a nie 2+1 więc w sumie odpuściłem i dalej pokulałem sie moim starym kioskiem warzywnym - sorry 15 tysi to myślę raczej znajdę  busa z klimą  w L2H2 - dołoże 5-7tysi  na mechanikę i wyposażenie  i mam kampera i wszystko wskazuje na to ze ta droga pójdę bo ceny małych przyczep sa po prostu chore

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie.

Boję się, że w tych niewiadowskich n375 czy n390 pod spodem jest wszystko albo nic, zważywszy na jakość wykonania. Muszę się chyba wyleczyć z polskich szkieletówek i wrócić do myślenia o laminacie.No chyba, że trafi się jakaś n375 w rozsądnej cenie w dobrym stanie (wiem, wiem marzenia ściętej głowy ;)).

Wracając jeszcze do ogłoszenia, które podlinkowałem post wyżej. Jest tam n375 z 1995r. za 7900zł ( https://sprzedajemy.pl/niewiadow-n375-pomiechowek-2-6bea9f-nr58781968 ). Ogłoszenie już wisi od lipca (chyba, że ktoś zapomniał zdjąć?!). Jako ciekawostkę podam, że znalazłem archiwalne ogłoszenie tej przyczepy (dokładnie z przed roku) - wtedy taniej i na innych blachach:

https://archiwum.allegro.pl/oferta/kempingowa-n375-w-dobrym-stanie-bezterminowo-zarej-i7471344986.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, kaiman napisał:

czy n390 pod spodem jest wszystko albo nic, zważywszy na jakość wykonania.

Mylisz się - jakość  podwozia jest taka sama jak zachód
Oglądałem - było wszystko bo to niczym nie różni się od np Niemca - tak samo rama w ocynku a układ jezdny i najazd na Alko - wiec czemu miałoby byc tam nic ?

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą licencją chyba nie jest prawda. Gabaryty n375 i Caravelair są rzeczywiście podobne, ale osprzęt i wnętrze juz zupełnie inne. Niewiadów zredukował koszty dając standardowe okna, te same co w laminatowych eskach. Meble to tez najtańszy sandwich, prawie z tektury. Wszystkie plastiki na zewnątrz nietypowe, bo z Niewiadowa. Nie kupiłbym tej przyczepy. Tez kiedyś chodziła mi po głowie, ale po zagłębieniu się w temat wybiłem to sobie z głowy.

Niewiadów robi dobre przyczepy z laminatu, ale nie są to stare n375 i n390. Kiedyś z okazji zlotu niewiadówek byliśmy w fabryce na wycieczce. Pokazywali linię przyczep produkowanych dla skandynawskiego Kabe. Tamte były na pewno bardzo porządnie zrobione. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie prędzej była to nie licencja a może jakieś wsparcie techniczne bo nie są podobne do protoplastów. Prawdopodobnie jest to tylko zapożyczony szkielet (technologia szkieletu) bo tak jak wspominał kol. Petek, okna są Niewiadowskie, tylny pas ze światłami znany z przyczep gastronomicznych N (same światła z Ikarusa czy Autosana), meble też widać made by Niewiadów.

Ktoś kiedyś pisał, że n375 i n390 to licencja Sterckeman, ale patrząc na same oznaczenia (375 i 390) to prędzej Caravelair.

 

W dniu 28.09.2019 o 01:21, smok_wawelski napisał:

Mylisz się - jakość  podwozia jest taka sama jak zachód
Oglądałem - było wszystko bo to niczym nie różni się od np Niemca - tak samo rama w ocynku a układ jezdny i najazd na Alko - wiec czemu miałoby byc tam nic ?

Raczej chodziło mi o to co dzieje się w środku szkieletu a nie w podwoziu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.09.2019 o 21:58, PolariS napisał:

Ta w Łodzi za 9kzł to trochę drogo,  ciekawe w którym miejscu w Łodzi stoi do obejrzenia. 

Już jest za 8. https://www.olx.pl/oferta/przyczepa-kempingowa-niewiadow-n375-CID5-IDBGnUh.html#77b243d3f9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Co jakiś czas pojawia się i znika ogłoszenie N375 z Łodzi. Kwota bez zmian 8 000zł.

Objawiła się też inna w Koluszkach za 4 700zł - ale sądząc po naklejce, może to być faktycznie strefa zagrożenia ;)

https://www.olx.pl/oferta/n-375-CID5-IDBT5Ai.html#fa884179d8

 

W dniu 2.10.2019 o 08:47, PolariS napisał:

Ciekawie wyglądają lampy z tyłu, przypominają mi ikarusa .

No bo to są te same lampy. Identyczne stosował też Autosan w modelu H10-10.

Edytowane przez kaiman (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
W dniu 30.09.2019 o 12:45, kaiman napisał:

Wg mnie prędzej była to nie licencja a może jakieś wsparcie techniczne bo nie są podobne do protoplastów. Prawdopodobnie jest to tylko zapożyczony szkielet (technologia szkieletu) bo tak jak wspominał kol. Petek, okna są Niewiadowskie, tylny pas ze światłami znany z przyczep gastronomicznych N (same światła z Ikarusa czy Autosana), meble też widać made by Niewiadów.

Ktoś kiedyś pisał, że n375 i n390 to licencja Sterckeman, ale patrząc na same oznaczenia (375 i 390) to prędzej Caravelair.

 

Raczej chodziło mi o to co dzieje się w środku szkieletu a nie w podwoziu.

Jestem od roku posiadaczem N390 z 1999r,kupiona od pierwszego właściciela,z racji nieużywania, wieku, zamokla, więc przeprowadziłem remont. Jakość wykonania oraz myśl techniczna może nie są porywające, ale np. same meble są dobrej jakości,jasne wnętrze jest na wielki plus,, łazienka trochę słaba.Okna pasują z mniejszych modeli zapiekanek co jest na kolejny plus, koszt  okien do zachodnich przyczep większy oraz trudniej w zdobyciu,rama w ocynku,hamulce, piasty Knot,zaczep ze stabilizatorem Alko (przeze mnie zmieniony już), akcesoria typu kliny ozdobne,plastyki uczeljki są dostępne w sklepie firmowym Niewiadów za grosze a,mam porównanie cen do Stereckmana znajomego. Światła tylne wraz ze zderzakiem faktycznie Ikarus, zmieniłem światła na współczesne , chociaż teraz troszkę żałuję, miały swój urok.Szkoda ,że zaprzestali produkcji,ostani  model który był do sprzedania był z 2001r.Przyczepa zostaje na dłużej ,ma swój urok,jeden dłuższy weekend zaliczony już.

Edytowane przez Marcus1280 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.