Skocz do zawartości

dwuosiówka czy pojedyńcza?


Boorbon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,podpowiedżcie proszę czy przy zakupie przyczepki rozgladać sie za dwuosiówkami czy raczej za pojedyńczą -holownik to LR discovery3 w dieselku 190 km i ponad 400 nm momentu obrotowego,zaznaczę iz posiadam wszystkie kategorie prawka i zawodowo jeżdżę i zestawami i autokarami-chodzi mi o info na temat możliwości wjazdów np.dwuosiówka wjazdu na kampingi-czy sa jakieś ograniczenia,a jesli są to czy wszędzie czy jest to może znikomy odsetek.Z góry dziękuję za odpowiedzi.krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie jeździłem z 2-osiówką (domyślam się, że prowadzi się łatwiej - ale jak piszesz, jesteś doświadczonym kierowcą więc o technice jazdy nie będziemy rozmawiać), z ograniczeniami dla nich na kempingach się nie spotkałem (oczywiście ograniczeniem często bywa wjazd lub brama). Natomiast musisz sobie odpowiedzieć na kilka pytań:

 

- jakie masz potrzeby "powierzchniowe" co do miejsca w przyczepie (ile osób, jakie wyposażenie itp)

 

- jaki styl wyjazdów preferujesz (dwa tygodnie lub więcej w jednym miejscu na dużym kempingu, dłuższy pobyt na mniejszym, "objazdówki" kilkudniowe, wyjazdy całkiem "na dziko" )

 

- jakimi drogami zamierzasz się poruszać

 

 

 

Jak już sobie odpowiesz, to wtedy łatwiej Ci będzie dobrać wielkość przyczepy.

Edytowane przez Przemok (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupowałem przyczepę to stały obok siebie dwie przyczepy w tym samym roczniku i podobnej cenie.

Dwie Hobby 560 i 610, miały tę samą szerokość 2,5m, kupiłem 560 i nie zamieniłbym jej na tę drugą.

Jeżdziłem dwuosiówką, jest to przyjemne, ale wjazdy na pola i ustawienie przyczepy to już nie jest

takie przyjemne. Jeżeli myślisz o cotygodniowych wyjazdach to radziłbym jednosówkę.

Natomiast do długich podróży i postojów w jednym miejscu dwuosiówkę.

Najlepiej przejechać się na pole w sezonie i sprawdzić jakie " parcele " są wolne,

i jaka by była możliwość wjazdu :sciana:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak ,wyjazdy dłuższe i raczej pobytowe a rodzinka to 2+2(6lat i drugie 4 miesiące wiec będą rosły)ale coś w waszych odpowiedziach jest ,bo jak mam się szarpać z posadowieniem to jak na razie raczej jednoosiówka.na razie dzięki bardzo oczywiście jak ktoś ma swoje doświadczenia to poproszę o info.krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wolę 4 kołowe - szczególnie jeżeli dłuższa niż 550 ........ nie przejmowałbym się wjazdami na camping bo dyskoteką zawsze wepchniesz budę tam gdzie chcesz .......... no chyba że fizycznie się nie zmieści ale to nie problem ilości kół/osi tylko wielkości parceli :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwuosiowa to również wieksze oplaty za autostrady np. we Włoszech , manewrowanie napewno jest trudniejsze a to,że masz Disco to nic nie zmienia jesli chcesz jeżdzic na południe i duzę zorganizowane kempingi ,moc holownika nie mam tam znaczenia, jest wąsko,ciasno itp. manewrowanie a nawet jazda po alejkach tylko na popych lub moverem.Osobiście jestem za jedna osią, sam szukałem dwuosiowego monstra bo sa tańsze ale teraz przy manewrowaniu moją nie wyobrazam sobie recznego przestawiania dwuosiówki.Następna sprawa to wiekszośc dwuosiowych ma 2.5m szerokości na ciasnych drogach tragedia jazda jak tirem z jajkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eeeeeeeeeeetam nic nie zmienia , własnie zmienia bo włącza 4x4 plus redukcję i nawet bez automata mam prędkość manewrowania idealną .

A jeżeli disco nie wjedzie z budą to znaczy że parcela do ............ pupy :-) a nie zestaw ............ tą metodą to najlepiej n-kę plus malucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,raz jeszcze wielkie dzięki za opinie-wskazanie plusów i minusów-a jeśli mogę to jeszcze spytam czy opłaty na kampingach(na temat promów i autostrad poszukam,o włoszech już napisał piotrekbb ).model auta wiem,że niema znaczenia,ale podałem aby uniknąć zbędnych odpowiedzi i pytań o tą kwestię czy auto aby uciągnie.Raz jeszcze dzieki za wasze opinie-na pewno są pomocne.krzysiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kempingach jest czasem rozróżnienie cenowe: duża przyczepa i mała przyczepa, ale to chodzi o długość a nie o ilość osi. Tak jak napisał TOM3653 raczej patrz na układ wnętrza taki, by Ci odpowiadał i wyposażenie (ciepła woda, klima, zbiorniki na czystą i szarą, markiza czy przedsionek, itd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też się spotkałem ale różnica nie była jakaś znaczna (co nie zmienia faktu że była). Nie pamiętam gdzie to było ale tylko jeden raz trafiłem na takie rozróżnienie (zresztą bezsensowne bo moja poprzednia buda była 4 kołowa i miała długości 560 a aktualna jest 2 kołowa i ma 660)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem sporo w tym temacie. A takim zestawem jeżdżę. Odpowiedzi na Twoje pytania znajdziesz w moich postach.

Jeżeli chcesz pogadać, to wtorek, środa będę z przyczepką na targach ENERGETAB w Bielsku - Białej. To niedaleko Ciebie.

Teraz w Czerwonej Wodzie jesteśmy poza wszelkim zasięgiem. Piszę ze zgorzeleckiej knajpy.

AH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedna os to max chyba 570cm w cepkach europejskich, angielki trafiaja sie dluzsze na jednej osi...

jesli chcesz wygodnie mieszkac dluzej w jednym miejscu to dwie osie,

jesli chcesz stac po kilka dni a pozniej czmychnac w inne miejsce to jedna os...

 

 

kompromisem jest duza cepka na jednej osi - wtedy masz duzo miejsca w srodku i w miare sprawnie ustawiasz cepke

 

jesli chodzi o jazde z cepka to dyskoteka chyba nie poczuje roznicy tak samo i Wy

a co do szerokosci - kraza rozne mity ale ja osobiscie mam 250cm szerokosci i nie pcham sie w polne drogi czy ciasne kempingi i problemu nie mam

 

jesli chodzi o dzieciaki - duza cepka w niepogode dla dzieci jest lepsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,widziałem w ofertach taką dwuosiówke z napędęm do ustawiania już bez autka-niewiem jak to działa podejrzewam,że napęd elektryczny z aku żel. w przyczepce?zna ktoś coś takiego?k.s.

PS.cały czas dzięki za podpowiedzi i własne zdania.

jedna os to max chyba 570cm w cepkach europejskich, angielki trafiaja sie dluzsze na jednej osi...

jesli chcesz wygodnie mieszkac dluzej w jednym miejscu to dwie osie,

jesli chcesz stac po kilka dni a pozniej czmychnac w inne miejsce to jedna os...

 

 

kompromisem jest duza cepka na jednej osi - wtedy masz duzo miejsca w srodku i w miare sprawnie ustawiasz cepke

 

jesli chodzi o jazde z cepka to dyskoteka chyba nie poczuje roznicy tak samo i Wy

a co do szerokosci - kraza rozne mity ale ja osobiscie mam 250cm szerokosci i nie pcham sie w polne drogi czy ciasne kempingi i problemu nie mam

 

jesli chodzi o dzieciaki - duza cepka w niepogode dla dzieci jest lepsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.