Skocz do zawartości

W jaką przyczepę realnie celować? 2 sypialnie 8-10 tys zł?


inhalt

Rekomendowane odpowiedzi

Po latach marzeń i spoglądania tęsknym wzrokiem za przyczepami i kamperami chciałbym dołączyć do familii caravaningowców. Ale jestem całkowicie zielony i proszę o poradę odnośnie realności moich planów oraz sensownego wyboru sprzętu.

 

Najpierw napiszę jak to sobie wyobraziłem, a potem sprowadzicie proszę mnie na ziemię.

 

 

 

Mam samochód nadajacy się do holowania przyczepy. Jest to klasyczny wiekowy już Mercedes 124 (kombi więc S124) z 3-litrowym silnikiem diesla 136 KM. Mam w nim hak. DMC samochodu wynosi 2230 kg (ładowność 650 kg oraz odpowiednio 1580 kg masy własnej). Zawieszenie z tyłu jest standadowe dla modelu, czyli hydrauliczne samopoziomujące więc do przyczepy nadaje się dobrze. Wg. danych producenta mogę ciągnąć przyczepy o masie do 1900 kg.

 

Mam prawo jazdy kat. B i nie mam jakoś ochoty na dorabianie E. Zatem rozważam przyczepy o DMC około 1200 kg (max. 1270 kg, żeby nie przekroczyć 3,5 tony).

 

Planuję użycie przyczepy przede wszystkim do wyjazdów wakacyjnych i od czasu do czasu weekend. W wakacje zawsze jadę z okolic Gdańska w okolice Limanowej. Mam ochotę pojechać dalej - mniej więcej na Węgry, a moze na południe NIemiec. Nie chcę (póki dzieci nie podrosną) robić tras po kilka tys. km, bo córka źle znosi jazdę samochodem (wyrasta z tego, ale powoli).

Przyczepa będzie służyć do mieszkania zarówno na kempingach jak i na dziko. Nie lubię być w jednym miejscu dłużej niż kilka dni, zatem nie chcę mieć przyczepy wybitnie "stacjonarnej" i kłopotliwej w jeździe i składaniu gratów.

 

 

Oczekiwania mojej żony i moje są następujące:

 

  • długość około 4,5 m (może być nieco więcej);
  • szerokość max. 2,20 m ze względu na wjazd na podwórko o szerokości 2,38 m;