pm Posted August 3, 2011 Share Posted August 3, 2011 Witam serdecznie wszystkich. Potrzebuje pilnie informacji o rozstawie śrub i ich średnicy w feldze od chateau cantara 928 (rok prod 1998). Opona 165R13. Z góry bardzo dziękuje za pomoc Pozdrawiam Piotr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przyczepy-wiola Posted August 3, 2011 Share Posted August 3, 2011 A ile masz śrub 4 czy 5 ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam1988 Posted August 3, 2011 Share Posted August 3, 2011 (edited) ja też bym potrzebował takie informacje ponieważ szukam alu. Moja budka to Chateau Cantara 908 88r. Kółka 13" 4 śruby. Edited August 3, 2011 by Adam1988 (see edit history) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przyczepy-wiola Posted August 3, 2011 Share Posted August 3, 2011 To może być 98x4 albo 100x4, łożyska w osi są Kompaktowe czy stożkowe ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pm Posted August 3, 2011 Author Share Posted August 3, 2011 To może być 98x4 albo 100x4, łożyska w osi są Kompaktowe czy stożkowe ? co do śrób to są 4 a jeśli chodzi o łożysko to nie mam pojęcia ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kit Posted August 4, 2011 Share Posted August 4, 2011 podjedzcie do wulkanizatora to Wam wymierzy otwory, odsadzenie i szerokość felgi będzie wiadomo czego szukać no i unikniecie późniejszych niespodzianek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam1988 Posted August 4, 2011 Share Posted August 4, 2011 Co do wulkanizatora to masz Kit rację, ale zainteresowało mnie inne zagadnienie... Jak rozpoznać rodzaj łożysk? po czym to widać?? no i które lepsze? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przyczepy-wiola Posted August 5, 2011 Share Posted August 5, 2011 (edited) W przyczepach stosowane są łożyska stożkowe i kompaktowe, różnią się głównie budową. Stożkowe składa się z dwóch części i ma kształt stożka, natomiast kompaktowe to łożysko dwurzędowe zamknięte - przeważnie jest dużo większe od stożkowego. piasta z łożyskiem stożkowym: Oś z łożyskiem Kompaktowym: Dodatkowo w łożysku stożkowym na bębnie jest tzw. "komin" czyli obwódka na której trzyma się przednia część łożyska, ogólnie najlepsze są kompakty bo wytrzymują większe przebiegi i nie łapią luzów (choć mocno wyeksploatowane mogą mały luz mieć). Zniszczone łożysko stożkowe ma luz, więc jeśli poruszasz kołem wyczujesz stukanie lub luz między łożyskiem a piastą. Zniszczone łożysko kompaktowe zaczyna huczeć - czyli tak jak w samochodzie (w krytycznych sytuacjach wylewa się z niego smar na zewnątrz ) Trochę więcej info masz tutaj: http://przyczepy-wiola.eu/alko,3.html Edited August 5, 2011 by przyczepy-wiola (see edit history) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam1988 Posted August 5, 2011 Share Posted August 5, 2011 (edited) Spoko znam różnice miedzy stożkowym a kulkowym dwurzędowym. Nie skumałem tylko tej nazwy "kompakt" ale już wszystko jasne Dzięki za wyczerpującą odpowiedz Edited August 5, 2011 by Adam1988 (see edit history) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.