kit Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 jako że marzy mi się wyjazd w Alpy mam pytanie do sznownych forumowiczów o jakim pochyleniu (%) wzniesienia można pokonać z przyczepą?? bardziej ciekawi mnie kwestia zjazdów by bezpiecznie zjechać danym odcinkiem bez przygód typu zagotowane hamulce Orientowałem się w trasach alpejskich i tam gdzie chciałbym dotrzeć sporo jest odcinków o nachyleniach 10-20% i to ciągnących się dziesiątki kilometrów czy jest wogóle realne przejechanie tego zestawem? czy wybić sobie to z głowy Dodam że nie chodzi mi o parady dotyczące techniki jazdy lecz typowo o procent nachylenia gdyż chciałbym zaplanować odpowiednio trase i wiedzieć na które drogi się nie ładować i wybierać inną trase lub jechać tam solówką Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrekbb Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 kit w podpisie masz 28% ... wiem,że wyżej w Alpach są zakazy jazdy z przyczepą, niestety nie wiem gdzie dokładnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodzioklb Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 (edited) podjazd nie bedzie az taki klopotliwy jak zjazd... jesli hamulec w cepce jest wyregulowany dobrze to spokojne hamowanie silnikiem pozwoli odpoczac hamulcom... jesli w cepce hamulec jest czuly to nawet hamowanie silnikiem bedzie dawalo wystarczajacy nacisk na dyszel i uruchomi hamulce i beda sie grzaly... analogicznie jesli hamulce w cepce wymagaja wiekszej sily nacisku na suwadlo to nawet hamujac silnikiem zestaw moze nie zwalniac... ogolnie ciezki temat jedyna rada to naprawde wolny zjazd... i dobre hamulce w cepce i holowniku... ja bez cepki w holowniku raz zrobilem sobie z klockow "porcelane" - ot nieco szybsze pokonywanie niemieckiej autostrady... ogolnie klocki TRW to straszny szajs... wiecej juz takich nie kupie kilka hamowan w niedlugim odstepie czasu z predkosci 170-180km/h do 90km/h /wciskajace sie tiry na lewym pasie/ i klocki poddaly sie... odrazu bylo czuc ze tylko jak sie mocno naciskalo na hamulec to hamowaly, nawet na zimnych klockach bylo kiepsko... po zmianie klockow wszystko wrocilo do normy Edited July 31, 2011 by bodzioklb (see edit history) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam1988 Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 W podpisie jest u kit'a 28% tylko czy to jest możliwość pokonania podjazdu z lotu na 1 biegu czy to jest możliwość ruszenia pod 28%?? Różnie bywa czasami trzeba się niespodziewanie zatrzymać na podjeździe i co wtedy?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrekbb Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 ruszy , ja moim ponad 4t zestawem ruszam prawie wszędzie ,gorsze będą zjazdy jak pisze bodzio ,hamulec przyczepy musi być idealny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafał Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 Wyślij maila na Austria info to otrzymasz mapę samochodową Austrii z zaznaczonymi drogami na które nie można wjeżdżać z przyczepami kempingowymi, oraz lokalizacją dużej ilości kempingów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam1988 Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 ruszy , ja moim ponad 4t zestawem ruszam prawie wszędzie ,gorsze będą zjazdy jak pisze bodzio ,hamulec przyczepy musi być idealny 28% ruszysz? pod górkę? próbowałeś już takie wzniesienia swoim zestawem? z tego co obserwuje forum to niewiele narazie pojeździłeś w tym zestawie... było po drodze gdzieś 28%?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrekbb Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 Może zrobie ci zdjęcie drogi przy miom magazynie , nie ma znaku nachylenia ale zimą ustac na nogach jest trudno, druga sprawa to owszem to mój nowy zestaw ale jeżdziłem trochę po świecie nawet przeładowowanym o tonę Masterem po Pirenejach i innych ciekawych górkach w Portugalii. Dostawcze samochody mają inne skrzynie . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam1988 Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 Ok ale obawiam się ze w PL nie ma 28% ani jednego. Owszem zgodzę się z Tobą że dostawczaki mają inne skrzynie ale fizyki się nie oszuka nawet najbardziej ciężarową skrzynia. Mi chodziło dokładnie o ruszenie na takim wzniesieniu. Przykład: jedziesz mocno pod górkę, auto zwalnia coraz bardziej, jest 28% wzniesienia, ratując sytuacje w ostatnim momencie redukujesz na 1 bieg, jedziesz i nagle z za zakrętu wyłania się sygnalizator świetlny i mamy ruch wahadłowych. Oczywiście czerwone światło zmusza do zatrzymania... i co wtedy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodzioklb Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 (edited) Ok ale obawiam się ze w PL nie ma 28% ani jednego. oj ja znam kilka... i to krete serpentyny... fakt ze to gory i dojazdy do malo ciekawych miejsc dla masowej turystyki ale na tych drogach widzialem juz kilka cepek pociskalo do gory za wyjacymi z przemeczenia holownikami jak jade do brata w odwiedziny to po opadach sniegu musze jechac okrezna droga bo podjazd tam solo JEST NIEMOZLIWY... lancuchy na kolach tez na niewiele sie zdaja jak pod swiezym sniegiem lod nawet deszcz powoduje ze droga z kostki kamiennej jest zdradliwa... naciskasz na hamulec a abs tylko jęczy Edited July 31, 2011 by bodzioklb (see edit history) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kit Posted July 31, 2011 Author Share Posted July 31, 2011 kit w podpisie masz 28% ... wiem,że wyżej w Alpach są zakazy jazdy z przyczepą, niestety nie wiem gdzie dokładnie. to są tylko liczby a jak zweryfikuja to realia to niewidomo tymbardziej że podane dane są dla noiwych zestawów a mój jest wiekowy i to z setkami tysiecy kilometrów na garbie Piotrek niewiem na jakim wzniesieniu ruszysz tym bardziej manualem by sprzegło w dupe nie dostało Mi to rozwiązuje automat i zestaw też ponad 4t spoko wszedzie dotychczas wjeżdzał ale co ze zjazdami tym bardziej że w Alpach ciągną się one "w nieskjończoność" Rafał mape Niemiec, Austrii, Szwajcarii z pochyleniami mam i właśnie po jej przestudiowaniu ostro się zastanawiam nad możliwościami podróży tam z przyczepą Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrekbb Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 (edited) na drodze przed moim magazynem mało wprawni ruszają z ręcznego osobówką , ja ruszam z przyczepą tyle,za mam HLA i jest łatwiej. sprzęgło jak całe jest nowe narazie ani razu nie śmierdziało ,do dwumasy jestem przyzwyczjony a HLA na wzniesieniu to ruszanie jak automatem co do pytania to logiczne,że jesli będzie w Alpach kilka kilometrów o nachyleniu 20 i więcej to będzie zakaz dla przyczep . Edited July 31, 2011 by piotrekbb (see edit history) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kit Posted July 31, 2011 Author Share Posted July 31, 2011 no ale nie wszędzie musi być zakaz a rozsądniej będzie lepiej to omijać tylko przy jakich nachyleniach wybierać alternatywe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajman Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 Słusznie, jeżeli przejazd jest niebezpieczny to jest zakaz wjazdu z przyczepą. Czasami gorzej jest wjechać, trzeba redukować biegi, przy zjeździe działa najazdówka. Jeżeli zjazd jest bardzo długi to warto stanąć na chwilę by koła ostygły:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdamH Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 (edited) Podane możliwości podjazdu, wg. niemieckiej tabeli, którą się posługujecie dla konkretnych holowników z p-pką są raczej wskazówką teoretyczną. Pewnie dotyczy nowego auta idealnie wyregulowanego. Możecie to sprawdzić podstawiając do tabeli dane charakterystyczne auta. Brak możliwości uwzględnienia faktu, że nasze auto ma np; 100 000 km przebiegu i sprzęgło idealne nie jest. A może już zostało wymienione? Podróbka? Oryginał? A silnik jest OK? 28% to 28cm na każdym metrze długości. To sporo. Jeżeli ruszycie z p-ką to ile razy? A jeżeli raz Wam się nie uda to co wtedy? Dla normalnych aut ta tabela to grube przybliżenie i tak należy ją traktować. Mój zestaw ma około 5 ton. Gdyby nie automat to pewnie pod te 33% bym nie ruszył. Pozdrawiam AH Edited July 31, 2011 by AdamH (see edit history) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.