fish Posted July 21, 2011 Share Posted July 21, 2011 W samochodzie mam instalacje 13-sto pinową i czujnik cofania z Allegro. Czy można zrobić samem automatyczne odłączenie tego czujnika w momencie podłączania przyczepki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gfizyk Posted July 21, 2011 Share Posted July 21, 2011 Ja zrobiłem półautomatyczny. W bagażniku zainstalowałem wyłącznik. I tak podpinając przyczepkę jesteś przy bagażniku. Więc wyłączałem samodzielnie ;-) Koszt - kilka złotych plus 10-60 minut roboty (w zależności jak daleko masz sklep) :-) Musisz znaleźć tylko kabelek zasilający do czujników. Najczęściej czerwony... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fish Posted July 21, 2011 Author Share Posted July 21, 2011 Ja zrobiłem półautomatyczny. W bagażniku zainstalowałem wyłącznik. I tak podpinając przyczepkę jesteś przy bagażniku. Więc wyłączałem samodzielnie ;-) Koszt - kilka złotych plus 10-60 minut roboty (w zależności jak daleko masz sklep) :-) Musisz znaleźć tylko kabelek zasilający do czujników. Najczęściej czerwony... Tak własne chciałem zrobić, ale miec taki w pełni aftomatyczny wyłącznik Bo przy mojej sklerozie zapewne zapomnę go włączyć i w coś przywalę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gfizyk Posted July 21, 2011 Share Posted July 21, 2011 Nie przywalisz. Włączysz wsteczny i zacznie Ci "pipać", że "zobaczył" przeszkodę.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fish Posted July 21, 2011 Author Share Posted July 21, 2011 Nie przywalisz. Włączysz wsteczny i zacznie Ci "pipać", że "zobaczył" przeszkodę.... W tym sęk że jak nie włączę to nie zacznie pikać. A bilobil nie zawsze jest pod ręką Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrekbb Posted July 21, 2011 Share Posted July 21, 2011 najprościej to przez rozłącznik przeciwmgielnych Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorio Posted July 21, 2011 Share Posted July 21, 2011 W mojej Skodziance założyli mi w serwisie przy okazji montażu czujników z przodu wyłącznik na konsoli. Za każdym razem pika i wtedy mogę go wyłączyć ręcznie. O tyle fajna sprawa, że nie muszę pamiętać o włączeniu, a jak przeszkadza pikanie to mogę sobie wyłączyć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fish Posted July 21, 2011 Author Share Posted July 21, 2011 Ale w tych instalacjach 13-sto piniowych jest taka możliwość , żeby automatycznie rozłączał Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrekbb Posted July 21, 2011 Share Posted July 21, 2011 (edited) Niektóre 13 na module mają wyprowadznie do czujników, inne 13 pinowe mają wyłącznik przeciwmgielnych w gniazdku można sie tam wpiąć jak pisałem wyżej Edited July 21, 2011 by piotrekbb (see edit history) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
California Posted July 21, 2011 Share Posted July 21, 2011 Witam, koledzy w gnieździe 13 pinowym jest styk numer 12 najczęściej nie podłączony lub wykorzystywany do informowania kierowcy o podpiętej przyczepie ( jak by trudno było zauważyć podpiętą przyczepę) ten styk we wtyczce przyczepy jest (powinien być zmostkowany z masą z konektorem numer 3 masa od świateł zewnętrznych przyczepy , odnaleźć przewód zasilający czujniki parkowania i w to miejsce podpiąć przekaźnik uruchamiany masą z konektora numer 3 gniazda biegun dodatni bezpośrednio na przekaźnik i sprawa załatwiona Full automat. Jak wkładasz wtyczkę do gniazda to łączysz biegum ujemny na przekaźnik przekaźnik załącza styki ( czyli je otwiera) i czujniki cofania nie działają po wyjęcu wtyczki przekaźnik się wyłącza ( zamykając obwód czujników parkowania . Żadnych wyłączników czy tym podobnych patentów. Ale się rozpisałem . Pozdrawiam serdecznie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fish Posted July 22, 2011 Author Share Posted July 22, 2011 Witam, koledzy w gnieździe 13 pinowym jest styk numer 12 najczęściej nie podłączony lub wykorzystywany do informowania kierowcy o podpiętej przyczepie ( jak by trudno było zauważyć podpiętą przyczepę) ten styk we wtyczce przyczepy jest (powinien być zmostkowany z masą z konektorem numer 3 masa od świateł zewnętrznych przyczepy , odnaleźć przewód zasilający czujniki parkowania i w to miejsce podpiąć przekaźnik uruchamiany masą z konektora numer 3 gniazda biegun dodatni bezpośrednio na przekaźnik i sprawa załatwiona Full automat. Jak wkładasz wtyczkę do gniazda to łączysz biegum ujemny na przekaźnik przekaźnik załącza styki ( czyli je otwiera) i czujniki cofania nie działają po wyjęcu wtyczki przekaźnik się wyłącza ( zamykając obwód czujników parkowania . Żadnych wyłączników czy tym podobnych patentów. Ale się rozpisałem . Pozdrawiam serdecznie. No to w poniedziałek jak będę miał czas, za to zabiorę się za to i opiszę efekty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
California Posted July 22, 2011 Share Posted July 22, 2011 Witam, życzę powodzenia i udanych połączeń, czekamy na foto-opisowo relację ( posłuży dla innych jako wzór). Pozdrawiam serdecznie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.