Skocz do zawartości

Regulacja hamulców w przyczepie.


pabloo

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, junior napisał:

A może Auto Paka w Suchym Lesie? Mi kilka lat temu amortyzator najazdu wymieniali i poszło bez problemu. Aczkolwiek to jedyne moje  doświadczenie z nimi

Ja u nich robiłem serwis i regulację całości w ubiegłym roku i za rozsądne pieniądze. Przyczepę zostawiałem na cały dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 216
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

10 godzin temu, maciejek34 napisał:

Tu mam skopiowany opis z forum

:D Z 8 strony tego tematu.

7 godzin temu, filipert napisał:

Przyczepę zostawiałem na cały dzień.

Jeśli serwis ma wyposażenie i pojęcie, to na prawidłową regulację wystarczy 1 - 1,5 h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak mam tak że przyczepa hamuje wszystko ładnie ale jest szarpnięcie przy ruszaniu , po prostu suwadło się chowa i przy wciąganiu jest walniecie pod czas wyciągania . Czy pora już na siłownik ?

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Kristofer napisał:

Jeśli serwis ma wyposażenie i pojęcie, to na prawidłową regulację wystarczy 1 - 1,5 h

Pewnie tak jest :)

Dopowiem zatem, że w moim przypadku była jeszcze wymiana mieszka gumowegi i przegląd/serwis instalacji gazowej oraz spalinowej. To, plus ewentualny poślizg czasowy robiło kilka godzin czekania więc wygodniej było zostawić przyczepę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, byry007 napisał:

suwadło się chowa i przy wciąganiu jest walniecie pod czas wyciągania . Czy pora już na siłownik ?

Wygląda na walnięty amortyzator. Sprawdź ręcznie czy jest duży opór przy wciskaniu i wyciąganiu suwadła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na walnięty amortyzator. Sprawdź ręcznie czy jest duży opór przy wciskaniu i wyciąganiu suwadła.
Już to parę razy pisalem, że ręczne sprawdzanie jest na nic. Bo przy takim sprawdzeniu może być i opór a od obciążeniem już amortyzator może nie pracować tak jak powinien. Miałem ten problem w poprzedniej przyczepie, stary amor wciskany ręką wydawał się tylko ciut mniej sprawny - też trzeba było użyć siły aby go wcisnąć. A walił niemiłosiernie. Wymiana poskutkowała, stuki zniknęły
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jacek00 napisał:

że ręczne sprawdzanie jest na nic.

Może. Ja z tym do tej pory nie miałem problemów. Ale jak ktoś nie bawił się sprawnym najazdem, to może mieć mieć rzeczywiście problem z oceną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jacek00 napisał:
4 godziny temu, BUMERANG napisał:
Wygląda na walnięty amortyzator. Sprawdź ręcznie czy jest duży opór przy wciskaniu i wyciąganiu suwadła.

Już to parę razy pisalem, że ręczne sprawdzanie jest na nic. Bo przy takim sprawdzeniu może być i opór a od obciążeniem już amortyzator może nie pracować tak jak powinien. Miałem ten problem w poprzedniej przyczepie, stary amor wciskany ręką wydawał się tylko ciut mniej sprawny - też trzeba było użyć siły aby go wcisnąć. A walił niemiłosiernie. Wymiana poskutkowała, stuki zniknęły

Na kazdej stacji diagnostycznej majacej uprawnienia do przegladow przyczep maja urządzenie do sprawdzania UN Przy przegladzie powinni to wykonac zawsze, a sama taka usluga poza przegladem kosztuje ok 20zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdąłem stary amortyzator, wyglada na zmęczony życiem - w poniedziałek kupię nowy i założę. Co do hamulców, jak zwolnicie ręczny to tez macie taki luz pomiędzy suwadłem a tym cięgnem? Ja trochę podkręciłem trzpień, zobaczymy jak będzie działał po złożeniu Wszystkiego.

Przy okazji, zastanawiam się czy wymienić okładziny na stabilizatorze. Wymieniałem 2 lata temu, ich przebieg to może jakieś max 10 tys km

7546644560e6c4c44cff1b8cdccb4886.jpg
f7661d7418a90a924a1258b737e727a5.jpg
7d59d85b81aaf9ede682332e027455e5.jpg
c6b444f38cd29fa2bcb6ca0fe59b05a9.jpg
bab5ef1ccba51a86fcf80b67e2911e7f.jpg
4cc4f3dbb421e7e544e144f435d12523.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, borek6 napisał:

Zdąłem stary amortyzator, wyglada na zmęczony życiem - w poniedziałek kupię nowy i założę. Co do hamulców, jak zwolnicie ręczny to tez macie taki luz pomiędzy suwadłem a tym cięgnem? Ja trochę podkręciłem trzpień, zobaczymy jak będzie działał po złożeniu Wszystkiego.
Przy okazji, zastanawiam się czy wymienić okładziny na stabilizatorze. Wymieniałem 2 lata temu, ich przebieg to może jakieś max 10 tys km

Rozumiem, że ocenę wszystkiego robisz "na oko" ... ;)  Luz pręta jest wymagany, ale nie jest on duży i w żadnym razie nie ustawia się go przed regulacją szczęk!
Tu masz opis, co i w jakiej kolejności.
https://forum.karawaning.pl/topic/792-regulacja-hamulców-w-przyczepie/?do=findComment&comment=633455

Poza tym widzę, że i tak masz do rozbiórki całe UN - szkoda byłoby tego nie zrobić, skoro już tyle rozebrałeś.
Okładziny zaczepu nie wyglądają na totalnie zużyte i ten sezon powinny jeszcze spokojnie wytrzymać, ale tego też nie sprawdza się "na oko". Ich stan ocenia się na podstawie wskazań:
https://forum.karawaning.pl/topic/1910-zaczep-al-ko-aks-1300-a-okładziny-cierne/?do=findComment&comment=40518

IMHO

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, borek6 napisał:

Co do hamulców, jak zwolnicie ręczny to tez macie taki luz pomiędzy suwadłem a tym cięgnem? Ja trochę podkręciłem trzpień,

Jak pisał Kristofer - ręczny to na końcu regulujesz. Ja to robię tak, że podnoszę jedno koło do góry i długość pręta reguluję tak aby przy spuszczonej rączce szczęki nie tarły o bębny, a na pierwszym ząbku już tak. Potem analogicznie sprawdzam drugie koło. Gorzej jak masz wajchę z siłownikiem. Wtedy trzeba określić sobie jakiś punkt na początku ruchu rączki ręcznego ( taki wirtualny pierwszy ząbek ) i do niego sprawdzić ustawienia. Na końcu zaciągasz ręczny klinujesz jedno koło i ciągnąc w bok za dyszel sprawdzasz czy dobrze trzyma. I analogicznie druga strona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byry.
Ja stawiam na regulację szczęk i od tego zacznij. 
Dobrze mówisz.

Miałem te same objawy, wszyscy mówili że wina amortyzatora. Na szczęście nie kupilem nowego, wystarczyła zwykła regulacja szczęk. Jest to konieczne co kilka - kilkanaście tys km. Można zrobić samemu bez specjalistycznych narzędzi.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention]Kristofer [/mention] czemu uważasz że mam do rozbiórki całe UN ? Zdjęcie amortyzatora to na prawdę chwila a suwadło mam ok gdyż wymieniałem tam te dystanse w zeszłym roku.

[mention]Suzu4x4 [/mention]profilaktycznie wymienię ten amor bo to nic nie szkodzi, okładziny trzymają dobrze moim zdaniem wiec tez jeszcze odpuszczę ich wymianę i zrobię po sezonie.

Regulacje postaram się zrobić samemu, jak nie podołam to oddam do mechanika.

[mention]BUMERANG [/mention] czyli rozumiem ze najpierw mogę podnieść jedna stronę przyczepy a później druga? Jeśli tak to może uda mi się to wyregulować samemu. Co do ręcznego - niestety nie mam ząbków tylko siłownik


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.