Skocz do zawartości

Za duża DMC


Mirx

Rekomendowane odpowiedzi

Widzę że sprawy nie poszły w stonę porad tylko w stronę co będzie jak będzie że ubezpieczyciel będzie sie czepiał ja to Wiem co może być gdyby coś było, przyczepa kupiona przed cholownikiem a cholownik musi być narazie taki nie inny .

No nie przesadzaj.

 

 

To mimo wszystko są dobre rady. Wyciągnij tylko z nich odpowiednie wnioski. Nie możesz poruszać się zestawem nie spełniającym podstawowych wymogów technicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No i właśnie o tym piszę że coś chyba z tymi papierami nie teges ale sprawdzę a jesli chodzi o te zostawianie suchej nitki to jeżdżę 30 lat stłuczki nie miałem i mam zamiar tak trzymac tylko gorzej jak człowiek na drodze spotka kierowcę który ma wszystko w papierach jak trzeba a jezdzi bez wyobrażni to już gorzej a to niestety na naszych drogach robi sie normą ,wymuszanie zajeżdzanie kto troche jeżdzi ten wie o czym piszę ale sumując trzeba sprawe wyjaśnić w wydziale komunikacji i na stacji diagnostycznej pozdrawiam dziękuję za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawę musze przemyśleć tylko zastanawia mnie że wpisane DMC to 1320 a masa własna 750 kg to do środka można 570kg napakować prawie druga przyczepa popytam na stacji jak sprawe rozwiązać może da sie obnizyć te DMC dzięki za podpowiedzi i rady pozdrawiam

 

 

jesli to ta cepka z avataru to na 100% masz zanizona mase wlasna... te cepki maja MW cos okolo 1100kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Nisan Tino w dowodzie ma wbite max uciąg tyle .... to coś znaczy, możliwości konstrukcyjne auta i samego zaczepu i jego przymocowania do nadwozia albo możliwości układu hamulcowego . Przyczepa o masie ok.1300 na mokrej nawierzchni ma jakieś oddziaływanie na pojazd o podobnej masie , FIZYKA .

NIE OSZUKUJ SAM SIEBIE czerwona.gif

Edytowane przez MAQ (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ubezpieczyciel udowodni (co trudne nie będzie), że zestaw nie spełniał wymogów technicznych i wpłynęło to np na długość drogi hamowania - może (ubezpieczyciel) wystąpić z regresem w stosunku do ubezpieczonego. Czyli - zwrócisz towarzystwu pieniądze.

 

a jeśli nie będzie winy kolegi ? np ktoś ewidentnie wyjedzie z podporządkowanej - możliwe że ubezpieczyciel będzie się migał ?

często się czyta, że np ktoś miał opony niezgodne z homologacją i że wtedy kasa też :hej:

a ja miałem dwie stłuczki i w obu przypadkach nikt na opony nie patrzył ... a jedne były za duże :-]

 

więc jak to jest w praktyce ? (nie chodzi mi o sytuacje którą opisałeś - nie wyhamował, przyczepa majtnęła autem itp ewidentne sytuacje)

 

I nie rozumiem jednego - czym różni się zagranica od Polski? Mirxie - jakie to ma znaczenie?

koszty konsekwencji ?

w razie W będą liczone w E ;) ... a nawet głupie holowanie z autostrady w D, czy CZ będzie droższe niż w PL :hmm:

mandaty też są chyba trochę wyższe za granicą ... zwłaszcza tą zachodnią ;)

 

Jeśli Nisan Tino w dowodzie ma wbite max uciąg tyle .... to coś znaczy, możliwości konstrukcyjne auta i samego zaczepu i jego przymocowania do nadwozia albo możliwości układu hamulcowego . Przyczepa o masie ok.1300 na mokrej nawierzchni ma jakieś oddziaływanie na pojazd o podobnej masie , FIZYKA .

NIE OSZUKUJ SAM SIEBIE czerwona.gif

 

ano właśnie fizyka a nie papier :-]

 

załóżmy że kolega będzie przestrzegał 1200kg RMC - czyli masy rzeczywistej a nie papierowej ;)

wtedy z fizyką jest OK, ale niestety z papierami w czarnej ... pupie :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak własnie tylko papier się liczy bez paieru jesteś nikim ale powoli sprawa sie wyjaśnia prawdopodobnie jest zły wpis w dowodzie auta jak będę pewny napiszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sobie sam odpowiedziałeś. Na forum wszyscy raczej doradzają jak zrobić, żeby było dobrze, a nie jak zalegalizować niezgodność. Jeżeli Twoja przyczepa to ta z avatara, to na bank nie ma 750 kg (chyba, że w papierach). Nie oceniam, może jesteś fajnym gościem, ale gdybyś mi tym zestawem krzywdę na drodze zrobił, to suchej nitki bym na Tobie nie zostawił. Zastanów się nad kosekwencjami, a nie nad możliwością uniknięcia odpowiedzialności. Sorry, ale "dura lex, sed lex"

 

Marfi co Ty taki nerwowy jesteś, ale buda ze zdjęcia to fakt 1200kg to ma chyba masę a nie dmc :-)

A krzywdy Ci nie zrobi bo masz z tyłu ponad 5 metrów budy i voyagera też nie tak łatwo zmasakrować :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marfi co Ty taki nerwowy jesteś, ale buda ze zdjęcia to fakt 1200kg to ma chyba masę a nie dmc :-)

A krzywdy Ci nie zrobi bo masz z tyłu ponad 5 metrów budy i voyagera też nie tak łatwo zmasakrować :-)

 

Nie, że nerwowy :klnie: alle, jak mi na budce ryska będzie, ojjj :czerwona::ee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeśli nie będzie winy kolegi ? np ktoś ewidentnie wyjedzie z podporządkowanej - możliwe że ubezpieczyciel będzie się migał ?

obawiam się, że mogą powiedzieć, ze z lzejsza przyczepa bylbys w stanie zahamować lub ominąć. W najlepszym wypadku zrobia ci współwine.Dedukuje to z zachowania w stosunku do pijanych kierowcow. Nawet jak ewidentnie ktos zawinil to i tak ty jestes stratny - ubezpieczyciel odmowi ci naprawy z AC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dedukuje to z zachowania w stosunku do pijanych kierowcow. Nawet jak ewidentnie ktos zawinil to i tak ty jestes stratny - ubezpieczyciel odmowi ci naprawy z AC.

 

z alko jest trochę inna kwestia, bo z tego co pamiętam w w większości OWU jest że za szkody pod wpływem nie odpowiadają, więc tu sytuacja jest dość jasna

gdy jedziemy z dużą budką to nie wiem czy jest jakiś precyzyjny zapis zwalniający w wypłaty ... pewnie sprawa w sądzie oparła by się o ekspertyzy :hmm:

 

z drugiej strony to trochę bez sensu gdy ktoś nam ewidentnie wyjedzie i będzie współwina :hmm:

czasem nie ma nawet czasu nacisnąć na hamulec, nie mówiąc już o wyhamowaniu nawet solo :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przeglądzie kiedyś diagnoste zagadałem z miane masy przyczepy. Najpierw powiedział po co, przeciez i tak nikt nie sprawdza, ale na moje stwierdzenie co w czasie wypadku powiedziła ze tu juz bylby problem. To tak jakbys kierowca autobusu zamiast 30 osob wzilol 60 i mial wypadek. Jak piszesz pewnie sad by decydował

 

Co do ubezpieczenia to jest taki warunek w owu AC np Allianz - Wyłączenia odpowiedzialności

1.

Zakres odpowiedzialności nie obejmuje szkód:

1) o wartości nieprzekraczającej 500 zł (franszyza integralna);

2) wyrządzonych zwiny umyślnej lub rażącego niedbalstwa Ubezpieczo-

nego,..............

 

I teraz pytanie czy ciągniecie budki o wiekszej DMC niz w dowodzie ubezpieczyciel uzna za szkode wyrządzona z winy umyślnej - tego ja nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie tak so bie czytam ten watek i ktos pisze ze holownik pociagnie mu max 1200kg DMC, a cepka ma 1230kg.

A gdzie spelnienie przepisu ze w przypadku holowania przyczepy z hamulcem bezwladnosciowym dmc holownika musi wynosic minimum 1.33*dmc przyczepy ?

To warunek nie do spelnienia gdy w ciagniecie standartowa przyczepe o dmc zblizonym do max jaki mozna ciagnac.

Ja moge ciagnac przyczepe o max 1800kg, ale z hamulcem najazdowym tylko max 1650kg. Te 1800kg tylko w przypadku hamulca uruchamianego automatycznie z kabiny kierowcy, przykladowo hamulca elektrycznego sterowanego z swiatla stop gniazda prztyczepy.

 

 

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.