Jump to content
cupek6

Cascade , uruchomienie .

Recommended Posts

cupek6

Witam wszystkich . Jako , że czas wyjazdów się zbliża ,( oczywiście mówię o sobie , bo wiem , że wielu już dawno zaczęło , a niektórzy cały rok jeżdżą :)) , mam pytanie odnośnie uruchomienia Cascade . A , że to mój pierwszy wyjazd z tą przyczepą , chciał bym tak na chłopski rozum , aby mi ktoś krok po kroku to objaśnił . Posiadam akumulator , będzie 230V tam gdzie jadę , jest gaz , i teraz jak zacząć . Czy najpierw odpalić , czy odkręcić kran , czy ... czy .... ??

Pozdrawiam .

PS. Ogrzewanie to Carver Cascade 2 . Jest jakiś włącznik i trzy diody .

Share this post


Link to post
Share on other sites
JINX_Sanok

Witam wszystkich . Jako , że czas wyjazdów się zbliża ,( oczywiście mówię o sobie , bo wiem , że wielu już dawno zaczęło , a niektórzy cały rok jeżdżą :)) , mam pytanie odnośnie uruchomienia Cascade . A , że to mój pierwszy wyjazd z tą przyczepą , chciał bym tak na chłopski rozum , aby mi ktoś krok po kroku to objaśnił . Posiadam akumulator , będzie 230V tam gdzie jadę , jest gaz , i teraz jak zacząć . Czy najpierw odpalić , czy odkręcić kran , czy ... czy .... ??

Pozdrawiam .

PS. Ogrzewanie to Carver Cascade 2 . Jest jakiś włącznik i trzy diody .

 

witam

na początek zapraszamy: http://forum.karawan...-inne-angielki/

a co do bojlera:

  • najpierw zalać zbiornik wodą: podłączyć pompkę, odkręcić kran ciepłej wody, do bojlera wejdzie ok 6-9 litrów, a potem pójdzie na kran
  • potem włączasz bojler: na 230V - tylko przełącznik z żarówką
  • a na gaz (czyli włącznik i 3 diody): zasilanie podłączasz (12V - albo transformator, albo akumulator), gaz odkręcasz i przestawiasz włącznik
  • zaświeci się dioda zielona i bojler już działa, a jeśli po chwili inne diody się zaświecą to jest błąd: zielona-zółta - za niskie napięcie (na aku), zielona-czerwona - brak gazu

aha, najważniejsze: albo grzeje 230V, albo gaz, NIGDY RAZEM

 

 

tak w skrócie, a szczegóły masz w załączniku (albo pytaj dalej)

 

pozdr

User manual Cascade 2.pdf

Edited by JINX_Sanok (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
cupek6

Dzięki wielkie . Wyjaśniłeś mi dosyć czytelnie prawie wszystko . Zostały może dwie kwestie . ( pozwoliłeś dalej pytać ) :). Pierwsza to napełnić zbiornik : jak i gdzie ? , bo myślałem , że zrobi się to samoczynnie po odkręceniu wody ? A druga kwestia to jak wygląda sprawa przełączania : gaz - 230 . Pytam na wszelki wypadek , ponieważ nie mam aktualnie pod ręką cepki , aby to od razu zweryfikować .

Dziękuję , pozdrawiam .pifo.gif

 

Muszę przyznać , że się nie doczytałem . Ponownie przeczytałem i sprawa napełnienia mi się wyjaśniła . Nie widziałem dwukropka :) Sorki , to wina browarka bananaevil.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
JINX_Sanok

... A druga kwestia to jak wygląda sprawa przełączania : gaz - 230 ...

 

smacznego piwo.gif

 

sterowanie gazem

post-5201-0-33294200-1306171504_thumb.jpg

 

 

 

sterowanie 230V (czasem możesz mieć pokrętło do sterowania mocą grzania)

post-5201-0-38493200-1306171539_thumb.jpg

 

pytaj ile chcesz, w końcu to Forum Dyskusyjne

 

 

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
cupek6

Witam ponownie . No teraz już rozwiałeś moje wszelkie wątpliwości , za co bardzo dziękuję . Mam dokładnie to samo co na zdjęciu od Ciebie . Skojarzyłem nawet po kilku piwkach :) Teraz tylko przeczytam to jeszcze parę razy aby sobie utrwalić tok postępowania "i za perę dni , za dni parę ..."

Jeszcze raz wielkie dzięki . Nic dodać , nic ująć , to było w sam raz na mój chłopski rozum :)bow.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
JINX_Sanok

waytogo.gif

do zobaczenia na szlaku

 

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
crategus

 

 

sterowanie 230V (czasem możesz mieć pokrętło do sterowania mocą grzania)

post-5201-0-38493200-1306171539_thumb.jpg

 

 

Cały czas się zastanawiałem, po cóż mi ten włącznik (i to z bezpiecznikiem 15A), który na pozór nic nie włączał ;) Dzięki, w instrukcji nie znalazłem info na ten temat, sam carver z zewnątrz (nie rozbebeszałem styropianu) nie był opisany jako "GE". To zadziała na 12V czy tylko 230V?

Share this post


Link to post
Share on other sites
JINX_Sanok

Cały czas się zastanawiałem, po cóż mi ten włącznik (i to z bezpiecznikiem 15A), który na pozór nic nie włączał ;) Dzięki, w instrukcji nie znalazłem info na ten temat, sam carver z zewnątrz (nie rozbebeszałem styropianu) nie był opisany jako "GE". To zadziała na 12V czy tylko 230V?

 

grzałka elektryczna w bojlerze działa na 230V,

a sterowanie modułem gazowym na 12V (iskrownik przede wszystkim)

 

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jareks

Witam, ....co ja bym zrobił bez forum !!! ???

 

Właśnie dzisiaj zastanawiałem się " grzebiąc w przyczepce " jak uruchomić bojler na 220-230.

Początkowo myslałem , że mam wersje tylko gazowa , ale po oględzinach okazało sie , że jest zasilanie na 230.

Nijak jednak nie mogłem znaleźć włącznika.

Kiedyś zwrócił moją uwagę ten właśnie przez kolegów opisany ale wydawało mi sie , że skoro nie świeci , to pewno jakiś relikt po wymontowanym urządzeniu.

 

A tu proszę ...... wreszcie zostałem oświecony.

Aż wstyd się przyznawać , ale co tam ....przecież uczymy się całe życie.

 

Pozdrawiam kolegów i dzięki za te informacje , bez których byłoby wiele ciężej rozgryzać " angielską technikę" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

witam, koledzy.

 

wczoraj kupiłem przyczepkę, Sprite Europa - teoretycznie wszystko sprawne ale nie do końca.

 

mam boiler cascade 2 ge (według opisu z aukcji na prąd i gaz - faktycznie było tam to ustrojstwo - z fotek powyżej) - jutro sprawdzę czy działa na prąd.

 

dzisiaj walczyłem z odpaleniem na gazie - zalałem zbiornik wodą, pompka zalała dość dużo wody ale raczej poniżej 5 l.

 

boiler grzeje się - lampki na zielono - pracuje.

 

woda zimna - leci aż miło a krany od ciepłej totalna susza.

 

dodatkowo - mimo zakręconych kranów co kilkanaście sekund pompka odpala się na dosłownie 2 sekundy i gaśnie i tak dookoła co ok max 30 sekund)

 

aku jest, 12v jest, 230v jest, bezpieczniki ok. W kurkach chyba nie ma mikrowyłączników - nie ma przewodów elektrycznych - są tylko 2 węże.

 

Po odkręceniu kurka od ciepłej czasem tylko słychać bombelkowanie w przewodach i koniec.

 

o co chodzi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
cyryl

witam, koledzy.

 

wczoraj kupiłem przyczepkę, Sprite Europa - teoretycznie wszystko sprawne ale nie do końca.

 

mam boiler cascade 2 ge (według opisu z aukcji na prąd i gaz - faktycznie było tam to ustrojstwo - z fotek powyżej) - jutro sprawdzę czy działa na prąd.

 

dzisiaj walczyłem z odpaleniem na gazie - zalałem zbiornik wodą, pompka zalała dość dużo wody ale raczej poniżej 5 l.

 

boiler grzeje się - lampki na zielono - pracuje.

 

woda zimna - leci aż miło a krany od ciepłej totalna susza.

 

dodatkowo - mimo zakręconych kranów co kilkanaście sekund pompka odpala się na dosłownie 2 sekundy i gaśnie i tak dookoła co ok max 30 sekund)

 

aku jest, 12v jest, 230v jest, bezpieczniki ok. W kurkach chyba nie ma mikrowyłączników - nie ma przewodów elektrycznych - są tylko 2 węże.

 

Po odkręceniu kurka od ciepłej czasem tylko słychać bombelkowanie w przewodach i koniec.

 

o co chodzi ?

 

 

Witam- prawdopodobnie masz zapowietrzony układ w bojlerze .Tam wchodzi ok.9l,dlatego nie leci woda po odkręceniu kranu z ciepłą wodą i dlatego też co jakiś czas włącza Ci się pompa).Nie odpalaj gazu.Pierw dopompuj na ful wody.Po pierwsze odkręć kran ciepłej wody włącz pompę i czekaj aż poleci.Dłużej to trwa ponieważ pompa musi pokonać zawór zwrotny (zimna leci od kopa)bo idzie bezpośrednio pompa kran.Po jakimś czasie powinieneś mieć jakieś bulgotanie ,pryskanie itp.Wtedy zakręć kran ciepłej wody i poczekaj aż pompa sie sama wyłączy,wtedy powinien być ful.Dopiero po napełnieniu do pełna zbiornika możesz odpalić gaz,nie wcześniej.Zależy też od mocy pompy,zresztą ciepła woda i tak poleci słabiej niż zimna.

 

Pozdrawiam,,,,,,,,,,

Edited by cyryl (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

dzięki za szybką odpowiedź. mam wrażenie, że moja pompka nie daje rady tego zaworka pokonać (trochę wody weszło na pewno), mam dwie pompki (jedna na stałe, druga podpinana z zewnątrz) myślę, że może przepchać wszystko wodą pod ciśnieniem z wodociągów ? albo kompresorem do auta ?

 

w sumie jestem i tak szczęśliwy. wszystkie pozostałe instalacje działają i na gaz i na 12v i na 240 więc jest ok, niestety wczoraj przy zakupie nie było gazu w butli, nie było prądu itd, ale nie był to też handlarz i zapewniał, że jest ok - zaufałem i chyba miałem fuksa. Miałem duże opóźnienie czasowe i nie dałbym rady motać się z wymianą butli itd. a do domu było daleko i korki i pierwsza jazda prawie nowym dla mnie autem z nową przyczepą :) i byłem w dodatku sam itd. Ogółem dzisiaj cały dzień spędziłem na czyszczeniu i sprawdzaniu przyczepy, i nie znalazłem jeszcze nic złego po za suszą w kranie.

 

pozdrawiam, jutro napiszę czy coś zdziałałem

Share this post


Link to post
Share on other sites
cyryl

Głowa do góry - będzie dobrze .Odkręć kran włącz pompę i czekaj aż poleci,trochę może to trwać.:ok::winner:

 

pozdro,,,,,,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kocer

Jeśli chodzi o ciągłe dopompowywanie wody przez pompę ( pomimo, że czasem nie jest to potrzebne) odpowiedzialny jest za to regulator ciśnienia z elektrycznym sterowaniem. Na górze jest takie pokrętło, które reguluje ciśnienie wody w układzie. U mnie po zakupie przyczepy był źle ustawiony i pompa pracowała ciągle pomimo zamkniętych kranów. Wyregulowałem go metodą prób i błędów.

I tak jak napisał kolega powyżej: dopiero po zalaniu Cascady włącz mu podgrzewanie. Ten regulator ciśnienia u mnie jest pod prawą przednią kanapą - obok Cascady.

 

Jakby co to zrób zdjęcie to pomyślimy co i jak.

Dziwne, że masz krany bez mikrowyłączników. Normalnie zasilanie pompy może być cały czas włączone, a uruchamiają ją właśnie krany.

 

Pozdrowienia i zadowolenia z zakupu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kocer

A tak poza tym to w Częstochowie masz jeden z lepszych serwisów przyczep. Szukaj na forum Andrewa1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...