Jump to content
ufolz

Sanki na koło zapasowe

Recommended Posts

Piotrekm13
Godzinę temu, filipert napisał:

Czyli wzmocnienie masz w poprzek przyczepy? Mimo wszystko ile to jest? 30mm?

Jak koło dasz zaraz przy osi, to sprawdź czy Ci zmniejszy prześwit uwzględniając to wzmocnienie.

Wzmocnienie to jest kantówka, na oko 60x60mm. Idzie środkiem podłogi wzdłuż przyczepy. Długość około 1,5m, więc wychodzi po kawałku do przodu i do tyłu poza rzut kół. Na początku myślałem że ktoś sobie dołożył, ale to chyba fabrycznie, bo jest pod to specjalny uchwyt na osi. Oprócz tego to idzie tam jeszcze rurka kanalizacyjna w poprzek oraz przewód od gazu w poprzek.

Prześwit na pewno zmniejszy bo opony mam o szerokości 185m a belki w ramie przyczepy coś około 100mm. Jak by jeszcze doliczyć parę centymetrów na to wzmocnienie to zapas by prawie cały wystawał pod ramą. Raczej zostaje pogodzenie się z tym że idzie jeszcze kawałek do tyłu (pod drzwi) albo szukać gdzie indziej miejsca.

Godzinę temu, filipert napisał:

to tym bardziej się prosi każdy możliwy kg w ramach DMC ładować do holownika.

Stosuje to, ale jednocześnie obserwując holownik, to nie jestem pewien, czy mi się wydaje, ale chyba po sezonie stoi nieco niżej niż przed, więc tu też musze uważać.

Godzinę temu, filipert napisał:

Ale jak już ma iść do przyczepy, to pod podłogą jest ten plus, że środek ciężkości idzie w dół a to też istotne

Tego nie brałem pod uwagę. Ale też może być istotne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
filipert
4 godziny temu, Piotrekm13 napisał:

Wzmocnienie to jest kantówka, na oko 60x60mm. Idzie środkiem podłogi wzdłuż przyczepy. Długość około 1,5m, więc wychodzi po kawałku do przodu i do tyłu poza rzut kół.

Skoro wzdłuż przyczepy, to zapas dajesz obok, przecież nie musi być na środku. 

4 godziny temu, Piotrekm13 napisał:

obserwując holownik, to nie jestem pewien, czy mi się wydaje, ale chyba po sezonie stoi nieco niżej niż przed

Widziałeś jakie dodatkowe sprężyny wrzucałem do Sorento? 

Co prawda jak siadł, to one nie podniosą, jednak przy długim zwisie kombi polecam. Ale nie róbmy tu OT może 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piotrekm13
4 godziny temu, filipert napisał:

Skoro wzdłuż przyczepy, to zapas dajesz obok, przecież nie musi być na środku. 

Może i tak. Najlepiej jak bym miał zapas na przymiarkę. Chyba tak bedzie najlepiej.

4 godziny temu, filipert napisał:

Widziałeś jakie dodatkowe sprężyny wrzucałem do Sorento? 

Co prawda jak siadł, to one nie podniosą, jednak przy długim zwisie kombi polecam. Ale nie róbmy tu OT może 😉

Widziałem, i bardzo mi sie spodobały. Niestety do mojego takich nie dostanę. A jakis prowizorek w zawieszeniu wole nie robić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piotrekm13

Pomierzyłem jeszcze raz i okazało się że koło zapasowe (średnica ok. 620mm) wejdzie pomiędzy profil ramy a cięgno hamulca najazdowego, więc można by sanki dać przed osią. Wymagało by to przesunięcia przewodu gazowego, bo jakoś tak nieszczęśliwie idzie "na skróty".

Druga sprawa to wynik dzisiejszego ważenia przyczepy, które sprawiło że zastanawiam się czy bawić się w sanki do koła czy dać je po prostu do bakisty. Dalej będę pisał w "swoim" wątku tutaj:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
Tofel
Godzinę temu, jacek00 napisał:

👍

Nawet nie zwróciłem uwagi co jest (było) w tytule aukcji.😉

Gdzieś tam wyszperałem, że ma EAN 8717809916655 i według tego pokazuje, że producentem (?) jest EAL GmbH a dystrybuowany pod marką LAS. (w Niemczech).

846984332_LASEALAHZ-ZubehoerKatalog2020-26.thumb.png.57d6f8824aa4930af8b8cc30e8759742.png

Notabene - ten manual ze strony Enduro też pochodzi od EAL.

Całkiem możliwe, że jest jakiś kooperant a sam produkt m.in. w Holandii dystrybuowany jest pod marką ENDURO. :niewiem:

Ale zupełnie coś innego (powiem wprost) mnie zirytowało.:zolta:

Na tej fotce tego może nie widać ;)

1588166905_20190814_1957341.jpg.7b715cd3074f5f7db6c3bdbee638e719.jpg

ale już w manualu jest poruszony temat o którym wspominali koledzy @filipert i @Piotrekm13 a kolega @golob odnalazł.

Chodzi mi o dodatkowe zabezpieczenie.

Poprawcie mnie jeśli się mylę - czy użytkownik ma sam sobie dziurkę wywiercić? :brawo:

11808_ML-19a.thumb.jpg.39114690c9766f44571ba567b2a4f888.jpg

Natomiast to co mi się w projekcie podoba, to regulacja położenia sanek (szt 1)

uniezależniająca od wysokości ramy podwozia przyczepy oraz rozmiaru opony ( w przewidzianym zakresie).

SH101a.thumb.jpg.98853b8ed627bea21fdded77b607df2e.jpg

Niemniej jednak sam produkt stanowi alternatywę dla sanek od ALKO. Sam w sobie może być również źródłem dla nowych, innych koncepcji.

Pozdrawiam

 

Edited by Tofel (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00

Nawet nie zwróciłem uwagi co jest (było) w tytule aukcji.
Gdzieś tam wyszperałem, że ma EAN 8717809916655 i według tego pokazuje, że producentem (?) jest EAL GmbH a dystrybuowany pod marką LAS. (w Niemczech).
846984332_LASEALAHZ-ZubehoerKatalog2020-26.thumb.png.57d6f8824aa4930af8b8cc30e8759742.png
Notabene - ten manual ze strony Enduro też pochodzi od EAL.
Całkiem możliwe, że jest jakiś kooperant a sam produkt m.in. w Holandii dystrybuowany jest pod marką ENDURO. :niewiem:
Ale zupełnie coś innego (powiem wprost) mnie zirytowało.:zolta:
Na tej fotce tego może nie widać 
1588166905_20190814_1957341.jpg.7b715cd3074f5f7db6c3bdbee638e719.jpg
ale już w manualu jest poruszony temat o którym wspominali koledzy [mention=19958]filipert[/mention] i [mention=34131]Piotrekm13[/mention] a kolega [mention=173]golob[/mention] odnalazł.
Chodzi mi o dodatkowe zabezpieczenie.
Poprawcie mnie jeśli się mylę - czy użytkownik ma sam sobie dziurkę wywiercić? :brawo:
11808_ML-19a.thumb.jpg.39114690c9766f44571ba567b2a4f888.jpg
Natomiast to co mi się w projekcie podoba, to regulacja położenia sanek (szt 1)
uniezależniająca od wysokości ramy podwozia przyczepy oraz rozmiaru opony ( w przewidzianym zakresie).
SH101a.thumb.jpg.98853b8ed627bea21fdded77b607df2e.jpg
Niemniej jednak sam produkt stanowi alternatywę dla sanek od ALKO. Sam w sobie może być również źródłem dla nowych, innych koncepcji.
Pozdrawiam
 
Tu coś ciekawego, jak ludzie przerobili sobie te sanki:
https://camperpoint.de/forum/index.php?thread/25350-enduro-sh101-reserveradhalterung/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tofel
3 godziny temu, Tofel napisał:

...Sam w sobie może być również źródłem dla nowych, innych koncepcji....

Ale mi się udał wpis, bowiem... 

1 godzinę temu, jacek00 napisał:

Tu coś ciekawego, jak ludzie przerobili sobie te sanki:
https://camperpoint.de/forum/index.php?thread/25350-enduro-sh101-reserveradhalterung/

Bardzo sprytne rozwiązanie. Bo unoszenie kilkunastu kilogramów (koło + sanki) i wyciąganie ich spod przyczepy nie należy do mało uciążliwych czynności.

Jacek, fajnie że odnalazłeś w/w mod i zamieściłeś w wątku. Baza wiedzy naszego forum powiększa się o ciekawe rozwiązania.

Pozdrawiam

Edited by Tofel (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
filipert

A może zamiast ciężkich sanek, zastosować windę z jakiegoś auta? Zawsze parę kg mniej i łatwiej chyba wyjąć. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...