Jump to content
Paweł 66

Opony do przyczepy

Recommended Posts

jacek l

Moim zdaniem tylko wzmacniane, ale niekoniecznie takie drogie.

Zobacz z firmy Sava, kupiłem , zrobiłem 2 sezony jest OK.

 

Pozdrawiam, Jacek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maciej

a ja bym zerknął w brief (o ile go masz) i kupi takie jak zaleca producent. Myślę że on wie najlepiej jakie powinny być. :bukiet:

Share this post


Link to post
Share on other sites
marek
Myślę że on wie najlepiej jakie powinny być. :hop1:

Tak tylko czy produkując przyczepę myślał o naszych drogach :bukiet:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marcin T
co wy na to? :bukiet:

Cena bardzo atrakcyjna jak na takie opony ale producent jakos nieznany. Oby to nie byla firma "kogucik" :hop1:

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11

Goodride nie taka nie popularna. W białostockich "oponiarniach" jest dość znana i ludzie biorą ze względu na konkurencyjną cenę nawet w stosunku do używanych opon. Mam zaprzyjaźnionego wulkanizatora to nawet mi je proponował. Mają nieco gorszą trakcję od renomowanych marek ale podobno są trwałe i nie ma reklamacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek l

Jak mają indeks c to bym brał, zestarzeją się tak samo szybko jak inne.

Najwyżej wywalisz po 5 latach.

 

Jacek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacol

Dzięki za podpowiedzi. Zamówiłem wzmacniane Goodride. Jak będą się sprawować źle, to na pewno opiszę. :bukiet:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andriu

Coście sie tak uparli na te C? Z tego co wiem indeks C na oponie wskazuje na przeznaczenie do samochodów dostawczych (commercial), które to dość ciężko pracują, czy naprawde jest on konieczny w przyczepie kempingowej? :bukiet: , natomiast tutaj chyba bardziej przydatny jest indeks nośności. Od kilku sezonow jesdze na Goodyear 145 R 12 72S, czyli o nośności ok 355kg i nigdy nic przykrego mnie nie spotkało :hop1: ,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lepciak

Szukałem zapasu do mojej przyczepy - rozmiar 175/13C i każdy sklep lub zakład wulkanizacyjny proponował "zamiennik" odpowiednio droższy i pewniejszy. Kiedy przycisnąłem jednego właściciela zakładu wulkanizacyjnego, ten wykonał telefon i po pół godzinie miałem nową oponę 175/13C Made in Indonesia. Cena 160.- Był też zamiennik Made in Thailand. Opony te katowane są w tropiku przy permanentnym przeładowaniu samochodów i się sprawdzają.

Producent mojej przyczepy dobrze zastanowił się zanim zdecydował o zainstalowaniu opon typu C. Zauważam, że niektórzy forumowicze doskonale znają się na oponach a jedyne ich doświadczenie w tym temacie to jak przypuszczam - złapanie gumy na rowerze marki BOLEK.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek l

Lepciak, jak zwykle trafiłeś w tzw. sedno.

 

Pozdrawiam, Jacek. :hop1:

Share this post


Link to post
Share on other sites
agam

Lepciak - nie do końca masz rację. Wytrzymałość opony wyróżnia indeks nośności. Oczywiście jak założysz opony wzmacniane C to przyczepie nie zaszkodzi.

Zauważ, że przyczepa przyczepie nie równa, przyczepy kempingowej nie przeładowujesz, a producent przyczepy (przynajmniej tych nowszych) zadbał rozmiarem opon o stosowanie odpowiednich od samochodów osobowych i zadbał o komfort jazdy z taką przyczepą.

Wiadomo, że jak masz przyczepkę towarową i do tego na małych kółkach to indeks nośności dla rozmiaru np. 145 czy 155R13 dla samochodu osobowego może nie starczyć do przyczepy, ale to trzeba rozpatrywać indywidualnie a nie ogólnie (po co przpłacać za takie opony).

A pomiętam, że niewiadówka seryjnie miała opnu 135R12 od malucha i wytrzymały one dłużej u mnie niż oś (która skorodowała i po 12 latach urwał się jeden z wahaczy). Oponę szlg trafił dopiero rok później i pech chciał, że w Austrii (zabuliłem wtedy za oponki nieźle).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mercy

Zeszły sezon, poprzednia przyczepa: opony stare 10 letnie pewnie jeszcze fabryczne, zajrzałem w brief i kupiłem takie co do oznaczeń tego samego producenta (Firestone) tylko inny model (bo tamtego od dawna nie robią) i przejechałem około 6kkm i nic, ale .... z duszą na ramieniu. 6kkm patrzenia w lusterka na opony czy są całe. Za sugestią Andy'iego dopompowałem do 3atm, ale uginały się nawet przy pustej przyczepie. Mimo, że mam nowe opony (zmieniając przyczepę zabrałem swoje) myślę poważnie nad wymianą na opony z literą C. Sądzę, że zbyt mocno się uginają przez bok opony bradzo ciężko pracuje. Moje hobby waży okoły 1,2t.

Od zakupu do teraz uważam, że zrobiłem błąd kierując się briefem, bo nawet wtedy myślałem nad C ale to właśnie brief mnie przekonał do zwykłych opon.

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11

Ja podobne obawy jak Mercy miałem z niewiadówką i maluchowskimi oponami. Tańczyły i uginały się jak diabli. Uspokajał fakt, że cała Polska na takich jeździ. W sumie wpadki nie miałem. Teraz mam z indeksem C w Avento i o opony się nie przejmuje. Są sztywne, wydaje się, że nic nie może ich uszkodzić.

Jak bym miał kupować nowe najprawdopodobniej wybrałbym o zwiększonej nośności. Dla własnego spokoju... chociaż teoretycznie zwykłym oponom też nie powinno się nic stać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
agam

jeśli homologacja nie przewiduje konieczności stosowania opon z indeksem C to po co przpłacać (chyba, że dla własnego spokoju). Nazwijmy to "twarda" opona przyczepie sie nie przysłuży bo jest mniej elementów pochłaniających energię od nierówności (szybciej się roztelepie, coś może w środku popękać itd.). Jeśli producent założył, że mają byc opony wzmacniane to co innego.

Musze sprawdzić u siebie, ale z tego co pamietam ja mam opony nie pełne tylko z obnizonym profilem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...