Skocz do zawartości

Klimatyzacja w przyczepie-Instalacja klimatyzacji w przyczep


kaimar

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Klimatyzator pobiera ciepło z pomieszczenia i wydala je poza pomieszczenie. Tą częścią , która oddaje ciepło jest skraplacz. Skarplacz wygląda jak chłodnica samochodowa. Przed nią znajduje się wentylator. Powietrze z zewnątrz dostaje sie do pudła w okolicę wentylator poprzez dwie kratki w podłodze przyczepy (tą z tłumikiem i brązową całkiem z tyłu). Następnie powietrze jest tłoczone przez skraplacz od którego odbiera ciepło. Za skraplaczem dużym kanałem aluminowym ciepłe powietrze wylatuje na zewnątrz przez białą duża kratkę widoczną na zdjęciu podwozia. A to powietrze jest naprawdę gorące. Podobny układ konstrukcyjny mają klimatyzacje produkcji Trumy. Mam nadzieję,że rozwiałem Twoje wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ukrywam że zainspirowała mnie właśnie broszurka z Trumy. Bardzo się obawiałem ,że wymiana powietrza zewnętrznego będzie za mała i spowoduje to przegrzewanie się ustrojstwa lub za małą wydajność. Wydajność jest trochę mniejsza niż gdy klimatyzator jest zamontowany zgodnie z przeznaczeniem ale działa bez zarzutu. Ale najbardziej się cieszę ze całość kosztowała mnie nie więcej niż 500 złotych i do tego duuużo przyjemności z majsterkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
kaimar w temacie zdrada ideałów napisał:

Tego się właśnie obawiam. Pomęcze trochę pytaniami, choć chyba powiny przejść do działu technicznego.

W którym miejscu zamontowaną masz trumę i jak wygląda rozprowadzenie zimnego powietrza?

Jak rozumiem, masz teraz trzy akumulatory - ten dodatkowy żelowy jako bufor dla przetwornicy?

Klimę zamontowałem w schowku pod siedzeniem z przodu za kabiną kierowcy, doprowadzenie powietrza z zewnętrznej ścianki z boku, a odprowadzenie pod podwozie. Głównym zadaniem trzeciego akumulatora była współpraca z drugim aby wydłużyć pracę klimy na postoju bez zasilania z zewnątrz.Dwie rury rozprowadziłem zimne powietrze szafkami pod sufit,a trzecią dałem do przodu pod siedzeniem kierowcy prosto w obieg wewnętrzny nawiewu powietrza i to niezdało egzaminu gdyż cała deska roździelcza i kabina kierowcy nie posiada tak dobrej izolacji i wszystko się nagrzewa dużo szybciej, a wydajność klimy jest zamała. :]:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informacje. A gdyby dwie rury z klimatyzacji wpuścić do kabiny ale nie do nawiewów tylko gdzieś pod sufit a trzecią rurę w okolicę tylnego siedzenia? jak myślisz czy byłoby lepiej? Tak się głośno się zastanawiam.

Jak nie znajdę w dobrej cenie klimatyzacji dachowej, to nie wiem czy nie zamontuję klimatyzatora takiego jak w przyczepie. Ma on większą wydajność od trumy bo 2000-2200W mocy chłodniczej przy poborze pradu ok 900W. Bez większego alternatora się nie obejdzie. Ale dla odmiany zamontuję ustrojstwo pod podłogą, gdyż dzięki zastosowaniu podwozia al-ko jest tam bardzo dużo wolnego miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dasz dwie rury do kabiny kierowcy a trzecią za siedzeniem to w kabinie kierowcy będzie pewnie ok, ale w zabudowie z tyłu upał chyba że jeździcie tylko we dwoje to zda egzamin, a ta klima jest wydajniejsza ale ten pobór prądy dużo większy. Moja ma 650W przy 220V 2,7A a ta 900W to jakieś 4 A czli o 32% prądu więcej czyli od 105 do 120A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

kaimar,Witaj, zainspirowałeś mnie swoją konstrukcją. Kupiłem dzisiaj klimatyzator http://www.mayfairstationers.co.uk/product_info.php?products_id=7892 mam nadzieję ,że uda mi sie go zmodernizować i zamontować w podobny sposób jak Ty. Problem jest tylko w tym, że twój z natury pracuje w położeniu poziomym a mój będę przerabiał z pionowego na poziomy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PawlePawlaku - to co Ty kupiłeś to nie jest klimatyzator w pełnym tego słowa znaczeniu ale ochładzacz powietrza studzonego wyparowującą z niego wodą którą musisz nalać do zbiornika tego urządzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie zdążysz z nalaniem kolejnej porcji wody to Twój ochładzacz zamieni się w grzejnik. Chyba, że urządzenie ma zamontowany czujnik minimalnego poziomu wody. Wypróbuj urządzenie z małą ilością wody zawieszając przy wylocie chłodzonego powietrza termometr i popatrz co stanie się z temperaturą jak zabraknie wody. Klimatyzatory kalmara i elera 1 mogą pracować nieprzerwanie bez limitu czasu, praca Twojego ograniczona jest ilością wody w zbiorniku. Ponadto sprawność energeryczna tych pierwszych jest dużo wyższa co nie jest bez znaczenia podczas upałów na południu Europy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepciak, Klimatyzery o których piszesz nie myl z klimatyzatorami monoblokowymi mają zasadę pracy wykożystania odparowania wody. Ten natomiast posiada kompresor gazowy na czynnik chłodzący i woda w zbiorniku pojawia się w wyniku skraplania na zimnym radiatorze. Klimatyzery ( a nie klimatyzatory) mają pobory mocy rzędu 100W. :ok:

 

[ Dodano: Pon 01 Sty, 2007 20:41 ]

Tak dla lektury wyśle link z klimatyzatorami nie mylcie z klimatyzerami. Posiadają one wszystkie te same urządzenia tj. kompresor, skraplacz , chłodnice oraz sterowanie z termostatem. Potrafią osuszać pomieszczenie i utrzymywać stała temperaturę przez wdmuchnięcie zimnego powietrza do wewnątrz a ciepłego z chłodnicy na zewnątrz.http://autozysk.home.pl/cgibin/shop?show=KLIMA&sort=id&sid=62e03463

ps. mam nadzieję że tak będzie przesyłka dotrze za 2 dni.

 

[ Dodano: Pon 01 Sty, 2007 20:48 ]

http://www.allegro.pl/item153786662_klimatyzer_z_pilotem_wysylka_gratis_.html

a tak wygląda klimatyzer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do dnia dzisiejszego doskonale wiedziałem co to jet klimatyzator gdyż od 30 lat pracuję w chłodnictwie przemysłowym i klimatyzacji przy budowie, serwisowaniu i naprawie urządzeń chłodniczych. 15 min. temu zwątpiłem w swoją wiedzę.

Przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepciak, od niedawna klimatyzatory monoblokowe czyli tzw. okienne były jedyne na rynku. Teraz jest grono klimatyzatorów monoblokowych do pracy wewnątrz pomieszczeń. Jedynym kłopotem jest wyprowadzenie ciepłego powietrza na zewnątrz, w budynkach kojarzy się to kuciem ścian, u nas tylko z dziurą w podłodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zaczynam myśleć o klimatyzacji do kampera bo przyczepę sprzedałem razem z opisywanyn ustrojstwem. Mam już co prawda klimatyzację przenośną ale nie jestem do niej przekonany. Ma dużo mniejszą skuteczność chłodzenia w stosunku do klimatyzacji okiennej prze tej samej pobieranej mocy. Klimatyzacja tego typu powietrze z pomieszczenia używa do chłodzenia skraplacza i wydmuchuje je na zewnątrz. W rezultacie do pomieszczenia napływa w to miejsce gorące powietrze z zewnątrz. W dodatku ustrojstwo które posiadam ma konstrukcję z jedną dmuchawą. Chyba wrócę do pomysłu zamontowania klimatyzacji okiennej ale tym razem zamontowanej poza kabiną - albo na dachu , albo pod podwoziem. Mam już w głowie koncepcję. Pochwal się Pawle co wymyśliłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawle Pawlaku - stawiam skrzynkę piwa, jeżeli w zakupionym przez siebie urządzeniu z Allegro o mocy 60W nazwanym przez Ciebie klimatyzaterem znajdziesz jak piszesz: kompresor, skraplacz oraz chłodnicę nazywającą się fachowo parownikiem. Z pewnością będzie tam zainstalowany wentylatorek właśnie o mocy 60W oraz baniak na wodę zimną przy pomocy której będziesz starał się obniżyć temperaturę w przyczepie do wartości nastawionej na termostacie. Wierzę, że przez otwór w podłodze wydmuchasz gorące powietrze z przyczepy w miejsce którego wejdzie natychmiast - jak zauważa kaimar gorące powietrze z zewnątrz. Jeżeli klimatyzator z mocą zainstalowaną minimum 700W kosztuje powyżej 2500 zł a protegowany przez Ciebie klimatyzer z mocą 60W jest w cenie 300 zł to gdzieś musi być różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.