Skocz do zawartości

sharan 1,9 tdi 116 kM automat jako holownik


bikers

Rekomendowane odpowiedzi

Buda 1500 MRz - i VR6 automat w benzynie-LPG - odpuść sobie  - nie to auto do takiej budy
VR6 benzyniak owszem ma te  konie ale jest dość żernym silnikiem a jeszcze moc idzie na czterobut
To co piszą na haku nie znaczy że tyle można

Niestety nie mogę Ci podać dla VR6 czterobuta  ale normalna przedliftowa 2 litrówka ADY z budą ok 800-100 paliła mi bardzo różnie - solo ok 12-13 l lpg w cyklu miejsko-wiejskim
Natomiast z budą decydujący był nawet nie styl jazdy a prędkość - przy predkości 80-90 było ok na poziomie 15-16 gazu  ale przy 100-110 rosło to 3-4 litry i tak samo rosło po ostrzejszych górkach - o benzynie nie pisze bo bankructwo

Jeśli chodzi o mojego obecnego klekota TDI 110 kucy - świeże dane tegoroczny powrót z Bolkowa do Krakowa  coś pod 7,5 gnojówki na 100km i prędkości takie no autostradowe 90-110 równa jazda, jeśli jechałbym 80-90 na podobnych trasach ok 6,5-7,0 wychodziło.
U Ciebie na nowszym klekocie w czterobucie będzie ciut  więcej - szacuję 10-15% - cóż cztery buty robią swoje odpychają się fajnie ale i trochę mocy zżerają

Wrzuć w pola profilu albo napisz co to za klekot dokładnie - bo tak to trochę mamy gdybanie - przyjąłem polifta z manualna skrzynią w czterobucie
Jeśli chodzi o skrzynie automatyczną poczytaj na forach VW - coś mi gdzieś migło że to nie najszczęśliwsze skrzynie do budy

Uwaga ogólna - jeśli to pierwsza Twoja buda  - za duża, za ciężka - rozważ też jakie masz prawko  i viatol

 

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Godzinę temu, smok_wawelski napisał:

Jeśli chodzi o mojego obecnego klekota TDI 110 kucy - świeże dane tegoroczny powrót z Bolkowa do Krakowa  coś pod 7,5 gnojówki na 100km i prędkości takie no autostradowe 90-110 równa jazda, jeśli jechałbym 80-90 na podobnych trasach ok 6,5-7,0 wychodziło

Smoku, to dane z budą?

Odczyt chwilowy czy średnia z trasy spod dystrybutora? 

Mnie pali podobnie ale solo. 

Z budką 900kg jadąc równo z TIRami najmniej 9,5l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z budą  MRz 800kg, w aucie 2 osoby dość słusznej tuszy i trochę gratów.
Liczone z lania korek-korek  bez otwierania odpowietrznika - nie było to brane z orientacyjnego pseudokompa pokładowego choć i on nie oszukuje za bardzo,   jak weźmiesz średnie z całej trasy - chwilowe jest bez znaczenia
Jechane  było po płaskim - DK5 - od Bolkowa do Kostomłotów 50-60km/h  na zabudowanych (nie było tego wiele) i 80-90km/h  poza zabudowanym dalej A4 równym tempem  średnio 95-105 km/h    kilka Tirów wyprzedzone,  bramki niewielka kolejka, po drodze podciąganie z 1km bo cysterna leżała w rowie.
Oczywiście dogrzewasz nie działał bo załącza się dopiero przy 10st C

Masz za nowy silnik albo coś leje nie tam gdzie trzeba,  albo więcej niż pompowtryski sprawdź - pisałeś chyba że coś tam masz podniesione może mapka nie całkiem ok ? 

Mój pali solo:
Autostrada 140-150km/h  ok 8,5  ------ 110-120km/h   6,5-7,0
Krajówka jadąc  zabudowany 50-60 i poza 90-100  - 4,8-5,5
Wartości mniejsze to jak jest dobrze zagrzany tak po 100km dopiero wtedy mój motor fajnie pracuje - tak mają stare klekoty :) 
Cykl miejskowiejski ok 7,0-7,5
Średnia na pseudokompie z 12,000 obecnie 7,2 - gobnione 1x wakacje a na co dzień troche miasta i autostrada do roboty 2x25km dziennie

Z moja budą jakbym jechał po płaskim z Tirami (nie w rozbitej strudze bo tak z budą nie jeżdżę) i nie wiał mi wmordewind to  myśle  max. 6,5-7,0 miał bym spoko
Mój jest  Sharan 1999/2000 w budzie przedliftowej motor AVG  1,9tdi 110 kucyków na zwykłej pompie a nie pompowtryskach skrzynia niestety 5 biegowa -  bez tempomatu i wszystko w serii  bez modów - przebieg ma na dziś ok 420tysi  - i lubię skurczybyka  :)  i mam nadzieje że się mi nie zbiesi jak wiekszego  rywala na podwórku zobaczył i ogon będzie urwany  :) ale o urywaniu ogona to może kiedyś coś więcej napiszę  :) 



 

2 godziny temu, jacekzoo napisał:

Sorki smoku, ale większych pierdół dawno nie czytałem

Jakich ?

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, smok_wawelski napisał:

Liczone z lania korek-korek

Twój sharan to jak za darmo jedzie., jeśl chodzi o spalanie to  bardzo mało.

Ja swoją zafirą 2.0 DTI 101km z budką 1000 2metry szeroka (albo coś kolo tego ) 2.4 metra wysoka, po autostradzie jadąc 80km/h pali 8.6 on/100km jadąc już 90-100 spala 9.2-9.5/100

sama pali 6-6.5/100 w trasie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się ze bardzo mało - sam się dziwię i modły zanoszę aby tak pozostało

Jeżdżę 90% sam a w wakacje z żoną w 2 osoby, liczenie korek-korek też może być obarczone niewielkim błędem, co przy opisywanej krótkiej trasie może fałszować wynik ok 0,5l akurat tak lałem bo na drugi dzień po powrocie leciałem w Polske

Na dłuższych trasach np ubiegłoroczna majówka solo bez budy Kraków Pisa Kraków i spokojnej jeździe w 5 osób z betami było ok 6,5/100 jechałem trochę ja a trochę kumpela co jeździ zawodowo.

Ja prawie emeryt jestem więc może i emerycka jazda robi też swoje, buda u nas też malutka realnie 750-800kg default_smile.png

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, smok_wawelski napisał:

Autostrada 140-150km/h  ok 8,5  ------ 110-120km/h   6,5-7,0
Krajówka jadąc  zabudowany 50-60 i poza 90-100  - 4,8-5,5
Wartości mniejsze to jak jest dobrze zagrzany tak po 100km dopiero wtedy mój motor fajnie pracuje - tak mają stare klekoty :) 
Cykl miejskowiejski ok 7,0-7,5
Średnia na pseudokompie z 12,000 obecnie 7,2 - gobnione 1x wakacje a na co dzień troche miasta i autostrada do roboty 2x25km dziennie

To wszystko jest realne, u mnie trochę więcej od kiedy zrezygnowałem z emeryckiej jazdy lub jak kto woli ecodriwingu bo mi turbina padła od duszenia na niskich obrotach.

Jednak jak podpinam budę 2,15 szer. i 2,4 wys. to spalanie skacze około 50%.

13 godzin temu, smok_wawelski napisał:

pisałeś chyba że coś tam masz podniesione może mapka nie całkiem ok

będę sprawdzał po nowym roku

13 godzin temu, smok_wawelski napisał:

Oczywiście dogrzewasz nie działał bo załącza się dopiero przy 10st C

u mnie załącza od 11-12st C a fabrycznie ponoć od 5st C

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem zużycia paliwa z budaTy a ja jest pewnie różnica i gabarytu i ciężaru budy tak bym sądził o ile pamiętam masz Defthlesa 900kg albo 1000kg

Niby to nie dużo ale to ok 10-20% masy więc swoje zrobi a i jakby powierzchnię ściany przedniej policzyć to pewnie też pogobny procent wyjdzie

 

Dogrzewacz polifty mają w serii +10 u mnie jest zmieniony termik bo stare miały właśnie +5. to było za nisko

Dogrzewacz steruja 2 rzeczy czuj temp zewn i czuj temp oleju na chyba 70st czy 80st

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na którym biegu się przemieszczasz?

Ja przy prędkości 85 - 90/95 praktycznie cały czas jadę na 4, obroty ponad 2000.

Jak zapinam 5 to czuję, że mu tchu ledwo starczy i najmniejsze wzniesienie wymusza 4

Jak jadę coś koło 100km/h to znaczy, że wyprzedzam i wtedy tez na 4

Oczywiście największe wzniesienia na południu pokonywałem na 3 a podjazd z Zadaru do SwetiRok pod wiatr to nawet 2

o 6 nawet nie myślę :)

Skoro masz skrzynie 5cio biegową, to Twoja 4 powinna lepiej ogarniać większy zakres pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochód jest z 2005r silnikowo ok, duzo do niego juz dolozyłem a jeszcze dużo do zrobienia:/

spalanie autostradowe 130-140km/h okolo 10,5l spokojna jazda 7,5l miasto 9,5l sporo ale jak na fure o tej wielkości i 4x4 które się przydaje ,ujdzie.

Mysle ze z przyczepa trzeba bedzie dolożyć do tego 20% co najmniej (slabe auto) widze że tu polecacie wgranie programu pod katem ciągniecia przyczepy (niutki niżej i wiecej)

najpierw postaram się zrobić jakąś krótka trase i zobaczymy jak sie sprawia auto, jestem na etapie kursu B+E

Jak będzie kiepsko może rozważę nowszy model i 140km mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masakrycznie dużo, wygląda na to że 4x4 tyle ciągnie, ja miałem 4szt tych sharanów plus piąty przedlift 110km. I mi palił tak jak Tobie w mieście. Ale autostradowe to 8-8,5. Ale prędkość bardziej 160 niż 130

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, alfasamiec napisał:

widze że tu polecacie wgranie programu pod katem ciągniecia przyczepy (niutki niżej i wiecej)

nie wiem czy takie coś istnieje

chodziło mi o to, że u mnie coś słabo z elastycznością i trzeba by przyjrzeć się jak "ciągnie od dołu" i może coś w tym kierunku popracować

ale chiptuning jest dość powszechny zwłaszcza jak dokładamy ogon :)

1 godzinę temu, alfasamiec napisał:

najpierw postaram się zrobić jakąś krótka trase i zobaczymy jak sie sprawia auto

jak masz przyczepę do podpięcia to najlepsze rozwiązanie aby wyrobić sobie swoje zdanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, alfasamiec napisał:

samochód jest z 2005r silnikowo ok, duzo do niego juz dolozyłem a jeszcze dużo do zrobienia:/

spalanie autostradowe 130-140km/h okolo 10,5l spokojna jazda 7,5l miasto 9,5l sporo ale jak na fure o tej wielkości i 4x4 które się przydaje ,ujdzie.

Mysle ze z przyczepa trzeba bedzie dolożyć do tego 20% co najmniej (slabe auto) widze że tu polecacie wgranie programu pod katem ciągniecia przyczepy (niutki niżej i wiecej)

najpierw postaram się zrobić jakąś krótka trase i zobaczymy jak sie sprawia auto, jestem na etapie kursu B+E

Jak będzie kiepsko może rozważę nowszy model i 140km mocy

Cześć.

Auto bardzo fajne. Był tu u nas kolega który takim samochodem z LPG ciągnął dużą budę ok 1600 kg. Z tego co pamiętam zrobił autem ponad 400 tys w tym 200 tyś na gazie i sprzedał w dobrym stanie. Auto z budą paliło 18 LPG. To co mu poleciało to półosie, ale w tym aucie to norma. Tak więc niczym się nie stresuj tylko korzystaj z uroków życia i techniki .... Natomiast malkontentów jest wszędzie pełno więc nic nowego się nie dowiedziałeś oprócz tego że gaz to zło.

Pozdrawiam.

Ta osoba to Bodzio... Jest w wątku powyżej z autem i przyczepą.

Edytowane przez Commander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Commander napisał:

poleciało to półosie,

Oj tak ? u mnie we wszystkich sztukach to robiłem, lecą nawet nie półosie a przegub wewnętrzny, a że nie występują same przeguby to robi się półoś. Ale oprócz tego auta nie do zarypania

 

p.s. Nigdy nie miałem szarika 4x4, w sumie tak teraz myślę czy w nich nie jest jakoś inaczej rozwiązane przeniesienie napędu niż w ośkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, filipert napisał:

Na którym biegu się przemieszczasz?

Ja przy prędkości 85 - 90/95 praktycznie cały czas jadę na 4, obroty ponad 2000.

Tak 4ka jest dośc długa ale im wcześniej wbijesz u mnie 5 tym wiecej zostanie w kieszeni :)
O turbawke i ecodriving sie nie boję bo ja jestem ranny śpioch to ma ruszane łopatkami codziennie rano jak do roboty  lecę 140-15 (jak nie ślisko) , powrót zwykle na luziku 110-120

Jak po płaskim to u mnie 5tka spokojnie - przy mojej skrzynce 2000 obrotów to na 5tce ok 80km/h  czyli w okolicy max momentu bowiem  AFN/AVG  to 235 Nm/1900 obr/min    
Z Bolkowa jak wleciałem na A4 praktycznie na św Annie przy samym szczycie była redukcja bo roboty i zjeżdżałem coś popapać, jakbym szedł rozhulany tobym wyskoczył na 5tce chyba później do Kraka też 4 b.rzadko praktycznie jak mnie coś przytkało i do rozpoczęcia wyprzedzania

U Ciebie @filipert jak 6tka skrzynka to 5tka powinna byc do jazdy z buda - oczywiście nie po b. stromych ale niewielkie górki śmiało

5 godzin temu, Commander napisał:

To co mu poleciało to półosie, ale w tym aucie to norma

Tak w Sharanach klekotach kręconych to półosie  klękają  natomiast w benzynie   i w serii klekota raczej rzadko  -  no cóż urok kręcenia po prostu nie sztuka podkręcić sam motor sztuka zrobić auto żeby było mocniejsze w tym jego przeniesienie napędu
Jeśli Sharan lub bliżniak klekot pod budę to wg mnie są tylko 2 motory - słaby 110km jak mój do lekkiej budy naprawdę spoko jeśli sie ktoś zabytkiem nie brzydzi a w polifcie to klekot BTB a najpopularniejszy 1,9TDI 115 km na PD - wbrew jego popularności jest średnio udanym motorkiem 

10 godzin temu, filipert napisał:

ale chiptuning jest dość powszechny zwłaszcza jak dokładamy ogon

niekoniecznie  - do Twojej budy seria dobrze zrobiona spokojnie starcza nawet po górach

13 godzin temu, filipert napisał:

Ja przy prędkości 85 - 90/95 praktycznie cały czas jadę na 4, obroty ponad 2000.

To w dużej mierze tu masz odpowiedź na spalanie  - a na 4 i tych prędkościach to pewnie masz koło 2500 lub lepiej

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.