Skocz do zawartości

sharan 1,9 tdi 116 kM automat jako holownik


bikers

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim jestem tu nowy , potrzebuję waszej pomocy :

kupiłem sharanka 2.8 204 KM z2002 roku w lpg ,w automacie i potrzebuję raz na miesiąc jeżdzić tym autkiem do belgii , będzie ciągnął przyczepę około 1900 - 2000 kg, ma zamontowany fabrycznie hak na 2000 kg,

czy ta skrzynia wytrzyma jako holownik ??

tam jest skrzynia Jatco ( 5 biegowa tiptronic )

bardzo dziękuję za odpowiedz

w razie czego  proszę odpisać na meil

mesjedima@gmail.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jakim cudem chcesz ciągnąć 1900-2000 ? Ile dmc ma ten sharan ?

W temacie 1.9 tdi 116km a w poście pytasz o inny motorek i moc ?

Przelicz sobie dmc holownika podzielone przez 1.33 i wyjdzie jaką max lawetę możesz ciągnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim jestem tu nowy , potrzebuję waszej pomocy :

kupiłem sharanka 2.8 204 KM z2002 roku w lpg ,w automacie i potrzebuję raz na miesiąc jeżdzić tym autkiem do belgii , będzie ciągnął przyczepę około 1900 - 2000 kg, ma zamontowany fabrycznie hak na 2000 kg,

czy ta skrzynia wytrzyma jako holownik ??

tam jest skrzynia Jatco ( 5 biegowa tiptronic )

bardzo dziękuję za odpowiedz

w razie czego  proszę odpisać na meil

mesjedima@gmail.com

Czy aby na pewno??

2.8 V6 miały na haku 1530 :-)

 

Zobacz w DR ile masz wpisane a nie ile na haku... a później zobacz na tabliczkę znamionową...

 

2000 kg sie zdarzały ale to po sztucznym zabiegu zwiększenia DMC przyczepy przez laweciarzy.

 

Czy skrzynia wytrzyma - wytrzyma.

Automaty nie są tak umęczone jak manuale.

 

Bardziej bałbym się o podporę półosi przedniej dłuższej jak i o same półosie.

 

Te silnik potrafiły w rozwalić półosie i podporę po 10 000 km jeżdżąc z obciążeniem.

Ja sharan-kiem w nanualu ciągałem budkę 1500 kg i spokojnie dawał radę...nawet miał zapas ducha podczas wyprzedzania pod wzniesienia.

U nas możesz targać tylko 1847. To jest max z przepisów i dmc auta. Ale i tak słabi to widzę bo masz auto zagazowane i jeszcze w automacid

Miałem takiego w manualu...

Zap... aż miło, a tez miałem w gazie

post-728-0-68525200-1488410632_thumb.jpg

 

 

 

Tu solo:

https://youtu.be/-SALLfWyRLw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam kolegow

To mój pierwszy post na tym forum i od razu mam pare pytań.

 

Moj samochod który posiadam to Vw Sharan 1.9TDI 116km 320 Nm 4motion 2000kg na haku

 zamierzamy kupic przyczepe okolo 1500kg

Zastanawiam sie nad opcja zamienienia tego auta na VR6 204km 270Nm 4motion  i zamontowac gaz

Jakie rozwiazanie mi polecacie i jakie spalanie mnie czeka z takim zestawem diesel kontra gaz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, alfasamiec napisał:

Zastanawiam sie nad opcja zamienienia tego auta na VR6 204km 270Nm 4motion  i zamontowac gaz

Jakie rozwiazanie mi polecacie i jakie spalanie mnie czeka z takim zestawem diesel kontra gaz?

Też rok temu rozkminiałem ten dylemat ale ostatecznie mój TDI po 250 000 dostał nowe sprzęgło, dwumasę, paski, hamulce, turbinę itd.

Mam auto niezajechane, które sam sprowadziłem a po remoncie trochę pojeździ.

Zależy co masz w rękach, czasem lepszy wróbel w garści.

Jak Ci się auto nie sypie to albo zaryzykujesz na zmianę albo będziesz się cieszył z tego co masz.

Mocą podejrzewam, że oba auta podobnie sobie poradzą z przyczepą 1500 ale trzeba by każdym pociągnąć tą samą budkę w tych samych warunkach.

Spalanie masz 10l ON kontra 20l gazu z grubsza ten sam koszt a kilometrów trochę więcej wytrzymasz na ON od tankowania do tankowania.

Ja mam podobno dodane KM ale przed kolejnym sezonem musze pojechać na hamownię aby sprawdzić Nm bo coś słabowity jest mi przy niskich obrotach i pewnie nowy program będzie w kierunku "więcej Nm od dołu".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel Ci wypije z taka budą max 10 l ( moja a6 podkręcona do 135 km i 330 nm manual  pali z taką budą ok 8.5 l ). Benzyniak z lpg na pewno  grubo ponad 20, te silniki nie są zbyt udane i jest ich niewiele.  Gaz w takich starych silnikach to zwykle proszenie się o kłopoty, koszty, częstsze przerwy w czasie drogi, koło zapasowe w bagażniku, przejściówki do tankowania, zwykle pierwsze kilometry jeździ na benzynie co przy jeździe wkoło komina nie daje oszczędności  itp. Diesla spokojnie podkręcisz do 150 km i 360 nm a to już fajnie jedzie. Zostałbym przy dieslu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.