Skocz do zawartości

Tuleje w suwadle.


jacek l

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z Was wymieniał może tuleje plastikowe w suwadle zaczepu?.

 

Mam na zaczepie do cholowania lekki luz pionowy i jedni mówią, że za duży [ mniejszość] a drudzy, że jest ok. [ większość ]. Oczywiście, jako, że moja przyczepa jest z muzeum, dla bezpieczeństwa kiedyś wymieniłem cały zaczep ale znowu upłynęło parę lat i kilometrów i luz jest. Zaznaczam, że jest to stary model zaczepu tzn. bez mechanizmu stabilizacji bocznej, tzw. surowiak ale oczywiście z hamulcem najazdowym i amortyzatorem poziomym.

 

Pozdrawiam, :-]:-] Jacek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Jacek l odpowiem ,że wymieniałem w urządzeniu najazdowym KNOTT-a i w ALKO.Do tych urządzeń albo jak to inni nazywają najazdówkami tuleje kupisz bez problemu.Tuleje KNOTT-a są okrągłe i powinny mieć dwa dodatkowe kołeczki ,zaś tuleje ALKO są z zewnątrz kwadratowe i nie posiadają tych kołeczków.Z wybiciem nie powinieneś mieć żadnych problemów zaś przy składaniu najlepiej jest wcisnąć je prasą .Następnie musisz mieć rozwiertak najlepiej nastawny bo po wciśnięciu tulei średnica wewnętrzna napewno będzie mniejsza od średnicy suwadła.Rozwiertak nastawny nastawiamy tak aby dosłownie odrobinke rozwiercał ,po każdym rozwierceniu sprawdzamy średnice za pomocą suwmiarki i minimalnie rozkręcamy rozwiertak i tak aż suwadło będzie pasowało do tulei .Trzeba cały czas pamiętać aby nie rozwiercić za dużo bo efekt będzie taki jaki masz teraz.Po spasowaniu w miejscu gdzie znajdują się kalamitki do smarowania (odkrecone przed wymianą tulei ) przewiercamy wiertłem tetuleje po to aby smar mógł smarować suwadło.

Uwaga = podczas rozbierania urządzenia najazdowego uważaj na dzwignie hamulca ręcznego potrafi zadziałać w najmniej oczekiwanym momęcie.

 

Powodzenia jak masz pytania to pisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, Maras.

Mój zaczep to Al-ko, powiedz mi jeszcze czy jak już to robiłeś, to suwadło miało straszny, średni czy lekki luz, bo może jeszcze nie muszę tego robić ?. Jacek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, Maras.

Mój zaczep to Al-ko, powiedz mi jeszcze czy jak już to robiłeś, to suwadło miało straszny, średni czy lekki luz, bo może jeszcze nie muszę tego robić ?. Jacek.

 

Jacku robiłem to ale w lawetach a luz był bardzo wyczuwalny . Jadąc lawetą na pusto było słychać stuki dochodzące z okolicy hak-dyszel.Dodam ,że sam zaczep kulowy był sprawny (wskaznik zużycia na zielonym polu) a lawety miały przebieg 120-150 tyś km.

Wcześniej napisałeś ,że masz nowy zaczep i pewnie takiego przebiegu jeszcze nie zrobiłeś .

Nie widząc Twojego zaczepu trudno cokolwiek coś doradzić .Co moge powiedzieć , jeżeli nie masz stuków w czasie jazdy to wydaje mi się ,że luz jest u Ciebie minimalny.Dobra rada to smarować ,smarować i jeszcze raz smarować.W AL-KO masz trzy kalamitki dwie z góry to do suwadła a jedna ta pod spodem to do dzwigni hamulca ręcznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maras, ja nie powiedziałem, że wymieniłem zaczep na nowy - co najwyżej na nowszy :-] .

 

A co do wskażnika to u mnie on nie występuje.Smarowanie,ok. zawsze to robię i sprawdzam czy jest dużo smaru, ale te moje wątpliwości są stąd, że jeden z moich kempingowych przyjaciół, prawdziwy Holender, jak wziął i tym poruszał to zrobił dziwną minę, ale ludzie z zachodu, to zawsze jacyś dziwni byli.

 

Czyli, smar jest i luz jest, to znaczy, chyba trzeba robić.

 

A jak się zdejmuje ten puc z końca suwadła, czyli jak wydłubać to cholerne suwadło z obudowy ?.

U mnie nie ma żadnej śruby tylko takie małe coś, co wygląda jak zaklepany trzpień?. Mówimy oczywiście o rozebranym urządzeniu, czyli odczepiony hamulec, cały majdan na stole w garażu, odkręcone zbędne graty typu amortyzator itp., jednym słowem suwadło w "rurze", ja i narzędzia ?. :-] Jacek .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Jacku ,żle zrozumiałem ,że wymieniłeś zaczep na używany przepraszam.

 

A teraz wracamy do tematu jak już masz urządzenie na stole i odzieliłeś hamulec ręczny od obudowy to teraz :

- odkręcasz zaczep kulowy ,dwie śruby ta bliżej osłony gumowej wyjdzie z oporem ponieważ trzyma ją amortyzator

- ściągasz osłone gumową

- teraz z drugiej strony (od tyłu) odkręcasz amortyzator oraz łącznik amortyzatora od obudowy urządzenia

- wyciągasz amortyzator ( od przodu )

- wyciągasz suwadło ( od tyłu )

 

To tyle jak masz pytania to pisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A figa .Wszystko jest odkręcone a suwadło dalej jest w obudowie, bo obudowa ma taki wgięty pazur, który nie pozwala wyjechać suwadłu na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A figa .Wszystko jest odkręcone a suwadło dalej jest w obudowie, bo obudowa ma taki wgięty pazur, który nie pozwala wyjechać suwadłu na zewnątrz.

 

Jacku bardzo chciałem Ci pomóc :-] bo wymieniałem takie tuleje.

Gdybym to widział napewno pomoc byłaby skuteczna.Twój opis wskazuje na to ,że jest to starszego typu urządzenie i do głowy mi nic nie przychodzi o jaki pazur chodzi. :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzecz jasna, że jest to prastary typ suwadła, ale Maras BARDZO CI DZIĘKUJĘ za porady.

 

Po prostu na końcu okrągłego suwadła mam umocowany kwadratowy puc, wysuwając suwadło do tyłu, ten puc w pewnym momencie opiera się o nacięty i wklepany do wewnątrz języczek z obudowy czyli jest to taki ogranicznik wysuwu.Z wrodzonej niechęci do siłowych rozwiązań nie chciałem go [ tego języczka ] wyklepywać do góry bo po pierwsze jest z blachy grubości obudowy a po drugie boję się, że jak będę go wklepywał z powrotem to go ukruszę i przy cofaniu przyczepy będę wpychał suwadło za głęboko do obudowy.

 

Pozdrawiam,Jacek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do luzu pionowego suwadła to jeden serwisant przyczep powiedział mi, że do 2 mm nie zawracać sobie głowy.

Sam ma lekki luz i chciałem kupic u niego tuleje (niestety u mnie w okolicy takich brak)

ale powiedział żeby narazie nie ruszać, a rozwiercanie ręcznym rozwiertakiem może dać gorszy efekt od obecnego. Z rozmowy telefonicznej o innych technicznych sprawach wywnioskowałem, że raczej dobrze zna temat przyczep.

Pozdrawiam

Artly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam.

Jako, że mam podobny problem nie będę zakładał nowego wątku.

Miałem luz na suwadle na tyle duży, że zaczął mnie denerwowaćrant.gif. Choć nie było nic słychać, sama wiedza o tym mniezly.gif...

Mam podwozie Alko. Już wybiłem tuleje, kupiłem na Allegro odpowiednie. ...i tu się zaczęło. Po zmierzeniu tulei okazało się, że mają w środku tylko 48, 5-49mmicon_eek.gif.

Jako mądry Polak po... nono.gifdopiero zacząłem czytaćmlot.gif

Gdzie ja biednybeksa.gif mam to wytulejować- rozwiercić.

Może ktoś coś poradzić.

Może odkręcić całość do przesłania albo podwiezienia i znajdzie się ktoś co jest mi w stanie to zrobić.

A sezon się zbliża ...

A TUTAJ mam zdjęcia jak to wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jako, że mam podobny problem nie będę zakładał nowego wątku.

Miałem luz na suwadle na tyle duży, że zaczął mnie denerwowaćrant.gif. Choć nie było nic słychać, sama wiedza o tym mniezly.gif...

Mam podwozie Alko. Już wybiłem tuleje, kupiłem na Allegro odpowiednie. ...i tu się zaczęło. Po zmierzeniu tulei okazało się, że mają w środku tylko 48, 5-49mmicon_eek.gif.

Jako mądry Polak po... nono.gifdopiero zacząłem czytaćmlot.gif

Gdzie ja biednybeksa.gif mam to wytulejować- rozwiercić.

Może ktoś coś poradzić.

Może odkręcić całość do przesłania albo podwiezienia i znajdzie się ktoś co jest mi w stanie to zrobić.

A sezon się zbliża ...

A TUTAJ mam zdjęcia jak to wygląda

 

Witam

Prześlij całe urządzenie najazdowe kurierem do Firmy "przyczepy-wiola" http://www.przyczepy-wiola.eu/ ;) śmiało powiem, że nawet brudzić się nie opłaca a z tymi tulejami suwadła jak sam widzisz nie jest to takie proste;)

Ja byłem bardzo zadowolony z ceny usługi którą mi wykonali ;)

Pozdrawiam

Edytowane przez Przemo.D (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo podjedź do nas na serwis do Raciążka:

 

Oddział Raciążek k/Włocławka:

Sprzedaż, serwis, wypożyczalnia

mail: logistyka@przyczepy-wiola.eu

tel: 054 283 15 77

gsm: 608 088 064

 

2 godziny i urządzenie masz gotowe, albo podjedź z przyczepą to się przy okazji hamulce wyreguluje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.