Socale Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Wiadomo powszechnie, że mierzy się od ziemi po kedrze do ziemi, ale... Prawidłowy pomiar to przyczepa stojąca na równym terenie, też wiadomo , ale... Czy pomiaru dokonuje się gdy przyczepa stoi wyłącznie na własnych kołach, czy może jak stoi uniesiona na podporach, co ma wpływ na różnicę w pomiarze nawet 30cm. Namierzyłem dla siebie ładny przedsionek, ale może się okazać o 40cm za krótki i teraz chciałbym zastosować jakąś korektę w ustawianiu p-py. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kit Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 na moje to pomiaru dokonuje sie na w miare wypoziomowanej przyczepie wspartej na podporach w końcu przedsionek rozkłada sie gdy budka stoi i jest wsparta na podporach a nie gdy jest na kołach gotowa do jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptaku Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Szyjąc przedsinek robiłem pomiary jak przyczepa była na podporach na w miarę równym podłożu . Wymiary sądobre bo przedsionek nie jest ani za dlugi ani za krótki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radwan Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Witam a co to za roznica ? przeciez przyczepe podpierasz podporami a nie unosisz na podporach . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Wiadomo powszechnie, że mierzy się od ziemi po kedrze do ziemi, ale... Prawidłowy pomiar to przyczepa stojąca na równym terenie, też wiadomo , ale... Czy pomiaru dokonuje się gdy przyczepa stoi wyłącznie na własnych kołach, czy może jak stoi uniesiona na podporach, co ma wpływ na różnicę w pomiarze nawet 30cm. Namierzyłem dla siebie ładny przedsionek, ale może się okazać o 40cm za krótki i teraz chciałbym zastosować jakąś korektę w ustawianiu p-py. Witam, tak jak koledzy to już wcześniej napisali ja tylko dodam mały plik. Pozdrawiam serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Socale Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Witam, tak jak koledzy to już wcześniej napisali ja tylko dodam mały plik. Pozdrawiam serdecznie. Wszyscy doskonale znamy ten schemat Kolego California. Plik nie zdradza jednak czy przyczepa stoi na kołach czy na podporach. Czytaj proszę ze zrozumieniem. Kolego Radwan, ja mam w zwyczaju maksymalnie odciążać koła, może nie do granicy ich zawiśnięcia, ale ze zdecydowanym uniesieniem na podporach ustawiam p-pę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Wszyscy doskonale znamy ten schemat Kolego California. Plik nie zdradza jednak czy przyczepa stoi na kołach czy na podporach. Czytaj proszę ze zrozumieniem. Kolego Radwan, ja mam w zwyczaju maksymalnie odciążać koła, może nie do granicy ich zawiśnięcia, ale ze zdecydowanym uniesieniem na podporach ustawiam p-pę. Witam, nie żebym się czepiał ale jak już koledzy Radwan i KiT napisał przyczepę się mirzy tak jak jest postawiona do przyczepienia przedsionka czyli na w miarę równym gruncie wypoziomowana ( w miarę możliwości) podparta łapami ( co do końca nie ma znaczenia bo tylko chyba N-126 można podnieść na łapach bez uszczerbku dla przyczepy- choć może się mylę) pozostałe przyczepy przez rozłożenie łap są tylko bardzo stabilne a NIE UNIESIONE DO GÓRY . Pozdrawiam serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radwan Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Wszyscy doskonale znamy ten schemat Kolego California. Plik nie zdradza jednak czy przyczepa stoi na kołach czy na podporach. Czytaj proszę ze zrozumieniem. Kolego Radwan, ja mam w zwyczaju maksymalnie odciążać koła, może nie do granicy ich zawiśnięcia, ale ze zdecydowanym uniesieniem na podporach ustawiam p-pę. Witam Wspolczuje zwyczaju , nie bede tego komentowac pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Socale Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Witam Wspolczuje zwyczaju , nie bede tego komentowac pozdrawiam Hm... no ale wg mnie, każde zdanie by miało wartość należy uzasadnić inaczej pozostaje niewartościowe. No, Radwan, zapodawaj co i jak... co ok co nie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
100pa Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Gdzieś to już było ale wrzucam ponownie http://www.zeltespezialist.info/umlauf.php ( tu masz podany wymiar którego szukasz. ) Kolego przyczepa zawsze stoi na kołach a podporami tylko ją stabilizujemy . Zawieszane przyczepy na podporach może spowodować uszkodzenie podpór . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radwan Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Witam Piotr byl szybszy wiec nie mam nic do dodania pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Socale Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Acha! I to już konkret. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Wszyscy doskonale znamy ten schemat Kolego California. Plik nie zdradza jednak czy przyczepa stoi na kołach czy na podporach. Czytaj proszę ze zrozumieniem. Kolego Radwan, ja mam w zwyczaju maksymalnie odciążać koła, może nie do granicy ich zawiśnięcia, ale ze zdecydowanym uniesieniem na podporach ustawiam p-pę. Witam, widzę kolego Wojtku że selektywnie wybierasz odpowiedzi więc proszę o prześledzenie tematu w wszystko się samo wyjaśni, a jeśli jeszcze nie będziesz wiedział co i jak to myślę ( moje subiektywne odczucie) że na forum już bardziej wyczerpującej informacji nie znajdziesz. Prośba na zwrócenie uwagi na pogrubiony czerwony tekst . Pozdrawiam serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spablo1 Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Zawieszane przyczepy na podporach może spowodować uszkodzenie podpór Mam wrażenie, że podłoga jest bardziej narażona na uszkodzenia niż podpory, aczkolwiek mogę się mylić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Socale Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 (edytowane) Zaraz, zaraz... Czyżbym całe życie popełniał błąd takim... no... powiedzmy "zdecydowanym podpieraniem p-py" ? Nie wieszałem kół co prawda, ale nie wiedziałem że to może szkodzić . Zawsze wydawało mi się, że podpory unoszą ramę, odciążając oś - co w niczym podłodze przeszkadzać nie powinno. Kurcze... o ile temat poprawnego pomiaru mam nieco wyjaśniony, to koniecznie muszę zajrzeć pod p-pę jak to jest z tymi podporami. x x x Kolego California, bez urazy , to nie była wybiórczość odpowiedzi, tylko dopasowywanie ich do moich jasno określonych wątpliwości. x x x 100pa, właśnie na tej stronie po wyniku powstała moja wątpliwość. Mierząc osobiście (p-pa stoi mocniej na podporach niż na kołach) to fizycznie wymierzyłem 908-910cm. Na stronie którą podałeś wyszło mi 920cm a przedsionek wczoraj kupiony ma rozmiar 875 cm + fartuch po 32,5 cm na stronę = 940cm Spodziewam się zatem, że na tak ustawianej p-pie jak stoi obecnie jak założę przedsionek to owe fartuchy będą w połowie wisiały a w połowie leżały na oko licząc. Czym zatem jest wynik 920cm z tej strony? Dla samego namiotu bez tych fartuchów czy z ich uwzględnieniem? Przedsionek kupiłem naprawdę okazyjnie i jest przepiękny, mogę nawet pochwalić się odnośnikiem jeśli chcecie. Miłej niedzieli. na moje to pomiaru dokonuje sie na w miare wypoziomowanej przyczepie wspartej na podporach w końcu przedsionek rozkłada sie gdy budka stoi i jest wsparta na podporach a nie gdy jest na kołach gotowa do jazdy Z tego założenia wychodziłem właśnie decydując się na zakup przedsionka. Fakt że w skrajnych przypadkach można p-pę podwyżyć tak, by aż koła wisiały lub obniżyć np wjechać kołami w dołki prawda? Te skrajności to spore różnice. Edytowane 10 Kwietnia 2011 przez Wojtek Chrysler (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.