Skocz do zawartości

włącznik lodówki na 12V


kit

Rekomendowane odpowiedzi

Hej a jak zasilasz tą grzałkę 12V? z aku? jeśli po kilku godzinach nie masz chłodu a aku masz naładowane to znaczy że grzałka nie chodzi. Kilka godzin musi się dotkliwie odbić nawet na najlepszym aku. To ponad 8A prądu czyli nawet 100Ah zje w kilka godzin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Najprościej pisząc. Wyłącz wszystkie urządzenia w cepce. Daj żarówkę między klemę + akumulatora i instalację cepki. Jeśli załączysz lodówkę i się zapali żarówka, to instalację masz sprawną. Musisz użyć żarówki 12V o sporym poborze prądu, mała może pokazać nawet słabe przejście prądu. Jeśli się nie zapali, sprawdź grzałkę, następnie instalacja. Multimetr może nie wytrzymać Amperów, chyba że dysponujemy takim ponad 15A! Sprawna grzałka ma około 8,5A (piszę z pamięci)

 

Lodówka tylko nieznacznie słabiej daje na 12V, praktycznie niezauważalnie. Oczywiście jak działa prawidłowo. Spadki wydajności przy 12V mogą wynikać tylko i wyłącznie z postojów. Wtedy holownik nie podaje napięcia i tracimy temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

czyli tak jak myślałem powinien ten włącznik świecić :hmm: pewnie mu sie ta neonówka przepaliła albo jakimś cudem rozłączyła :niewiem: Skoro działa mi lodówka tylko guzik nie świeci to rozbierał tego chyba nie będę :hmm: nie robi to żadnej różnicy a można narobić więcej szkód niż pożytku :bzik:

 

 

poczekam jeszcze na dalsze komentarze i wtedy będę myślał czy wogóle coś z tym robić :-]

 

Na pewno nie neonówka. Żernik neonówki jest na 230V. Jeśli już to proponuję użyć diody na 12V przynajmniej prędko się nie spali :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej pisząc. Wyłącz wszystkie urządzenia w cepce. Daj żarówkę między klemę + akumulatora i instalację cepki. Jeśli załączysz lodówkę i się zapali żarówka, to instalację masz sprawną. Musisz użyć żarówki 12V o sporym poborze prądu, mała może pokazać nawet słabe przejście prądu. Jeśli się nie zapali, sprawdź grzałkę, następnie instalacja. Multimetr może nie wytrzymać Amperów, chyba że dysponujemy takim ponad 15A! Sprawna grzałka ma około 8,5A (piszę z pamięci)

 

Lodówka tylko nieznacznie słabiej daje na 12V, praktycznie niezauważalnie. Oczywiście jak działa prawidłowo. Spadki wydajności przy 12V mogą wynikać tylko i wyłącznie z postojów. Wtedy holownik nie podaje napięcia i tracimy temperaturę.

Zgadza się przy 12V i 100W to wyjdzie ok. 8,33A. Można też sprawdzić oporność grzałki , która o ile nie mylę wzorów powinna mieć ok. 1,44 Ohm . P=U2/R to R=U2/P czyli 12 do 2 = 144V/100W=1,44 Ohm.  :D  Kostka może być np. pod zlewozmywakiem :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji tematu odnośnie zdjęcia płyty gazowej od góry to "gazówka" jak stara może się rozsypać . W mojej Hobby wygląda to tak jak na zdjęciach . W całości i po zdjęciu widać sparciałe uszczelniacze palników ( po dwa na palnik od dołu płyty i od góry) . Dolna część palnika z "haczykami" za które "nakręca"  się górną część która klinowo dociska i uszczelnia. W moim przypadku dorobiłem sam (darmocha :D ) uszczelki , poczyściłem ( o zgrozo :fuck: ), i już skręcałem , gdy przy jednym z palników urwał się haczyk. Rozbierałem by przywrócić do życia dwa wentylatorki ( z wyglądu jak komputerowe) w kratce wyciągowej , które były podpięte pod 12V, a okazało się,  że są na 230 V :ee: . Podpiąłem  pod włącznik lodówki 230 (zdjęcie jeszcze przed dolutowaniem w otwartej skrzynce łączeniowej) i dorobiłem z blachy aluminiowej kierunkowy daszek z nad brzegu lodówki do górnej krawędzi kratki ( nie widać ) - dodatkowo całość osłoniłem folią aluminiową . Wydajność chłodzenia wyraźnie poprawiona!! :yay: Z uwagi na to, że korzystamy z kempingów z zapleczem techn.-sanit. i nie zmywamy w przyczepie wywaliłem stary blat kuchenno zmywakowy i dorobiłem blat  z nową kuchenką wpuszczaną ( Amica z zapalarką i antywypływem ). Odtworzenie starej gazówki po stokroć nieopłacalne , a i tak byłby to przeżytek technologiczny - 83 r. :D Jeszcze jedno na gorącej wężownicy były oparte kable elektryczne w tym 230V i już solidnie podtopione !!! :swieca: Podwieszone do górnej rurki gazowej i OK  :D

post-9955-0-36747100-1406221540_thumb.jpg

post-9955-0-57487400-1406221561_thumb.jpg

post-9955-0-00261300-1406221586_thumb.jpg

post-9955-0-34493200-1406221617_thumb.jpg

post-9955-0-00350300-1406221640_thumb.jpg

post-9955-0-63045700-1406221656_thumb.jpg

post-9955-0-70537000-1406221687_thumb.jpg

post-9955-0-33852600-1406221699_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Odnowię trochę temat

Jako że w starym holowniku miałem gniazdo starego typu to lodówka na 12V nie działała - to wiadomo. Teraz mam 13 pinowe więc powinna działać - jednak nie działa. Rozkręcam włącznik 12V przy lodówce - wychodzą z niego jakieś 3 przewody i gdzieś idą. Rozkręcam wtykę którą podłącza się do samochodu a tam w ogóle 10 i 11 pin nie jest doprowadzony. Pewnie będę musiał puścić nowe kable od tego włącznika lodówki do wtyki , tylko nie rozumie czemu na 12 V do włącznika idą 3 przewody (a nie 2) i gdzie je podpiąć. Laik jestem więc niech ktoś mnie oświeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Peter napisał:

 tylko nie rozumie czemu na 12 V do włącznika idą 3 przewody

 

1. +

2. -

3. regulacja mocy

1. Plus

2. Też plus ; włącznik zamyka obwód, a nie łączy plus z minusem. 

3. Masa do zasilania podświetlenia przycisku.

 

A ja mam problem ze zwarciem przy zasilaniu 12V. Pali mi bezpiecznik. Sprawdziłem całą drogę zasilania. I chyba wychodzi na to, że grzałka uszkodzona, chociaż ma oporność 1,6 ohm, czyli chyba prawidłowo.

Nowa grzałka 300PLN. No i z demontażem będzie problem, bo nie da się wyjąć lodówki, i jedyny dostęp jest przez kratki.

Edytowane przez Perszeron
Dodanie treści (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobawiłem się z tymi kablami i okazało się że instalacja 12V od lodówki podciągnięta jest o dziwo do.... akumulatora pokładowego w przyczepie:) Gratuluję elektrykom z Niewiadowa pomysłu. Tylko ja mam możliwość wyboru stojąc na kempingu podpięty pod 230V czy będę korzystał z 230 czy z 12V.  Szkoda tylko że podczas jazdy lodówka się rozmrozi. Oczywiście jestem na etapie podciągnięcia tych przewodów do wtyki podpinającej przyczepę do samochodu. Zastanawiam się tylko jak rozpoznać masę a jak +. Ktoś podpowie?

Dodam jeszcze że kupiłem przyczepę nową,  prosto z Niewiadowa. Nie jest to więc przeróbka wcześniejszego właściciela, a przewód do wtyczki 13 PIN jest 11PINowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpewniej odpowiednią polaryzację pokaże Ci każdy multimetr. Mierząc napięcie na parze przewodów, multimetr pokaże Ci przykładowo 12,6V jeżeli plus będzie na czerwonym przewodzie pomiarowym. Jeżeli będzie odwrotnie, to miernik pokaże "-12,6V", to znaczy że plus jest aktualnie na czarnym przewodzie pomiarowym. Oczywiście przewody muszą być prawidłowo podłączone do miernika, czyli czarny do wejścia "COM".

Zazwyczaj też o biegunowości mówią, nam kolory przewodów. Plus jest zazwyczaj czerwony, a minus niebieski, biały lub czarny, ale często jest to pomieszane, więc lepiej sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Perszeron napisał:

jest zazwyczaj czerwony, a minus niebieski, biały lub czarny, ale często jest to pomieszane, więc lepiej sprawdzić.

Jeżeli jest czerwony przewód prądu stałego urządzenia, to zawsze jest to plus, chyba że jakiś amator podmienił. Ponadto plusy czasami są oznaczane np. na przewodach czarnych linia białą, ciągła, przerywaną, lub na białych przewodach odpowiednio czarną lub szarą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.