Skocz do zawartości

mikro kampery


kit

Rekomendowane odpowiedzi

16 minut temu, Łza Włóczynutka napisał:

Nie w tych gabarytach - Jeśli fotel zostałby obrócony to nie będzie miejsca na nogi, bo od razu za fotelem jest materac - trzeba by skrócić materac a wtedy już nie będzie miejsca do spania. Chyba że dla hobbitów ;).
Zresztą nie za bardzo chyba było by jak je obracać - bo tylne fotele się składają w taki sposób, że jakby trochę wjeżdżają pod przednie fotele.
W customie, który jest co najmniej pół metra dłuższy - jak najbardziej.

Ciekawe czy w carnivalu jest opcja jednocześnie mieć 2m łóżko i obrócone fotele

 

@Omett przedsionek szukaj w decatholnie, nazywa się "air base seconds xl"

 

Właśnie im mniejsze auto tym jest to bardziej przydatne. W Sharanie, ktorym jezdzilem niegdys turystycznie, to byla genialna sprawa, a jest mnieszy niz Twoje auto. Oczywiście mowa o przednich fotelach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się Radek w  Mk1  też trenowałem niejednokrotnie Sharan służył jako dodatkowa sypialnia jak jezdzilismy w 5osób z 3os budą  - jest ok 2,10 gdy fotele są obrócone do przodu i ustawione na mnie czyli kurdupla 1,70cm  jak skręcisz oparcia może nawet wiecej - wersalka za nie wchodzi spoko w stanie do jazdy :)  położony drugi rząd jest dość płaski równej wysokości paczka na bagażnik  2 kawały gąbki i jest wyro jak talala,  jak się dalej darło na następne miejsce to spoko 2 gabki do budy 2-gi rząd powstań i wio w traske :) 
Jak przesuniesz przednie max do przodu to jest jeszcze więcej niz 2,10 , jak obrócisz   i przesuniesz to nawet będzie chyba pod 2,50m nigdy nie mierzyłem ale spoko wystarczało na spanie z duuuużym luzem bez wykorzystania siedzisk foteli- koszykarz by się nawet wyspał :) 
To nie jest tylko sprawa ile ma auto paki - ważne jest ile można uzyskać na wyro, ile przesuwają sie fotele itp itd 
jedna wada Sharana - fotele choc obracaja sie do tyłu kręcą się odwrotnie niż pasi  kempingowo bo do drzwi - z założenia mają ułatwiać wsiadanie osobom o ograniczonej sprawności ruchowej ale spoko da sie je przerobić aby kreciły sie w kierunku do siebie

Wymagane 3 m paki  na obracane  - sorry ale to chyba  to jakiś chyba żart albo razem z kabiną/miejscem kierowcy liczone - puszkę mam pakę 3,36 wyro na tyłku 1,25m łazienka 1,15m  i luzu w czorty  od oparcia fotela kierowcy prawie metr stolik dzienny i ławeczka spoko weszła

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma to być auto głównie na wypady to może jakiegoś trafika? Zdecydowanie więcej miejsca a auto ma dobre opinie. Przekrój cenowy jest ogromny no i części dostępne wszędzie dodatkowo niemal każdy mechanik to naprawi. Można kupić z podwójną ławką dla pasażera a wtedy cały tył pod zabudowę i upierdliwość składania i rozkładania znika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej będę się upierał przy tych pseudo kamperach, bo dach typu Westfalia jest jak dla mnie mega opcją. Do tego ten przedsionek z Decathlonu i chyba będę sprzętowo spełniony ;) będzie gdzie spać, ugotować i zjeść. I tak do tej pory wybierałem zawsze campingi z ładnymi sanitariatami i to się raczej nie zmieni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, smok_wawelski napisał:

nie może być stałego wyrka tylko składane

No tak, wtedy pewnie by się jakoś dało. Tylko po co? Co zyskasz przez obrócenie fotela w takim małym vaniku? Tego typu vanom nadal bliżej do osobówki niż do "busa" - są niskie, wąskie, krótkie.. Kombinowanie z obracaniem foteli i składaniem materaców nie ma sensu, bo nic się sensownego w mojej opinii w ten sposób się nie uzyska. 

15 godzin temu, smok_wawelski napisał:

jak obrócisz   i przesuniesz to nawet będzie chyba pod 2,50m

tyle to ja mam bez obracania foteli 

 

15 godzin temu, smok_wawelski napisał:

Wymagane 3 m paki  na obracane  - sorry ale to chyba  to jakiś chyba żart albo razem z kabiną/miejscem kierowcy liczone - puszkę mam pakę 3,36 wyro na tyłku

Cały czas myślisz kategoriami większego busa. Tam jest szerzej i możesz mieć łóżko w poprzek - a w vanach mojego typu w środku jest 120cm szerokości. (Ty chyba nigdy nie widziałeś tego typu vana). Jak tam dasz łóżko w poprzek?  Nawet większe dzieci się nie zmieszczą w poprzek. Musi być wzdłuż, więc samo łóżko zajmie jakieś 220 cm. Jeśli fotel miałby się obracać, to po to, żeby móc na nim usiąść co nie? Więc potrzeba oprócz łóżka dodatkowe miejsce na nogi/stolik. Dlatego napisałem, że auto tego typu musiało by mieć 3m paki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze znalazłem takie coś https://www.olx.pl/oferta/seat-alhambra-1-9tdi-130km-westfalia-CID5-IDCcrsE.html 

Za carnivalem przemawia jednak młodszy rocznik i mocniejszy silnik, ale ten egzemplarz też wygląda ciekawie

 

https://www.olx.pl/oferta/mercedes-vito-112-cdi-westfalia-jak-mulivan-6-9-osobowy-kamper-CID5-IDGusCi.html

W tego bym się na pewno zmieścił, ale cena już mocno w górę w porównaniu do tamtych...no i to jest Vito, czyli auto, które rdzewialo już w salonie. Trochę strach ;)

Edytowane przez Omett (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Łza Włóczynutka napisał:

Cały czas myślisz kategoriami większego busa.

Zdecydowanie nie

3 godziny temu, Łza Włóczynutka napisał:

Co zyskasz przez obrócenie fotela w takim małym vaniku?

Miejsce na część dzienna po złożeniu łóżka co i tak musisz zrobić

3 godziny temu, Łza Włóczynutka napisał:

(Ty chyba nigdy nie widziałeś tego typu vana). Jak tam dasz łóżko w poprzek? 

O ile nie liczyć zajeżdżonych Sharanów i paru innych tego typu aut widzianych u znajomych  w tym Conecta  i wspominanej Karnivalki to nie  - wcale nie pisałem że dam łóżko w Sharanie czy czymś podobnym  poprzek a  odnosiłem  wyłącznie do długości paki  pisząc łóżko 125 cm + łazienka i luz ok metra - owszem pisałem to o busie a o Sharanie i Kijance wcześniej pisałem jasno o łóżku wzdłuż i jego składaniu co wyraźnie napisałem a Ty nawet zacytowałeś  - Ty liczyłeś od pedałów do klapy co wg mnie jest błędnie liczone i bo paka jak dla mnie to od oparć przednich foteli tu faktycznie rozumuje kategoriami busa - teraz jest to jasne ale to dopiero po Twoim wyjaśnieniu - jak wrócisz to swojego cytatu ze mnie masz to tam napisane 

Cytat

to jakiś chyba żart albo razem z kabiną/miejscem kierowcy liczone


Na tego typu aucie żeby w ogóle miało sens jako quasi kempingowe z częścią dzienną - wg mnie  z założenia konieczne jest składane łóżko niezależnie od tego czy będzie to Kijanka Twój Ford  czy Sharan - robisz składane po to żeby złożyć/ zsunąć jak by nie zwał i nie skonstruował to wywalić złożone wyro na bety w bagażniku a z obróconych przednich i 2 rzędu masz część dzienną i dokombinowujesz mini stolik - itylko w ten sposób mozna to zrealizować bo nie można oczekiwać od tego typu aut że będą z gumy i pozwolą posiedzieć przy piwku z wyciągniętymi nogami jak w knajpie albo zrobić część dzienną przy rozłożonym wyrku - owszem można gadać w którym aucie siedzenia się lepiej rozkładają czy obracają ale w żadnym szału nie będzie - po prostu coś za coś jeździsz wygodniej i gnieciesz się na campie - takie to kompromisy
Nawiasem mówiąc ten stary Sharan na takie coś nie jest dobrym pomysłem to  czy inne auto z drzwiami otwieranymi w bok jak już to znacznie nowszy z suwanką -  - na takie auto zdecydowanie najlepsze będzie auto z drzwiami przesuwnymi i tylko takie bym brał pod uwagę  - otwierane strasznie komplikują z miejscem w przedsionku czy pod markizą  i sa mocno.
Ok ogrzewany przedsionek - na pewno poprawia tę sytuację ale olejak do grzania przedsionka to też średni pomysł to trochę duzy szpej a fura mała jak zrobi sie wyro i wrzuci beciarnie wiec może przyjmując założenie że stoimy zawsze na słupku to nadmuch byłby lepszym rozwiązaniem  - w tak małym pojeździe jest jednak walka o miejsce - IMHO

 

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, smok_wawelski napisał:

Ty liczyłeś od pedałów do klapy

Żle interpretujesz, ale być może to rzeczywiście wymaga uściślenia: "paka" to odległość od oparć tylnych siedzeń do klapy(drzwi) bagażnika. Jeszcze pytanie czy oparcia są pionowo i czy fotele są przesunięte do przodu/tyłu. Ja liczyłem od oparć foteli ustawionych w pozycji do jazdy do drzwi bagażnika. W takim poleżeniu mam 240cm. Gdyby przesunąć fotele na max do przodu i oparcia też złożyć w kierunku szyby, to miejsca było by jeszcze kilkadziesiąt cm więcej. Ale tego nie robię bo z przodu mam podwieszone łóżko dla dziecka.150x80cm

5 minut temu, smok_wawelski napisał:

Miejsce na część dzienna po złożeniu łóżka co i tak musisz zrobić

Część dzienna? Jaka część dzienna.. ? nie ten gabaryt, mówię, że cały czas nie kumasz co to za auto. Jaka część dzienna w takim vanie? Tam się nie da przecież stanąć ? Jeśli autem nigdzie nie jadę to nie składam łóżka. Łóżko składam tylko na czas jazdy, żeby dziecko miało gdzie siedzieć. Ja mam wrażenie że ty cały czas myślisz, że to auto ma pakę jak mały bus. A to jest przecież tylko kilka cm większe niż zwykła osobówka. Ej, weźże przyjedź do mnie na kawę, to Ci pokażę anatomię tego dostawczaczka. 

Przedsionek/Markiza to część dzienna przy takim aucie. W środku nie ma opcji żeby było miejsce na część dzienną, chyba że dla zagorzałych wyznawców dowolnej religii lubiących cały dzień na kolanach spędzać. Można, tylko po co? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka ? - no przecież napisałem quasi kempingowa :) takoz jak tej wielkości auto :) 
Piwo pije się na siedząco i deszcz na łeb nie pada :) i śniadania jadałem i nieraz i piwo i gorzale piłem i w takim i w mniejszym , jeździ się przecież też nie na kolanach i da sie 
Nie dogadamy sie :) 
Spoko każdy może przecież  mieć odmienne zdanie i to nic złego :) 

14 minut temu, Misio napisał:

Ja się martwię że 4,3 paki może by być mi mało... ?

oj tam oj tam - rozbestwiłeś się na alkowie i Ci teraz wszystko mało - mało to masz zacny wzór - kopiuj Milke ze Świstaka :) 

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Łza Włóczynutka napisał:

Część dzienna? Jaka część dzienna.. ? nie ten gabaryt, mówię, że cały czas nie kumasz co to za auto. Jaka część dzienna w takim vanie? Tam się nie da przecież stanąć

nie doceniasz swojego auta ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam z powrotem. Oglądałem tego carnivala w wersji kamperowej i z szacunku dla Was nie będę używał odpowiedniego słownictwa, aby opisać ten samochód i jego właściciela. Stwierdziłem, że taka zabudowa to w sumie zbędny bajer i sam sobie zrobię wszystko po swojemu, tylko muszę kupić odpowiednio dużego vana. Wybór padł na Grand Voyager, po długich poszukiwaniach udało mi się znaleźć europejski egzemplarz z pewną historią i w pełni sprawny. Silnik 3.3 z LPG. Mam go od wczoraj, jak coś poprzerabiam to się z Wami tym podzielę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.