Jump to content
kit

mikro kampery

Recommended Posts

Łza Włóczynutka

Akurat ivonki są w werjach terenowych gdyby ktoś chciał. Ino trzeba mieć dużo PLN-ów,
(trzeba by uderzyć do dealera po info w sprawie nadwozia)

image.png.bd00f4fb05a3749c8db0873de5f128d7.png

Widziałem takie terenowe, dostawcze iveco daily (blaszkę) pod schroniskiem w Murowańcu (Tatry), więc na pewno są.

Edited by Łza Włóczynutka (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kit

Sa fajne "uterenowione" wersje ale ich dostepnosc jest mała ... a na rynku wtórnym to już wogole rodzynki Trza by miec wór siana i sobie nówke skonfigurować 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka

Jeśli toto potrafi wjechać do Murowańca, to można spokojnie to nazwać autem terenowym. (jechałem MTB tą trasą - rzeźnia, na 100% żaden suv by tam nie przejechał)

Edited by Łza Włóczynutka (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misio

Aż takie wyprawy mnie nie ciągną...

Chociaż chętnie bym miał cywilne 4x4 w Crafterze...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cathay

@Misio Z tą wielkością, to jednak trochę tak jest że przyzwyczaja się człowiek do tego co ma.  Gdy 3 lata temu oglądałem blaszankę na ducato, aż się śmiałem że ludzie na takie coś kasę wydają. Małe, ciasne, niewygodne. Moja buda to był luksus. Teraz mamy trafica L2H1 i.... jest zajefajnie. Oczywiście że mamy sporo ograniczeń, ale mamy sporo przewagi. Na 66 w Karpaczu pani spojrzała i mówi "aaaaa samym autem jesteście? To tylko za parkowanie samochodu wezmę". Parkowanie na parkingach podziemnych. Na południu (jeszcze nim nie byliśmy) często jest ograniczenie wysokości pojazdu przy wjeździe na plaże do 2 m. Nas to nie rusza. Ale oczywiście, wszystko co w środku to na siedząco. Kibel tylko przenośny, a, więc nie korci mnie używanie go. 

Prysznic z gorącą wodą jest. Owszem wymagający trochę wyrzeczeń przy kąpieli, ale jest. 

Wszystko ma swoje plusy i minusy. Liczy się zajawka i radocha.  

 

Do zawiasów które widać przy blacie, montujemy duży stół, W teorii mógłby być w trakcie jazdy, ale demontujemy ze względów bezpieczeństwa.

 

IMG_2567 (002).jpg

IMG_2568 (002).jpg

IMG_2570 (002).jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misio

Tak oczywiście- wszystko zależy do czego chcemy mieć to autko 😊

I coś dobrego dla jednego, wcale nie musi być dla drugiego optymalne.

No i każdy kij ma dwa końce...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka

@Cathay fajnie masz to zrobione. Masz zarejestrowane na 4 osoby?
Ale prysznic to chyba masz "na zewnątrz" no bo jak inaczej?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cathay

@Łza Włóczynutka

Dziękuje za miłe słowa.

Prysznic oczywiście na zewnątrz, podobnie jak w Californii. Stąd wspomniane ograniczenia w korzystaniu, bo jednak w centrum miasta nie zaznasz przyjemności kąpieli. Po wykonaniu zabudowy przerejestrowałem na 4 osobowy specjalny kempingowy (wyjściowo był 9 osobowy). Aby rozłożyć kanapę należy wyjąć zagłówki i zdemontować specjalne zabezpieczenia z tyłu kanapy które mają na celu usztywnienie konstrukcji. Oczywiście jak jedziemy w dwie osoby, to zbaezpieczenia i zagłówków nie montujemy. Łózko składa się z siedziska i oparcia kanapy, oraz trzeciej podobnej wielkością części która znajduje się z tyłu pojazdu. Wymiar wyrka to 195x135. Po rozłożeniu, całość przesuwa się około 12 cm do przodu. Jest fajny patent na spanie dla trzeciej osoby o wzroście do 165, ale my go nie robiliśmy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lbuster

A jak to wygląda z legalnością tylnej kanapy. Czy nikt się do tego nie przyczepi?

PS. Fajna zabudowa :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misio

Nawet bardzo fajna 😊

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cathay
41 minut temu, lbuster napisał:

A jak to wygląda z legalnością tylnej kanapy. Czy nikt się do tego nie przyczepi?

PS. Fajna zabudowa :ok:

Na przegląd pojechałem do wyjątkowo upierdliwej SKP. Nawet się nie zająknął w kwestii tylnej kanapy. Natomiast na obrotnice przednich zażądał homologacji. Gdy powiedziałem że to ori fotele od sharana/galaxy to stwierdził że spoko. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Peter

Od kilku dni obserwuję ten post i ponieważ sam zbudowałem kamper-vana xs ,czy jak go tam nazywacie mikro- kampera, poczułem się wywołany do tablicy. Zanim wziąłem się do zabudowy miałem do wyboru dwa auta. Fiat Ducato i Renault Trafic, obydwa w wersji L2-H2, podobna cena ,rocznik stan techniczny. Oczywiście miałem możliwość pojeździć sobie tymi autami i zdecydować które wezmę. Dlaczego wybrałem renówkę?. Obydwa auta prowadziły się dobrze. Przewagę miał trafic w ciasnych uliczkach i zakręconych manewrach. W trasie było jednakowo komfortowo. Różnica była w spalaniu, Fiat średnio 13l, Trafic 7l. Różnica w szerokości i długości to + 20cm szer. i 30cm dł. na "korzyść" Fiata, co przy zabudowie daje kolosalną przewagę z uwagi na cenne centymetry. Inaczej sprawa wygląda z parkowaniem. Niewielka różnica w gabarytach a po zaparkowaniu Fiata przed domem zrobił się tłok, na osobówkę zostało niewiele miejsca. Założyłem że po takiej samej zabudowie zyskuję na Fiacie łóżko o 12 cm szersze, szafę odzieżową szerszą o 10cm, oraz łazienkę większą o 0,4m/2. Przestrzeń wewnątrz wyglądała by tak samo w każdym z tych aut. Parę centymetrów w szerz i wzdłuż nic by nie zmieniło, lecz mieć na podwórku zaparkowany autobus czy zgrabnego Vana, to już jest różnica. Wybrałem Trafica bardzo świadomie. Czy chciałbym zbudować kiedyś większego kampera, np. na bazie trojaczków. Craftera czy Merca, pewnie tak, bo budowa sprawia mi to przyjemność, ale i tak zostawie dla siebie Trafica XS. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka
6 godzin temu, Peter napisał:

13l, Trafic 7l.

jakim cudem, to prawie 100% różnicy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Peter
22 minuty temu, Łza Włóczynutka napisał:

jakim cudem, to prawie 100% różnicy

Kolega który handluje tymi blaszakami potwierdził że PSA  z silnikami 2.3l tyle palą. Z kolei Trafic, Vivaro, Primastar 2.0DCI zaskakują oszczędnością spalania. Powiem tak, przed zabudową (na pusto)Trafic palił mi +/- 7l w cyklu mieszanym. Teraz załadowany do pełna waży 2880kg i pali średnio 9l w cyklu mieszanym. Moje wyniki spalania są nieco wyższe z racji ciężkiej nogi, ale są prawdziwe bo testowane przez jednego drajwera.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cathay
7 godzin temu, Peter napisał:

13l, Trafic 7l

Podobnie jak Łza, myślę że ducatowi mocno zawyżyłeś. Miałem 2.8 jtd to w 10,5 się mieścił z lekkim ładunkiem. Natomiast 2,3 w najnowszej budzie miałem do testów, to na trasie z Poznania do Świnoujścia załadowany dość mocno, przy niegrzecznej jeździe spalił średnio 16 litrów. Ale jadąc blisko przepisów w 10 się mieścił. Trafic po zabudowie (waży 160 kg więcej niż seria) pali w trasie między 6,6 a 7,8 przy kobiecej nodze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...