Skocz do zawartości

mikro kampery


kit

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Łza Włóczynutka napisał:

Jeszcze instalacja wodna/gazowa/kanalizacyjna - jeśli ma być kuchnia i prysznic. Gdzieś tam trzeba po podłodze poprowadzić rury(?). 

Odpływ pod autem, zasilanie wodą może być w ścianach lub w meblach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, danielpoz napisał:

Czy te ogrzewanie wystarczy w duże mrozy? 

Czekam na dzień próby. Póki co przy +5 najmniej spaliśmy. W lekkiej piżamie, pod letnią cienką kołderką. 

Ci którzy mają mówią że przy minus 15 dawało radę, ale pewien będę jak sam sprawdzę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie zamarza ? chyba ze rura idzie tylko prosto w glebe ... A jak sa zbiorniki to grzane albo sól itp patenty 

9 godzin temu, Cathay napisał:

Czekam na dzień próby. Póki co przy +5 najmniej spaliśmy. W lekkiej piżamie, pod letnią cienką kołderką. 

Slawek przy +5 to bez ogrzewania można spać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Cathay napisał:

Czekam na dzień próby. Póki co przy +5 najmniej spaliśmy. W lekkiej piżamie, pod letnią cienką kołderką. 

Ci którzy mają mówią że przy minus 15 dawało radę, ale pewien będę jak sam sprawdzę. 

Mi chodzilo o ta podlogowke. Te co jest u Ciebie to na pewno da rade. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, kit napisał:

Slawek przy +5 to bez ogrzewania można spać

Ty mi tu nie kozacz :) 

Mój kolega zaliczył dwa ośmiotysięczniki, gdy opowiada proszę go aby o zimnie nie wspominał :)

 

8 minut temu, danielpoz napisał:

Mi chodzilo o ta podlogowke. Te co jest u Ciebie to na pewno da rade. 

No właśnie tak się zastanawiałem o który system pytasz.

Ale przynajmniej typowy "zimowiec" potwierdził że u mnie da radę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, danielpoz napisał:

Mi chodzilo o ta podlogowke. Te co jest u Ciebie to na pewno da rade. 

U mnie głównym sprawcą ciepła w aucie jest oryginalna nagrzewnica (na postoju nastawiam pokretło na max i steruję nawiewem za pomocą termostatu) - przy -3 -4 temperatura w aucie jest jak w domu, a nie mam jakiejś super izolacji i mam ogromne straty ciepła na grzanie silnika (mógłbym zrobić zawór odcinajacy, ale ... nie chce mi się ;)  ). Co jak co, ale 5kW pieca na taką małą przestrzeń robi swoje. 

Podłogę podłączyłem dopiero w tym roku (sterowana jest przez głowicę termostatyczną) i obserwacja jest taka, że przy +5 +7 nawiew nagrzewnicy pracuje dużo krócej, a ciepło jest równomiernie rozprowadzone po aucie. Wcześniej, nawet w nagrzanym aucie, podłoga była chłodna, teraz jest przyjemnie ciepła - aż sie chce chodzić na bosaka. 

PS
Podlogówka oczywiście nie zamarza, bo płynie w niej ten sam płyn, który chłodzi silnik ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak pochodzi to mokre webasto ile?

zanim wyczerpie się akumulator?

2,3 czy 5 godzin?

Do grzania wnętrza to chyba służy webasto suche, mokre to co najwyżej doraźnie - na pewno nie do spania w nocy w mróz, zwłaszcza jak grzeje silnik.

Mam oba, mam odcięcie płynu na silnik, żeby nie było..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemuż to mokre ma nie słuzyc do ogrzewania? Nawet w cięzarówkach stosuje się mokre webasto.

Nie ma doświadczenia z postojem dłuższym niż 2 noce, ale nawet wtedy nie miałem niedoboru prądu (100W solara, 210Ah akumulatora) 

Nie widzę sensu dublowania mokrego suchym. 

Edytowane przez RadekNet (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mokre tez moze sluzyc bo czemu nie ? mialem takie i bylo ok Suche jest poprostu ekonomiczniejsze ... 

A co do podlogi to wystarczy dobra izolacja ? 

Ile cm zajela ra podlogowka? Pod rurkami masz izolacje od blachy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, kit napisał:

Mokre tez moze sluzyc bo czemu nie ? mialem takie i bylo ok Suche jest poprostu ekonomiczniejsze ... 

A co do podlogi to wystarczy dobra izolacja ? 

Ile cm zajela ra podlogowka? Pod rurkami masz izolacje od blachy?

Kolega Niebieski zasugerował, że do grzania wnętrza suche, a nie mokre się nadaje :) 

Nawet w domu, gdzie masz bardzo dobrą izolacje inaczej się chodzi po zimnej podłodze bez ogrzewania, a po ciepłej z podlogówką. W kamperze nie ma miejsca na super izolacje, więc tym bardziej ciągnie po nogach. Ja oczywiście nie mówię, że to jedyne rozwiązanie i dla wszystkich, ale jesli ktoś ma taką mozliwość to gorąco ( ;) ) polecam. Koszt niewielki, ale efekty naprawde duże. 

Kratownica u mnie ma zdaje się, że 3.5cm grubości. W tym się mieści styropian, folia alu zagrzejnikowa i rurki. Jak juz pisałem apropos grzania silnika - nie przejmuję sie zbytnio stratami ciepła, bo to niewielki koszt paliwa przy moim sposobie uzywania kampera, ale można to zrobić lepiej/cieplej jesli ktoś ma taką potrzebę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toscaner opisywał tak:
 

Cytat

Odpalam odrzutowiec (webasto) i robię pomiary:
Start pomiaru temp. wody 21C, po 30min woda już miała 41C. W kranie i od tego miejsca wymyśliłem pomiar w szklance :)
Po 60 min woda nagrzana na 52C. Temperaturę wody mierzyłem w kranie i szklance, więc od temp w bojlerze są pewnie jakieś rozbieżności.
Po 2 godzinach grzania woda miała 61C. W bojlerze pewnie więcej.

Teraz ile to żre paliwa? W słoiku miałem ok. 350 ml ropki. Po 2 godzinach grzania spaliło ok 100ml. Pewnie tylko tyle, ponieważ webasto po nagrzaniu się do 75C (ok. 1 min pracy pieca) wyłączało się i tylko pompka studziła płyn w obiegu wężownicy do czasu aż temp spadła do ok 51-52C (ok. 5-6 min). Czyli faktycznej pracy pieca to ok. 10min na godzinę.

...............

Webasto przy tym układzie, który zbudowałem pobiera ok. 60-80 gram paliwa (mając wagę kuchenna miałem możliwość zrobić i taki test). Na początku więcej, później mniej.
Do ok. 60C zagrzało w 1:40 godz. Pierwsze załączenia palnika w piecu trwały nawet ponad 3 minuty. Późniejsza praca webasto już nie podnosiła temperatury i jedynie co jakiś czas włączał się palnik na ok. 1,5 minuty. Po prawie 4 godzinach pracy webasta, temperatura wody bojlera taka sama. Czyli 61C. Temp. wody mierzona w kranie, więc możliwe, że w bojlerze wyższa.
Późniejsza praca webasta pewnie szła na ogrzewanie powietrza i jakieś tam szczątkowe dogrzewanie bojlera.
Przez całą pracę przepaliło 214gram paliwa.



 

Edytowane przez OnionSkin (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, rozumiem :piwo:

A piec montowałeś dodatkowo czy przerabiałeś dogrzewacz? przy temp poniżej -10 nie huczy ten piec? tak samo nawiew? płyn cały czas idzie pełnym obiegiem?

Ja swojego czasu miałem przerobiony dogrzewacz Eberspachera (fabrycznie był już zamontowany) i nawiew poprzez wentylacje auta więc znam rozwiązania ;) a dopytuje  z ciekawości bo może w następnym vanie wykorzystam, kto wie :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.