Skocz do zawartości

mikro kampery


kit

Rekomendowane odpowiedzi

Dodaj izolację podłogi i dachu a wyskość wnętrza się mocno zmieni. 

Co do długości to mierzona jest po podłodze. Na metrze czy jeszcze wyżej będzie jednak mniej. 

Edytowane przez danielpoz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dla komfortu pozostaje tylko i wyłącznie H3 :wacko: I na zewnątrz 3 metry wysokości jak w m.dę strzelił :sciana:

1 godzinę temu, danielpoz napisał:

Co do długości to mierzona jest po podłodze. Na metrze czy jeszcze wyżej będzie jednak mniej. 

Na metrze to według mnie dużej różnicy nie będzie. A łóżko będzie maksymalnie na tej wysokości . Wyżej już tylko szafki, choć oczywiście trzeba o tym pamiętać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Cathay napisał:

Jeśli chodzi o prędkość, to świry wożące ludzi do pracy, traficami czy vivaro  dają autostradą po 170-180. 

Przy 140 na autostradzie jedziesz bardzo komfortowo. A jak się trzymasz między 110-120 o wówczas zużycie jest bardzo miłe, bo poniżej siódemki.

 

9 godzin temu, Łza Włóczynutka napisał:

traffiic ma niżej siedzenia niż ducato/transit? Chyba nie, one są bardzo podobne

Z racji że mialem okazje jeździć transitami, olem vivaro pierwszej generacji Transitem custom, oraz peugeot expert tylko były to blaszaki powiem tak:

Nie jest to kwestia wysokości siedzenia (w lepszych wersjach są regulowane na wysokość) ale kwestia zawieszenia jakie pojazd ma. 

Transity są raczej miękkie i dosyć komfortowe (jak na busa) ale dosyć mocno się bujają. 

Transit custom - wysokość siedzenia jest na poziomie transita - zawieszenie twardsze i bardziej stabilne niż większy brat, mniej buja 

Vivaro wysokość podobna jak custom, zawieszenie jak w transit, (piszę o pierwszej generacji)

Expert - siedziało mi się w nim najniżej zawieszeniowo podobny był do customa.  Wersja przed lift miała dosyć dobrą widoczność do przodu w polifcie deska była wysoko. 

Co do prędkości - obecny transit custom bez problemu jedzie 140+ i nie rzuca nim po drodze, ale czy jest to komfortowe - niestety spora buda robi dużo szumu powietrza przez co jest głośno. Siedzisz wyżej niż w osobowych - wieczorem i w nocy nie przeszkadzają światła tych z przeciwnej strony i tych którzy Cię wyprzedzają (odbicie w lusterku bocznym) to jest bardzo duży plus.  Busem jedziesz bardziej bym powiedział jak SUVem niż jak osobowym. Każde z wymienionych aut ma jakiś swoj klimat. Np w fordach podgrzewana szyba z przodu to naprawdę przydatna rzecz, ale np samoczynnie załączająca się klimatyzacja za każdym ruszeniem pokrętłem nawiewu to bardzo upierdliwa sprawa. Customy przedliftowe mają słabe światła mijania - soczewki są tam tak kiepskie że to jest dramat, światła niewiele lepsze niż w maluchu. Nagłośnienie w podstawowej wersji to wyjący patefon którego nie da się słuchać. Vivaro przedlift miało fajnego garba z przodu nad kabiną - nigdy nie przywaliłem się głową podczas wsiadania co przy np expercie było standardem.  

Fajnym przeżyciem było jak podjechałem customem do kolegi i przesiadłem się w żuka.... Kierownica jak kolo w kolarce i te pedały wpadające w podłogę naduszane z góry....  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, danielpoz napisał:

Dodaj izolację podłogi i dachu a wyskość wnętrza się mocno zmieni. 

Jeszcze instalacja wodna/gazowa/kanalizacyjna - jeśli ma być kuchnia i prysznic. Gdzieś tam trzeba po podłodze poprowadzić rury(?). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, RadekNet napisał:

Instalacje ciągniesz pod autem. Chociaż...ja mam w wysokim vivaro ogrzewanie podłogowe ;)

Radek Wrodarczyk
 

Instalacja wodna - ciepla i zimna musi byc w aucie. Pod autem zamarznie nawet w dobrej izolacji. 

Masz ogrzewanie wodne jesli chodzi p ta podlogowke? Gazowe czy diesel? 

Napisz cos wiecej bo to moze byc ciekawy temat. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z reguły zbiorniki na wodę są pod samochodem, więc i tak i tak trzeba spuszczać wodę z układu (u mnie jest nieduży zbiornik w środku, więc każdemu według potrzeb). 

W podłodze mam rurki pex, przez które idzie płyn z układu chłodzenia (plus webasto, plus grzałka 230V). Dość popularne rozwiązanie, a ja je bardzo mocno polecam - super sprawa mieć ciepło w stopy :) Poczytaj wątki z budów kamperów na camperteam.pl . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś ma zamiar jeździć cały rok to najlepiej jak wszystkie instalacje i zbiorniki będą w aucie ;) Co do Webasta to znów temat poboru prądu i hałasu, jak ktoś to akceptuje to ok W micro kamperze to jeszcze rozumiem ale w kampervanie jest już na tyle miejsca że można ogarnąć ogrzewanie gazowe ;)

Edytowane przez kit (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kit napisał:

A skąd takie zauroczenie Webastem? :niewiem:  podejrzewam że muszą być konkretne powody skoro tak deklasuje gaz? :hmm:

Nie wiem czy to można zauroczeniem nazwać. Po prostu gaz ma dla mnie tylko jedną zaletę - w wersji minimum nie potrzebuje prądu. W przyczepie - gaz, w kamperze - webasto (dla ścisłości - piec na ropę dowolnej marki). 

A webasto to:
- jeden rodzaj paliwa (waga, miejsce, ropa jest dostepna wszędzie)
- mały piecyk, który można wsadzić pod auto
- jeden układ grzewczy - silnik, webasto, grzałka 230V grzeją układ, do którego podlączamy odbiorniki
- serwis wszedzie, gdzie jeżdzą ciężarówki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, kit napisał:

Co do Webasta to znów temat poboru prądu i hałasu, jak ktoś to akceptuje to ok W micro kamperze to jeszcze rozumiem ale w kampervanie jest już na tyle miejsca że można ogarnąć ogrzewanie gazowe ;)

Ogrzewanie gazowe może być bardzo małe.  U mnie jest Propex HS 2000, taki jak na zdjęciu z tą różnicą że mam sterowanie elektroniczne.

Miejsca zajmuje tyle co nic, a wadę ma jedną. Jest tylko i wyłącznie nadmuchowe, a to oznacza negatywne doznania głosowe. Aczkolwiek nas już nie budzie jak się załącza.  Urządzenie mało popularne,  ale niestety potęga Trumy zjadła wszystko. Oczywiście Truma VarioHeat byłaby chyba fajniejsza ale różnica w cenie była kolosalna. 

Do grzania wody mam ogrzewacz gazowo elektryczny Propex Malaga o pojemności 13 litrów.

 

 

16 minut temu, RadekNet napisał:

Ja tam dziekuję za gaz niezaleznie od wielkości samochodu - po co miałbym wozić butle, jak mogę tylko diesla tankować

Mam pod autem zbiornik LPG 30 litrów, a zawór pod klapką wlewu paliwa, więc butli nie wożę. 

proprx1.JPG

propex2.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.