Skocz do zawartości

mikro kampery


kit

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, vrs napisał:

OK, dzięki. 

Tutaj masz wymiary.

Wersja L2 u większości producentów rozpoznawalna jest po prowadnicy drzwi odsuwanych - w L1 wchodzi na słupek tylni, a w wersjach L2 kończy się przed nim. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiedzcie mi proszę, jak wygląda kwestia prowadzenia takiej blaszanki? Rozumiem, że jest to bardziej zbliżone do osobówki niż do kampera? Jakie prędkości przelotowe można osiągnąć na autostradach, by w miarę komfortowo i bezpiecznie się prowadził?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, lbuster napisał:

Podpowiedzcie mi proszę, jak wygląda kwestia prowadzenia takiej blaszanki? Rozumiem, że jest to bardziej zbliżone do osobówki niż do kampera? Jakie prędkości przelotowe można osiągnąć na autostradach, by w miarę komfortowo i bezpiecznie się prowadził?

Prowadzi się tak jak wygląda. W odczuciu bliżej busa typu ducato, transit, ale jednak z racji niższego siedzenia trochę do osobówki się zbliża. 

Jeśli chodzi o prędkość, to świry wożące ludzi do pracy, traficami czy vivaro  dają autostradą po 170-180. 

Przy 140 na autostradzie jedziesz bardzo komfortowo. A jak się trzymasz między 110-120 o wówczas zużycie jest bardzo miłe, bo poniżej siódemki. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @Cathay. Choć nie do końca mi o to chodziło.

Tak więc zacznę może inaczej. W przyszłości chciałbym sobie zrobić blaszaka do podróżowania we 2 osoby i na tą chwilę nie wiem, czy to będzie mikrokamper typu Vivaro, Traffic czy minikamper typu Sprinter, Ducato, Transit.

I teraz pytanie, jak takimi mikro i mini kamperami się podróżuje w stosunku do osobówki. Czy jest duża różnica? Czy mikro kamper jest bardzo blisko osobówki a mini kamper to prawie jak prawdziwy kamper i do osobówki mu lata świetlne? Pytam, bo nigdy nie prowadziłem takich gabarytów i nie wiem, jak się zachowują na trasie. Wiadomo, że w mieście lepiej się będzie prowadziło mikro kampera i sto razy lepiej będzie parkować. Jednak trzeba znaleźć jakiś złoty środek. Obawiam się, że mikro kamper może być dla mnie za mały, bo mam 193 cm wzrostu przez co łóżko musi być wzdłuż i w mikro kamperze zmieści się tylko to łóżko. A dla mnie podstawa to zmieszczenie jeszcze toalety i lodówki, fajnie, jakby był jeszcze jakiś mały stolik czy obracane fotele, by w razie kiepskiej pogody móc gdzieś przesiedzieć. Prysznic mogę olać (a raczej muszę). Inną istotną kwestią jest to, że chciałbym 4x4, przez co podłoga może być trochę podniesiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem, używki z 4x4 to białe kruki. Tak więc albo zagranica, albo zapomnę o 4x4, choć dla mnie to jest jedna z najważniejszych właściwości. Jak się nie znajdzie to trudno. Zawsze można dozbierać i kupić nowy :hehe:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikro kamper, mini kamper, osobówka to są samochody i wszystkimi podróżuje się prawie tak samo  tylko różne gabaryty. VW Up i VW Sharan to osobówki a raczej ciężko je ze sobą porównywać, a VW Sharan i np. Trafic są już bardzo zbliżone a reszta to już tak jak napisał Cathy. Jeżeli chodzi o sprawy "mieszkaniowe" mój Trafic ma wszystko o czym pisałeś a łóżko ma wymiary 160*200cm, minusem takiego Trafica jest wysokość ale poprostu trzeba się przyzwyczaić do tego że tu wszystko robi się na siedząco. Co do wyboru mikro czy mini ja bym wybrał mini ale że mam trafica zaadoptowałem go i sprawdza się świetnie a na dłuższe wyjazdy zapinamy przyczepę i wtedy full wypas.

Edytowane przez Baltazar (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ibuster: Vivaro, Traffic, Sprinter, Ducato, Transit (i jeszcze parę innych modeli) posiadają wspólny wachlarz rozmiarów, deklarowanych jako LxHy gdzie x i y to liczby całkowite w przedziale od 1 do 4.

Vany o tych samych oznaczeniach mają bardzo podobne rozmiary niezależnie od marki/modelu, bo określają one wielkość przestrzeni ładunkowej. L - długość podłogi, H - wysokość.
Sprinter i daily są tu małymi wyjątkami, bo nie używają tej terminologi, ale też posiadają taki wachlarz wymiarów, plus wersje super długie które mają coś ponad 5 metrów podłogi do dyspozycji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafic, Vivaro są najszersze z gamy małych busów ale max szerokość to tylko 162cm więc łóżko tylko wzdłuż, przy twoim wzroście nawet w Ducato który jest najszerszy łożko w poprzek będzie miało max 185 cm a spać każdą noc z podkulonymi nogami może cię skutecznie znichęcić do podróżowania tym kamperkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkowałem 2 mikro kampery na V-klasie i Vito a teraz uzytkuje Transita VII L3H3 i moim zdaniem różnica jest duża Łatwość, szybkośc i ekonomika podróży mikro kampera jest niedościgniona, wszystko jak osobówką  Kampervan to takie "pół drogi" do kampera

Ja sobie tak rozróżniam vany;

-Małe vany (np sharan) to jak osobówka,

-Średnim vanom (Vito, T5) bliżej do suva

-Większe vany (np trojaczki w wersjach l1h1) to sa porównywalne z średnimi ale już ich wieksze odmiany np l3h3 to coś innego, to już długość wysokośc powierzchnia boczna czuła na wiatr itd

Jak już jest campervan to jednak raczej na dużym vanie więc inne prowadzenie, wyżej położony środek ciężkości, zachowanie na zakretach, prędkości też raczej niższe bo tu wymusza to spalanie i takie tam ...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki chłopaki.

Wiem, że łóżko musi być wzdłuż, chyba tylko w cepce o szerokości 250cm bym dał radę.

Tak więc jak dla mnie robi się dość klarownie i będę się musiał zdecydować albo na:

1. mikrokamper, gdzie poruszam się prawie, jak osobówką, wysokość jest niska (do 2 metrów), przez co nie wygląda na kampera, wjeżdżam do chyba każdego parkingu podziemnego (chyba najniższe ograniczenie to 2m), muszę się poruszać schylony, może bym jakoś kibelek zmieścił, trzeba popatrzeć na konkretne egzemplarze

2. minikamper, znalazłem rozpiskę Ducato i wygląda to tak:

wymiary_ducato.JPG

 

czyli minimum komfortu daje L2 H2, gdyż lekko pochylając głowę można spokojnie spacerować, 3 metry długości pozwalają na dwumetrowe łóżko + kibelek i jakiś stolik wejdzie. Wiadomo, takim już będzie trudniejsza jazda niż osobówką, większe spalanie i raczej mniejsza prędkość, choć chyba te 140 jest realne. Przez tą wysokość pojazdu (ponad 2,5 m) nie wjadę do podziemnych parkingów, bardziej się rzucam w oczy czyli większe prawdopodobieństwo, że będę postrzegany jako kamper. No i oczywiście cena zakupu większa.

 

Wersje long to już chyba trochę przesada, jeżeli byśmy mieli się przemieszczać tak, jak osobówką. Manewrowanie na polu kempingowym czy parkowanie w mieście zdecydowanie utrudnione. Choć nie powiem, że 4 czy 5 metrów podłogi pozwalają już na ładną zabudowę i to kusi :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.