Skocz do zawartości

Jak podłączyć 12V do buerstner City 3901


lucky13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Posiadam przyczepę buerstner City 3901 1984 rok i mam problem z zasilaniem 12V w skrzyni na przodkie nie ma miejsca na podłączenie akumulatora (w szafie, pod łóżkiem też brak) i nie wiem jak uruchomić zasilanie 12V. Wtyczkę mam 7 piniową i nie mam żadnych uciętych kabli przy niejÔÇŽ

 

Instalacja jest zrobiona na 12V ponieważ na przykład w lampach mam po 2 żarówki z czego jedna jest 12V. W szafie wisi skrzynka z oznaczaniem 12V – zdjęcie poniżej.

 

Proszę o jakieś rady – sugestieÔÇŽ

 

Z góry dziękuję

post-5882-0-14483800-1300272317_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewno za chwilę mądrzejsi jeszcze coś dopowiedzą, ale moim zdaniem - pokazana skrzynka, to transformator 220/12. Czyli masz 12V po podłączeniu 220. To po to, żeby zadziałały Ci np. pompki do wody. Oświetlenie nie koniecznie musi 12V zadziałać, ale nie wykluczone, że będzie. Zależy od tego, jak podłączone są żarówki. Teraz co do 12V w czasie jazdy. Radziłbym podpiąć samochód, włączyć światła w tym i przeciwmgielne (tylne). Wtedy sprawdź, czy w przyczepce masz oświetlenie. Często jest tak, że w tradycyjnej wtyczce, pin do przeciwmgielnego jest wykorzystany do zasilania przyczepki na czas podróży. Z tego zasilania powinna też wówczas być zasilana lodówka na 12V na czas jazdy. Kiedy pojedziesz w trasę, trzeba o tym pamiętać, żeby ustawiając się na dłuższy postój nie rozładować sobie akumulatora z samochodu lodówką. Wtedy na postoju lepiej przełączyć lodówkę na gaz. Przed ruszeniem wyłączyć gaz, przełączyć na 12V i w trasę :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj a czy nad kuchenką albo w jej okolicy nie masz takich przełączników???Jeden z nich przełącza napięcie z 230 na 12 i odwrotnie. Musisz pokombinować , albo zajrzeć tam gdzie masz główne podpięcie prądu u mnie jest w szafie

post-5536-0-98055000-1300273863_thumb.jpg

post-5536-0-16808000-1300274057_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj a czy nad kuchenką albo w jej okolicy nie masz takich przełączników???Jeden z nich przełącza napięcie z 230 na 12 i odwrotnie. Musisz pokombinować , albo zajrzeć tam gdzie masz główne podpięcie prądu u mnie jest w szafie

 

Przy kuchence mam takie przyciski jak na zdjęciu, mam też skrzynkę taką w szafie:

post-5882-0-11802600-1300275864_thumb.jpg

post-5882-0-27310700-1300275889_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Nie masz co szukać aku w schowku z przodu ponieważ aku nie moze być zamontowany w miejscu gdzie znajduje się butla gazowa.

Może nie masz wyjścia na aku co nie zmienia faktu że 12V możesz mieć wszędzie.

Z tego co widać masz zamontowany transformator pytanie czy jest on włączony, pytanie drugie czy dociera do niego napięcie. Sprawdź czy pompka działa bo może masz przepalone żarówki??

 

Musiałbyś pokolei wszystko sprawdzić. Czy trafo ma zasilanie i czy transformuje napięcie. Jeśli tak to czy to napięcie dociera do instalacji.

Gdybyś chciał dorzucić do tego jeszcze aku musiałbyś zaopatrzyć budkę w układ rozłączający aku w przypadku kiedy masz 230V z sieci.

 

 

Pozdrawiam :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

 

Instalacja jest zrobiona na 12V ponieważ na przykład w lampach mam po 2 żarówki z czego jedna jest 12V. W szafie wisi skrzynka z oznaczaniem 12V – zdjęcie poniżej.

 

Proszę o jakieś rady – sugestieÔÇŽ

 

Z góry dziękuję

 

 

 

U mnie w Burstnerze City z '86 jest ( a raczej była ) instalacja 12V zasilana tylko z instalacji samochodu przez wyjście do światła przeciwmgielnego. Do zasilania pompki wody było pudełko na specjalne baterie ( zamontowane pod zlewem ). I tyle. :piwo:

Ta twoja "czarna skrzynka" to sądząc z opisu na obudowie rzeczywiście transformator 220/12V.

Prawdopodobnie do niej podpiętą masz pompkę.

Ja w szafie mam tylko bezpieczniki 220V i dwie puszki rozdzielcze - jedną do 220V i drugą do 12V zresztą opisane na obudowie

jak u ROBIBOGNA

Załączam kilka fotek elektryki z mojej instrukcji obsługi może ci się przyda :ok:

post-5494-0-27166900-1300348795_thumb.jpg

post-5494-0-34268200-1300348863_thumb.jpg

post-5494-0-95126500-1300348930_thumb.jpg

post-5494-0-43028800-1300349044_thumb.jpg

post-5494-0-16259100-1300349102_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego zasilania powinna też wówczas być zasilana lodówka na 12V na czas jazdy. Kiedy pojedziesz w trasę, trzeba o tym pamiętać, żeby ustawiając się na dłuższy postój nie rozładować sobie akumulatora z samochodu lodówką. Wtedy na postoju lepiej przełączyć lodówkę na gaz. Przed ruszeniem wyłączyć gaz, przełączyć na 12V i w trasę :-)

 

jeżeli tak masz jak pisze Michalec3 to jet to do bani. Lodówka pobiera ok 6 A i na tych przewodach w samochodzie i przyczepie występują tak duże spadki napięc, że zamiast na lodówce być ok 14 V jest ok 8V, a to dużo za mało aby lodówka dobrze chłodziła. Zasilanie lodówki trzeba zrobić osobnymi przewodami (co najmniej 4 mm kw) od akumulatora do przyczepy, taki schemat z przekaźnikiem jest na forum, zamieściłem go kiedyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że na 230V wszystko działa? Spróbuj wyłączyć bezpieczniki (w cepce) jak nic nie będzie działać tzn. że z instalacją jest ok. a powinieneś popstrykać przełącznikami jeżeli takie masz nad kuchenką ( patrz post ze zdjęciami). Jeżeli to nie pomoże to tylko wziąć miernik i po kawałku szukać przyczyny :dzieki:

Edytowane przez RobiBogna (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co masz zainstalowane to jedno amperowy prostownik z przełączaniem źródła napięcia 12V. W momencie podania 230W i włączenia białego przełącznika przekaźnik przełącza źródło energii 12V ze styków wejściowych po lewej (gdzie może być podpięty dodatkowy aku lub zasilanie z auta) na własny prostownik. Obecność 12V potwierdza świecenie zielonej diody LED. Pamiętaj jeszcze że w układzie są 2 bezpieczniki - automatyczny termik po stronie niskonapięciowej (czerwony cycek z prawej strony który trzeba wcisnąć) oraz bezpiecznik topikowy 0,1A (szklana rurka we wkręcanym kapturku lub wtykana podłużnie) po stronie wysokonapięciowej. Proponuję sprawdzić oba bezpieczniki. Jeśli będą sprawne - po podaniu 220 powinna zapalić się led. Może wtedy też zacząć działać zasilanie z samochodu. UWAGA! TRAFO NIE NADAJE SIĘ DO LODÓWKI. Jej włączenie spowoduje spalenie bezpiecznika 0,1A po stronie wysokonapięciowej. UWAGA! PODCZAS WYMIANY BEZPIECZNIKA RURKOWEGO ODŁĄCZYĆ 220V OD PRZYCZEPY! Grozi porażeniem!

Edytowane przez Świstak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W momencie podania 230W i włączenia białego przełącznika przekaźnik przełącza źródło energii 12V ze styków wejściowych po lewej (gdzie może być podpięty dodatkowy aku lub zasilanie z auta) na własny prostownik.

 

do styków z lewej strony nie ma sensu podpinać aku lub napięcia z samochodu bo i tak to nic nie da. Styki narysowane są w stanie normalnym przekaźnika - jest przerwa na środkowych stykach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.