Skocz do zawartości

AKS 2000


GregorY

Rekomendowane odpowiedzi

GEMIX - po zlocie w Bałtowie dzięki za podpowiedź - juz zamówiłem i przyszły do domu nowe okładziny cierne tego nowszego typu - wciskane.

Pierwsze wrażenie - co to za tandetny plastik?? Po dłuższej zabawie stwierdzam że nieźle jest ten materiał utwardzony - tak obudowa jak i część cierna.

 

W sobote montaż i regulacja, nawet się zastanaiwam czy nie zrobić sobie rundki po mieście celem "wypróbowania" wynalazku.

 

Po mieście nie wyprobujesz bo AKS to wynalazek na trasy, wg serwisu po mieście powinno się go rozlączac, gdzyz okładziny się szybko zużywają, ale z drugiej strony rozłaczaj go przed każdym miastem, bez sensu :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wymienione.

Cała zabawa to dosłownie kilkanaście minut roboty. Fakt, że trzeba się trochę namachać przy zakładaniu i zdejmowaniu zaczepu jak się nie ma osobnej kulki, ale efekt - miodzio. Jak podpowiedziano wcześniej rozkręciłem uchwyt i każdy bok ustawiałem osobno. Jak się okazało - to ważna podpowiedź bo jedna strona wymagała użycia wszystkich trzech podkładek, druga tylko dwóch czego nie zobaczyłbym bez wypięcia rączki uchwytu.

Efekt? W pozycju swobodnej znaczniki się pokrywają, po zapięciu na hak - czuć wyczuwalny opór przy domykaniu klamki.

Teraz tylko czekać wyjazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiłem że dasz radę.Opis całej wymiany trwa dłużej jak ona sama.

 

 

hehehe dobra puenta.

 

 

Jeszcze mi się coś przypomniało: wydaje mi się, że należy często zaglądać "pod zaczep" celem kontroli stanu okładzin. Te starsze posiadające metalową obudowę i wkład cierny częst się wykruszają w miejscach połączeń. Tak było w moim przypadku i widac było, że mikropęknięcia idą w kierunku środka okładziny. Czyli w zasadzie zbyt poźna reakcja może się skończyć źle na drodze.

 

 

 

Nie wiem jak będą się zachowywać te nowe wynalazki - myślę,że czas pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podepnę pod temat z moimi wątpliwościami co do funkcjonowania stabilizatora w moim świeżo kupionym knausie. Czy w prawidłowo funkcjonującym AKS jest możliwość obrotu wokół swojej osi (tak ok. 30stopni) ?

Podczas holowania nie słyszałem żadnego skrzypienia i podobnych odgłosów i stąd wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas holowania nie słyszałem żadnego skrzypienia i podobnych odgłosów i stąd wątpliwości.

 

hej waldy.

 

 

Właśnie w tym momencie powinieneś sprawdzić stan okładzin:

1. położenie swobodne zaczepu,

2. wymacanie palcem stanu okładzin.

Właśnie miałem takie same obawy jak ty - podczas jazdy i hamowania nie czułem żadnych oznak pracy zaczepu.

 

Teraz po wymianie i regulacji to inna bajka - przejście z położenia swobodnego do zamknięcia nastepuje ze sporym oporem więc spełnia swoje zadanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas holowania nie słyszałem żadnego skrzypienia i podobnych odgłosów i stąd wątpliwości.

 

pewnie okładzinki są już cienkie :oslabiony: i ja już bym planował wymiane :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi, ale jeszcze proszę o odpowiedź czy ten zaczep ma możliwość kręcenia się wokół osi, bo może dlatego coś z nim nie tak.

 

jeśli zdobrze zrozumiałem piszesz, ze możesz obrócić zaczepem dookoła własnej osi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mu prawdopodobnie o to, że zaczep pracuje - obraca się wzdłuż osi podłużnej o koło 30stopni czyli po około 15 stopni w każdą stronę. jeśli o to chodzi to tak, zaczep ma taki obrót

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisu22 ja tez o tym pomyslałem w ten sposób - na boki może się trochę obracać, ale z postu waldy-ego trudno to wywnioskowac.

Poczekajmy az sam napisze co dokładnie miał na myśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę pod temat z moimi wątpliwościami co do funkcjonowania stabilizatora w moim świeżo kupionym knausie. Czy w prawidłowo funkcjonującym AKS jest możliwość obrotu wokół swojej osi (tak ok. 30stopni) ?

Podczas holowania nie słyszałem żadnego skrzypienia i podobnych odgłosów i stąd wątpliwości.

 

Jak okładziny są w dobrym stanie zaczep po zapięciu stabilizatora nie powinien się ruszyć .Jeżeli się obraca okładziny do wymiany !!!!!

Edytowane przez botax1 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak okładziny są w dobrym stanie zaczep po zapięciu stabilizatora nie powinien się ruszyć .

 

 

Nie tak do końca :bzik: gdyż może sie nie ruszać na kuli a okładziny moga być i tak do wymiany :skromny: Przerobiłem temat więc wiem co mówie :-] dobrze zdiagnozować stan okładzin można tylko przez znaki :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na załączonym zdjęciu post-5296-0-14383700-1306774831_thumb.jpg widać możliwość "obrotu" zamkniętego zaczepu na haku. (zdjęcie z ulotki al-ko)

 

Bawiąc się swoim zaczepem nie bardzo widzę możliwość dalszych luzów.

 

Czy o to ci chodziło?

Edytowane przez GregorY (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.