Skocz do zawartości

Jakość paliw


ufolz

Rekomendowane odpowiedzi

A ja pomykam na gazie już kilkanaście lat bez żadnego WSTYDU i stwierdzam że jakość LPG od tamtego czasu się mocno poprawiła.

Auto rozwija moc płynnie, żadnej słabizny, falowania obrotów itd. Kiedyś róznica na butli pomiędzy stacjami wynosiła nawet 50-60 km zasięgu. Teraz trzymjąc się Orlenu czasami może z 10 km róznicy wyjdzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Przede wszystkim to poprawiły się instalacje, jakości gazu raczej bym tu nie podejrzewał.... :)

 

Gaz "z rury" z przepływem regulowanym śrubką (tzw. I generacja), dla którego nawet ciśnienie atmosferyczne i kierunek wiatru podczas jazdy miało znaczenie, a dzisiejsze instalacje to prawdziwa przepaść....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gaz wypada dobrze

http://www.uokik.gov.pl/kontrola_stacji_paliw_lpg.php

 

gorzej z ON 

 

W przypadku oleju napędowego najczęściej kwestionowano za niską temperaturę zapłonu oraz niedotrzymanie limitu zawartości siarki – wahał się on od 13,7 mg/kg do 535 mg/kg przy normie 10 mg/kg. Norma dla temperatury zapłonu wynosi 55ºC – tymczasem na niektórych stacjach wynosiła mniej niż 40ºC. Zbyt niska temperatura zapłonu stwarza niebezpieczeństwo wybuchu oparów oleju podczas nalewania paliwa z dystrybutora do baku. Duża ilość siarki natomiast przyczynia się do korozji silnika i zużycia jego niektórych elementów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do ON dolewam olej do dwusuwów silnik pracuje  o wiele ciszej i elastyczniej bo nasza ropa jest bardzo sucha i zacierają się często wtryski i pompy na forum hyundaia i toyoty polecają właśnie dodawanie oleju ponoć że był artykuł na temat dolewania oleju do ON-U opublikowała to ponoć toyota że polecją takie dolewki ja stosuję te dwa oleje bo mają dobre parametry spalania i mieszania się z ropą .

Głównie polecany jest olej Liqui Moly 1052.

RAVENOL SCOOTER 2-TAKT PÓŁSYNT -ja stosuje ostatnio ten od ponad roku.

 

Skala w jakiej stosuje to :
10 L - 50 ml
20 L - 100 ml
30 L - 150 ml
40 L - 200 ml
50 L - 250 ml
60 L - 300 ml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskom nie zaszkodzi, prędzej przedłuży ich życie...

 

Ale dla FAP, lub DPF to niestety śmierć.....

 

 

Ps. Akurat w Twoim silniku Z19DTH wtryski są wyjątkowo żywotne....

Edytowane przez Michalcc (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. A co z wtryskami i dpf-em? Naturalna śmierć i koszty. Dolewki sa dobre do starych klekotów.

Chyba napisałem wyrażnie że smarowanie wtrysków a nie zacieranie ,a dodatkowy atut oleju wypalanie sadzy,zapytaj taksiarzy ,chyba mam trochu czulszego  klekota  od Twojego bo common rail

Jak chcesz coś jeszcze napisać na ten temat to przeczytaj to pierwsza lepsza informacja z wyszukiwarki dolewanie oleju do ropu!!!!

http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_do_ropy_pigulce.html

 

http://www.zafiraklub.pl/forum/printview.php?t=5080&start=0&sid=13bfb18a8d53bf1323d89dcb79130ded

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem czemu się tak napinasz?

Ja piszę na podstawie swoich doświadczeń:

Syf nie paliwo i domieszki poprzednika rozwaliło mi wtryski, dpf-a, wypaliło dwa tłoki i wytarło pierścienie. Skończyło się kupnem nowej jednostki.

O jakiej czułości silnika mówimy?

Co innego gm-owski y20dth a co innego 150 konny z19.

Kolosalna różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... dawno o tym słyszałem, ale zapomniałem wiec dzięki za przypomnienie temetu  ;-)

fakt - trudno sie przekonac od wlewania miksolu do nowoczesnego diesla...

ale polecam nieprzekonanym lekture m. in. tego:

http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3479

szczególnie wpis #16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do ON dolewam olej do dwusuwów silnik pracuje  o wiele ciszej i elastyczniej bo nasza ropa jest bardzo sucha i zacierają się często wtryski i pompy...............................

 

Ja dolewam od 25tyś/km.

A do wątpiących- po prostu sprawdzajcie dno obudowy filtra ON.

Może zobaczycie tam coś co skoryguje wasze poglądy.

Coby nie było: obyście tam nic nie znajdowali  :)

 

Acha- a czym niby ten 2T ma zapychać te FAPy/DPFy?

 

http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i9/i9/i9/r999/OleksiakS_ZagadnieniaSmarnosci.pdf

Edytowane przez OnionSkin (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... dawno o tym słyszałem, ale zapomniałem wiec dzięki za przypomnienie temetu  ;-)

fakt - trudno sie przekonac od wlewania miksolu do nowoczesnego diesla...

ale polecam nieprzekonanym lekture m. in. tego:

http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3479

szczególnie wpis #16.

CiCik to czytałem bo należę do forum hyundaia i nie chciałem dawać tego linku GregoY że reklamuje hyundaia i wziołem z forum alfy i opla zafiry ,ale kuknij na pierwszy link z alfy jest fajnie napisane i politechnika krakowska robiła badania i wszystko jest tam rozbite na detale co dlaczego i poco!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemcy badają wpływ ON po ekologicznym zmniejszeniu siarki o 300% na mechanikę od 2004 roku.

Nawet zrzucając się na nowe silniki do testów.

 

dsc-0582-4527356669089675371.jpg

 

http://www.db-forum.de/forum/motor-antrieb/11914-motorprotect-ins-motor%F6l-zweitakt%F6l-zum-diesel-dazu.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musicie mnie zrozumieć ze po wywaleniu 4 klocków na nowy silnik + koszty przekładki i kastracji dpf mogę mieć szczególne obawy przed wlaniem czegokolwiek do silnika.

W starym y20dth nie miałem z tym problemu. W zafirze z tą ilością elektroniki jakoś mam opory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chciałem dawać tego linku GregoY że reklamuje hyundaia

eee... :) wydaje mi sie na na TymNaszym forum można reklamować wszystko, jeśli tylko przynosi to korzyść kolegom. :)

ps./ot

moj najbardziej niezawodny (aż do przesady! bo lubię zaglądać pod maskę) samochód, to kupiony w salonie w 2001 r. hyundai accent 1.3, którym zrobiłem trylion km bez żadnej naprawy a sprzedałem tylko dlatego ze powiększyła mi sie rodzina a wózek sie do bagażnika nie mieścił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.