Skocz do zawartości

Jakość paliw


ufolz

Rekomendowane odpowiedzi

 

Zakończyłem eksperymenty z paliwami po przejściu na diesle i czuje ulgę do zimy.

Zimą, kiedy temperatura spadnie do -29, to prawdopodobnie nie ma sensu wychodzić z domu, bo tylko jęknie i koniec.

Przy mniejszych mrozach jest nadzieja że odpali zwłaszcza jak doleje się 1 l benzyny na 20 l oleju napędowego, co wiem od kierowców zawodowych .

Podobno żadne tam dodatki, bo rzekomo zapychają filtr.

Owe cud dodatki to zdaje się nafta czymś perfumowana dla picu, by jeleń łyknął cenę jak za wódkę.

Spotkałem się też z teorią, by przed tankowaniem na niepewnej stacji, wlać 0,5 l oleju rzepakowego na 20 l ropy celem poprawy smarowania pompy wtryskowej.

Stosowanie środków smarnych nie jest chyba objęte akcyzą w przeciwieństwie do bajek o jeździe na samym rzepaku.

 

A cóż takiego Ci jęknie.Załóż porządny akumulator (nie ze szrotu), wymień filtr paliwa i zatankuj dobre paliwo.

 

 

Jeżdżę dieslami od 81 roku, tylko z całkiem zajechanymi silnikami był problem.

 

Obecnie posiadam Paska 1,9 TDI, nie mam najmniejszych problemów z odpaleniem.

 

Wystarczy pół obrotu wałem i silnik pracuje, nawet przy -32 (choć takie temperatury to przecież rzadkość)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam

Odświeżę trochę temat. Dzisiaj zapoznałem z nową publikacją na temat jakości paliw w Polsce.

Co mnie najbardziej zdziwiło to coraz więcej patronackich stacji paliw ze złej jakości paliwem.

Czy kary nie odstraszają takich praktyk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zimie zawsze tankuję ON Verva i nie mam problemów. Instrukcja obsługi E klase Mercedesa zaleca przy bardzo niskich temperaturach mieszanie ON z naftą w proporcji 50% na 50%.

Inne rozwiązania to półśrodki , często bardzo szkodliwe dla silnika.

Podstawa to dobre jakościowo paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zimie zawsze tankuję ON Verva i nie mam problemów. Instrukcja obsługi E klase Mercedesa zaleca przy bardzo niskich temperaturach mieszanie ON z naftą w proporcji 50% na 50%.

Inne rozwiązania to półśrodki , często bardzo szkodliwe dla silnika.

Podstawa to dobre jakościowo paliwo.

 

a mój silnik nie toleruje tego paliwa, 2 krotnie zalałem i dwa razy skończyło się na wymianie filtra paliwa bo samochód się dławił. Od tej pory kilkanaście tyś km i takich objawów brak.

 

wszystko zależy od dodatków do paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm,najbardziej jestem zaskoczony Shellem. Kupę lat zalewałem auto u nich napędem i nigdy nie miałem problemów.Teraz od 4 lat leję na Orlenie (bo stacja jest pod nosem) VervęON i też jak na razie jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No te pierwsze jakieś nienaturalne, może opał kwasem odbarwiany

;)

Raczej nie. Jeżdżąc jako kierowca zawodowy ciężarówką, często widziałem napęd którym handlowali kierowcy z Białorusi. Ten ich napęd właśnie miał taki podobny kolor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.