Skocz do zawartości

Norwegia 2011 - pytanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, jestem bardzo początkującym "camperowcem", który od razu na początku tej mam nadzieje dłuższej przygody z caravaningiem wybiera się do Norwegii :piwo: Ponieważ nie stać mnie na kupno własnego Camperka postanowiliśmy wraz z grupą przyjaciół wynająć coś na początek - i w tym miejscu pojawiają się wątpliwości. Campera potrzebujemy dość dużego bo musi pomieścić 6 osób i dzisiaj zauważyłem, że niektóre z nich mają podwójne kola na tylnej osi (coś jak w ciężarówce) nie mam na myśli podwójnej osi z tyłu ale podwójne koła założone na jedną oś. Pytanie moje jest takie czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z tym rozwiązaniem? Nie interesują mnie właściwości jezdne ale czy przypadkiem nie zwiększą się jakieś opłaty drogowe, promowe itd (w związku z wyjazdem do Norwegii)

Za wszystkie odpowiedzi będę bardzo wdzięczny :)

Pozdrawiam Wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykle podwójne koła to DMC powyżej 3500kg i wtedy już nie wystarczą prawo jazdy B. Jeśli auto w dowodzie ma DMC do 3,5 tony to śmiało możesz jechać na B. Opłaty w Norwegii są na niektórych drogach od DMC lub od osób lub to i to. Na promach DMC i długość auta + osoby. Zobacz mój blog

http://cirrustravel.blogspot.com/2010/06/norwegia-2009.html

http://cirrustravel.blogspot.com/2010/12/norwegia-2011-wakacje.html

 

Przejrzałem cenowo i ofertowo rynek polski i polecam śmiało DUNI (2011) i CERTO-CAMP (2009) - plusy: brak limitu km, brak dodatkowych opłat... Zwróć uwagę na ile osób auto jest rejestrowane (tyle może jechać) a nie ile jest miejsc do spania :)

 

Gdyby cuś służę pomocą na forum lub mail na blogu. Pozdrawiam i być może do zobaczenia na trasie :piwo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach