Jump to content
NICKT

Jakie łożyska?

Recommended Posts

wlodek111

Witam ponownie.Dziś zdjąłem koło i ustaliłem nr odlewu na bębnie ,tj 581063.Następnie w internecie znalazłem informacje ,że do tego typu bębna pasuje łożysko 39-72-37.Czy ktoś z forumowiczów ma może wiedzę na ten temat i mógłby mi to potwierdzić.

dziękuję z góry.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

W takim razie, raczej nie masz osi "B1000" :hmm:

Generalnie były różne wykonania, więc nie mając konkretnego numeru serwisowego części, nikt Ci nie zagwarantuje, że masz u siebie to samo.
Jaką masz DMC przyczepy?
Z tego, co wiem, to łożyska, o których piszesz teraz, montowane są chyba tylko w osiach "Plus" o nośności 1300 i 1500 kg, oraz "Euro Delta" 1500.
Nawet zastosowany do osi mechanizm hamujący nie będzie wskaźnikiem, ponieważ ten, którego można się spodziewać, czyli "2051", jest stosowany zarówno przy łożyskach, o których pisałem poprzednio (34-64-37), jak i tych, które podajesz teraz (39-72-37).
Skoro pytasz o łożyska, to pewnie myślisz o wymianie, więc i tak musisz je wyciągnąć, jedynie to da Ci 100% pewności, co masz zamontowane. Przy okazji sprawdź nr wersji mechanizmu hamującego, będziesz miał na przyszłość. :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
wlodek111

Witam.Gdyby łożysko było do wymiany to nie byłoby problemu ale ja chcę kupić łożysko przed zagraniczną podróżą.Miałem już przykre doświadczenie z łożyskiem przy innej przyczepie i chciałbym je mieć na wymianę.Nie chcę sam za dużo tam grzebać aby czegoś

"Nie spieprzyć" ,nie jestem mechanikiem.

Mam oś B1000 ,w załączeniu zdjęcie tabliczki znamionowej.Mam też bęben o numerach jak podawałem wyżej.A tu link do takiego bębna i inf. o łożysku

https://www.wiedemann-fahrzeugtechnik.de/ersatzteile-fuer-radbremsen-und-radnaben/bremstrommeln/bremstrommel-alko/alko-bremstrommel-200x50-kompaktlager-39mm-72-mm-100x4-gussnr-581063/a-865/

 

I jakie z tego wnioski wyciągnąć ?

Zdjęcie tabliczki

post-19773-0-91687400-1438759870_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

I jakie z tego wnioski wyciągnąć ?

 

No właśnie ...

Może poprzedni właściciel/e coś zmieniał :hmm:

Oś B1000, to DMC 1000, a te łożyska były stosowane w osiach 1000 i 1300, chyba że o czymś zapomniałem lub nie wiem.

Podjedź do serwisu AL-KO, skoro to dla Ciebie ważna sprawa i kup u nich to, co potrzeba (sprawdzą i Ci powiedzą).

Edited by Kristofer (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
wlodek111

Witam.Dziękuję Ci Kristofer za zainteresowanie moim problemem.Kupię chyba dwa rodzaje łożysk aby być pewnym ,że jedno z nich będzie na pewno pasować .No i spróbuję podjechać jeszcze do AL-KO.Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

Można i tak. Łożyska nie mają terminu ważności, więc gdy będziesz miał już pewność, które są u Ciebie, to zbędny komplet po prostu sprzedasz.

 

PS

W poprzednim poscie zrobiłem małą literówkę. Napisałem:

"Oś B1000, to DMC 1000, a te łożyska były stosowane w osiach 1000 i 1300, chyba że o czymś zapomniałem lub nie wiem"

 

Zgodnie z tym, co wcześniej pisałem, powinno być oczywiście:

Oś B1000, to DMC 1000, a te łożyska były stosowane w osiach 1300 i 1500, chyba że o czymś zapomniałem lub nie wiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wlodek111

Dzięki za sprostowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AL-KO

Witam wszystkich.Jestem nowy na forum.

Mam przyczepę angielską na osi AL-KO typ B1000. Czy ktoś może wiem jakie tam są łożyska? Nigdzie nie mogę znależć takiej informacji a niechciałbym rozbierać.Z góry dziękuję.

 

wlodek111, Chcielibyśmy Ci pomóc. Jednak do identyfikacji typu łożyska niezbędne są wszystkie dane z tabliczki znamionowej osi. Podeślij je.

Share this post


Link to post
Share on other sites
beniamin82
Posted (edited)

a36cec84-08e1-497c-b445-9febeb0cd55a.jfifOk, zrobię odkop, ale nie lubię zakładać nowych wątków - sam moderuje jedno forum :-0).

Po wpisaniu w szukaj numeru łożyska nic nie znajduję więc odważę się zapytać:

Pacjent: Hobby Classic, 1991. Peitz, hamowana, DMC 1100.

Do wymiany łożyska, mam to rozebrane. Niestety jednego łożyska nie da się odczytać (załączam zdjęcia).

Więc mam tak 30206A

3???4A (?!)

I pierścień BPW 03.120.93.010

Szukam po necie, i widzę że w zestawie do 30206A jest zwykle 30204A ( ale widziałem też 33204A)

Do tego ten pierścień z tym oznaczeniem w Polsce jest chyba nie do dostania, mnóstwo zagranicznych stron mi gogle znajduje.

Ktoś może podpowiedzieć gdzie i co kupić? 

Przyczepa stoi u mechanika samochodowego na cegłach.

Umówiłem się z nim że ja załatwię części bo on nie ma czasu szukać po necie. A do aut mu dowożą części na telefon po numerze VIN...

 

 

 

 

 

9316e8d0-0785-403e-a627-d74e5bd4f45b.jfif 8c9409da-91af-4e42-89af-ea0b9f2400ee.jfif

Edited by beniamin82 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
beniamin82

Nie wiem czemu poprzednie zdjęcia są nie widoczne w Tapatalku. 7f3ce53ca77c813ba4982d1694ac75a0.jpg7353c6da3364da2952ff11fb021ff9dd.jpge5761807b3ba2d33584c773c52e0f32a.jpg

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Robert72

Patrząc po kształcie grawerowanych cyfr kodu wychodzi 30204 i szukaj pojedyncze łożyska a nie zestawy na alledrogo jest sporo tych łożysk a podejrzewam że w sklepie z łożyskami będą też dostępne .Jeśli nie masz pewności to szukaj po wymiarach wewnętrzny / zewnętrzny / wysokość .( Na zdjęciu brak zewnętrznej bierz i łożyska zapewne została w bębnie .

Share this post


Link to post
Share on other sites
beniamin82

Bieżnie zostały w bębnie. Wiadomo że z bieżniami trzeba kupić.
Pojadę z łożyskami do sklepu rolniczego to coś dobierzemy.

Natomiast nie wiem co z tym białym pierścieniem.

Pisałem że Peitz, ale byłem, zrobiłem zdjęcia i jestem głupszy niż byłem.

Niby peitz, a bęben knott. 6b419b52918f0c5495b576c6caae9a0b.jpga0fe76058ace50eaf7cffc6a53154818.jpgc813d2e9fea762a67d54492f3525582f.jpg

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Bieżnie zostały w bębnie. Wiadomo że z bieżniami trzeba kupić.
Pojadę z łożyskami do sklepu rolniczego to coś dobierzemy.

Natomiast nie wiem co z tym białym pierścieniem.

Pisałem że Peitz, ale byłem, zrobiłem zdjęcia i jestem głupszy niż byłem.

Niby peitz, a bęben knott. 6b419b52918f0c5495b576c6caae9a0b.jpga0fe76058ace50eaf7cffc6a53154818.jpgc813d2e9fea762a67d54492f3525582f.jpg

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Robert72

A ten pierścień to w którym miejscu przychodzi ? - od czoła czy od strony tarczy kotwicznej ?.jak jest nie uszkodzony to bym go zostawił 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Robert72
Posted (edited)

Ok już znalazłem - pierścień to niejako uszczelnienie aby smar nie dostawał się do wewnątrz bębna z łożyska ,w osiach alko jest normalny simering ,

https://www.anhaengerteileshop.de/Naben-Dichtring-BPW-weiss

I tu http://www.bpwteile.de/BPW-LaufachseCB-CS.html

Myślę że można dobrać symering o odpowiednich wymiarach - będzie spełniał taka samą funkcję 

Edited by Robert72 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
beniamin82

Wielkie, wielkie dzięki!

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...