Skocz do zawartości

Auto na zimowe warunki drogowe


Effendi

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj późnym wieczorem wracając z meczu Lecha obserwując "wyczyny" kierowców na zaśnieżonych i oblodzonych drogach zastanawiałem się jakie auto, z jakim napędem jest idealne lub - jak kto woli - w miarę bezpieczne i idealne na takie warunki drogowe? Może ktoś z forum podpowie za czym warto się "oglądać" co zakupić by wygrać walkę z warunkami drogowymi a przede wszystkim z drogowcami, którzy co rocznie nie dają się zaskoczyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

subaru :-]

stały napęd na 4 łapy to zbawienie w zimie

przydaje się też wyższy prześwit do parkowania w zaspach

 

oczywiście sensowne opony i jakie takie umiejętności ;)

 

oczywiście nic nam to nie pomoże jak w poprzek stanie tir :)

a niestety to jest w większości przyczyną zimnowych kłopotów

 

wczoraj przejechałem bez żadnych problemów po sparaliżowanym krk, maksiem na średnich zimówkach

starałem się tylko omijać centrum i drogi z podjazdami i jakoś poszło

 

a vitarka też daje radę :ok:

DSC_2014.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak myślę o czymś takim :)

 

fajne autko, o ile ma się znajomego szejka ;)

 

nie znam się na jeep'ie, ale szukaj z możliwością jazdy po czarnym z 4x4 - full time, chyba tak to się nazywa

niestety sporo zwłaszcza starszych aut 4x4, nie ma centralnego mechanizmu różnicowego i nie wolno jeździć po przyczepnym podłożu z 4x4

 

w efekcie trzeba wajchować napędem, wjeżdżasz na boczną - zapinasz napęd, wracasz na główną (czarną), musisz rozpiąć

nie wspomnę już o niespodziankach np nawiany śnieg na który wpadasz za zakrętem itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam i taki CR-V jak mój;)

Nie z zmieniam opon - bo latam na wielosezonowych FULDACH 4x4 dołączany napęd jest stworzony na takie warunki :) jak niektórzy sie przekonali na zlocie i w błotku robi co chce;)

Dodatkowym atutem jest spalanie I-CTDI na poziomie 8l w mieście i 6 w trasie;), do tego 10s do setki i brak problemów z napędzaniem sie w każdych warunkach.

Dodać śmiało można jeden z najmniej awaryjnych nowoczesnych Diesli.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Range Rower Vogue na fińskich zimówkach Nokian i z włączonym programem komputerowym do jazdy po śniegu i mokrej trawie.Jazda w tych warunkach to sama przyjemność, :)

A i bez wielkiego trudu można od czasu do czasu wyciągnąć kogoś z rowu. :ok: Wada - trudno zejść poniżej 12-14l ON/100km przy delikatnej jeździe.

http://www.youtube.com/watch?v=iRcfc_Rj6y0&NR=1&feature=fvwp

 

Zabawy na śniegu ( nie moje :-] )

 

http://www.youtube.com/watch?v=w23piG_cSi4&NR=1

 

http://www.youtube.com/watch?v=zglS-M8Lb9g&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=1C39OiqfLv4&feature=related

 

Ale na prawa fizyki nie ma mocnych ;)

 

http://www.youtube.com/watch?v=FwHP7Shrw5k

 

I jeszcze ciekawy, co prawda nie zimowy, ale wart obejrzenia filmik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak myślę o czymś takim :)

 

Fajna bryka . Wypasiona , czego będzie trudno znaleźć w innych .

Da się w miarę sprawnie poruszać w śniegu , błocie , no i po czarnym .

 

http://www.youtube.com/watch?v=cR4tg6i1kD4

post-1890-005659100 1291316873_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Auto z gatunku Outlandera z blokadą napędu na 4 koła do prędkości koło 70 km/h (powyżej po prostu się rozłącza), z możliwością wyłączenia wszelkich stabilizacji jazdy, oraz trochę oleju w głowie. Zaletą takich SUVów jest :

 

- napęd na przód na czarnym,

- napęd na 4x4 na śliskim, sypkim, itp.

- relatywnie niskie zużycie paliwa (7,5 - 8,5 l "ropy")

- niska masa, przez co nie zapada się po osie,

 

bardzo dużo podróżuje po kraju i na tę chwilę jest to idealny kompromis pomiędzy dzielnością, "uciągiem", a zużyciem paliwa. Prześwit jest wystarczający, nie za wysoki, przez co jest w miarę stabilny w przeciwieństwie do wszystkich jeszcze wyższych aut (Range Rover, Jeep itd), ale na odpowiednio wysoki w stosunku do wszelkich Outbacków, XV-70, Allroadów (kombi z napędem na 4 koła). Oczywiście wiele pozostawia do życzenia : brak reduktora, oraz delikatne sprzęgła, no ale właśnie to jest ten kompromis. Aha, ta blokada to takiego sprzęgło elektomagnetyczne lub coś całkiem podobnego, nie ma nic wspólnego z pełnymi blokadami MECHANICZNYMI !!! Ale spełnia swoją rolę w codziennej eksploatacji.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.