Jump to content
kit

ładowanie akumulatora w przyczepie podczas jazdy

Recommended Posts

lbuster
W dniu 10.04.2019 o 21:47, adamdiver napisał:

Odnośnie przykładowego schematu (cytowanego) co się dzieje w przypadku odpięcia holownika i podpięcia przyczepy pod zasilanie 230V ?

Jeżeli podepniesz się pod 230V to zasilacz/energoblok automatycznie przełączy urządzenia na to źródło (nie jest istotne, czy masz instalację ze schematu czy podłączony tylko akumulator czy auto).

W dniu 10.04.2019 o 21:47, adamdiver napisał:

Zasilanie z aku przyczepy jest odcinane i urządzenia korzystają z podłączonego zasilania ?

Dokładnie tak.

Jedynym wyjątkiem jest lodówka na 12V, ale o niej nie rozmawiamy ;)

W dniu 10.04.2019 o 21:47, adamdiver napisał:

Rozumiem, że teraz jest tak, że przy włączonym zapłonie przyczepa korzysta z aku samochodu a po wyłączeniu zapłonu/odpięciu od holownika wykorzystywany jest aku przyczepy tak ?

Skoro nie chcesz solara, to przejdźmy od razu do tego schematu

post-20089-0-90726400-1514889160.thumb.jpg.8def99d33c50986de638e1f5f6820444.jpg

jednak jest on rozbudowany o ładowanie AKU przyczepy z alternatora - pytanie czy to chcesz? Bez tego schemat będzie dużo prostszy. 

Pomijając temat ładowania, postaram się odpowiedzieć na Twoje ostatnie pytanie - NIE

Działa to tak, że przy odłączonym samochodzie prąd idzie z AKU przyczepy. Wystarczy podpiąć do holownika wtyczkę przyczepy i przyczepa automatycznie zacznie korzystać z AKU samochodu. Dzieje się tak, bo podłączamy się pod stały plus i minus (piny 9 i 13) i stan zapłonu nie jest istotny.

Stan zapłonu jest istotny dla lodówki na 12V oraz do wcześniej wspomnianego ładowania AKU przyczepy z alternatora.

Żeby Ci jeszcze utrudnić zadanie, to na schemacie jest umieszczony włącznik "W1", dzięki któremu możesz sterować, czy źródłem zasilania ma być AKU przyczepy czy AKU samochodu. Możesz go pominąć i wtedy będzie działać tak, jak napisałem powyżej.

W dniu 2.01.2019 o 14:48, adamdiver napisał:

Odnośnie schematu jeszcze Cię pewnie podpytam o kilka rzeczy, może się uda spotkać bo mieszkasz niedaleko 😉

Pytaj, pytaj, co będę wiedział to Ci powiem. Spotkanie fajna sprawa tylko trzeba czas znaleźć  - ja czasami wieczorami i w weekendy dłubię przy cepce, tak więc daj znać na priv jakby co.

 

PS. Schemat bez ładowania z alternatora:

post-20089-0-90726400-1514889160v2.thumb.jpg.d7cf0f93537ea7aeba222ee0875ad20b.jpg

 

Acha, pamiętajmy, że u Ciebie piny 10 i 11 idą pierw do zasilacza a dopiero potem do lodówki, jednak do omawianego tematu nie jest to istotne i tego nie dotykamy.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
adamdiver
1 godzinę temu, lbuster napisał:

Jeżeli podepniesz się pod 230V to zasilacz/energoblok automatycznie przełączy urządzenia na to źródło (nie jest istotne, czy masz instalację ze schematu czy podłączony tylko akumulator czy auto).

Dokładnie tak.

Jedynym wyjątkiem jest lodówka na 12V, ale o niej nie rozmawiamy ;)

Skoro nie chcesz solara, to przejdźmy od razu do tego schematu

post-20089-0-90726400-1514889160.thumb.jpg.8def99d33c50986de638e1f5f6820444.jpg

jednak jest on rozbudowany o ładowanie AKU przyczepy z alternatora - pytanie czy to chcesz? Bez tego schemat będzie dużo prostszy. 

Pomijając temat ładowania, postaram się odpowiedzieć na Twoje ostatnie pytanie - NIE

Działa to tak, że przy odłączonym samochodzie prąd idzie z AKU przyczepy. Wystarczy podpiąć do holownika wtyczkę przyczepy i przyczepa automatycznie zacznie korzystać z AKU samochodu. Dzieje się tak, bo podłączamy się pod stały plus i minus (piny 9 i 13) i stan zapłonu nie jest istotny.

Stan zapłonu jest istotny dla lodówki na 12V oraz do wcześniej wspomnianego ładowania AKU przyczepy z alternatora.

Żeby Ci jeszcze utrudnić zadanie, to na schemacie jest umieszczony włącznik "W1", dzięki któremu możesz sterować, czy źródłem zasilania ma być AKU przyczepy czy AKU samochodu. Możesz go pominąć i wtedy będzie działać tak, jak napisałem powyżej.

Pytaj, pytaj, co będę wiedział to Ci powiem. Spotkanie fajna sprawa tylko trzeba czas znaleźć  - ja czasami wieczorami i w weekendy dłubię przy cepce, tak więc daj znać na priv jakby co.

 

PS. Schemat bez ładowania z alternatora:

post-20089-0-90726400-1514889160v2.thumb.jpg.d7cf0f93537ea7aeba222ee0875ad20b.jpg

 

Acha, pamiętajmy, że u Ciebie piny 10 i 11 idą pierw do zasilacza a dopiero potem do lodówki, jednak do omawianego tematu nie jest to istotne i tego nie dotykamy.

 

Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź 😉 chyba mam tak jak rozrysowałeś ;-), jakby co będę pytał dalej 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...