Jump to content
kit

ładowanie akumulatora w przyczepie podczas jazdy

Recommended Posts

Jarosław69

post-835-0-92112800-1490735584.jpg

 

Widok po zdjęciu klapki

post-835-0-35589900-1490735886_thumb.jpg

post-835-0-63271600-1490736179_thumb.jpg

Edited by Jarosław69 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarosław69

Kristofer - w "stały plus" +9 podpięty jest aku - widać biały gruby dołożony przewód .

W aucie na +9 odpinam bezpiecznik więc nie ma prądu na złączkach.

+10 pojawia się po stacyjce na pracującym silniku. Pisałem już o tym wcześniej.

Tutaj raczej nie widzę możliwości pomyłki.

 

Myślę ,że lodówka jest błędnie podpięta gdzieś po lewej stronie na którejś z 15-tek. Ale to tylko mój domysł - amatora.

Na razie nic nie kombinuję ,żeby czegoś nie sfajczyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alpo

Witam

Sprawdź napięcia na zielonej wtyczce po prawej

powinny tam być masy i plusy z wtyczki auta i one odpowiadają za pracę lodówki na 12 V podczas jazdy

w załączniku dokumentacja fabryczna elektrobloku BAN_MES2_A2_B50_030014_00_deutsch.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

Witam

Sprawdź napięcia na zielonej wtyczce po prawej

powinny tam być masy i plusy z wtyczki auta i one odpowiadają za pracę lodówki na 12 V podczas jazdy

w załączniku dokumentacja fabryczna elektrobloku attachicon.gifBAN_MES2_A2_B50_030014_00_deutsch.pdf

;)  Post #81 i następne, oraz:

[...]  "stały plus" +9 podpięty jest aku - widać biały gruby dołożony przewód .

W aucie na +9 odpinam bezpiecznik więc nie ma prądu na złączkach.

+10 pojawia się po stacyjce na pracującym silniku. Pisałem już o tym wcześniej.

Tutaj raczej nie widzę możliwości pomyłki.

Na razie nic nie kombinuję ,żeby czegoś nie sfajczyć.

 

Popatrzę wieczorem, bo teraz tylko w przelocie.

PS

Szkoda, że w okolicy ostatniego bezp. 15A nie zrobiłeś fotki tak, aby były widoczne konektory zasilacza (po delikatnym przechyleniu przewodów). Ciekawy jestem, czy są tam w ogóle jakieś wolne miejsca, bo ze zdjęcia wygląda, jakby wszystkie były zajęte :hmm:

Edited by Kristofer (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarosław69

;)  Post #81 i następne, oraz:

 

 

 

Popatrzę wieczorem, bo teraz tylko w przelocie.

PS

Szkoda, że w okolicy ostatniego bezp. 15A nie zrobiłeś fotki tak, aby były widoczne konektory zasilacza (po delikatnym przechyleniu przewodów). Ciekawy jestem, czy są tam w ogóle jakieś wolne miejsca, bo ze zdjęcia wygląda, jakby wszystkie były zajęte :hmm:

Wrzucę takie zdjątka...nie chciałem zasypać tego tematu zdjęciami.

Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

Omawiamy konkretny przypadek, więc "zasypuj" :], ew. poproś moderatorów o wydzielenie postów i założenie nowego, Twojego tematu.

 

Przy okazji, jak już jesteś:

czy dobrze kojarzę, Twoja lodówka posiada taki panel sterowania:

 

post-8228-0-95732300-1490785414_thumb.jpg

 

:hmm:

Edited by Kristofer (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarosław69

Tak . Dokładnie taki. Też strzelę fotkę jak się trochę obrobię.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarosław69

Kristofer - postaram się wkleić foty patrząc od lewej strony. Czyli najpierw 4-ry 15tki a potem 3y 10tki. - w poprzek osi EBL

Potem jest 5tka  , 15tka i 5tka. wzdłuż osi .

 

 

 

 

post-835-0-87228200-1490803630_thumb.jpg

Edited by Jarosław69 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarosław69

Następne zdjęcia


I jeszcze kilka

 

 

post-835-0-80214900-1490805373_thumb.jpg

post-835-0-85189800-1490805413_thumb.jpg

post-835-0-37493100-1490805440_thumb.jpg

post-835-0-44880400-1490805649_thumb.jpg

post-835-0-40397400-1490805677_thumb.jpg

post-835-0-87470100-1490805704_thumb.jpg

post-835-0-66779900-1490805724_thumb.jpg

post-835-0-87134200-1490805744_thumb.jpg

Edited by Jarosław69 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

O! Teraz jest, co oglądać :look:

:]

OK, zapisałem sobie zdjęcia, a będę je oglądał wieczorem (czwartek) i postaram się coś napisać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
adamdiver
W dniu 21.01.2017 o 05:20, Kristofer napisał:

Tak powinien wyglądać rozkład przyłączy Twojego zasilacza:

 

post-8228-0-68481700-1484971536_thumb.jpg

 

Opis złączy widocznych na rysunku:

 

  1 Wyj. 12 V dla obwodów obciążenia (3 pary)
  3 Wyj. 12 V dla obwodów obciążenia (3 pary)
  4 Wyj. 12 V dla obwodów obciążenia (3 pary)
  5 Wyj. 12 V dla obwodów obciążenia (3 pary)
  6 Wyj. 12 V dla obwodów obciążenia (3 pary)
  7 Wyj. 12 V dla obwodów obciążenia (3 pary))
  8 Wyj. 12 V dla pompek wody (3 pary)
  9 Napięcie sterujące obwodu wyjściowego (1 para)
10 Wyjście 12 V zasilania lodówki (1 para)
11 Wyjście 12 V zasilania oświetlenia zewnętrznego (1 para)
12 Listwa zbiorcza dla podł. inst. samochodu (piny 9/13 i 10/11)

 

Aktywne zasilanie na złączu (pin 9 i 13) służy do zasilania odbiorników przyczepy, gdy jest podłączona do samochodu.
Nie powinno być wykorzystywane do ładowania akumulatora w czasie jazdy, jeśli jest to akumulator GEL/AGM, ponieważ znacznie skraca to żywotność akumulatora, a w skrajnych przypadkach może doprowadzić do jego uszkodzenia. Akumulator żelowy zamontowany w przyczepie, można oczywiście podłączyć w tym miejscu, ale po uprzednim odłączeniu i bdb. zaizolowaniu odłączonych przewodów (z pin 9/13).

Pozwól, że podepnę się pod temat. Mam ten sam zasilacz. Potrzebuję dołożyć akumulator dla zasilania movera. Pod które złącza powinienem podpiąć akumulator  aby zasilał mi też odbiorniki w przyczepie kiedy holownik jest odpięty ? Niekoniecznie musi być ładowany, być może zamontuję solarr lub po prostu będę go ładował prostownikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
adamdiver
W dniu 19.01.2017 o 23:52, Jarosław69 napisał:

W przyczepie mam blok CALIRA MES 350 Module A2.

Podpowie mi ktoś w powyższym moim poście ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
lbuster
W dniu 30.12.2018 o 21:36, adamdiver napisał:

Pozwól, że podepnę się pod temat. Mam ten sam zasilacz. Potrzebuję dołożyć akumulator dla zasilania movera. Pod które złącza powinienem podpiąć akumulator  aby zasilał mi też odbiorniki w przyczepie kiedy holownik jest odpięty ? Niekoniecznie musi być ładowany, być może zamontuję solarr lub po prostu będę go ładował prostownikiem.

@Kristofer udzielił Ci odpowiedzi, zanim ją zadałeś i sam ją zacytowałeś:

W dniu 30.12.2018 o 21:36, adamdiver napisał:

Akumulator żelowy zamontowany w przyczepie, można oczywiście podłączyć w tym miejscu, ale po uprzednim odłączeniu i bdb. zaizolowaniu odłączonych przewodów (z pin 9/13).

Czyli odłączasz przewody 9/13, dobrze je izolujesz i w to miejsce podłączasz akumulator przyczepy.

W tym wypadku nie będziesz już mógł korzystać z aku samochodu do odbiorników przyczepy (z wyjątkiem lodówki podczas jazdy). Jeżeli byś chciał mieć taką możliwość, to wtedy należy zastosować przekaźniki, schematów jest wiele na tym forum i większość z nich ma te przekaźniki w schemacie zaszyte.

 

Tak czy siak, musisz się zastanowić, co chcesz podłączyć, bo od tego będzie zależał schemat. I tak, jeżeli planujesz solar, to do zasilacza będziesz raczej podłączał regulator napięcia a nie akumulator przyczepy.

Przykładowy schemat, na którym ja się wzorowałem. Taki schemat modyfikujesz pod siebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
adamdiver

@lbuster dzięki za podpowiedź. Odnośnie schematu jeszcze Cię pewnie podpytam o kilka rzeczy, może się uda spotkać bo mieszkasz niedaleko 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
adamdiver
W dniu 2.01.2019 o 12:23, lbuster napisał:

 

Przykładowy schemat, na którym ja się wzorowałem. Taki schemat modyfikujesz pod siebie.

U mnie jednak nie będzie solara. Odnośnie przykładowego schematu (cytowanego) co się dzieje w przypadku odpięcia holownika i podpięcia przyczepy pod zasilanie 230V ?

Zasilanie z aku przyczepy jest odcinane i urządzenia korzystają z podłączonego zasilania ?

Rozumiem, że teraz jest tak, że przy włączonym zapłonie przyczepa korzysta z aku samochodu a po wyłączeniu zapłonu/odpięciu od holownika wykorzystywany jest aku przyczepy tak ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...