Skocz do zawartości

zbiornik szarej wody


kit

Rekomendowane odpowiedzi

A propos ekologii. Gorąco polecam mydło biały jeleń całkowicie biodegradowalne i płyn do mycia naczyń https://allegro.pl/oferta/swonco-plyn-do-mycia-naczyn-biodegradowalny-750ml-8728709300?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Wtedy w zbiorniku jest szara ale przyjazna w 100%.

Wysłane z mojego H8416 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie ale środowisko jest ważniejsze. Jak kamping z miejscem do mycia garow to ludwik, a jak zmywanie w przyczepie do zbiornika to eko plyn. Trzeba się dostosować i odrobina wyrzeczenia nie powinna stanowic problemu. Gorąco zachęcam!

Wysłane z mojego H8416 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, miloszb napisał:

środowisko jest ważniejsze. Jak kamping z miejscem do mycia garow to ludwik, a jak zmywanie w przyczepie do zbiornika to eko plyn. 

 

Nie neguje
ale "eko zbrodnię" w postaci paru kropli Ludwika uważam za pomijalną  -  obyśmy tylko takie" eko zbrodnie" mieli to kulka ziemska byłaby czysta jak pupa noworodka po kapieli.  Z wielu kampingów z takiego stanowiska to do rowu leci albo w las - nie mówie ze to dobrze ale takie są realia.

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, miloszb napisał:

@tmaxxxx14 możesz podesłać zdjęcia jak to u ciebie jest zamocowane.

Wysłane z mojego H8416 przy użyciu Tapatalka
 

Witam, projekt jeszcze nie jest skończony z powodu braku kilku drobiazgów ale resztę mogę zaprezentować.

 

 

Miałem instalować jeden zbiornik ok 120l ale rozkład elementów podłogi zmusił mnie do zmiany planów.

Zamontowałem dwa zbiorniki po 70l

1489733199_Fiamma70.jpg.2090dbf6f27061232b5424322fb5da8e.jpg

Zbiornik dobrze pasuje do mojej podłogi, a w dodatku montaż dwóch zachowa symetrię masy. Aha! Ma dobrze przemyślane podłączenia.

Do zbiornika zamontowałem czujnik poziomu wody:

20200328_095304.thumb.jpg.045e67801cab220e18def7af36bd2579.jpg20200328_095257.thumb.jpg.617c53feb634a1d2a0b1a32c604cdfad.jpg20200328_102121.thumb.jpg.fec979caec41d448c080a69ab03d516c.jpg

Przy montażu chciałem jak najmniej ingerować w elementy przyczepy. Jedyne co musiałem wykonać to dwa otwory fi12 na pręt mocujący zbiorniki20200329_172159.thumb.jpg.275cddf0e71c25bd46ecf6ae6c583b6d.jpg

Zbiorniki zawiesiłem na gotowym zestawie opasek.

20200325_160538.thumb.jpg.05b6d626465a121f5ab66802ace8f79f.jpg

Połączyłem je równolegle rurą fi 40 do której zamontuję zawór spustowy sterowany z pilota (jutro kurier dostarczy). Wsporniki na zdjęciu poniżej posłużą do montażu zaworu.

20200329_172148.thumb.jpg.653a3f84905ef282261e518b21e7a31b.jpg

 

Wlew zrobiłem od góry (muszę zgodnie z waszymi sugestiami na przyłączu wykonać syfon)

20200325_160531.thumb.jpg.2f58c6fbf9c6f7ca5d602ee11f3de131.jpg

Czerwony króciec to odpowietrznik 1/2 cala. Podczas napełniania jest ok, ale przy spuszczaniu widać że mógłby być większej średnicy.

Instalację zmieniłem z oryginalnej fi 28 na ogólnodostępną fi 32

20200329_172222.thumb.jpg.25f89437f88e0aa0967b1bd5f0a8eea6.jpg20200329_172234.thumb.jpg.ced917c292025bde41b4c680cb9cf79b.jpg

Z widocznego powyżej przyłącza wyprowadzę drugi spust z zaworem kulowym 2 cale (oczywiście ze zbiornika po drugiej stronie)

Jako wskaźnika poziomu użyłem:

20200326_200843.thumb.jpg.7c4d8e8281ed7b81bdd41ed70cfaf1a1.jpg

 

Do wykonania pozostały zawory spustowe oraz syfon. Po montażu zamieszczę zdjęcia.

 

Problemem okazała się kalibracja czujnika poziomu. Montaż od góry zbiornika sprawił, że dostęp nie jest możliwy bez zdjęcia zbiornika.

Oczywiście wykonałem kalibrację "na ziemi" zalewając zbiornik ale okazuje się, że po montażu jego objętość zwiększa się chyba z 15%.

 

Pisaliście, że ten zbiornik jest za wysoki (25cm) i urwę go po pierwszym wyjeździe.

U mnie wyszło chyba ok.

Najniższym punktem zawieszenia jest belka moovera, 21 cm prześwitu.

20200329_162813.thumb.jpg.235a4dbde0566309f6df638b98125123.jpg

natomiast dół zbiorników jest 25cm nad ziemią

20200329_162734.thumb.jpg.8696db8fae0524cc30701a5b110de499.jpg

20200326_164524.thumb.jpg.0f525a916af184aeb8d7a58bfe53b375.jpg

więc chyba będzie dobrze. Prześwit holownika to 23 cm więc najpierw zahaczę podwoziem...

 

Proszę o wasze opinie co ewentualnie można poprawić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno co mi sie rzucza w oczy - zapewne troche na zapas ale jednak -  Nie stosuje się ze wzgl. na działanie karbu gwintowanych pretów jako nośne
Przez blache ramy pręt powinien byc przepuszczony w tulei a nie tak jak jest - bedzie drgał - będzie cieło

Same pasy sa ok deklarowane na 150kg  choć sprzedawcy nie opodaja czy na 1 czy na 2  tu i tak jest dość - ich konstrukcja z prętem gwintowanym nie

Nalezy jeszcze zważyć na to ze ów pret gwintowany to wydaje mi sie tzw szpilka z budmarketu - stal no nie wiem czy nawet St3s  czyli plastelina

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, kit napisał:

Nie widzą mi się te pasy na których wiszą zbiorniki ... jeszcze w połączeniu z tym "prętem" <_<

Pręt zawsze można dać grubszy i wsadzić w tuleje chociaż przy pełnym obciążeniu (ok 150kg) nie widzę problemu. 

Pasy są stalowe ale widać lekkie "uciągnięcie" przy pełnym obciążeniu dlatego założę podwójne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym to zmodyfikował Pręt grubszy i na przejściach przez "blachy" i pod pasami tuleje Do tego pasków 2x tyle i każde mocowanie (spinanie) nie jedną śrubeczką tylko z trzema :hmm:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wygląda bardzo porządnie i ładnie wykonane ale co do szczegółów technicznych to sam raczej jestem pytajacy. Skoro koledzy piszą że nie bardzo to co w takim razie zastosować jako belkę nośną, profil zamknięty alu?

Rozumiem że zbiorniki są z tyłu za osią?

Wysłane z mojego H8416 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, miloszb napisał:

Wszystko wygląda bardzo porządnie i ładnie wykonane ale co do szczegółów technicznych to sam raczej jestem pytajacy. Skoro koledzy piszą że nie bardzo to co w takim razie zastosować jako belkę nośną, profil zamknięty alu?

Rozumiem że zbiorniki są z tyłu za osią?

Wysłane z mojego H8416 przy użyciu Tapatalka
 

Pręt jest z jednego kawałka i podparty w 4 punktach. Napięty jak struna i nie wykazuje oznak ugięcia pod ciężarem. Poza tym nie przewiduję jazdy z pełnym obciążeniem. Tulejki to dobry pomysł i na pewno założę. 

Co do pasów: wytrzymają spokojnie 100kg obciążenia pionowego a przecież każdy podtrzymuje max 40kg. Można faktycznie poprawić mocowanie (więcej srubek).

Zbiorniki zamocowane za osią 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pręt był pierwszym o czym ja też pomyślałem, najłatwiej zamontować, przykrecic. Nie wymaga narzędzi poza wiertarką i kluczem. Same plusy

Wysłane z mojego H8416 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strzałkę ugięcia czy to pręta czy profila idzie policzyć - są nawet kalkulatory w necie gdzie można to zrobić na lenia :) 
programik taki tez gdzieś latał freewarowy chyba nazywał sie "beleczka"

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.