Skocz do zawartości

zbiornik szarej wody


kit

Rekomendowane odpowiedzi

40 minut temu, smok_wawelski napisał:

 

Wszywko tez cacy z tym zaworem spustowym na pilota  - szarej nie należy się kłaniać :) 
ale jednak awaryjny ręczny spust też bym przewidział elektronika czasem pada w najnieodpowiedniejszym momencie

Przewidzialem w projekcie drugi odpływ z zaworem kulowym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, tmaxxxx14 napisał:

zakładam, że może się zdarzyć jazda z pełnym zbiornikiem.

 

Abstrachując od tego czy zmiescisz sie w DMC -150kg to bardzo dużo jak na budę.
Realnie tez nigdy nie będziesz miał szarówki full wypełniony zbiornik nawet na busie to by było trochę czuć.
Jazda będzie tragiczna jeśli zbiornik nie będzie całkiem pełny - płyn to najfrancowatszy ładunek jaki można wieźć
Popatrz jak gibie cysterną jak staje na światłach albo pogadaj z kimś kto woził płynne ładunki - łeb sobie daje uciąć ze potwierdzą
Decyzja oczywiście Twoja ale jak juz tak koniecznie chcesz to 2x75l i rozłóz.

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, smok_wawelski napisał:

 

Abstrachując od tego czy zmiescisz sie w DMC -150kg to bardzo dużo jak na budę.
Realnie tez nigdy nie będziesz miał szarówki full wypełniony zbiornik nawet na busie to by było trochę czuć.
Jazda będzie tragiczna jeśli zbiornik nie będzie całkiem pełny - płyn to najfrancowatszy ładunek jaki można wieźć
Popatrz jak gibie cysterną jak staje na światłach albo pogadaj z kimś kto woził płynne ładunki - łeb sobie daje uciąć ze potwierdzą
Decyzja oczywiście Twoja ale jak juz tak chcesz to 2x75l 

Zgadzam się z Tobą w 100% dlatego zamiast jednego 120-150l zakładam dwa 70l rozmieszczone symetrycznie. DMC 2000kg

Edytowane przez tmaxxxx14 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry przeczytałem na szybko założenia - nie dopatrzyłem awaryjnego spustu

piszesz tez w załozeniach o wskaźnikach poziomu - nie daj sie wydoić na for camper - robi sie je banalnie samemu a koszt jest znikomy
śruby w zbiornik 1/4    1/2   3/4 i full   łaczysz  4 kolorowe led z opornikami na 12v  i po zabiegu - woda zamyka obwód ledy swieca
inny patent drut spawalniczy nierdzewka o rożnych  długościach w korek  zbiornika i tak samo ledy
chcesz analoga - służe uprzejmie  - po prostu Woltomierz z opornikami łączony do srub lub drutów - możliwe podświetlenie w ulubionym kolorze :) 
chcesz alarm - prosze bardzo pikacz z żarówki na 12v i łączysz na ostanim full poziomie :) 

ładna tabliczka  - namaluj w Corelu i do grawerowania na cnc za parę zł

11 minut temu, tmaxxxx14 napisał:

DMC 2000kg

fest kawał budy :)
a MW ?

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, smok_wawelski napisał:

sorry przeczytałem na szybko założenia - nie dopatrzyłem awaryjnego spustu

piszesz tez w załozeniach o wskaźnikach poziomu - nie daj sie wydoić na for camper - robi sie je banalnie samemu a koszt jest znikomy
śruby w zbiornik 1/4    1/2   3/4 i full   łaczysz z 4 kolorowe led z opornikami na 12v  i po zabiegu - woda zamyka obwód ledy swieca
inny patent drut spawalniczy nierdzewka o rożnych  długościach w korek  zbiornika i tak samo ledy
ładna tabliczka  - namaluj w Corelu i do grawerowania na cnc za parę zł

a MW ?

Już się dałem wrobić ? ale działa super. Koszt 380zł ?

MW 1450kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, tmaxxxx14 napisał:

ale działa super. Koszt 380zł ?

MW 1450kg

trudno stało się - coś to ciekawego kupił  ? - linknij jak możesz chętnie zerknąłbym moze co do busa podpatrze ciekawego :) 

no to spoko zmieścisz się w DMC ale francowatej  jazdy to nie zmieni :) a i nie na każdym MOPie zrzucisz jeszcze Pawełek jeszcze wszędzie nie pomontował nam słupków - to niestety w PL  raczkuje dopiero
 

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, tmaxxxx14 napisał:

Zastanawiam się nad tym dolnym wlewem... być moze masz rację i będzie to spore ułatwienie. Sprawdzę to jutro.

Co do miejsca... u mnie przez środek przyczepy przechodzi wspornik podłogi który dzieli ją na dwie połowy. Czy zamontowanie zbiornika 150kg po jednej stronie po długości nie wpłynie na warunki trakcyjne? (zakładam, że może się zdarzyć jazda z pełnym zbiornikiem.) Montaż po szerokości to max 80cm. Nie mam doświadczenia z jazdy. 

20200321_181534.jpg

U mnie jest tak samo. Dlatego założyłem dwa.

Teraz wsadziłbym jeden duży. W ciągu 13 lat nie zdarzyło mi się abym jechał z pełnym więcej niż kilometr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, AdamH napisał:

W ciągu 13 lat nie zdarzyło mi się abym jechał z pełnym więcej niż kilometr.

z parceli na zrzut na kampie ?    z dzika czy z kempingu  do zrzutu na MOPie lub innego podobnego ?    krateczka burzowa ?
sorry nie zarzucam kłamstwa ale zarówno w PL jak  i gdzie indziej też  - wydaje mi się to nierealne żeby zrzuty były co kilometr wyłączywszy  ten pierwszy przypadek o który zapytałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szara woda na forum ma różne definicje.  Sądzę, że coś wiem na ten temat skoro w firmie mam galwanizerię i to od 20 lat.  Woda po mojej kąpieli, myciu szklanek czy patelni po jajecznicy nie jest szkodliwa dla środowiska. Choć przyznaję, są ludzie którzy twierdzą, że każdą szarą wodę należy odstawić do oczyszczalni. Należy we wszystkim zachować zdrowy rozsądek . Jeżeli mogę zrzucić blisko w wyznaczonym miejscu to tak jeżeli nie to do rowu.

Co ciekawe odprowadzenie szarówki do krzaków było za akceptacją właściciela kempingu w Danii, czy Niemczech. Trzeba wiedzieć co się wylewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam ja bynajmniej Cie nie atakuje
Też uważam ze szara ma podobna definicje jak napisałeś - oraz tez uważam ze gdyby tylko takie "zbrodnie" ekologiczne były popełniane jak spuszczenie szarówki do kratki burzowej czy nawet rowu to świat byłby bajką.    Jedynie co tu możne złe to parę kropli Ludwika i błoto z takiej szarówki :) 
Napisałem po gadce o MOPach - przyznasz chyba ze wtedy ten 1km jest nie realny :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie spód wygląda tak. Głównie przeszkadzają rury ogrzewania. Odpływ obecny i tak do demontażu /przeróbki. Na środku mam jeszcze spust wody z bojlera. Po drugiej stronie osi, gdzie byłoby lepiej mam podobnie plus jeszcze cięgło od hamulca, nieprzenoszalne raczej.

Także na montaż stycznie do podłogi nie ma szans.

0e029812e9f4ab45f557b3a7bf2f76a4.jpg&key=c69ff5036819bbd59118334e5ead5a54e7268ef8e29b1e355b259e64a9ce10bdb71e05bf17ca65518b08a2642bb0b952.jpg&key=56ad3689a66f9f8e4c238159619857011e51c3b78179dc169501b2ee95d43f66

 

Wysłane z mojego H8416 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, smok_wawelski napisał:

Adam ja bynajmniej Cie nie atakuje
Też uważam ze szara ma podobna definicje jak napisałeś - oraz tez uważam ze gdyby tylko takie "zbrodnie" ekologiczne były popełniane jak spuszczenie szarówki do kratki burzowej czy nawet rowu to świat byłby bajką.    Jedynie co tu możne złe to parę kropli Ludwika i błoto z takiej szarówki :) 
Napisałem po gadce o MOPach - przyznasz chyba ze wtedy ten 1km jest nie realny :) 

 

Nie odczytuję tego za atak?.  Wydaje mi się, że zamontowanie pompki wodnej od pralki to dobry pomysł ( przemieli włosy, fusy - jeszcze mi się nie zatkała - nie rdzewieje a kosztowała 48 zł ). Potrafię odprowadzić szarówkę na 15 m, Zwykle gdzieś dosięgnę.  A Ludwik to najlepszy środek  - chorwacki mariner chciał kupić od nas cały zapas jak mu zneutralizowałem plamę oleju szybciej i lepiej niż jego drogi środek.  Ludwika bym się nie bał ale błota tak.  Na MOPach są kratki ściekowe - można do nich lać bo ma do nich ściekać brud z ciężarówek. I często z olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz ze przymierzam sie do takiej przepompowni - ja w sumie jeżdżę mało na porządne kempingi z kanaliza natomiast 50-50 jeżdżę dziko-marny kamp/pole  nie jestem też typem sprintera w japońskim stylu i czasem jak jest fajnie to stoję w jednym miejscu kilka dni 
Teraz po zmianie budy na  busa pewnie będę częściej ruszał auto - ale nie wykluczam  załadowania lodówy i stania a środka lokomocji jako rower - może rampa na tyłku busa i mały skuterek - pożyjemy zobaczymy i w takim kamperowaniu będę pewnie czasem bardzo podobny do poprzedniego przyczepowego wcielenia wiec  rozwiązanie przepompówki jest fajne :) 

Kratka - jest patent nawet na leniucha  zrzucić  - kamerka patrzy sobie na spód celowanie najazd i pyk elektrozaworek :) 

A Ludwik - fakt jest już legendą Polski tak jak paluszki z bliskiej nam Skawińskiej "Kawy" będącej niestety dziś nie bardzo polskim  Bahlsenem.

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, miloszb napisał:

U mnie spód wygląda tak. Głównie przeszkadzają rury ogrzewania. Odpływ obecny i tak do demontażu /przeróbki. Na środku mam jeszcze spust wody z bojlera. Po drugiej stronie osi, gdzie byłoby lepiej mam podobnie plus jeszcze cięgło od hamulca, nieprzenoszalne raczej.

Także na montaż stycznie do podłogi nie ma szans.

0e029812e9f4ab45f557b3a7bf2f76a4.jpg&key=c69ff5036819bbd59118334e5ead5a54e7268ef8e29b1e355b259e64a9ce10bdb71e05bf17ca65518b08a2642bb0b952.jpg&key=56ad3689a66f9f8e4c238159619857011e51c3b78179dc169501b2ee95d43f66

Jeżeli założymy, ze nie będziemy jeżdzić z pełnym zbiornikiem to zamocowanie płaskiego pod podłogą jest prostsze. Przesunięcie do przodu czy do tyłu spowoduje zmniejszenie lub zwiększenie nacisku na hak o - myślę - nie więcej niż 30 kg.  Jakie to ma znaczenie na kilkuset metrach?   Albo zamocowanie go niecentrycznie. Nacisk chwilowy koła większy o 50 - 70 kg.    Bez znaczenia.  Lepiej zadbać o zabezpieczenie przed mrozem. czyli jak najkrótsze przewody doprowadzające wodę. Większe spadki a najlepiej montaż pod odpływami. Wtedy brak przewodów a ponieważ zbiornik montujemy " do góry nogami" to mamy dostęp do czyszczenia i uszczelnienia dopływów i odpływów. Ja w zimie dosypuję soli do szarówki. Pompka i zawór kulowy jest z plastiku  - nie rdzewieją.  Przy dwóch zbiornikach zastosowałem jedno ich połączenie - jak najniżej - i odpowietrzyłem oba. Zbiornik ze spustami jest minimalnie niżej.

Teraz do swojej cepki zrobiłbym jeden długi i płaski o zmiennej wysokości - jak rama - i montowałbym go po prawej stronie od koła do spustu z brodzika. Bezpośrednio przy ramie.  Miałby  około 1,5 m długości  chyba 0,5 m szerokości i pojemność 100 -120 l. Spusty wody ( wszystkie ) wchodziły by bezpośrednio do zbiornika. Pompka od pralki i ręczny zawór kulowy 2 cale  -  koniecznie.

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.