Skocz do zawartości

bus jako holownik


kit

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym w tym temacie zorientować się jak na holownik nadają sie busy? ale takie te najmniejsze i wersjach osobowych? :) np Ducato, Boxer, Jumper, Vito, Transporter itp Może ma ktos jakies doświadczenia i się nimi podzieli? :) Napewno na plus są gabarty przez co mamy zmniejszony opór powietrza i duża masa co zmniejsza odczuwalność budki A czy do minusów nie będzie można zaliczyć komfortu, zawieszenia, stosunkowo słabych silników (mało KM)??? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Miałem VW LT-28 z silnikiem 2,5 TDI 102KM. Autko nie miało większych problemów z holowaniem 1200 kg przyczepy. Jedyną bolączką był brak blokady mechanizmu różnicowego co w połączeniu z tylnym napędem powodowało kopanie się auta w miękkim gruncie. Komfort jazdy przyzwoity, zużycie ON ok 12l/100km ( z przyczepą). No i DMC zestawu przekraczało 3,5T czyli wyższa kat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam do holowania t4 i mogę dodać parę uwag. Jeśli chodzi o obawy co do mocy silnika to chyba nie ma co się martwić. Zazwyczaj w autach o których mówimy są montowane diesle i dają radę (teraz mam w aucie 2,5tdi,wcześniej miałem 2,4 d).Jeśli chodzi o spalanie paliwa i stabilność jazdy ,to też bym powiedział,że jest ok. Bus ma dużą masę ,przez co przyczepa jest mało odczuwalna,podmuchy boczne wiatru są mniej groźne niż przy holowniku osobówce,a spalanie podczas tegorocznych wakacji wyszło mi ok 9l/100km przy spalaniu innych z karawany na wyższym poziomie(alhambra kumplowi spaliła 10,6 a zafira innemu 11,1 przy podobnych gabarytach przyczep).Natomiast jeśli jeździsz osobówką to na pewno odczujesz spadek komfortu jazdy bo bus to bus.Większ przestrzeń w aucie to zawsze (wysokość) to zawsze mniejszy komfort,większy hałas i inne odczucia podczas jazdy. Ja jednak przy wszystkich wadach i zaletach zestawu z busem polecam takie rozwiązanie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w tej chwili ciągam budkę vanem ,zmiana z osobówki na pojazd większy i wyższy przede wszystkim podniósł się komfort jazdy .Jazda pod wiatr osobówką i nadjeżdżający z przeciwka TIR to był stres,te szarpnięcia .Pojazd i przyczepa stanowi prawie jedną bryłę ,jest naprawdę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak sie ma sprawa mocy? silniki busów za mocne nie sa ale skrzynia ma inne przełożenia jak osobówka więc taki busik nie powinien odczuwać górek, wiekszego bagażu itd? dobrze myśle? Niechciałbym jeździć "osiołkiem" i lubie jak auto ma pociagnięcie nawet z przyczepą :)

 

Mymlon ale przy budce obciążasz tylna oś i powinna mieć lepsza przyczepność niż na pusto więc w roli holownika tylny napęd chyba nie jest najgorszym rozwiązaniem co? mona kupić busa 4X4 i po sprawie tylko kwestia kosztów i części bo to rzadkie egzemplarze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując busa nie licz na sportowe osiągi, bo przeznaczenie auta jest inne, ale na pewno lepiej się jeździ busem jak jest parę kucyków pod maską. Jednak jak wcześniej pisałem komfort jazdy w każdym busie będzie niższy niż w limuzynie, choć wygoda podróżowania (miejsce na bagaż, rowery,i co jeszcze chcesz),przemawiają za busem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując busa nie licz na sportowe osiągi, bo przeznaczenie auta jest inne, ale na pewno lepiej się jeździ busem jak jest parę kucyków pod maską. Jednak jak wcześniej pisałem komfort jazdy w każdym busie będzie niższy niż w limuzynie, choć wygoda podróżowania (miejsce na bagaż, rowery,i co jeszcze chcesz),przemawiają za busem.

 

Nie do końca jest to prawda. Pamiętaj, że bus busowi nie równy. Porządny VW Multivan (i wyższe wersje Caravelle) niczym nie ustępują osobówkom, nawet tym z wyższej półki. Oczywiście przełożenia w skrzyni są inaczej zestrojone a silniki bardziej ustawione na wyższy moment niż na moc, ale przy ciągnięciu przyczepy to są akurat zalety. Komfort jazdy na pewno nie jest niższy niż w osobówkach - patrzeć tylko trzeba na oryginalnie produkowane wersje osobowe tych aut, a nie na przeróbki ze zwykłych transporterów. Taki samochód ma zupełnie inne zawieszenie, wygłuszenia i silnik niż wersja transportowa. VW T5 to auto dłuższe od VW Passata kombi o 7 cm i szersze o 6 cm , więc nie jest to jakaś kolosalna różnica.

Na T4 2,5 TDi ciągniecie przyczepy kempingowej o DMC 1000 czy 1500 kg nie robi żadnego wrażenia, spalanie nieznacznie tylko wzrasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4x4 drogie, części mało faktycznie. Może w moim powinienem wozić jeszcze dodatkowy balast :) Ale te mniejsze busiki typu transporter mają napęd na przód. Mi bardzo dobrze się jeździło busem, nikt nie narzekał, że mu ciasno. A komfort jazdy nie jest wcale taki niski. Wiadomo, że jest trochę głośniej ale duży rozstaw osi powoduje, że nie skaczesz po garbach jak osobówką. Wysoki i stosunkowo płaski przebieg momentu obrotowego sprawia, że autko dość żwawo przyśpiesza wiec nie będziesz zawalidrogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mymlon ale przy budce obciążasz tylna oś i powinna mieć lepsza przyczepność niż na pusto więc w roli holownika tylny napęd chyba nie jest najgorszym rozwiązaniem co? :)

 

 

A się wtrące :)

Mieliśmy transita. Napęd tył. Zimą bez obciążenia tragedia. Nacisk na hak 50-100kg przyczepy towarowej niewiele pomagał.

 

W teraźniejszym sprinterze jest troszeczkę lepiej. Choć na trawce i tak mieli jak jest jakaś górka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A się wtrące :)

Mieliśmy transita. Napęd tył. Zimą bez obciążenia tragedia. Nacisk na hak 50-100kg przyczepy towarowej niewiele pomagał.

 

W teraźniejszym sprinterze jest troszeczkę lepiej. Choć na trawce i tak mieli jak jest jakaś górka...

 

tak patrząc to jednak tylny lepiej spbie radził z budką, przynajmniej w osobowych

w Gackach wiosną tylnonapędówki (MB, SIERRA) wyszły, mój maksiu nie miał szans :)

 

WV miał 4x4, więc można pomyśleć jeśli ma to być głównie holownik

 

a co do mocy to faktycznie są inne przełożenia niż w osobowych, jeździłem busem z takim samym silnikiem jak w osobowym (merc 207 i W123, oba z 2400)

207 dużo lepiej zbierała się na starcie, ale przy 100km/h kończyły się obroty, beczka szła do 160km/h

z przyczepą i łódką też 207 radziła sobie całkiem fajnie

niestety hałas był niemiłosierny, ale to wczesne lata 80, od tego czasu wiele się zmieniło w autach dostawczych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem rozwiązany hehe%281%29.gif wczoraj nabyliśmy MB V-klase (nie mylić z Vito) i przekonamy się na własnej skórze jak w roli holownika sie sprawdzi :) dodam że kupiliśmy najmocniejszą wersje i myśle że mocy nie będzie brakowało Solo wymiata lepiej od wiekszości osobówek :) Przy sporej masie i gabarytach powinien się sprawdzić przy budce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem rozwiązany hehe%281%29.gif wczoraj nabyliśmy MB V-klase (nie mylić z Vito) i przekonamy się na własnej skórze jak w roli holownika sie sprawdzi :)

 

Gratulować i życzyć miłej i bezproblemowej eksploatacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem rozwiązany hehe%281%29.gif wczoraj nabyliśmy MB V-klase (nie mylić z Vito) i przekonamy się na własnej skórze jak w roli holownika sie sprawdzi :) dodam że kupiliśmy najmocniejszą wersje i myśle że mocy nie będzie brakowało Solo wymiata lepiej od wiekszości osobówek :) Przy sporej masie i gabarytach powinien się sprawdzić przy budce :)

 

Kit - gratulacje.

Ja na co dzień jeżdżę VW Multivanem i jestem bardzo zadowolony, nawet bardziej niż z osobówek :) - takie małe zboczenie.

Masz diesla czy benzynę? Ja przy dieslu 2,5 Tdi (102 KM) nie odczuwam jakiegoś zwiększonego apetytu na paliwo przy ciągnięciu przyczepy.

Powinieneś być bardzo zadowolony, czego szczerze życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.