Skocz do zawartości

Akumulator W Przyczepie


piotr1

Rekomendowane odpowiedzi

A czy szukając akumulatora 60-70Ah można równoznacznie traktować określenie głębokiego rozładowania co żelowy? Czy jest to ta sama grupa akumulatorów? Pytam, gdyż pod hasłem żelowe jest ich znacznie większy wybór - przynajmniej w sieci.

 

jak kupowałem mój aku to sprzedawca powiedział że do solara musi być aku z oznaczenjem C100 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do Was:

Akumulator, z racji tego że będę go używał rzadko podłączam tak jak NICKT. Czyli aku w przedziale gazowym, gniazdo 13-pin na dyszlu, i po dojechaniu na "dzikie miejsce", odpinam wtyczkę od auta, i wpinam w gniazdo na dyszlu.

Klemy i gniazdo już mam. Powiedzcie proszę jaki przewód kupić, oraz upewnijcie mnie czy dobrze to podłącze.

Patrząc na schematy gniazda 13 PIN planuje tak:

plus+ pod PIN nr 9

minus - pod PIN 13

Nic innego nie podłączam.

Dobrze myślę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, tak jak napisałeś będzie dobrze.

Ja korzystam z takiego schematu gniazda 13 pin.

 

Pozdrawiam serdecznie.

post-1979-0-18881100-1310581130_thumb.jpg

Edytowane przez California (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy, którzy mają solary wpięte w instalację przyczepy, a w przyczepach akumulatory żelowe, mogą mieć kolejny problem. Otóż podczas jazdy, a także w wielu wypadkach na postoju, przyczepy zasilane są z akumulatora samochodowego, który jest baterią kwasową. Jeżeli w przyczepie mamy wpięty w instalację akumulator żelowy, to jest on połączony równolegle z akumulatorem z samochodu. I teraz kiedy jedziemy ładowanie z alternatora idzie na aku z auta i do aku w budzie, a jak wiadomo, inaczej powinny być ładowane baterie żelowe od baterii kwasowych. A co będzie jak wyładuje się jeden aku? Czy nie będzie go ładował drugi, tracąc swoją moc? Dalej, czy solar na dachu, zamiast ładować akumulator w dudzie, nie będzie ładował dwóch baterii jednocześnie?

Edytowane przez terenowiec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy, którzy mają solary wpięte w instalację przyczepy, a w przyczepach akumulatory żelowe, mogą mieć kolejny problem. Otóż podczas jazdy, a także w wielu wypadkach na postoju, przyczepy zasilane są z akumulatora samochodowego, który jest baterią kwasową. Jeżeli w przyczepie mamy wpięty w instalację akumulator żelowy, to jest on połączony równolegle z akumulatorem z samochodu. I teraz kiedy jedziemy ładowanie z alternatora idzie na aku z auta i do aku w budzie, a jak wiadomo, inaczej powinny być ładowane baterie żelowe od baterii kwasowych. A co będzie jak wyładuje się jeden aku? Czy nie będzie go ładował drugi, tracąc swoją moc? Dalej, czy solar na dachu, zamiast ładować akumulator w dudzie, nie będzie ładował dwóch baterii jednocześnie?

 

Witam, to też najlepiej mieć w przyczepce akumulator kwasowy np taki http://www.sklepcent...5601-p-337.html i problem z głowy, nie wiem dlaczego wszyscy się tak upierają nad tymi żelowymi. Tak jak kolego piszesz mając dwa różne akumulatory w zestawie istnieje konflikt zasilania ich. I teraz jest opcja ( accu żel) rozłączenia zasilania akumulatora w przyczepie od holownika ( niech ładuje podczas jazdy tylko solar - jeśli jest słońce ), lub opcja 2 accu z linku i po problemie. Jeśli chodzi o ładowanie accu z solara to regulator w zależności jaki kupisz bo są tylko na jeden accu i z możliwością dwu accu ( w zależności który jest bardziej rozładowany)

 

Pozdrawiam serdecznie.

Edytowane przez California (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy rozmawiałem w sprawie aku z dystrybutorem i zasugerował mi, że przy małym zapotrzebowaniu na energię coś takiego może mi wystarczyć. Akumulator firmy Baner: http://www.akumulatory-baterie.eu/sklep/product_info.php?products_id=204&manufacturers_id=23

Jest jeszcze tańszy model 72Ah za kwotę 390zł brutto. Czy nie są to oby akumulatory żelowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, akumulatory z serii Energy Bull są właśnie do karawaningu, jachtingu, itp. gdzie dochodzi do głębokich rozładowań a jeśli chodzi o jego pojemność to jużnikt tego ci nie podpowie bo nie znamy twojego zapotrzebowania energetycznego , zrób sobie bilans potrzebnej mocy i wtedy ci wyjdzie jaki accu potrzebujesz aby energii ci nie brakło.

 

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, co sądzicie o akumulatorze ZAP Sznajder AGM EXPEDITION PLUS 95Ah.

Chce takie coś kupić, głownie do movera. Polecił mi go sprzedawca zamiast Bannera Energy Bull i zamiast Zap Sznajder Energy plus. Co o tym sądzicie warto czy nie? Dodam tylko, ze oferuje mi go w cenie 530zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Szukam miejsce na akumulator. Skłaniam się do normalnego kwasowego rozruchowego, ewentualnie kwasowy, przeznaczony do przyczep, który lepiej znosi głebokie rozładowania. najbardziej chciałbym go umieścić za trumą. Miejsca jest tam niewiele bo jest ciasno od kabli i rur od rozprowadzenia powietrza od trumy. Jeśli te rury poodpycham na bok i przewody poprzesuwam to aku o wymiarach 36x18 powienine się tam zmieścić, ale będzie ciasno. Poza tym bezpośrednie sąsiedztwo trumy i innego okablowania. Mogę go spróbować oddzielić płytami XPS grubości ok 2 cm od trumy i od kabli. Czy taka lokalizacja jest dopuszczalna?

 

211346980_lokalizacjaakumulatora.thumb.jpg.c391203c171fbb16064ff4013a8eea91.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy standardowym AKU musisz wyprowadzić rurki z gazem na zewnątrz przyczepy. Jeżeli dopiero kupujesz AKU to dwa razy się zastanów.

Za piecykiem to kiepskie miejsce ze względu na wysokie temperatury przy działaniu piecyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie słabe miejsce z powodu dostępu w razie czego do Aku oraz bliskości podwyższonej temp. Tak jak Ibuster napisał bierz AGM . Lepiej raz wydać troszkę więcej ale zdrowiej i dłużej Ci posłuży .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jak już koledzy wyżej wspomnieli to to miejsce to bardzo złe miejsce na umiejscowienie akumulatora ze względu na dość wysokie temperatury w tym miejscu. Wiem że znalezienie optymalnego miejsca blisko osi na taki ciężar to nie lada problem w wielu przyczepach, jednakże należało by przenieść accu do bakisty pod siedziskiem przed lub za osią w miarę możliwości jak najbliżej. Jednakowo chciałbym zwrócić uwagę na odpowiednie zabezpieczenie instalacji przy tak dużym accu  odpowiednim lub odpowiednimi bezpiecznikami jak najbliżej ogniw. Jeśli chodzi o sam typ accu to jak wcześniej wspomniano AGM sa najbardziej stosownym typem do karawaningu. W razie jeszcze jakichkolwiek wątpliwości pytaj zanim popełnisz błąd który będzie trudno poprawić.

Pozdrawiam serdecznie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.