Jump to content
Lepciak

ADAC plus

Recommended Posts

Sisar

To widzę, że nie byłem sam :) 

A Tobie adje co sie stało?

 

 


Kilka pytań

 

- jak dzwoniłeś zgłosić problem to  w jakim języku była rozmowa ?

- rozumiem, że lawety i auto zastępcze było za darmo ?

- rozumiem, że 100% kosztów części i naprawy auta płaciłeś sam ?

 

 

ad. 1 - Dzwoniłem pod polski numer tel ADAC tj: +48 61 831 98 88 i odezwała się pani po niemiecku a ja ją spytałem czy możemy po polsku rozmawiać na co ona, że oczywiście (kiedyś gdzieś słyszałem, że w Polsce można po polsku i sprawdziło się).

ad. 2 - tak, laweta do przyczepy i auto osobowe z kierowcą (drugim laweciażem) dla mnie i rodziny były za darmo.

ad. 3 - tak, 100% płaciłem sam, choć pani z ADAC pytała czy będę miał pieniądze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daniel DJR

Witaj

Na pocieszenie: Te nowsze szybciej się psują i więcej kosztują.

A tak na szybko: które obecne auto ma sprzęgło klasyczne? I to jeszcze bez dwu masy?

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kajetan

Witaj

Na pocieszenie: Te nowsze szybciej się psują i więcej kosztują.

A tak na szybko: które obecne auto ma sprzęgło klasyczne? I to jeszcze bez dwu masy?

Pozdrawiam

 

Rozwiązanie przeniesienia momentu z silnika na skrzynię biegów jest nadal klasyczne-poprzez tarczę cierną. Zmieniła sie tylko konstrukcja sprzęgła i sterowanie wysprzęglikiem. Linkę zastąpiła hydraulika. Zresztą prawie bezawaryjna. Nasz kolega miał dużego pecha :( Linki, stosowane w starszych autach były mniej długowieczne, jednak ich wymiana  znacznie mniej skomplikowana. 

 

Problem z hydrauliką to wysprzęglik, zintegrowany z łożyskiem wyciskowym. Drogi i do jego wymiany trzeba demontować skrzynię...

 

A koło dwumasowe spotykamy w zasadzie głównie w dieslach i mocnych benzynach. Zastąpiło tarczę z tłumikiem drgań skrętnych, który nie wytrzymywał dużych momentów obrotowych w nowoczesnych dieslach. Jeżeli pójdziesz do salonu i kupisz samochód z silnikiem 1,6 Pb a nawet 2,0 Pb, masz duże szanse na to, że będzie tam "klasyczne" sprzęgło bez dwumasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gch10

Wczoraj wróciliśmy z majówki....

Byliśmy u Państwa Laskowskich... (...)

 

Witaj Sisar, opowieść jak z bajki, groźnie się zapowiadało a szczęśliwie się skończyło, no może nie dla portfela.

 

Ciekawi mnie czy coś zmieniło się u Państwa Laskowskich. Jakie obecnie są ceny, warunki. Byłem tam w poprzednią majówkę i bardzo miło wspominam pobyt. Ja niestety skutecznie zniechęcony pogodą, tegoroczną majówkę spędziłem w przydomowym ogrodzie... ale plany są na ostatni weekend maja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sisar

U mnie na szczęście koło dwumasowe nie było do wymiany - tylko czyszczenie bo się zalało płynem.....

 

 

Dokładnych cen nie znam jednak za 4 noce z prądem (są nowe skrzynki co 40 metrów), za 3 osoby zapłaciłem 144 zł. Z tym, że 3 noce byłem bez auta :) sama przyczepa choć nie wiem czy to miało jakieś znaczenie jeśli chodzi o koszta?

Pierwszy raz tam byłem i zaskoczyła mnie mała powierzchnia tego pola - na zdjęciach wygląda na więęęększe, a w rzeczywistości to takie przedłużenie podwórka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
adje

 Zmieniła sie tylko konstrukcja sprzęgła i sterowanie wysprzęglikiem. Linkę zastąpiła hydraulika.

Jeśli chodzi o sterowanie obydwa rozwiązania od dawna były stosowane równolegle. Przykład? W służbie rodzinnej był kiedyś poczciwy Moskwicz 408 rocznik 1968 gdzie sterowanie było hydrauliczne :skromny:

Share this post


Link to post
Share on other sites
gch10

Dokładnych cen nie znam jednak za 4 noce z prądem (są nowe skrzynki co 40 metrów), za 3 osoby zapłaciłem 144 zł. Z tym, że 3 noce byłem bez auta :) sama przyczepa choć nie wiem czy to miało jakieś znaczenie jeśli chodzi o koszta?

Pierwszy raz tam byłem i zaskoczyła mnie mała powierzchnia tego pola - na zdjęciach wygląda na więęęększe, a w rzeczywistości to takie przedłużenie podwórka :)

Czyli nic się nie zmieniło oprócz skrzynek, spoko, dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kluchojady

 

To widzę, że nie byłem sam :)

A Tobie adje co sie stało?

 

 

Że tak napisze "klasycznie": turbina, panewki, wysprzęglik, oczywiście nie na raz :ee:

Auto z przebiegiem niecałych 200k km wg ASO

Share this post


Link to post
Share on other sites
witus

Zainteresowałem się trochę tym ADAC. Generalnie fajna sprawa. Jak to najszybciej załatwić jest gdzieś o tym na naszym forum ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
GregorY

też jestem zainteresowany ADAC, ale podobno w polsce nie ma tego jak załatwić?

Doczytałem gdzieś, że ADAC w Polsce współpracuje ze Starter24, ale z nimi mam średnie doświadczenia - w sensie pozytywnym oczywiście.

 

Asistance typu: taksiarz i hol do najbliższego warsztatu/parkingu mało mi odpowiada.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

było było - i to całkiem niedawno - nie mam czasu szukać. Całość załatwia się mailem - jest kontakt do gościa, impreza kosztuje ok  83E  + przelew za granicę ( u mnie kilkanaście zł). Całość do załatwienia w 5-15 dni bez problemu.

 

poszukajcie o assistance dla przyczepy

Share this post


Link to post
Share on other sites
bodzioklb

mialem w zeszlym roku assistance w PZU - dziala w  wiekszosci krajow europejskich i wszystkie UE...

obejmuje przyczepe rownież... calosc kosztowala chyba 320 zł

Share this post


Link to post
Share on other sites
witus

http://jazdawde.pl/ile-czasu-trwaja-formalnosci-zwiazane-z-czlonkostwem-w-adac-vt20.htm

 

Wygrzebałem na camperteamie. Szybko mi odpisał, że mogę to zrobić przez jego stronkę.

 

 

Ostatnio żółte autko z napisem starter pomagało mi przy służbowym skoda roomster, pan 20 min walczył z komputerem nie umiał podłączyć się do kompa skody. Stwierdził, że jakieś dziwne te skody ostatnio ;) a to dwuletni roomster z najpopularniejszym w Polsce silniczkiem benzynowym. Oczywiście wezwał dużą lawetę bo mu nie poszło. Nadgryzione były przez zwierzątka przewody od świec więc wg mnie do naprawy na drodze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
konrad_b

mialem w zeszlym roku assistance w PZU - dziala w  wiekszosci krajow europejskich i wszystkie UE...

obejmuje przyczepe rownież... calosc kosztowala chyba 320 zł

 

Bodzio, ale obejmowało też np awarię przyczepy, tzn np pęka oś w przyczepie, przyjadą i wezmą budkę ? (dadzą zastępczą ? ;))

bo mój assistance też obejmuje przyczepę, ale chodzi o holowanie w przypadku awarii holownika, tzn jak padnie auto

to jak w opisywanym przypadku, biorą auto na lawetę a budkę na hol.

reszta to już kwestia pakietu, ja mam podstawowy, czyli holowanie do warszatu, z limitami, na kemping raczej nie zaciągną

ale powinni podstawić zastępcze auto ... z hakiem :hmm:

 

mam nadzieje że nie będzie okazji sprawdzić jak działa w rzeczywistości ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sisar

O właśnie... Ja załatwiałem swoja kartę ADAC przez tego gościa co to link podał WITUS... Gość uprzejmy, słowny, przelałem mu pieniądze i szybko załatwił tak jak trzeba :) Kartę otrzymałem pocztą po niespełna 3 tygodniach.

Pomyślicie co on z tego ma ? :) Ano za każdego poleconego członka otrzymuje się różne nagrody od ADAC: walizki, namioty, narzędzia itp....

 

ale polecam.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...