Skocz do zawartości

Uszkodzone nadkole. Hobby 400 1994 r


Jacek D

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szkoda kolego "kogucie" iż twa wiedza spaliła na panewce i że nie potrafisz poprzeć swych teorii dowodami ( fotki, pdf, instrukcja montażu) czy chociażby opisem użytkowników mających zawieszenie z elementami sprężystymi metalowymi w ilości jak opisałeś "6szt" i to jeszcze o różnych wymiarach  :hmm: . Tak więc drogi kolego wykazałeś się wiedzą godną nowicjusza a sprawiasz wrażenie "mistrza Karawaningu"  :pad:  o ignorowaniu tobie nie znanych faktów ( wiedzy) już nie wspomnę.

 

Pozdrawiam serdecznie i możesz już nie zaśmiecać tematu i pozostaw moją wypowiedź bez odpowiedzi, gdyż niczemu konstruktywnemu nie służą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 204
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja się dorobisz kampera z osią ALKO to poznasz wielu użytkowników takiego sprzętu o którym nigdy nie słyszałeś .... na tą chwilę używaj cepki i  wzdychaj obrażając praktyków :miga:  powodzenia ...jadę na urlop :slina:  szkoda czasu na takie pieprzenie głupot :oslabiony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwując temat nasuwa mi się pytanie to jaka jest prawidłowa odległość opony od nadkola :hmm: ? zacząłem oglądać swoją hobby i zauważyłem że odległość błotnika zewnętrznego do felgi to 3 cm po obu stronach ale są ślady ocierania nadkola o oponę tyle że po zewnętrznej stronie opony na jej boku. Przeglądjąc zdjęcia w necie to ta odległość w tych przyczepach nie jest zbyt duża :hmm: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem ok 2 cm od felgi do nadkola. Po naprawie mam ok 6 cm. Zrobie fotki i wkleje to zobaczysz jak to teraz wygląda. Ale jezeli uważasz ze masz nisko to naprawde nie ma sie czego bać. Naprawa jest banalnie prosta i mozna zrobic to w godzine. Może wystarczy odwrócenie belki i przesmarowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kogut, wyluzuj trochę. Czasami warto dac sobie trochę czasu na odpowiedź, by emocje nie ponosiły.

 

Ja się dorobisz kampera z osią ALKO to poznasz wielu użytkowników takiego sprzętu o którym nigdy nie słyszałeś .... na tą chwilę używaj cepki i  wzdychaj obrażając praktyków :miga:  powodzenia ...jadę na urlop :slina:  szkoda czasu na takie pieprzenie głupot :oslabiony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 10 miesięcy temu...

Nie ma co się unosić... jeśli ktoś piszę, że mu pomogło to niech sobie spawa. Ja też spróbuję tej formy renowacji bo w wyspecjalizowanym zakładzie powiedzieli mi 200zł robocizna + od 300 do 800zł części a nowe osie po 1300zł są na allegro więc spróbować warto bo tak to u mnie wygląda:

 

post-14451-0-56191400-1405442174_thumb.jpg

 

Ale moja oś chyba jest jakaś inna (przyczepa z 74 roku) i nie mogę znaleźć śruby oznaczonej numerami 9-10-11. Czy ktoś wie gdzie odkręcić tą oś, żeby ją wyciągnąć?

post-14451-0-98512100-1405442334_thumb.jpg post-14451-0-17894200-1405442336_thumb.jpg post-14451-0-93379100-1405442336_thumb.jpg

 

Dodatkowo wymontowałem amortyzator wydaje się być zapieczony. Czy ktoś wie jak sprawdzić czy jest on sprawny?

 

post-14451-0-20429900-1405442430_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulec jest jak najbardziej sprawny, więc wydaje mi się, że te podzespoły będą w stanie zadowalającym. Zależy mi na naprawie tej osi bo przyczepę kupiłem za 3000zł więc nie warto inwestować 1300zł w oś tylko lepiej sprzedaż wyposażenie i resztę na złom to pewnie mi się zwróci. Ale fajna jest ta cepka więc poczekam, może ktoś coś podpowie jak ją naprawić... i jeszcze kilka sezonów wytrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witajcie. Ja jestem użytkownikiem hobby 510 zaledwie od kilku dni i już mam problem z zawieszeniem. Byłbym wdzięczny za konsultację bo oprócz tego co wyżej wyczytałem, to jeszcze u mnie jest mocno zgięty ten wspornik amortyzatora. A było tak: miałem zdarzenie na drodze - przyczepa podczas jazdy po wyboistym asfalcie nagle opadła na prawo. Był wieczór i daleko do domu, ale na szczęście zdarzyło się to we wiosce. Udało mi się wyprosić pomoc doraźną - mechanik wyjął amortyzator i dorobił w jego miejsce rurkę na sztywno, żeby stronę podnieść. No i dojechałem na tym jakoś do domu około 150km, lecz i tak siadło. Teraz będzie to naprawiane w takim sensie że ktoś to zdemontuje ale dalej mam sobie sam z tym radzić - dać do pospawania, regeneracji etc. Ale co zrobić z tym wygiętym kikutem? Czy to prostować, czy próbować to dokupić? Nie wiem nawet jak to się nazywa.

 

Gdyby ktoś dysponował takim elementem/podzespołem to nabędę.

 

Dziękuję za ew. porady.

post-11153-0-60469400-1433279080_thumb.jpg

Edytowane przez cityflipper (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, kolego jeśli dobrze widzę na tej fotce jest to oś typy "Peitz" dość już rzadka i nie wielu znajdzie się co by ja chcieli naprawić. Włożenie rurki w miejsce amortyzatora to żeby nikogo nie obrazić ( głupota) ja bym wolał wracać bez amortyzatora niż blokować zawieszenie na sztywno - ale cóż już po ptakach.

Tak powinno to wyglądać 

post-1979-0-78754100-1433616314_thumb.jpg

 

Jeśli przyczepa ci się znacząco przechyliła na jedną stronę to winą za ten stan rzeczy ponosi element sprężysty w tej osi

 

post-1979-0-63552900-1433616600_thumb.jpg

 

i jego rozdzielenie , powinny być zespawane przez fachowca co wie jak spawać elementy sprężyste !!!!!!!!!!!!!!!!!

 

post-1979-0-30248700-1433616674_thumb.jpg

 

Oś Peitz występuje w dwu wersjach czyli z jednym długim elementem sprężystym łączące dwa wahacze i z dwoma krótszymi na każdą stronę osobno .

 

Pozdrawiam serdecznie.

 

 

ps. jak by na to nie patrzeć i tak masz to do rozbiórki wahacz , aby go wyjąć musisz odkręcić widniejąca na zdjęciu duża nakrętkę ( kontrę) i następnie śrubę w środku po odkręceniu tych śrub łapiesz za bęben i ruchami obrotowymi raz w górę raz w dół ciągniesz wahacz do siebie i powinien się wysunąć.

 

post-1979-0-98239100-1433617666_thumb.jpg

 

ps.2 jeśli będziesz miał  uszkodzone elementy sprężyste to znalazłem coś takiego może skorzystasz

http://www.anhaengercenter-wb.com/shop/anhaenger-ersatzteile/achsen-und-stossdaempfer/bpw-peitz/bpw-peitz_wa707.htm

Edytowane przez California (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.