Skocz do zawartości

Problem z ciepłą wodą


Rekomendowane odpowiedzi

Jedno jest pewne, że masz zapowietrzony podgrzewacz. Pracująca pompka tłoczy do niego pewną ilość wody do póki ciśnienie w zbiorniku podgrzewacza nie wzrośnie na tyle że przewyższy wydajność samej pompki (głośna jej praca i niewielka ilość wody w podgrzewaczu).

jak odkręcam kran z ciepłą wodą to pompka wydaje inny dzwięk jak przy kranie z zimną wodą.
ale chyba 9 litrów to tam nie było jak jest napisane w instrukcji)

Jest to niemal w 99% spowodowane niedrożnym ujściem ciepłej wody z podgrzewacza. Pytanie teraz tylko gdzie tkwi problem. Czy w samym podgrzewaczu, może w przewodach, albo w kranach. Jest jeszcze możliwość że producent zastosował na przewodzie z ciepłą wodą jakiś zawór zwrotny i to on jest przytkany (zablokowany) co mogło by być bardziej prawdopodobne niż to że padły dwa krany.

jeżeli chodzi o uszczelki w kranach mogło by się zapiec ale w dwóch odrazu.

Pozostaje tylko prześledzić przebieg tej rurki od ciepłej wody w przyczepie i metodą prób i błędów wyeliminować poszczególne przyczyny.

Jeżeli będzie to wina pompki to musi to być tylko taka sama angielska?czy mogą to być inne które są na allegro.

Na razie wstrzymał bym się z wymianą pompki do póki nie będziesz miał 100% pewności że wszystko jest drożne.

Oryginalna pompka to wydatek kilku stówek (myślę że 300zł) zamiennik możesz zastosować pod warunkiem że będzie o takich samych parametrach (nie mniejszych, bo większe mogą być), ale może się okazać że samo dopasowanie będzie wymagało jakichś przeróbek.

:-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Z tym przedmuchiwaniem kompresorem to ja bym odpuścił.Instalacja przewidziana jest do 1,5 atm.kiedyś tak przedmuchałem instalacje i wynik był taki że pozrzucało węże z kranów :-] .A kwestia pompki? zależy jaką miałeś dotychczas,Jeśli zatapialna w zbiorniku to jej cena wynosi ok. 80 złotych.Tutaj trzeba się sugerować jej parametrami czyli cisnienie najlepiej powyzej atmosfery i mocą.Maksymalna jaką widziałem to 40 wat.Natomiast jeśli miałeś pompkę przepływową (w co wątpię) to wydatek , tak jak pisał poprzednik -rzędu ponad 300 złotych.Producentem się nie sugeruj,Acha i jeszcze jedna sprawa - nigdy nie odpalaj bojlera jeśli nie jest odpowietrzony,tzn. dopóki kranem nie poleci woda.Zakup nowej pompki to ostateczność,po sprawdzeniu czy nic nie blokuje ujścia wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej spotykaną pompą w tych przyczepach był CRYSTAL a cena takiej pompki to przynajmniej 50£ mimo że to pompka zatapialna.

Wydaje mi się że było by łatwiej gdyby kolega Adi 1305 dołączył jakieś bardziej szczegółowe opisy (najlepiej fotki) tego z czym ma problem. Bo pompka pompce nie równa a o kranie nie wspomne

:-]

post-144148-imported-df16813a-e21f-461d-8798-2948299ce83c_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym przedmuchiwaniem kompresorem to ja bym odpuścił.Instalacja przewidziana jest do 1,5 atm.kiedyś tak przedmuchałem instalacje i wynik był taki że pozrzucało węże z kranów- tj cytat...

 

 

 

Wężę nie spadają jak się dmucha tylko do kranu przy odkręconym kurku tylko tej ciepłej wody a chodzi tylko i wyłącznie by unikać rozkręcania tego niepotrzebnie a tylko spowodowanie udrążenie przelotu.

Wierz mi przechodziłem to w tym tygodniu mam nową pompę a nie dała rady.Więc pomyślałem ,że można to samo uzyskać z przedmuchem - powinno wystarczyć dmuchnięcie pompką samochodową . :-]:-]

 

pozdro..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Własnie tak wygląda pompka którą mamy .Czasami muszę ją dociskać bo woda tryska przy wlocie do przyczepy ale jak poprawie jest ok.

Z fotkami mam leki problem ponieważ przeczepa stoi ok 50km od miejsca mojego zamieszkania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że cała Twoja kuchnia jest niemal żywcem wyjęta z mojej przyczepy chociaż w mojej jest usytuowana w bocznej części a nie tylnej. Ale do rzeczy. Sam panel jest trochę inny (przyciski są umieszczone w pionie) i tak:

Pierwszy (podświetlany na czerwono) jest do oświetlenia przyczepy na zewnątrz

Drugi (czarny) do zapalania światła nad kuchenką i zlewem

Trzeci (czarny) do włączani zasilania pompki (samą pompkę załączają mikro styki w kranie)

Czwarty (czarny trzy pozycyjny) do wybierania źródła zasilania 12V. Pozycja środkowa (zero) brak zasilania, nie działa oświetlenie 12V, pompka wody, radio itp. Pozycja do góry (oznaczona jako CAR) całe zasilanie 12V jest podawane z akumulatora w samochodzie (działają wszystkie odbiorniki 12V). Jest jeden warunek, auto musi posiadać specjalną instalacje do przyczep kempingowych. Jak masz angielke to jest tam dwie wtyki przy zaczepie. Czarna do świateł przyczepy i szara właśnie do tego zasilania. Musisz mieć w aucie instalacje do tej szarej wtyki. Pozycja do dołu (oznaczona jako VAN) zasilanie 12V jest z akumulatora zamontowanego w przyczepie.

Moja przyczepa nie posiada żadnego zasilacza (transformatora) i samo podpięcie pod 220V nie daje zasilania 12V (ten przycisk nie ma z tym nic wspólnego)

Za tymi przełącznikami znajduje się jeszcze wskaźnik naładowania akumulatora w przyczepie.

Od dołu po prawej stronie (zaznaczone na zdjęciu) jest mała klapka pod którą są ukryte bezpieczniki do instalacji 12V (gniazdko, pompka, oświetlenie, radio, itp.)

post-144180-imported-3f6568ff-8e2c-4ada-a7c6-2b709410736a_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za pomoc.No to jeżeli ten włącznik od napiecia nie działa przy zasilaniu 220v no to może faktycznie problem z ciepłą wodą może polegać na braku akumulatora.(chociaż ja mam w przyczepie prostownik)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może faktycznie problem z ciepłą wodą może polegać na braku akumulatora.

Do ciepłej wody jest potrzebny nie tyle akumulator co prąd 12V. Skoro pisałeś że pompka działa i nawet coś tam Ci podgrzało wodę to raczej brak akumulatora nie ma tu nic do tego. Zlokalizuj niedrożność swojego układu i woda musi płynąć. A dopiero w dalszej kolejności sprawdzisz czy woda jest podgrzewana i zajmiesz się brakiem akumulatora.

Czasami muszę ją dociskać bo woda tryska przy wlocie do przyczepy ale jak poprawie jest ok.

Wymień gumowy oring na przyłączu pompki bo pewnie jest popękany ze starości. Bez problemu dobierzesz coś w sklepie motoryzacyjnym lub hydraulicznym. Zwróć tylko uwagę aby nie był on za gruby bo będziesz miał problem z podłączeniem, a wciskając na siłę łatwo jest to przyłącze uszkodzić.

:-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taki problem, że przy 12 V z akumulatora nie mam ciepłej wody w kranach. Leci tylko zimna. Przy podłączeniu 220 V gorąca. O co chodzi ? Piec to Primus.

Nie znam tego pieca ale może jest tam tylko grzałka elektryczna (220V) albo sterownik jest podpięty tylko pod transformator przyczepy i bez 220V nie ma zasilania?

:-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witajcie!!!

Wszystkie podpowiedziane sposoby sprawdziłem dziś - rury są drożne ale woda nie leci.

więc pozostaje uszkodzona pompka , która nie ma siły przepchać wody do ciepłych kranów.

widziałem nowe pompki na Allegro tylko na mojej starej pompce nie ma parametrów i nie bardzo wiem jaką mam kupić.

jakie ciśnienie i przepływ wody.

jak możecie to udzielcie jakieś rady

 

pozdrawiam Adi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy pisałeś ,że zimna leci ? jak leci to takie samo jest potrzebne ciśnienie do ciepłej.Jeśli rury Masz drożne to może kran jest nie drożny.Czy robiłeś tak jak Ci wcześniej opisywałem?

Jeśli już musisz wymienić pompę to nie kupuj o większej mocy niż 1 bar(w zupełności wystarcza) a będziesz miał mniejszy pobór prądu.

 

pozdro... :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krany raczej są ok ponieważ podłączyłem kompresor zamiast pompki i powietzre leciało z kranów.Jeżeli chodzi o ciśnienie dla ciepłej i zimnej wody to chyba dla ciepłej musi być więkrze bo leci przez boiler.jak odkręce zimną wode a pompka wydaje inny dziwięk jak przy ciepłej.

pozdrawiam i dziękuje

 

[ Dodano: Pon 12 Lip, 2010 10:52 ]

a jeszcze jedna sprawa czy pompka musi być do pracy ciągłej?bo wiem ze są takie i inne i jest róznica w cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co to znaczy praca ciągła - pompka musi się wyłączać gdy uzyska odpowiednie ciśnienie,które sam sobie regulujesz poprzez wyłącznik ciśnieniowy.

 

A wracając do tego ciśnienia poprzez bojler możesz mieć zapowietrzony i taki będzie efekt - słabe ciśnienie.....ale jak pompka jest mało wydajna,lub za słaba,a pisałeś ,że jeszcze się przycina - to w tedy gdy musi dać z siebie więcej wysiłku zawodzi.

Trzeba wymienić w tedy będzie pewność koszt ok.max 70zł. ja tyle dałem.1.1 bara.ale pobór prądu wynosi 40 W ,gdy pompuje.

 

pozdro... :ok::ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.